Bob Schurkjens heeft inmiddels al aangetoond dat er nauwelijks wat te kiezen valt wat de aanvullende verzekering betreft, maar ook dat heeft met de kern van de zaak eigenlijk niet veel te maken/maakt dit topic niet overbodig. De boter op het hoofd van b.v. FBTO wat Alterneut en Co. betreft wordt er namelijk niet minder door. Het is slechts een klein stapje in de goede richting, niet meer en niet minder. Blijft het feit dat ook deze zorgverzekeraar niet gestopt is met het vergoeden van hopen gebakken lucht, lariekoek, kletskoek en broodjes aap die bovendien allesbehalve onder de noemer 'baadt het niet, dan schaadt het niet' vallen en/of onder een van de andere veelgehoorde drogredenaties. Ook FBTO komt -net als alle andere zorgverzekeraars dus- met deze wassen neus, want hoezo goede, kwalitatief hoogstaande zorgverlening met behulp van gebakken lucht, lariekoek, kletskoek en broodjes aap?! :VioletPrue schreef:Tja, ik vind dat ik niet mee hoef te betalen aan het krijgen van kinderen, als bewust kinderloze vrouw.Wilmamazone schreef:Ik vind niet dat ik me solidair hoef te verklaren met volwassen mensen die nog steeds in aantoonbare sprookjes wensen te geloven. In de 'alternatieve' sector gaan vele miljarden om en men had daar dus allang zelf voor een alternatieve zorgverzekering kunnen zorgen.
Maar daar heb je nu eenmaal qua basisverzekering niks over te zeggen.
Als er wel aanvullende paketten zijn die geen alternatieve geneeswijzen vergoeden, neem die dan!
Als er wat dat betreft wel keuze is, is dit topic dan niet een beetje overbodig?
http://www.fbto.nl/fbto/assets/pdf/Bero ... nlijst.pdf
Deze lijst omvat een overzicht van beroepsverenigingen die voldoen aan de door FBTO opgestelde kwaliteitseisen voor alternatieve behandelaars. Alleen nota’s van zorgverleners die voldoen aan de kwaliteitseisen van deze verenigingen komen voor vergoeding in aanmerking. Goede richtlijnen van een beroepsorganisatie zijn randvoorwaarden voor een goede zorgverlening. Ze bieden echter geen garantie. Het onderzoek en de resultaten zeggen niets over de kwaliteit en de effectiviteit van de behandelwijzen die door de individuele leden wordt uitgevoerd.