LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkeerboete, bezwaar maken of niet?
Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?
Hoe weet de politie dat Opa daar was om iemand
te helpen ?
En nogmaals een verloskundige mag ook niet zijn of haar
auto ergens heen zetten waar het niet mag.
Die verloskundige komt toch ook een mevrouw helpen.
En schijnbaar was het niet zo heel ernstig want anders was
er wel een ambulance gebeld.
te helpen ?
Chocomelk schreef:Hoe weet de politie dat Opa daar was om iemand
te helpen ?
Inderdaad, de politie wist dat niet, klopt. Maar dat wil niet zeggen dat de bekeuring terecht was.
En wat die verloskundige aangaat: als er echt geen legaal plekje te vinden is zal die ook haar auto wel ergens in de berm kwakken of dat nu mag of niet.
Hoe ernstig het was weet ik niet, maar dat wist opa vermoedelijk ook niet toen hij er naartoe reed.
Wanneer gaan we in dit land weer eens een beetje menselijk denken? Regels zijn nodig, maar nood breekt wet - wat zou je zeggen als er bij een verlossing iets faliekant fout gaat en dat de verloskundige dan zegt: ja sorry hoor, regels zijn regels en ik mocht niet parkeren en daarom was ik te laat......
@ cherokee, daarvoor moet je toch echt bij de politie zijn.
Ik heb al eerder geschreven ik zou zeer zeker bezwaar indienen want nee heb je al en ja kan je mischien krijgen.
Ik heb al eerder geschreven ik zou zeer zeker bezwaar indienen want nee heb je al en ja kan je mischien krijgen.
-
Vergeet ook niet dat opa 79 is. Hij zal vast wel goed gezond zijn, maar op die leeftijd ben je toch echt niet meer de vlotste, denk ik zo.Chocomelk schreef:
Dus niet alleen niet zo heel ernstig, maar ook geen supernoodgeval.
Anders was er wel een ambulance gebeld.witte angora schreef:Vergeet ook niet dat opa 79 is. Hij zal vast wel goed gezond zijn, maar op die leeftijd ben je toch echt niet meer de vlotste, denk ik zo.
Dus niet alleen niet zo heel ernstig, maar ook geen supernoodgeval.
Ok dat wist ik niet, excuus. Ik was in de veronderstelling dat als iemand het voor liet komen en in het ongelijk gesteld wordt, deze wel een deel van de kosten moest betalen.cherokee schreef: Iemand vroeg of ik garant wilde staan voor de "bijkomende kosten" als het tot de kantonrechter zou komen.
Wel, dat kan ik best doen, iedereen trouwens wel want er zijn geen bijkomende kosten als je het voor laat komen.
Ja natuurlijk. Goed verhaal. Schaatsbaan belt zo maar een willekeurige EHBO'er en dat blijkt toevallig opa te zijn die nog nooit bij de schaatsbaan is geweest. Superopa snelt erop af en in zijn haast ziet hij een nogal opvallend bord over het hoofd en een ongetwijfeld duidelijk aangegeven parkeervak. Kan hij niets aan doen. Opa to the rescue.
Alleen wel een beetje balen dat die boetes voor parkeren op een gehandicapte plaats dit jaar nogal fors verhoogd zijn. Dat maakt ineens het bewust nemen van een risico niet zo leuk meer. Ach, je kan achteraf atijd nog claimen dat je dat bord niet zag. Zelfs als je er al wat vaker komt en er een "noodsituatie" was. Blijft de vraag natuurlijk nog wel of je graag wil worden geholpen door een slechtziende EHBO'er.
Alleen wel een beetje balen dat die boetes voor parkeren op een gehandicapte plaats dit jaar nogal fors verhoogd zijn. Dat maakt ineens het bewust nemen van een risico niet zo leuk meer. Ach, je kan achteraf atijd nog claimen dat je dat bord niet zag. Zelfs als je er al wat vaker komt en er een "noodsituatie" was. Blijft de vraag natuurlijk nog wel of je graag wil worden geholpen door een slechtziende EHBO'er.
Ik begrijp sowieso niet zo goed dat ze deze belachelijk hoge bekeuringen met droge ogen durven schrijven. Het heeft niet meer met verkeersveiligheid te maken maar alles met gaten vullen van de begroting. Zo'n bekeuring is voor velen al een halve huur / hypotheek of meer.Winterman schreef:Alleen wel een beetje balen dat die boetes voor parkeren op een gehandicapte plaats dit jaar nogal fors verhoogd zijn.
Ze gaan wel dreigen geen bekeuringen uit te schrijven en het vervolgens inzetten aan de onderhandelingstafel om een betere cao af te dwingen.
-
@Emmy
Het lijken wel vogeltjes, die kunnen ook zo maf doen als het voorjaar wordt
Het lijken wel vogeltjes, die kunnen ook zo maf doen als het voorjaar wordt
Ik wel. Die gehandicapten parkeerplaatsen zijn er met een reden. Waarom zouden die mensen moeten wachten op een voor hun geschikt gemaakte plek als er weer even één of andere idioot snel iets moet doen? Kan best. Hij is zo terug.Emmy75 schreef:Ik begrijp sowieso niet zo goed dat ze deze belachelijk hoge bekeuringen met droge ogen durven schrijven.
-
Ik heb zo'n kaart en bel meteen de animalcops als er iemand op zo'n plaats staat
Dat ben ik ook wel met u eens hoor, ik vind het ook ronduit aso dat iemand bewust daar even de auto neerplempt onder het motto kan wel even. Maar ik kan ook best begrijpen dat iemand zich een keer kan vergissen en er per ongeluk gaat staan. Dan vind ik de bekeuring gewoon te hoog. Maarja dat is nu eenmaal niet te controleren.Winterman schreef:Ik wel. Die gehandicapten parkeerplaatsen zijn er met een reden. Waarom zouden die mensen moeten wachten op een voor hun geschikt gemaakte plek als er weer even één of andere idioot snel iets moet doen? Kan best. Hij is zo terug.Emmy75 schreef:Ik begrijp sowieso niet zo goed dat ze deze belachelijk hoge bekeuringen met droge ogen durven schrijven.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook een paar jaar terug wel eens bewust het risico nam terwijl ik dat onder normale omstandigheden echt nooit doe. In die tijd kon ik echt heel slecht lopen en verging van de pijn, we praten hier over enkele meters per keer. Ik moest echt dringend vanwege omstandigheden alleen de deur uit, ik had de betreffende parkeerplaats al 5 x rondgecirkeld voor een plek redelijk dichtbij maar had telkens net pech en een andere auto ging voor of wrong zich ervoor als net iemand wegreed. Ik kon alleen veel te ver weg parkeren of 1 van 5 lege invalidenplekken bezetten. Al deze omstandigheden meegerekend nam ik het risico. Als het de laatste lege plek was, had ik het niet gedaan. Zo goed en kwaad als ik kon was ik zo snel mogelijk terug bij de auto er waren nog steeds 3 lege plekken. Ik had geluk en kreeg geen bekeuring.
Ja het was helemaal niet netjes, maar ik vond dat ik dat op dat moment nodig had en als ik wel een bekeuring had gehad, was het pech. Persoonlijk vind ik best onder zulke omstandigheden dat het eens een keertje moet kunnen. Een GPK kon ik toen niet krijgen omdat het niet chronisch genoeg was. Voor zulke situaties zouden tijdelijke kortdurende GPKen best een oplossing kunnen zijn. In die tijd had ik er graag voor betaald als ik zo'n kaart per maand kon krijgen. Gelukkig kon ik in die tijd ook regelmatig meerijden met iemand die een GPK bezit, dat was wel handig, maar een tijdelijke kaart was best een uitkomst geweest. Nu ben ik maar al te blij dat ik het niet nodig heb.
Ik kan dus best begrijpen dat er verzachtende omstandigheden kunnen zijn.
-
Ik snap je punt, ik snap je oplossing. Maar... ambtelijke molens... tegen dat die kortdurende GPK in de bus ligt, is de patiënt vaak al genezen, vrees ik.Voor zulke situaties zouden tijdelijke kortdurende GPKen best een oplossing kunnen zijn.
Natuurlijk kan iemand zich vergissen. Iemand kan ook "per ongeluk" door rood licht rijden. Krijgt ook gewoon een bekeuring.
Mijn buurman heeft een invalidenplek voor de deur, maar kan geregeld ergens anders parkeren. Mensen zien een vrije plek. Racen tegen het verkeer in (eenrichtingsverkeer) om snel hun auto neer te zetten. Omdat ze van de verkeerde kant (de niet toegestane kant) de straat in rijden missen ze het bord dat aangeeft dat het een invalidenplaats is. Is dat dan nog vergissen?
In veel gemeenten moet je naast je GPK je blauwe kaart gebruiken en mag je maar maximaal 2 uur op een aangewezen plaats staan.
Verhaal heeft ook nog een andere kant. Veel mensen misbruiken een GPK. Nu ben ik niet bevoegd om te beoordelen of iemand wel of niet, recht heeft op een GPK, maar als ik iemand zie aan komen rijden die zijn kaart achter de voorruit gooit en vervolgens naar de overkant rent, heb ik daar toch sterk mijn twijfels bij.
Mijn buurman heeft een invalidenplek voor de deur, maar kan geregeld ergens anders parkeren. Mensen zien een vrije plek. Racen tegen het verkeer in (eenrichtingsverkeer) om snel hun auto neer te zetten. Omdat ze van de verkeerde kant (de niet toegestane kant) de straat in rijden missen ze het bord dat aangeeft dat het een invalidenplaats is. Is dat dan nog vergissen?
In veel gemeenten moet je naast je GPK je blauwe kaart gebruiken en mag je maar maximaal 2 uur op een aangewezen plaats staan.
Verhaal heeft ook nog een andere kant. Veel mensen misbruiken een GPK. Nu ben ik niet bevoegd om te beoordelen of iemand wel of niet, recht heeft op een GPK, maar als ik iemand zie aan komen rijden die zijn kaart achter de voorruit gooit en vervolgens naar de overkant rent, heb ik daar toch sterk mijn twijfels bij.
Het zou best snel kunnen. Zeker voor die tijdelijke kaarten van een korte periode. Als er steevast voor betaald moet worden gaan veel mensen die echt niet halen voor de lol zeg maar. Overigens heeft mijn geval wel erg lang geduurd, in ieder geval lang genoeg voor om van zo'n tussenoplossing gebruik te kunnen maken. Maarja kennelijk wil men dat niet.witte angora schreef:Ik snap je punt, ik snap je oplossing. Maar... ambtelijke molens... tegen dat die kortdurende GPK in de bus ligt, is de patiënt vaak al genezen, vrees ik.Voor zulke situaties zouden tijdelijke kortdurende GPKen best een oplossing kunnen zijn.
@Winterman,
U heeft gelijk dat er ook misbruik van gemaakt wordt. De GPK wordt uitgegeven op persoon. Gemakshalve wordt de kaart in de gezinsauto vaak bewaard. Wat vaak gebeurt is dat alle gezinsleden dan gebruik maken van de invalidenplekken terwijl de persoon in kwestie er niet altijd bij is. Overigens is dit officieel niet toegestaan en zou de parkeerder nog steeds een bon kunnen krijgen als bij een controle blijkt dat de houder van de GPK er niet bij is.
gewoon altijd bezwaar maken, al was het maar tegen de administratiekosten waarvan de rechter heeft gezegd dat die onterecht bij de boete worden opgeteld
je moet toch wat lol hebben voor zo'n boete
en het is ook nog goed voor de werkgelegenheid
je moet toch wat lol hebben voor zo'n boete
en het is ook nog goed voor de werkgelegenheid
En hoe groot denk je dat die kans is? Dan zouden ze bij iedere auto met zo'n kaart moeten blijven wachten tot de bestuurder terug is en als die iemand ziet controleren loopt hij gewoon nog een rondje. Het hele systeem klopt gewoon niet. Er wordt aan alle kanten misbruik van gemaakt en ook door mensen die recht hebben op zo'n plaats. Omwonenden met een GPK kaart maken hier van de gehandicapten plaatsen privé plekken terwijl ze overal kunnen staan. Zef houden ze totaal geen rekening met andere gehandicapten, maar ga niet zonder kaart op "hun" plaats staan, want dan ben je ineens een a-sociaal.Emmy75 schreef:Overigens is dit officieel niet toegestaan en zou de parkeerder nog steeds een bon kunnen krijgen als bij een controle blijkt dat de houder van de GPK er niet bij is.
Een EHBOer die probeert iemand te helpen is "een of andere idioot"...?Winterman schreef:Ik wel. Die gehandicapten parkeerplaatsen zijn er met een reden. Waarom zouden die mensen moeten wachten op een voor hun geschikt gemaakte plek als er weer even één of andere idioot snel iets moet doen? Kan best. Hij is zo terug.Emmy75 schreef:Ik begrijp sowieso niet zo goed dat ze deze belachelijk hoge bekeuringen met droge ogen durven schrijven.
Neuh, daar hoef je niet op te wachten, natuurlijk niet. Als jij maar krijgt waar je recht op hebt en wel nu dan kan de rest het heen en weer wel krijgen.]
Zover is het gekomen in onze egoïstische samenleving.
Een gehandicapte heeft recht op zijn parkeerplaats, natuurlijk, maar niet vóór alles.
Inderdaad, dat slaat helemaal nergens meer op.Emmy75 schreef:Ik begrijp sowieso niet zo goed dat ze deze belachelijk hoge bekeuringen met droge ogen durven schrijven. Het heeft niet meer met verkeersveiligheid te maken maar alles met gaten vullen van de begroting. Zo'n bekeuring is voor velen al een halve huur / hypotheek of meer.Winterman schreef:Alleen wel een beetje balen dat die boetes voor parkeren op een gehandicapte plaats dit jaar nogal fors verhoogd zijn.
En vergelijk dat eens met andere topics waarin mensen vrolijk de ene na de andere webshop kunnen openen of een aannemer die een vonnis van ruim €70.000 aan de broek heeft hangen, maar ermee weg komt niets te betalen.
Ja, ik weet 't, is heel wat anders, maar minstens zo 'crimineel'.
Jij begrijpt het echt. Goed dat je alles even nagelezen hebt en ook de context helemaal door hebt. Het spijt me oprecht.cherokee schreef: Een EHBOer die probeert iemand te helpen is "een of andere idioot"...?
Neuh, daar hoef je niet op te wachten, natuurlijk niet. Als jij maar krijgt waar je recht op hebt en wel nu dan kan de rest het heen en weer wel krijgen.]
Zover is het gekomen in onze egoïstische samenleving.
Een gehandicapte heeft recht op zijn parkeerplaats, natuurlijk, maar niet vóór alles.