LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online staat boven de wet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
anjella

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door anjella »

renegade66 schreef:
@anjella,
providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
ik zeg ook niet dat providers dit horen aan te geven, en waar staat dat je dit dan ook nog schriftelijk moet doen?
als een dergelijk abbo is aangevraagd via internet of telefonisch mag je dit ook op deze manier weer opzeggen.
trouwens een mailtje is tegenwoordig ook schriftelijk.

ik zou artikel 6:237 sub K BW eens lezen, hierin staat het wetsartikel waar ik op duid. zoek anders eens op arnoud engelfriet.

Het artikel heb ik idd gelezen.
Klopt sinds 1 december mag je je contract telefonisch, schriftelijk of via je persoonlijke pagina opzeggen. ( het laatste is ook mogelijk bij online, alleen in uw geval zal dit ws aan het einde van uw contract pas opgezegd worden dan.) Als je een contract van 2 jaar eerder wilt opzeggen en je doet dit telefonisch dan kan het alleen per einde contractsdatum, dat zal iedere provider vertellen.
Daarnaast is mij dit medegedeeld door mn huidige provider dat als je een 2 jaars contract heb afgesloten met een speciale korting of cadeau die alleen bij 2 jaarscontracten kan dan is dat geen reden voor eerdere opzegging.

In uw geval zou ik sowieso gaan aankaarten dat u betaald voor gesprekken naar tmobile nrs terwijl u bellen vaak heeft.
En ook desnoods via de klachtenafdeling van uw provider iets zien te regelen.

ik zou het er iig niet bij laten zitten.

maar miss een hele rare vraag wat geeft de snelheidscheck op de site van online aan wat u kunt krijgen aan snelheid? ( en niet dat dit dan vaststaat die snelheid en wat heel veel mensen ook al hebben aangegeven is dat het ook met de kwaliteit, afstand enzo te maken heeft, maar in mijn geval is max 8mbit mogelijk bijv )

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

maar miss een hele rare vraag wat geeft de snelheidscheck op de site van online aan wat u kunt krijgen aan snelheid? ( en niet dat dit dan vaststaat die snelheid en wat heel veel mensen ook al hebben aangegeven is dat het ook met de kwaliteit, afstand enzo te maken heeft, maar in mijn geval is max 8mbit mogelijk bijv )
de snelheidscheck geeft inderdaad aan dat hier max 8Mb mogelijk is, echter op het moment van aanvraag via T-Mobile (telefonisch) is aangegeven dat wij die 20Mb zouden halen. wij hebben dit express gevraagd omdat wij op dat moment geen internet hadden en dit niet konden checken.

qua afstand e.d weet ik allemaal wel hoe dat in zijn werk gaat. wij zitten hooguit 500m van de centrale. bij een speedtest halen we ruim 7Mb. dat zit allemaal wel goed.

waar het mij om gaat is dat ik net zoveel betaal als voor een 20Mb abbo en er maar max 8Mb geleverd wordt.
dit is schandalig, zij zouden ook op hun achterste poten staan als ze bijv. bij mij een auto met een 2.0 motor zouden kopen en ik ze een 1.2 lever omdat de fabriek mij geen andere wil leveren.

wat zij dus met Kpn hebben is niet mijn pakkie aan, online verkoopt mij een tot 20Mb en laat mij er voor betalen, dan moeten ze die ook leveren.

verder heb ik geen 2 jarig contract afgesloten maar een 1 jarig, heb ik al heel wat storingen gehad, hebben ze mijn modem een fabrieksreset gegeven zonder mij op de hoogte te brengen, waardoor alle instellingen die ik zakelijk gebruikte weg waren, rekeningen die niet klopten, en als je noodgedwongen moet bellen om dit onder hun aandacht moet brengen gaan ze ook nog eens niet vergoeden waardoor ik nu ruim 30 euro kwijt ben.

het is gewoon een bedrijf waar ik geen goed woord voor over heb.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:Ik ben het met je oneens, omdat 'tot 20 Mb' om een aspirant abonnee m.i. gelezen mag worden als dat men wel een snelheid zal halen die de 20 Mb nadert. Hier is het meer dan de helft minder. Op het moment dat men zou adverteren met tot 1 Gb, maar 56 kb levert dan ben je bedonderd.
Dat mag, maar tot betekent niets anders dan het kan tot deze snelheid.
Wat je zelf wilt lezen, betekend niet dat het ook zo is.
Trouwens is het bij alle providers zo.

1 GB heeft geen provider, tenminste niet in het ADSL gebeuren.
Dan mag je nog de snelheid controleren voor je een contract gaat sluiten.

renegade66

en hoe wil je dat doen als je nog geen internet hebt?
als je het vraagt hoor je een eerlijk antwoord te krijgen. :evil:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:

geen ene provider is eerlijk, meestal kom je daarachter als je al klant bent. :wink:

renegade66

tja jammer genoeg wel, ik hoop dat UPC hier de boel nog eens van ziggo gaat overnemen.
dan kan ik de problemen zelf wel oplossen :lol: :lol:

nevermind

renegade66 schreef:
Hoe controleer je de snelheid bij een kabelprovider als je misschien ADSL hebt.
Geeft UPC altijd eerlijk antwoord? :wink:

ciske

Geeft UPC altijd eerlijk antwoord
lees eens nevermind :wink:
tja jammer genoeg wel, ik hoop dat UPC hier de boel nog eens van ziggo gaat overnemen.
dan kan ik de problemen zelf wel oplossen

anjella

renegade66 schreef:
de snelheidscheck geeft inderdaad aan dat hier max 8Mb mogelijk is, echter op het moment van aanvraag via T-Mobile (telefonisch) is aangegeven dat wij die 20Mb zouden halen. wij hebben dit express gevraagd omdat wij op dat moment geen internet hadden en dit niet konden checken.

qua afstand e.d weet ik allemaal wel hoe dat in zijn werk gaat. wij zitten hooguit 500m van de centrale. bij een speedtest halen we ruim 7Mb. dat zit allemaal wel goed.

waar het mij om gaat is dat ik net zoveel betaal als voor een 20Mb abbo en er maar max 8Mb geleverd wordt.
dit is schandalig, zij zouden ook op hun achterste poten staan als ze bijv. bij mij een auto met een 2.0 motor zouden kopen en ik ze een 1.2 lever omdat de fabriek mij geen andere wil leveren.

wat zij dus met Kpn hebben is niet mijn pakkie aan, online verkoopt mij een tot 20Mb en laat mij er voor betalen, dan moeten ze die ook leveren.

verder heb ik geen 2 jarig contract afgesloten maar een 1 jarig, heb ik al heel wat storingen gehad, hebben ze mijn modem een fabrieksreset gegeven zonder mij op de hoogte te brengen, waardoor alle instellingen die ik zakelijk gebruikte weg waren, rekeningen die niet klopten, en als je noodgedwongen moet bellen om dit onder hun aandacht moet brengen gaan ze ook nog eens niet vergoeden waardoor ik nu ruim 30 euro kwijt ben.

het is gewoon een bedrijf waar ik geen goed woord voor over heb.
Het probleem dat je dezelfde prijs betaald voor een 20mbit internet terwijl je 8 haalt is bij vrijwel iedere provider.
En wat hier al gezegd werd, welke provider verteld nou wel de waarheid met snelheid halen enzo.

En internetsnelheid en autos vergelijken is geen goeie vergelijking vind ik in dit verhaal.

En met die fabrieksreset ja das behoorlijk balen idd, maar kan je het dan niet terugzetten naar de juiste instellingen of vraag ik nu iets doms?

nevermind

ciske schreef:
Geeft UPC altijd eerlijk antwoord
lees eens nevermind :wink:
dan kan ik de problemen zelf wel oplossen

Dat betekend voor mij alleen, dat UPC toch ook problemen heeft.
Helaas is het voor mensen dan hetzelfde als met Online, als ja daar niet werkt blijf je verstoken van een oplossing. :wink:

ciske

Het probleem dat je dezelfde prijs betaald voor een 20mbit internet terwijl je 8 haalt is bij vrijwel iedere provider
nee hoor ik zit verder dan RR van de centrale en haal 17 mb , dus ik vind wel dat RR recht van spreken heeft bij dat online.

nevermind

ciske schreef:
Het probleem dat je dezelfde prijs betaald voor een 20mbit internet terwijl je 8 haalt is bij vrijwel iedere provider
nee hoor ik zit verder dan RR van de centrale en haal 17 mb , dus ik vind wel dat RR recht van spreken heeft bij dat online.
Tot 20 MB betekend, dat jij zelf geluk hebt om een hogere snelheid te halen, dan RR.
Voor mij is en blijft, een beschrijving tot....., dat je deze snelheid kunt halen, maar ook een mindere.

ciske

Voor mij is en blijft, een beschrijving tot....., dat je deze snelheid kunt halen, maar ook een mindere
voor mij ook , maar online zou ook hetzelfde als bij kpn kunnen doen, je kan kiezen tussen 8 en 20 mb.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Dat mag, maar tot betekent niets anders dan het kan tot deze snelheid.
Wat je zelf wilt lezen, betekend niet dat het ook zo is.
Trouwens is het bij alle providers zo.
Ik kan jou een 5 liter jerrycan verkopen en zeggen dat er tot 20 liter in kan. Formeel heb ik gelijk, maar ik weet drommels goed dat het nooit meer zal zijn dan 5 en dat is ook hier het geval. Als je verkoopt tot 20, maar 8 is de max dan misleid je dus bewust de klant.

renegade66

Voor mij is en blijft, een beschrijving tot....., dat je deze snelheid kunt halen, maar ook een mindere.
blijkbaar begrijp je het niet helemaal goed nevermind.

het gaat er om dat ze een aanbod doen van TOT 20Mb, dat daar verlies in zit door afstand e.d weet ik ook wel, ik denk dat ik iets verder in dit werk bekend ben dan jij.
ja die hebben dat ook, alleen leveren zij wel wat ze zeggen. en zij adverteren niet met een TOT zoveel Mb.

het feit is gewoon dat Online ondanks de vraag en bevestigend antwoord niet meer dan 8Mb de centrale uitstuurt.
in mijn opinie lijkt het me toch redelijk als je adverteert of je verkoopt een TOT 20Mb abbo, dan moet je dat ook de centrale uitsturen.
en dat doen ze hier dus niet.

er staat in de voorwaarden alleen maar dat de snelheid afhankelijk is van lijn kwaliteit, afstand centrale, bekabeling, soort modem enz.
er staat totaal niets beschreven over soort centrale en of ze op een KWS aansluiting zitten.

en de vergelijking met een auto is wel degelijk terecht anjella, andere vergelijking; als jij een heel brood in de winkel koopt neem je toch ook geen genoegen met een halfje voor de prijs van een heel????

nevermind

renegade66 schreef:blijkbaar begrijp je het niet helemaal goed nevermind.

het gaat er om dat ze een aanbod doen van TOT 20Mb, dat daar verlies in zit door afstand e.d weet ik ook wel, ik denk dat ik iets verder in dit werk bekend ben dan jij.
Nou ik begrijp het zelfs heel goed.
En waarom trek je de conclusie, dat jij beter bekend bent in dit soort werk, dan ik?

nevermind

Winterman schreef: Ik kan jou een 5 liter jerrycan verkopen en zeggen dat er tot 20 liter in kan. Formeel heb ik gelijk, maar ik weet drommels goed dat het nooit meer zal zijn dan 5 en dat is ook hier het geval. Als je verkoopt tot 20, maar 8 is de max dan misleid je dus bewust de klant.
Das is onjuist, want er zijn ook klanten met een hogere snelheid dan 8 MB.
Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske.
Als je koopt tot 20MB, kan je ook 18 MB halen .
Als je een jerrycan van 5 liter koopt, maar ja.... :lol:
Laatst gewijzigd door nevermind op 22 feb 2012 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

anjella

renegade66 schreef:
blijkbaar begrijp je het niet helemaal goed nevermind.

ja die hebben dat ook, alleen leveren zij wel wat ze zeggen. en zij adverteren niet met een TOT zoveel Mb.

het feit is gewoon dat Online ondanks de vraag en bevestigend antwoord niet meer dan 8Mb de centrale uitstuurt.
in mijn opinie lijkt het me toch redelijk als je adverteert of je verkoopt een TOT 20Mb abbo, dan moet je dat ook de centrale uitsturen.
en dat doen ze hier dus niet.

er staat in de voorwaarden alleen maar dat de snelheid afhankelijk is van lijn kwaliteit, afstand centrale, bekabeling, soort modem enz.
er staat totaal niets beschreven over soort centrale en of ze op een KWS aansluiting zitten.

en de vergelijking met een auto is wel degelijk terecht anjella, andere vergelijking; als jij een heel brood in de winkel koopt neem je toch ook geen genoegen met een halfje voor de prijs van een heel????
En dan heb je het over de kabel, das heel anders als ADSL.
Verschil hoef je aan mij niet te vragen dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat de kabel of ADSL heeeeeeeeeeeeeeeel anders is.

En daarnaast met dat brood daar neem ik idd geen genoegenmee, wie wel?

Maar volgens welke site zit jij hemelsbreed maar zoveel 100meter vd centrale?
En dan nog weet je niet of dat de daadwerkelijke afstand is. Ik heb hier in mn woonplaats zon wijkcentrale staan, maar ik krijg ook maar 8mbit.
Maar heb je geen vergelijkingen gedaan met andere providers voordat je naar online ging overstappen?

renegade66

Maar volgens welke site zit jij hemelsbreed maar zoveel 100meter vd centrale?
En dan nog weet je niet of dat de daadwerkelijke afstand is. Ik heb hier in mn woonplaats zon wijkcentrale staan, maar ik krijg ook maar 8mbit.
Maar heb je geen vergelijkingen gedaan met andere providers voordat je naar online ging overstappen?
volgens http://www.speedtest.nl/ADSL/ en ik ben naar online gegaan (eigenlijk T-Mobile) omdat ze met een leuk aanbod kwamen.
vergelijkingen heb ik niet gedaan omdat ik op dat moment geen internet had.
wordt een beetje moeilijk dan toch?

maar ik weet wel dat het mogelijk is via bijv, telfort of Kpn zelfs tele2 levert de 20Mb. telfort heb ik gehad en daarmee haalde ik 18Mb. was alleen te duur.

ciske

Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske
nee.. nee nevermind, ik heb geen online, ik heb kpn.

Gesloten