Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)
Geplaatst: 20 feb 2012 12:12
Eindelijk, iemand begrijpt wat ik bedoel!!!
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Als het juist is wat jij schrijft, dan is er naar mijn mening zelfs sprake van misleiding (het [bewust?]niet vermelden van essentiële informatie voorafgaande aan de koop).Deze site is duidelijk onvolledig en vaag in haar communicatie naar de klant en dat is niet zoals het hoort te zijn.
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.Uw winkelwagen bevat:
Fujitsu Sceptre N-30N3 accu (4400 mAh, Zwart)
Product Detail...
Aantal:
€ 78.99 / item
Voorraad:
Verzendmethode: € 0.00
Totaal: € 78.99
N.B.: dit is het het totale bestelbedrag. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."jack0007 schreef:Als ik op de site van batteryupgrade.com een willekeurig product in het winkmandje stop krijg ik onderstaand overzicht;
...
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.
Dit is ook wezenlijk anders dan kopen bij een webshop gevestigd in Hong Kong, China enz.
Nee, die kost gewoon minder dan €22 dus zijn er in het geheel géén invoerkosten verschuldigd.Teunbosseman schreef: Ik heb nog niet eens zolang geleden ook een batterij besteld ( pda mio a201 ) en via brievenbus post gekregen en inderdaad ook de melding dat zonder enige kosten zouden zijn. Blijkbaar heb ik mazzel gehad.
Sorry Mike maar je haalt nog al wat dingen door elkaar waardoor je feitelijk onjuistheden vertelt.Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."
In die AV:
3. Prijzen
3.2 Omdat producten direct vanuit Hong Kong worden verzonden, brengt BatteryUpgrade.com geen BTW in rekening. (Artikel 1, Wet op de omzetbelasting)
3.3 Alle prijzen zijn exclusief de verzendkosten, indien van toepassing.
4. Levering
4.2 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de BraunOni rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.
7. Verzendkosten
7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten
Het is een z.g. "dropshipping" winkel, waarvan er vele bestaan. Op verschillende plekken op de website wordt duidelijk vermeld dat bestelde goederen direct vanuit Hong Kong als postzending naar de klant worden verstuurd en in de, redelijk leesbare (voor de verandering) AV staat ook nog eens letterlijk dat invoerkosten voor rekening van de afnemer zijn.
Het is m.i. redelijk netjes geregeld en afgezien van een banner "LET OP! U betaalt misschien nog invoerkosten!" over de gehele bovenkant zou ik niet weten wat een dropship winkel nog meer zou moeten/kunnen doen. De consument heeft nog wel een ietsepietsie onderzoeksplicht.
Uiteindelijk wordt als importeur aangemerkt diegene voor wiens rekening en door wiens toedoen goederen in het vrije EU verkeer worden gebracht, in dit geval zoals bij alle dropshipping webshops de consument zelf, de geadresseerde op het pakketje.
Betaalt de webshop dan helemaal géén belastingen? Natuurlijk wel. Op in Nederland behaalde winsten uit onderneming is gewoon de vennootsschapbelasting van toepassing.
Heeft dropshipping dan alleen maar nadelen voor de consument? Nee, de voordelen zijn legio:
1.Je kunt als consument beschikken over een veel bredere keuze van onderdelen. Als alles wat geleverd zou kunnen worden in Nederland lag, zou het aanbod véél beperkter en véél duurder zijn. Het bestellen van een incourant artikel neemt ook in dat geval vele weken in beslag.
2.De prijzen kunnen, zelfs inclusief invoerkosten, toch nog wel voordeliger uitpakken dan de afname via de "normale" methode via importeur naar groothandel naar winkel maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn.
3.Bij kleine bestellingen (onder de €22) zijn in het geheel géén invoerkosten verschuldigd, bij aankopen tot €150 alleen BTW en afhandeling.
Zou ik zelf bij een dropshipper kopen? Soms wel, soms niet - hangt zowel van de prijs als van de beschikbaarheid in Nederland/Europa af. Let wel, als je op Ebay dingen koopt uit de VS of China geldt exact hetzelfde - ook daar ben je eindverantwoordelijk voor de kosten bij invoer.
Waarom dan toch elke keer dit soort problemen? De weigering om gewoon de leveringsvoorwaarden even te bekijken of een emailtje met een paar vragen te sturen verbaast mij keer op keer. Het als "kleine lettertjes" bestempelen van de meest voor de hand liggende optie om zaken als betaling, garantie en levering in te kunnen schatten blijft mij verbazen.
Zeker bij kleine electronica zal de Europese importeur/groothandel/winkel slechts voorraad aanhouden van de meest courante en snel lopende artikelen. Een nieuwe accu voor je 2 jaar oude laptop of blackberry? Vergeet het maar! Op deze manier kan je toch nog dit soort zaken betrekken. Een accu voor een wat ouder model digitale camera valt meestal onder de volledige vrijstelling bij invoer en blijft zo toch interessant.
Dit is dus heel duidelijk een woord dat je niet moet gaan visualiseren.......Wel, laat deze lekker de slingerscheit krijgen.......
Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!jack0007 schreef: Sorry Mike maar je haalt nog al wat dingen door elkaar waardoor je feitelijk onjuistheden vertelt.
1) bij een aankoop vanuit Nederland bij een bedrijf in China of Hongkong moet je wel degelijk de daar geldende btw afdragen. Deze kun je als je een bedrijf bent in Nederland terugvorderen bij de belastingdienst. Consumenten kunnen dit niet.
BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.2) Dit betreft een Nederlands bedrijf in Nederland gevestigd met een Nederlands Kvk nummer en BTW nummer. Ze zijn gewoon verplicht BTW af te dragen over hun omzet.
Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Ik ben zeker geen belasting expert maar wat ik van de specialisten begrijp is dat het mogelijk is om als bedrijf afspraken te maken met belastingdienst/douane waarbij verrekening plaatsvindt. Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!
Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.
Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.[/quote]Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Ik ben zeker geen belasting expert maar wat ik van de specialisten begrijp is dat het mogelijk is om als bedrijf afspraken te maken met belastingdienst/douane waarbij verrekening plaatsvindt. Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.Pure nonsens! In China betaalde BTW in Nederland terugvorderen? Hahahaha!
Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.BTW wordt geheven over een levering of over een invoer, het Nederlandse bedrijf levert niet, de Nederlandse consument importeert.
Ik pleit er voor dat Radar newmikey een ban voor dit forum geeft
Het lijkt erop dat je hier voornamelijk bent om te rellen en dat vind ik niet juist. Daarom zou Radar je moeten kicken. Daarnaast ben je inhoudelijk ook niet sterk.Dat mag je , ik ga er vanuit dat Radar wel beter weet.
Nogmaals, ik wèl...jack0007 schreef:Maar nogmaals ik hou met niet met fiscaliteit bezig.
EU 6e Richtlijn Omzetbelasting:Je gaat een overeenkomst aan met BraunOni BV een nederlands bedrijf dus deze importeert en is belastingplichtig.
"Inhoudelijk niet sterk"...pot...ketel?Het lijkt erop dat je hier voornamelijk bent om te rellen en dat vind ik niet juist. Daarom zou Radar je moeten kicken. Daarnaast ben je inhoudelijk ook niet sterk.
En hoe goed lees jij zelf eigenlijk wat andere mensen hier te berde brengen?margamulder schreef:...maar je leest slecht wat de andere mensen hier te berde brengen.
Gedos schreef:TS misschien niet, maar dat hij niet goed heeft gelezen is niet de fout van het bedrijf. Volgende keer gewoon beter lezen.
MAXIEM schreef:-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
olaf79 schreef:Hoezo adder onder het gras. Het invoeren van het product in de EU is heel normaal, al doen sommige (web)winkels dat niet, waarmee ze de boel in feite belazeren. Die heffing is niet van de webwinkel maar van de Nederlandse belastingdienst / douane.
trappist schreef:maar het maakt immers niet uit wat u bestelt of waar, als het van buiten de EU komt gaat het altijd langs de douane en komen er nu eenmaal mogelijke invoerrechten en afhandelingskosten bij.
newmikey schreef:Nog één pagina doorklikken en onder de bestelknop staat dan (met een linkje): "Met het plaatsen van uw bestelling gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."jack0007 schreef:Als ik op de site van batteryupgrade.com een willekeurig product in het winkmandje stop krijg ik onderstaand overzicht;
...
Ik bestel dus op een Nederlandse site bij een in Nederland gevestigde BV. Waarbij er wordt gemeld dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Lijkt me inderdaad een gevalletje misleiding.
Dit is ook wezenlijk anders dan kopen bij een webshop gevestigd in Hong Kong, China enz.
In die AV:
3. Prijzen
3.2 Omdat producten direct vanuit Hong Kong worden verzonden, brengt BatteryUpgrade.com geen BTW in rekening. (Artikel 1, Wet op de omzetbelasting)
3.3 Alle prijzen zijn exclusief de verzendkosten, indien van toepassing.
4. Levering
4.2 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de BraunOni rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.
7. Verzendkosten
7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten
Het is m.i. redelijk netjes geregeld en afgezien van een banner "LET OP! U betaalt misschien nog invoerkosten!" over de gehele bovenkant zou ik niet weten wat een dropship winkel nog meer zou moeten/kunnen doen. De consument heeft nog wel een ietsepietsie onderzoeksplicht.
Banner? Ik heb geen banner gezien.
Waarom dan toch elke keer dit soort problemen? De weigering om gewoon de leveringsvoorwaarden even te bekijken of een emailtje met een paar vragen te sturen verbaast mij keer op keer. Het als "kleine lettertjes" bestempelen van de meest voor de hand liggende optie om zaken als betaling, garantie en levering in te kunnen schatten blijft mij verbazen.
Waarom in de Algemene voorwaarden tegenstrijdigheden neerzetten + afwijken wat elders op de site is gesteld.
7.1 BraunOni berekent de verzendkosten per bestelling. De kosten zijn afhankelijk van het soort zending. De kosten zijn zichtbaar in de winkelwagen.
Ik zou nog een basisprincipe bij op de site zetten:
BatteryUpgrade.com heeft vele tevreden klanten over heel de wereld. Wij werken volgens vier basisprincipes:
great deal
• Lage prijzen
• Hoge kwaliteit producten
• Geen verzendkosten
• Snelle levering
.Wel invoerkosten!
Nee, die banner staat er niet, maar als gewone leveringsvoorwaarden genegeerd worden zou je haast zeggen dat iets wat niet bovenaan in rode letters flitst niet meer opvalt.Jolijn schreef: Banner? Ik heb geen banner gezien.
Waarom in de Algemene voorwaarden tegenstrijdigheden neerzetten + afwijken wat elders op de site is gesteld.
7.1 BraunOni berekent de verzendkosten per bestelling. De kosten zijn afhankelijk van het soort zending. De kosten zijn zichtbaar in de winkelwagen.
Ik zou nog een basisprincipe bij op de site zetten:
.Wel invoerkosten!
Ach, het zou daar in ieder geval géén kwaad doen, dat wil ik best met je eens zijn. Het is echter jammer dat ook hier, zoals in zoveel topics, de TS in de topic titel al een vèrgaande conclusie vastlegt waarvan je in ieder geval kan zeggen dat de vlag de lading niet dekt zéker als in het vervolg blijkt dat de meest minimale voorzorgsmaatregelen voor het kopen op internet gewoon zijn genegeerd onder het motto "die kleine lettertjes leest niemand toch?".Jolijn schreef:In de AV staat het beter "De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten".
Die niet in het winkelwagentje staan.
Als 't mijn toko was, stond het in bij de basisprincipes.
(Duidelijkheid zou sowieso een basisprincipe voor elke toko moeten zijn)
En daar kan ik het alleen maar van harte mee eens zijn. Je kunt in héél Europa (tenminste de 27 EU landen dan) shoppen zonder met deze kosten geconfronteerd te worden, trouwens.margamulder schreef:Dingen die in Nederland te koop zijn, kun je dus beter niet bij een firma kopen die het magazijn in Hongkong heeft is mijn conclusie.
Ach, wat een volwassen reactie. Maakt echt indruk! Kan je nu echt niet uit je strot krijgen dat de fout bij jezelf ligt? Is het zo verschrikkelijk moeilijk?Mickey hou op met jijbakken en vliegen afvangen en ga een bezoekje brengen aan een goede hulpverlener of iets dergelijks. Hou op met dit soort van 'helpen' van andere mensen en help eerst jezelf. Veel succes!