LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Zojuist heb ik me ook eens aangemeld voor Finbox, bij de Rabobank. Tot dezelfde verbazing als de starter van deze topic blijk ik te moeten betalen voor een e-mail alert! Hele voorgaande discussie alhier gelezen - ik blijf het een zeer klantonvriendelijke actie vd Rabobank vinden. Digitale facturen zijn op termijn zondermeer goedkoper voor zowel het bedrijf als de bank (geen drukwerk, geen enveloppen, geen verzendhandelingen, geen porto, minder fouten in alle stappen van het verwerkingsproces). En de e-mail alert vd Rabo is, vrij makkkelijk, volledig geautomatiseerd: de bank staat niet in voor juistheid, volledigheid of zelfs tijdigheid van de alert. Maar je moet wel 0,20ct betalen! M'n vertrouwen in de Rabo was al tot het nul-punt gezakt vanwege de gebleken uitbuiting bij (het beleggingsgedeelte van) hypotheken; hiermee bewijzen ze maar weer, precies het tegenovergestelde te doen (keiharde winst maken) als ze beweren te zijn: een cooperatieve bank zonder winstoogmerk, ten dienste van de samenleving.
-
Ik zou graag eens willen weten wat ik moet doen als het bedrijf welke ik wil betalen met Finbox, mij kosten laat betalen. Ik bedoel hiermee dus duidelijk NIET de bank, bijvoorbeeld voor alerts. Ik heb het bedrijf al gemaild, maar kreeg als antwoord dat er nu eenmaal kosten aan verbonden zijn.
Als ik doorvraag zijn ze niet thuis.
Als ik doorvraag zijn ze niet thuis.
-
wat voor kosten gaat het hier dan om?
Wie verdient er aan die FINBOX? Essent,.. die voor iedere acceptgiro € 2,42 eist ? ( Ze gaan nú over naar FINBOX!) Er zijn buiten de Staatsgesteunde banken nog meer banken die de gelegenheid geven om in begin van het jaar alles voor een heel jaar te programmeren! En dat kost niets! Echter voor sommige bedrijven is het zeer nadelig, schijnt, en die sturen al 5 jaar dwangbevelen en dreigrekeningen! Essent/Warmte ! Ik ben baas over mijn eigen geld en wens nooit en te nimmer dat firma's die een monopolie hebben, zoals stadsverwarming van Essent van mijn rekening kunnen belasten of afschrijven!! Ik vraag me dan ook zéér ernstig af hoeveel deze bedrijven "vergoed krijgen"van deze FINBOX...? Door fouten van ING is er ooit 'n flink bedrag van mijn rekening afgeschreven geworden naar een loodgieter in Heerlen... het heeft 3 maanden geduurd en 'n hele hoop trammelant voor ik dit bedrag terug had !! Dus CEO Eric Langangendijk hoeveel is de bonus nu? Al 5 jaar kunt U geen een antwoord leveren op de door Uw bedrijf onterechte aanmaningen... dat ik boos ben is zeer begrijpelijk ...! mvg Grossmann.
Betalingen via de FinBox zijn in tegenstelling tot acceptgiro's gratis, met hetzelfde voordeel van een acceptgiro, namelijk betalen wanneer u dat uitkomt. (binnen de gestelde betalingstermijn vanzelfsprekend)Wie verdient er aan die FINBOX? Essent,.. die voor iedere acceptgiro € 2,42 eist ?
Ik begrijp uw verhaal dan ook niet echt, want nota's die via de FinBox binnenkomen worden niet automatisch afgeschreven.