"Canon verplichten speciaal voor u een fabriek te bouwen om de niet meer te leveren onderdelen alsnog te kunnen leveren?"
Dat is nou weer zo'n kul opmerking, zijn mensen als jij alleen maar hier te vinden om maar iets te kunnen plaatsen? want bijdragen doet het niks!!
Canon hoeft geen fabriek neer te zetten om onderdelen te leveren..... die onderdelen zijn namelijk al een keer geproduceerd of niet!! het is slechts een zaak om niet alle onderdelen, en met name de slijtage gevoelige onderdelen op stock te houden i.p.v. te assembleren tot een camera. En dat kost geld ja, maar dat wordt berekend in de aanschafprijs als het goed is en anders zijn het slechte ondernemers.
Ik zit zelf in de installatie business en heb nog bergen met onderdelen van oude ketels liggen, je moest is weten hoe blij de klant hiermee is als ze met hun goede maar oude keteltje gered zijn ..... je mag één gokje doen tot wie zij zich wenden als ze een nieuwe ketel nodig hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] service Canon
Re: service Canon
fastatje
In de EU is het reeds lang toegestaan om geen onderdelen meer jarenlang op stock te hebben/houden, dit met uitzonderingen voor landbouwwerktuigen en -voertuigen, automobielen (waaronder personenwagens) en industriële machines voor professioneel gebruik.
Maxiem.
In de EU is het reeds lang toegestaan om geen onderdelen meer jarenlang op stock te hebben/houden, dit met uitzonderingen voor landbouwwerktuigen en -voertuigen, automobielen (waaronder personenwagens) en industriële machines voor professioneel gebruik.
Maxiem.
Het gaat er ook niet om of het wettelijk gezien rechtvaardig is, ik vindt het getuigen van slecht ondernemerschap /serviceverlenen.
Heb je de vorige post ook doorgelezen Maxiem?, dan had je gesnapt wat ik probeer duidelijk te maken.
Het zou de EU sieren als ze daar eens wat mee gingen doen i.p.v. bepalen hoe krom een komkommer mag zijn.
Heb je de vorige post ook doorgelezen Maxiem?, dan had je gesnapt wat ik probeer duidelijk te maken.
Het zou de EU sieren als ze daar eens wat mee gingen doen i.p.v. bepalen hoe krom een komkommer mag zijn.
??? Een linkje zou handig zijn. Voor zover ik weet bestaat er een EU regeling die fabrikanten verplicht voor sommige categorieen voertuigen uit het oogpunt van veiligheid/milieuinvloed voor een bepaalde periode de levering van onderdelen te garanderen vóór toelating tot de Europese markt.MAXIEM schreef:fastatje
Maxiem.
Dit geldt echter alleen voor gereguleerde producten waarvan de toegang tot de markt afhankelijk is van productcertificatie zoals bij motorvoertuigen, MRI machines en andere medisch-electronische apparatuur enz.
Ook behelst de term "levering van onderdelen garanderen" niet dat ze ook binnen of buiten de EU op voorraad dienen te liggen. Ze kunnen bijv. in China in een loods liggen of "on-demand" gefabriceerd worden. Zolang de fabrikant kan garanderen dat de onderdelen gedurende een periode van x jaar binnen een redelijke termijn geleverd worden, voldoen ze aan die regeling.
Voor niet gecertificeerde producten zoals camera's, computers, stofzuigers, bankstellen geldt noch een voorraadbeding, noch een leveringsgarantie voor spare parts en die heeft voor zover ik weet ook sinds de oprichting van de EGKS, de voorloper van de EU, nooit bestaan.
-
als het niet lukt om dit voor elkaar te krijgen?
koop je niet een 1d en haal je die uitelkaar,je bent handig met die dingen anders wil je de onderdelen niet?misschien ben je dan wel net zo duur uit?
misschien een rare gedachte?maar dan is je probleem ook opgelost.
toch wil ik wel ff wat zeggen over de service van canon..
wij hebben ook 3 camera's
nog een oudje een 450d.
een 40d
en een 5d..nieuwe...
de 40 d ging na net een jaar kapot...tjakka net uit de garantie..
hij geef een heel bekent probleem...ik weet het niet uit mijn hoofd en manlief is e rniet dus kan het niet vragen error??google staat er vol van 40d staat er om bekent.
afijn...canon gebeld,ja buiten garantie...
opsturen naar tech-repair ?bodegraven ofzo...??ergens?
nou woont daar een collega en die heeft hem gebracht,allemaal netjes.
na 2 wk kregen we bericht dat hij klaar was,maar we zouden eerst toch een prijsopgave krijgen?
nee zeiden ze canon heeft het in coulance gedaan,de sluiter,nog iets een duur iets en helemaal gereinigd voor de service...
koste niks dus..ja ff heen en weer rijden voor collega,dus die hebben we iets leuks gegeven voor de moeite...
misschien heb ik weer eens mzzl gehad,
het feit blijft dat grote bedrijven denken,ja het is best klant hebben we al,dokken,
maar als er iets goeds te melden is moet dat ook vind ik zelf...
succes
ps daarna nooit meer problemen gehad met lezen of camera's (en alles wat er nog meer bij hoort) ik klop het even af...
koop je niet een 1d en haal je die uitelkaar,je bent handig met die dingen anders wil je de onderdelen niet?misschien ben je dan wel net zo duur uit?
misschien een rare gedachte?maar dan is je probleem ook opgelost.
toch wil ik wel ff wat zeggen over de service van canon..
wij hebben ook 3 camera's
nog een oudje een 450d.
een 40d
en een 5d..nieuwe...
de 40 d ging na net een jaar kapot...tjakka net uit de garantie..
hij geef een heel bekent probleem...ik weet het niet uit mijn hoofd en manlief is e rniet dus kan het niet vragen error??google staat er vol van 40d staat er om bekent.
afijn...canon gebeld,ja buiten garantie...
opsturen naar tech-repair ?bodegraven ofzo...??ergens?
nou woont daar een collega en die heeft hem gebracht,allemaal netjes.
na 2 wk kregen we bericht dat hij klaar was,maar we zouden eerst toch een prijsopgave krijgen?
nee zeiden ze canon heeft het in coulance gedaan,de sluiter,nog iets een duur iets en helemaal gereinigd voor de service...
koste niks dus..ja ff heen en weer rijden voor collega,dus die hebben we iets leuks gegeven voor de moeite...
misschien heb ik weer eens mzzl gehad,
het feit blijft dat grote bedrijven denken,ja het is best klant hebben we al,dokken,
maar als er iets goeds te melden is moet dat ook vind ik zelf...
succes
ps daarna nooit meer problemen gehad met lezen of camera's (en alles wat er nog meer bij hoort) ik klop het even af...
Ik heb het niet over garantie...... en je hebt idd ook het andere gezicht gezien van Canon.
Het gaat mij ook om de sluiter, om deze preventief te vervangen dat doe ik dus niet zelf. en heeft een gebruikte camera dus niets toe te voegen wat dit soort (slijtage gevoelige ) onderdelen betreft.
Het gaat mij ook om de sluiter, om deze preventief te vervangen dat doe ik dus niet zelf. en heeft een gebruikte camera dus niets toe te voegen wat dit soort (slijtage gevoelige ) onderdelen betreft.
Dit is geen kul opmerking. De onderdelen worden niet meer gemaakt en dus houdt het op. De camera is voor deze branche stokoud en dus heeft canon geen onderdelen meer op voorraad. Die zijn ook niet meer met andere modellen inwisselbaar. Je kunt onmogelijk eisen dat een fabrikant jaren en jaren voorraad gaat aanhouden voor producten die al lang niet meer courant zijn, en waarvan 98% al lang is afgeschreven.fastatje schreef:"Canon verplichten speciaal voor u een fabriek te bouwen om de niet meer te leveren onderdelen alsnog te kunnen leveren?"
Dat is nou weer zo'n kul opmerking, zijn mensen als jij alleen maar hier te vinden om maar iets te kunnen plaatsen? want bijdragen doet het niks!!
De voorraad is op.Canon hoeft geen fabriek neer te zetten om onderdelen te leveren..... die onderdelen zijn namelijk al een keer geproduceerd of niet!! het is slechts een zaak om niet alle onderdelen, en met name de slijtage gevoelige onderdelen op stock te houden i.p.v. te assembleren tot een camera. En dat kost geld ja, maar dat wordt berekend in de aanschafprijs als het goed is en anders zijn het slechte ondernemers.
Mooi zo. Alleen heeft u vast geen voorraad van 10.000 verschillende ketels meer liggen. Of wel?Ik zit zelf in de installatie business en heb nog bergen met onderdelen van oude ketels liggen, je moest is weten hoe blij de klant hiermee is als ze met hun goede maar oude keteltje gered zijn ..... je mag één gokje doen tot wie zij zich wenden als ze een nieuwe ketel nodig hebben.