renegade66 schreef:@anjella,ik zeg ook niet dat providers dit horen aan te geven, en waar staat dat je dit dan ook nog schriftelijk moet doen?providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
als een dergelijk abbo is aangevraagd via internet of telefonisch mag je dit ook op deze manier weer opzeggen.
trouwens een mailtje is tegenwoordig ook schriftelijk.
ik zou artikel 6:237 sub K BW eens lezen, hierin staat het wetsartikel waar ik op duid. zoek anders eens op arnoud engelfriet.
Het artikel heb ik idd gelezen.
Klopt sinds 1 december mag je je contract telefonisch, schriftelijk of via je persoonlijke pagina opzeggen. ( het laatste is ook mogelijk bij online, alleen in uw geval zal dit ws aan het einde van uw contract pas opgezegd worden dan.) Als je een contract van 2 jaar eerder wilt opzeggen en je doet dit telefonisch dan kan het alleen per einde contractsdatum, dat zal iedere provider vertellen.
Daarnaast is mij dit medegedeeld door mn huidige provider dat als je een 2 jaars contract heb afgesloten met een speciale korting of cadeau die alleen bij 2 jaarscontracten kan dan is dat geen reden voor eerdere opzegging.
In uw geval zou ik sowieso gaan aankaarten dat u betaald voor gesprekken naar tmobile nrs terwijl u bellen vaak heeft.
En ook desnoods via de klachtenafdeling van uw provider iets zien te regelen.
ik zou het er iig niet bij laten zitten.
maar miss een hele rare vraag wat geeft de snelheidscheck op de site van online aan wat u kunt krijgen aan snelheid? ( en niet dat dit dan vaststaat die snelheid en wat heel veel mensen ook al hebben aangegeven is dat het ook met de kwaliteit, afstand enzo te maken heeft, maar in mijn geval is max 8mbit mogelijk bijv )