Lijkt me meer een gevalletje van: wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.G.G. schreef:Dit verhaal verwonderd mij in ieder geval niet. Mijn broer had overburen met een slagerij waar hij goed mee bevriend was. Op een keer liep mijn schoonzus de ruimte in waar leverworst werd gemaakt. Ik zal hier hun verhaal niet herhalen, maar ze hebben jaren geen leverworst meer gegeten terwijl ze dat voordien wel deden. Je wilt niet weten wat daar allemaal in mee wordt doorgedraaid. En kijk naar de droge metworst, die harde stukken zijn meestal 'afvalvlees' o.a. uit de kop etc. Dat was al zo tentijde van de Udema ( fabriek te Gieten bestaat niet meer) worstjes. Dus wanneer je alles zou weten dan lust je waarschijnlijk de helft niet meer van voorbereid eten en worst.
Maar.......we lezen het, we zien het, we horen er over en toch gaan we naar Mc.Donalds en BurgerKing etc. want we hebben geen zin, geen tijd of voor werk onderweg en willen niet te duur eten of een dagje uit en willen niet koken. En....ik ben er net zo schuldig aan en doe er af en toe ook aan mee. Wel ben ik ervan overtuigd dat ook in andere grote restaurants waar je goedkoop /voordelig uit bent net zo goed af en toe geknoeit wordt.
gr.G.G.
Het heeft niets te maken met gezond of ongezond en voedingswaarden.
Er zijn landen waar de kop met inhoud als een delicatesse wordt beschouwd.
Die vinden op hun beurt vast dat wij eten verknoeien/onnodig als afval beschouwen.
Nu moet ik er o.a. ook niet echt aan denken om b.v. levende maden in de pan te gooien, maar blijft het feit dat ze eiwitrijker zijn dan het ons bekende vlees en bij juiste bereiding geen enkel gevaar voor de gezondheid opleveren zolang er geen TE voor staat.