Pagina 3 van 4

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 12:12
door margamulder
Eindelijk, iemand begrijpt wat ik bedoel!!!

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 12:28
door MAXIEM
jack0007
Deze site is duidelijk onvolledig en vaag in haar communicatie naar de klant en dat is niet zoals het hoort te zijn.
Als het juist is wat jij schrijft, dan is er naar mijn mening zelfs sprake van misleiding (het [bewust?]niet vermelden van essentiële informatie voorafgaande aan de koop).

Maxiem.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 12:58
door jack0007
Als ik op de site van batteryupgrade.com een willekeurig product in het winkmandje stop krijg ik onderstaand overzicht;
Uw winkelwagen bevat:

Fujitsu Sceptre N-30N3 accu (4400 mAh, Zwart)


Product Detail...

Aantal:
€ 78.99 / item

Voorraad:
Verzendmethode: € 0.00
Totaal: € 78.99
N.B.: dit is het het totale bestelbedrag. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.

Dit is ook wezenlijk anders dan kopen bij een webshop gevestigd in Hong Kong, China enz.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 13:14
door margamulder
Dat probeer ik nu de hele tijd duidelijk te maken. Als men de moeite neemt bij de webshop zelf te bekijken dan wordt het zelfs nog duidelijker. Waarvoor dank!)

Maar ik word hier direct (aanvankelijk) in de verddiging gedwongen, ik ben dom dat ik dat niet snap dat ik dat moet betalen en ik zit hier maar wat te egotrippen. terwijl... voor mezelf heb ik het al voor elkaar dat ik mijn geld terugkrijg. het gaat mij om andere bezoekers van deze site.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 13:40
door newmikey
jack0007 schreef:Als ik op de site van batteryupgrade.com een willekeurig product in het winkmandje stop krijg ik onderstaand overzicht;
...
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.

Dit is ook wezenlijk anders dan kopen bij een webshop gevestigd in Hong Kong, China enz.
Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."

In die AV:
3. Prijzen
3.2 Omdat producten direct vanuit Hong Kong worden verzonden, brengt BatteryUpgrade.com geen BTW in rekening. (Artikel 1, Wet op de omzetbelasting)
3.3 Alle prijzen zijn exclusief de verzendkosten, indien van toepassing.

4. Levering
4.2 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de BraunOni rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.

7. Verzendkosten
7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten


Het is een z.g. "dropshipping" winkel, waarvan er vele bestaan. Op verschillende plekken op de website wordt duidelijk vermeld dat bestelde goederen direct vanuit Hong Kong als postzending naar de klant worden verstuurd en in de, redelijk leesbare (voor de verandering) AV staat ook nog eens letterlijk dat invoerkosten voor rekening van de afnemer zijn.

Het is m.i. redelijk netjes geregeld en afgezien van een banner "LET OP! U betaalt misschien nog invoerkosten!" over de gehele bovenkant zou ik niet weten wat een dropship winkel nog meer zou moeten/kunnen doen. De consument heeft nog wel een ietsepietsie onderzoeksplicht.

Uiteindelijk wordt als importeur aangemerkt diegene voor wiens rekening en door wiens toedoen goederen in het vrije EU verkeer worden gebracht, in dit geval zoals bij alle dropshipping webshops de consument zelf, de geadresseerde op het pakketje.

Betaalt de webshop dan helemaal géén belastingen? Natuurlijk wel. Op in Nederland behaalde winsten uit onderneming is gewoon de vennootsschapbelasting van toepassing.

Heeft dropshipping dan alleen maar nadelen voor de consument? Nee, de voordelen zijn legio:
1.Je kunt als consument beschikken over een veel bredere keuze van onderdelen. Als alles wat geleverd zou kunnen worden in Nederland lag, zou het aanbod véél beperkter en véél duurder zijn. Het bestellen van een incourant artikel neemt ook in dat geval vele weken in beslag.
2.De prijzen kunnen, zelfs inclusief invoerkosten, toch nog wel voordeliger uitpakken dan de afname via de "normale" methode via importeur naar groothandel naar winkel maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn.
3.Bij kleine bestellingen (onder de €22) zijn in het geheel géén invoerkosten verschuldigd, bij aankopen tot €150 alleen BTW en afhandeling.

Zou ik zelf bij een dropshipper kopen? Soms wel, soms niet - hangt zowel van de prijs als van de beschikbaarheid in Nederland/Europa af. Let wel, als je op Ebay dingen koopt uit de VS of China geldt exact hetzelfde - ook daar ben je eindverantwoordelijk voor de kosten bij invoer.

Waarom dan toch elke keer dit soort problemen? De weigering om gewoon de leveringsvoorwaarden even te bekijken of een emailtje met een paar vragen te sturen verbaast mij keer op keer. Het als "kleine lettertjes" bestempelen van de meest voor de hand liggende optie om zaken als betaling, garantie en levering in te kunnen schatten blijft mij verbazen.

Zeker bij kleine electronica zal de Europese importeur/groothandel/winkel slechts voorraad aanhouden van de meest courante en snel lopende artikelen. Een nieuwe accu voor je 2 jaar oude laptop of blackberry? Vergeet het maar! Op deze manier kan je toch nog dit soort zaken betrekken. Een accu voor een wat ouder model digitale camera valt meestal onder de volledige vrijstelling bij invoer en blijft zo toch interessant.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 13:58
door newmikey
Teunbosseman schreef: Ik heb nog niet eens zolang geleden ook een batterij besteld ( pda mio a201 ) en via brievenbus post gekregen en inderdaad ook de melding dat zonder enige kosten zouden zijn. Blijkbaar heb ik mazzel gehad.
Nee, die kost gewoon minder dan €22 dus zijn er in het geheel géén invoerkosten verschuldigd.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 14:04
door jack0007
Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."

In die AV:
3. Prijzen
3.2 Omdat producten direct vanuit Hong Kong worden verzonden, brengt BatteryUpgrade.com geen BTW in rekening. (Artikel 1, Wet op de omzetbelasting)
3.3 Alle prijzen zijn exclusief de verzendkosten, indien van toepassing.

4. Levering
4.2 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de BraunOni rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.

7. Verzendkosten
7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten


Het is een z.g. "dropshipping" winkel, waarvan er vele bestaan. Op verschillende plekken op de website wordt duidelijk vermeld dat bestelde goederen direct vanuit Hong Kong als postzending naar de klant worden verstuurd en in de, redelijk leesbare (voor de verandering) AV staat ook nog eens letterlijk dat invoerkosten voor rekening van de afnemer zijn.

Het is m.i. redelijk netjes geregeld en afgezien van een banner "LET OP! U betaalt misschien nog invoerkosten!" over de gehele bovenkant zou ik niet weten wat een dropship winkel nog meer zou moeten/kunnen doen. De consument heeft nog wel een ietsepietsie onderzoeksplicht.

Uiteindelijk wordt als importeur aangemerkt diegene voor wiens rekening en door wiens toedoen goederen in het vrije EU verkeer worden gebracht, in dit geval zoals bij alle dropshipping webshops de consument zelf, de geadresseerde op het pakketje.

Betaalt de webshop dan helemaal géén belastingen? Natuurlijk wel. Op in Nederland behaalde winsten uit onderneming is gewoon de vennootsschapbelasting van toepassing.

Heeft dropshipping dan alleen maar nadelen voor de consument? Nee, de voordelen zijn legio:
1.Je kunt als consument beschikken over een veel bredere keuze van onderdelen. Als alles wat geleverd zou kunnen worden in Nederland lag, zou het aanbod véél beperkter en véél duurder zijn. Het bestellen van een incourant artikel neemt ook in dat geval vele weken in beslag.
2.De prijzen kunnen, zelfs inclusief invoerkosten, toch nog wel voordeliger uitpakken dan de afname via de "normale" methode via importeur naar groothandel naar winkel maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn.
3.Bij kleine bestellingen (onder de €22) zijn in het geheel géén invoerkosten verschuldigd, bij aankopen tot €150 alleen BTW en afhandeling.

Zou ik zelf bij een dropshipper kopen? Soms wel, soms niet - hangt zowel van de prijs als van de beschikbaarheid in Nederland/Europa af. Let wel, als je op Ebay dingen koopt uit de VS of China geldt exact hetzelfde - ook daar ben je eindverantwoordelijk voor de kosten bij invoer.

Waarom dan toch elke keer dit soort problemen? De weigering om gewoon de leveringsvoorwaarden even te bekijken of een emailtje met een paar vragen te sturen verbaast mij keer op keer. Het als "kleine lettertjes" bestempelen van de meest voor de hand liggende optie om zaken als betaling, garantie en levering in te kunnen schatten blijft mij verbazen.

Zeker bij kleine electronica zal de Europese importeur/groothandel/winkel slechts voorraad aanhouden van de meest courante en snel lopende artikelen. Een nieuwe accu voor je 2 jaar oude laptop of blackberry? Vergeet het maar! Op deze manier kan je toch nog dit soort zaken betrekken. Een accu voor een wat ouder model digitale camera valt meestal onder de volledige vrijstelling bij invoer en blijft zo toch interessant.
Sorry Mike maar je haalt nog al wat dingen door elkaar waardoor je feitelijk onjuistheden vertelt.

1) bij een aankoop vanuit Nederland bij een bedrijf in China of Hongkong moet je wel degelijk de daar geldende btw afdragen. Deze kun je als je een bedrijf bent in Nederland terugvorderen bij de belastingdienst. Consumenten kunnen dit niet.

2) Dit betreft een Nederlands bedrijf in Nederland gevestigd met een Nederlands Kvk nummer en BTW nummer. Ze zijn gewoon verplicht BTW af te dragen over hun omzet.

3) dat de winkel aan dropshipping doet is niet ter zake doende. Het gaat erom met wie de consument de overeenkomst aangaat en dat is hier een nederlandse bv.

4) Wat jij bedoelt is wanneer je als consument koopt bij een bedrijf gevestigd in bijv. Hong Kong

Dit bedrijf doet nog al wat fout, een economisch delictje hier (BTW ontduiking) een misleidingkje daar (foutieve alg. voorwaarden, onduidelijke/onjuiste communicatie)

Mike, Het kan zijn dat je niet helemaal scherp hebt hoe zaken zitten dat geeft niets het is vaak complexe materie. Echter het beledigen van mensen die raad/ondersteuning vragen is gewoon NOT DONE.

Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 14:11
door jack0007
Wel, laat deze lekker de slingerscheit krijgen.......
Dit is dus heel duidelijk een woord dat je niet moet gaan visualiseren.......

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 14:20
door newmikey
jack0007 schreef: Sorry Mike maar je haalt nog al wat dingen door elkaar waardoor je feitelijk onjuistheden vertelt.

1) bij een aankoop vanuit Nederland bij een bedrijf in China of Hongkong moet je wel degelijk de daar geldende btw afdragen. Deze kun je als je een bedrijf bent in Nederland terugvorderen bij de belastingdienst. Consumenten kunnen dit niet.
Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!
2) Dit betreft een Nederlands bedrijf in Nederland gevestigd met een Nederlands Kvk nummer en BTW nummer. Ze zijn gewoon verplicht BTW af te dragen over hun omzet.
BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.
Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 14:44
door jack0007
Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!
Ik ben zeker geen belasting expert maar wat ik van de specialisten begrijp is dat het mogelijk is om als bedrijf afspraken te maken met belastingdienst/douane waarbij verrekening plaatsvindt. Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.
BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.
Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.
Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.[/quote]

Het lijkt erop dat je hier voornamelijk bent om te rellen en dat vind ik niet juist. Daarom zou Radar je moeten kicken. Daarnaast ben je inhoudelijk ook niet sterk.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 14:55
door jack0007
Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!
Ik ben zeker geen belasting expert maar wat ik van de specialisten begrijp is dat het mogelijk is om als bedrijf afspraken te maken met belastingdienst/douane waarbij verrekening plaatsvindt. Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.
BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.
Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.
Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.
Het lijkt erop dat je hier voornamelijk bent om te rellen en dat vind ik niet juist. Daarom zou Radar je moeten kicken. Daarnaast ben je inhoudelijk ook niet sterk.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 15:29
door newmikey
jack0007 schreef:Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.
Nogmaals, ik wèl...
Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.
EU 6e Richtlijn Omzetbelasting:
Belastbaar feit en verschuldigdheid van de belasting
Bij invoer vindt het belastbare feit plaats en wordt de belasting verschuldigd op het tijdstip van het binnenkomen van het goed in het binnenland.

Tot voldoening van de belasting gehouden personen
Bij invoer kan BTW verschuldigd zijn door degene(n) die als zodanig door de lidstaat van invoer wordt (worden) aangewezen of erkend.


Communautair Douanewetboek:

18. aangever: de persoon die in eigen naam een douaneaangifte doet of de persoon in wiens naam een douaneaangifte wordt gedaan;

ONTSTAAN VAN DE DOUANESCHULD
Artikel 201
1. Een douaneschuld bij invoer ontstaat:
a) wanneer aan rechten bij invoer onderworpen goederen in het vrije verkeer worden gebracht, of
3. Schuldenaar is de aangever. In geval van indirecte vertegenwoordiging is de persoon voor wiens rekening de douaneaangifte wordt gedaan, eveneens schuldenaar.


Voor de rest verwijs ik nog naar de wet Omzetbelasting 1968 (WOB1968) waarin woorden van gelijke strekking.

In het kort vertaald: op het moment van kopen via de webshop van een dropship toko vindt géén belastbaar feit plaats, het is immers een z.g. offshore verkoop. BTW volgt te allen tijde de goederen en deze bevinden zich buiten de EU en worden pas na de koop voor rekening en risico van de geadresseerde naar Nederland verstuurd.

Op het moment van aankomst van het pakket vindt het eerste belastbare feit plaats: de invoer van goederen in het vrije EU verkeer (invoerrechten) en het binnenbrengen in Nederland(BTW).

De post of pakket verzender doet daartoe aangifte bij de Douane en vertegenwoordigt daarbij de op het pakket vermeldde geadresseerde. De verschuldigde invoerrechten en BTW (beide indien boven de vrijstellingsgrens) worden door de pakketvervoerder voorgeschoten aan de Douane en daarna, vermeerderd met inklaringskosten, verhaald op de geadresseerde.
Het lijkt erop dat je hier voornamelijk bent om te rellen en dat vind ik niet juist. Daarom zou Radar je moeten kicken. Daarnaast ben je inhoudelijk ook niet sterk.
"Inhoudelijk niet sterk"...pot...ketel?

Dat ik niet een ieder naar de mond praat is niet hetzelfde als "rellen". Ik geef zinnig advies, wie het niet bevalt hoeft het niet te lezen.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:00
door margamulder
en dat zinnig advies is:

Jij bent dom, ga je schamen dat je op dit forum je gezicht laat zien en luister verder naar mij want ik heb overal verstand van.

En wie schiet daar iets mee op?

Waarom heet je eigenlijk newmickey? Al eerder gedoe gehad?

Misschiën kan je heel goed Algemene voorwaarden of wetsregeltjes lezen, veel plezier daarmee, maar je leest slecht wat de andere mensen hier te berde brengen. Je leest alleen maar met de blik van 'hoe kan ik hier een foutje vinden en hoe kan ik mijn gelijk halen''.

Ik vind dat op de website waar ik wat kocht, de zaken anders worden voorgesteld dan ze zijn. Het is niet redelijk om van een klant te verwachten dat men doorheeft dat er in de algemene voorwaarden wat anders staat dan wat wordt gesteld; "geen verdere kosten". Wie formeel nu de importeur is is een interssante vraag, maar niet een vraag waarvan verwacht kan worden dat de klant dat uit gaat pluizen. Ik weet dat jij dat anders ziet maar dat ben ik dus niet met je eens. Lees eens wat voorbeelden waar de rechter heeft besloten dat er sprake was van misleiding, dan zie je wat ik bedoel.

Je zegt dat je hier bent om te helpen maar mij heb je niet geholpen en met zo'n houding is het onmogelijk wie dan ook te helpen.
Waarom zo'n enorme behoefte je hier te manifesteren op zo'n negatieve manier?

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:19
door newmikey
margamulder schreef:...maar je leest slecht wat de andere mensen hier te berde brengen.
En hoe goed lees jij zelf eigenlijk wat andere mensen hier te berde brengen?
Gedos schreef:TS misschien niet, maar dat hij niet goed heeft gelezen is niet de fout van het bedrijf. Volgende keer gewoon beter lezen.
MAXIEM schreef:-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
olaf79 schreef:Hoezo adder onder het gras. Het invoeren van het product in de EU is heel normaal, al doen sommige (web)winkels dat niet, waarmee ze de boel in feite belazeren. Die heffing is niet van de webwinkel maar van de Nederlandse belastingdienst / douane.
trappist schreef:maar het maakt immers niet uit wat u bestelt of waar, als het van buiten de EU komt gaat het altijd langs de douane en komen er nu eenmaal mogelijke invoerrechten en afhandelingskosten bij.

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:24
door Jolijn
newmikey schreef:
jack0007 schreef:Als ik op de site van batteryupgrade.com een willekeurig product in het winkmandje stop krijg ik onderstaand overzicht;
...
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.

Dit is ook wezenlijk anders dan kopen bij een webshop gevestigd in Hong Kong, China enz.
Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."

In die AV:
3. Prijzen
3.2 Omdat producten direct vanuit Hong Kong worden verzonden, brengt BatteryUpgrade.com geen BTW in rekening. (Artikel 1, Wet op de omzetbelasting)
3.3 Alle prijzen zijn exclusief de verzendkosten, indien van toepassing.

4. Levering
4.2 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de BraunOni rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.

7. Verzendkosten
7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten


Het is m.i. redelijk netjes geregeld en afgezien van een banner "LET OP! U betaalt misschien nog invoerkosten!" over de gehele bovenkant zou ik niet weten wat een dropship winkel nog meer zou moeten/kunnen doen. De consument heeft nog wel een ietsepietsie onderzoeksplicht.

Banner? Ik heb geen banner gezien.

Waarom dan toch elke keer dit soort problemen? De weigering om gewoon de leveringsvoorwaarden even te bekijken of een emailtje met een paar vragen te sturen verbaast mij keer op keer. Het als "kleine lettertjes" bestempelen van de meest voor de hand liggende optie om zaken als betaling, garantie en levering in te kunnen schatten blijft mij verbazen.

Waarom in de Algemene voorwaarden tegenstrijdigheden neerzetten + afwijken wat elders op de site is gesteld.
7.1 BraunOni berekent de verzendkosten per bestelling. De kosten zijn afhankelijk van het soort zending. De kosten zijn zichtbaar in de winkelwagen.

Ik zou nog een basisprincipe bij op de site zetten:

BatteryUpgrade.com heeft vele tevreden klanten over heel de wereld. Wij werken volgens vier basisprincipes:

great deal
• Lage prijzen
• Hoge kwaliteit producten
• Geen verzendkosten
• Snelle levering

.Wel invoerkosten!




Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:32
door newmikey
Jolijn schreef: Banner? Ik heb geen banner gezien.

Waarom in de Algemene voorwaarden tegenstrijdigheden neerzetten + afwijken wat elders op de site is gesteld.
7.1 BraunOni berekent de verzendkosten per bestelling. De kosten zijn afhankelijk van het soort zending. De kosten zijn zichtbaar in de winkelwagen.

Ik zou nog een basisprincipe bij op de site zetten:
.Wel invoerkosten!
Nee, die banner staat er niet, maar als gewone leveringsvoorwaarden genegeerd worden zou je haast zeggen dat iets wat niet bovenaan in rode letters flitst niet meer opvalt.

Gok over die verzendkosten: ik neem aan dat ze de vrijheid willen behouden ze wel door te berekenen op enigerlei moment.
Geen gok: als je kiest voor verzekerde verzending zijn er wèl verzendkosten en dat willen ze blijkbaar afdekken in de AV.

Die laatste toevoeging over "Wel invoerkosten" zou niet zinnig zijn aangezien dat niet voor alles geldt. Kleine zendingen blijven netjes onder de vrijstellingsgrens en zullen zonder invoerkosten afgeleverd worden. In de AV staat het beter "De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten".

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:37
door Jolijn
In de AV staat het beter "De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten".

Die niet in het winkelwagentje staan.

Als 't mijn toko was, stond het in bij de basisprincipes.
(Duidelijkheid zou sowieso een basisprincipe voor elke toko moeten zijn)

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:44
door margamulder
Jolein, die toevoeging (wel invoerkosten) lijkt mij ook heel goed. Eventueel met een link naar een pagina waar je kunt berekenen hoeveel dat in jouw geval is.

Op de snelle levering is nog wel wat af te dingen : meestal binnen een week was bij mij 3 1/2 week, maar goed er staat dan ook "meestal".

Dat die toevoeging er niet staat kan er mee te maken hebben dat je in feite, na invoerrechten e.a., duurder uit bent dan een bedrijf dat uit hun magazijn in Nederland levert. Dat is dus misleiding. Uiteraard ben je goedkoper. Het bedrijf dat uit Nederland/ EU levert heeft nl. de invoerrechten ed. al voor je betaald en in de prijs doorberekend.

Mikey stelde dat in zo'n magazijn in Hongkong meer weinig gevraagde zaken (verouderde modellen) wel te krijgen zijn die in Nederland moeilijk te krijgen zijn. In dat geval zal de klant er wel voor kiezen extra te betalen.
Dingen die in Nederland te koop zijn, kun je dus beter niet bij een firma kopen die het magazijn in Hongkong heeft is mijn conclusie.

Mickey hou op met jijbakken en vliegen afvangen en ga een bezoekje brengen aan een goede hulpverlener of iets dergelijks. Hou op met dit soort van 'helpen' van andere mensen en help eerst jezelf. Veel succes!

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:52
door newmikey
Jolijn schreef:In de AV staat het beter "De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten".

Die niet in het winkelwagentje staan.

Als 't mijn toko was, stond het in bij de basisprincipes.
(Duidelijkheid zou sowieso een basisprincipe voor elke toko moeten zijn)
Ach, het zou daar in ieder geval géén kwaad doen, dat wil ik best met je eens zijn. Het is echter jammer dat ook hier, zoals in zoveel topics, de TS in de topic titel al een vèrgaande conclusie vastlegt waarvan je in ieder geval kan zeggen dat de vlag de lading niet dekt zéker als in het vervolg blijkt dat de meest minimale voorzorgsmaatregelen voor het kopen op internet gewoon zijn genegeerd onder het motto "die kleine lettertjes leest niemand toch?".

Ik heb in ieder geval nergens een vergelijking gezien waaruit blijkt dat TS hier nu duurder uit was dan bij Dell zelf of bij een Nederlandse winkel die uit voorraad levert.

Als er nu gestaan had: "Let op! bij X kan het zijn dat je achteraf alsnog invoerkosten betaalt" had ik ik er géén moeite mee gehad.

Als je het forum tegenwoordig doorkijkt zie je alleen maar "A is een oplichter", "Koop niet bij B" etc. etc. Als je dan ook nog ziet dat iemand al ruim een jaar ingeschreven staat op dit forum en zelf nooit een poot uitsteekt naar een ander...

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Geplaatst: 20 feb 2012 16:55
door newmikey
margamulder schreef:Dingen die in Nederland te koop zijn, kun je dus beter niet bij een firma kopen die het magazijn in Hongkong heeft is mijn conclusie.
En daar kan ik het alleen maar van harte mee eens zijn. Je kunt in héél Europa (tenminste de 27 EU landen dan) shoppen zonder met deze kosten geconfronteerd te worden, trouwens.
Mickey hou op met jijbakken en vliegen afvangen en ga een bezoekje brengen aan een goede hulpverlener of iets dergelijks. Hou op met dit soort van 'helpen' van andere mensen en help eerst jezelf. Veel succes!
Ach, wat een volwassen reactie. Maakt echt indruk! Kan je nu echt niet uit je strot krijgen dat de fout bij jezelf ligt? Is het zo verschrikkelijk moeilijk?