LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Willen de andere personen van dit DSB forum zich ook eens melden of die ook brieven hebben gekregen en welke?

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Ook wij hebben uiteindelijk een brief gekregen waarin staat vermeld dat er een bedrag wordt overgemaakt, en een gedeelte blijft vordering waarvan 19% als voorschot wordt uitgekeerd.
Nu maar afwachten wanneer ze het overmaken, er staat dat ze het al overgemaakt hebben dus.....

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik heb nog geen brief gekregen. Misschien Dinsdag. Als ik de brief krijg laat ik wat weten.

arthur2000

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Jongens, er hangt iets in de lucht. Hebzucht/graaien/oplichterij kent geen grenzen meer. Er komt een rode revolutie. De SP komt eraan :!:

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Vandaag maar eens gebeld waar ons geld blijft, in de brief staat tenslotte dat het al is overgemaakt. Wat schets onze verbazing....Het spijt ons maar het kan 2 tot 4 weken duren voordat er wordt uitbetaald ... :evil: :evil: Krijgen we ook een rentevergoeding ???

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Dit is toch niet te geloven ????

Ik heb bijna elk uur op m'n bankrekening gekeken, hevig teleurgesteld en nu lees ik het bericht van dsbeetje.

Er staat in de brief dat het is overgemaakt, dus niet...............

Willen ze ons gek maken ofzo??????
Ik trek dit echt niet..................

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Er staat zwart op wit dat het vrijdag j.l. al is overgemaakt.

Dat is dus gewoon een keiharde LEUGEN ???

Ik ben niet zo van het schrijven op een forum, maar ik ben nu zooooo teleurgesteld dat ik het gewoon moet delen.
Kan het geld enorm goed gebruiken.

Sjonge jonge jonge......................

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

En gisteren bij Radar maar zeggen dat het allemaal zo netjes zou zijn geregeld.

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Inderdaad !

En dat telefoonteam bij DSB zijn gewoon mensen die nergens iets van weten, maar die op de automatische piloot antwoorden geven.

Ik kan er niet over uit.

Als het morgen niet op m'n rekening staat, ben ik in alle staten.
Zo ga je niet met mensen om. Schrijf dan dat het geld wordt overgemaakt in plaats van is overgemaakt.

Wees eerlijk en zet mensen niet op het verkeerde been, dit is te précair !!!

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Onderstaande staat sinds vanmiddag op de site van DSB:

Als klanten aanspraak hebben op een vergoeding voor een beëindigde HWL, betalingen aan de boedel na datum faillissement of wachten op de eerste uitdeling van 19%, wordt het bedrag op de bankrekening bijgeschreven binnen 4 weken na de verwerking.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Beste allemaal

Wij rekenen ook niet op die uitbetaling binnen 4 weken, Het zijn dus loze beloftes zoals sommige van jullie al weten je krijgt dus een schrijven waar in men zegt het is overgemaakt?, en dan blijkt dat niet zo te zijn

SCHANDALIG :twisted: :twisted:

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

gedupeerdeDSB schreef:Beste allemaal

vandaag na maanden stilte een brief op de mat , ( hoe is het mogelijk)
uiteraard alles in de concurrente vordering.
maar er stond bij dat ze in elk geval 19% vd compensatie gaan uit betalen BINNEN 4 weken na dagtekening ( 4 april) dus dan kunnen we dus voor 4 mei 19% tegemoet zien?...komt jou dat ook zo bekend voor Megatron?

eerst zien dan geloven he? :twisted:
het is alleen wel zo dat als wij die 19% niet op of voor 4 mei ontvangen ?
dat ik hun dan officieel in gebreke ga stellen,
We hebben het wel gehad met die loze beloftes

De rest? daar zullen we dan met zn allen mooi naar kunnen fluiten denk ik, en die hond Scheringa kan gewoon weer een zelfde soort bedrijf starten he?, Ik vind dat elke winst uit dat bedrijf beslag op moet worden gelegd!
Eerst zien dan geloven he?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Vandaag ook de beruchte brief gekregen. Hier in staat:

Uit de tabel op pagina 1 in deze brief blijkt dat u een gedeelte van uw compensatiebedrag direct krijgt uitbetaald. Het gedeelte van het compensatiebedrag dat voor directe betaling in aanmerking komt is nooit groter dan het compensatiebedrag voorbeëindigde HWL polis(sen) en/of termijnbedragen die zijn betaald na de datum van faillissement. De in de tabel onder VII en VIII genoemde bedragen zijn overgemaakt op uw bij ons bekende rekeningnummer.
Laatst gewijzigd door megatron29 op 11 apr 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Diezelfde brief had ik ook afgelopen vrijdag, dagtekening 4 april (is overgemaakt op uw bankrekening).

Ik heb nog steeds geen geld ontvangen.

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Beste mensen, of het nu komt omdat ik gisteren vreselijk boos ben geworden aan de telefoon weet ik niet maar tot ons groot genoegen staat het bedrag dat wij direct uitbetaald zouden krijgen NU op onze rekening.
Nu nog even afwachten wat er gaat gebeuren met het bedrag wat concurente vordering is en dan zijn we eindelijk verlost van dit boevengespuis.
Ik hoop dat iedereen binnenkort hetzelfde kan melden, we gaan nu eerst een "neutje" nemen op de afloop. :D

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Ooooo Dsbeetje, dat geeft hoop !!

Wat een goed bericht. Heel veel plezier ermee en neem ook een neut van ons.

Nu hopen dat ik ook zo'n goed bericht kan melden zo snel mogelijk.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

dsbeetje proficiat!

Wij hopen ook dat we het snel mogen ontvangen, en dat jullie het allemaal maar mogen ontvangen

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door saabine95 »

10-4-2012 Vertraging in verwerking ingelopen

Tot en met vrijdag 30 maart 2012, week 13 zijn er 4.817 klanten, die reeds voor 19 september 2011 een klacht hebben ingediend, akkoord gegaan met het compensatievoorstel voor Fase 1 (vergoeding voor polissen en effectenbeleningsproducten). Vanwege ICT problemen hebben tot dat moment 2.981 klanten schriftelijk bericht ontvangen hoe de hen toekomende compensatie verwerkt is.

De problemen zijn inmiddels verholpen. Daardoor hebben vorige week ongeveer 1.200 klanten schriftelijk bericht ontvangen over de verwerking van hun compensatie. Deze week zullen er nog ruim 600 brieven uitgaan waardoor er dan geen sprake meer is van achterstanden. Vervolgens zullen klanten die akkoord gaan met het voorstel steeds binnen 10 dagen schriftelijk vernemen hoe de compensatie verwerkt wordt.

Als klanten aanspraak hebben op een vergoeding voor een beëindigde HWL, betalingen aan de boedel na datum faillissement of wachten op de eerste uitdeling van 19%, wordt het bedrag op de bankrekening bijgeschreven binnen 4 weken na de verwerking.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Saabine 95, ik lees op 21 maart en nu dat u volgens mij dicht bij het vuur zit, of meen ik dat maar?
Wat denkt u dat na de betaling van 19% binnen de 4 weken welke in de brief stond, de rest nog ooit zal worden uitbetaald?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hoe dichter op het vuur hoe warmer het is.

Gesloten