LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, werkt in je nadeel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door sandra56 »

Allemaal de geschillencommissie aanschrijven, de gemaakte kosten komen voor rekening van Telfort! :mrgreen:

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Nou zeg, het forum van Radar staat vol over de klacht over Telfort en Kassa zendt het net uit op TV dat Telfort heeft beloofd dat voor bestaande klanten die al die nieuwe dingen niet hoeven, alles bij het oude blijft, zoals het nu is!
Hadden ze dat niet meteen kunnen doen? Dank jullie allen! I rest my case.

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Sorry Radar zond dat uit! Duizendmaal excuus!

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Nou hartstikke mooi. Radar Team bedankt. Als ik eerlijk ben had ik niet verwacht dat dit issue vanavond al langs zou komen. Misschien is het geen corrigerende brief van Telfort naar alle iTV gebruikers, maar Radar zorgt voor de next best thing. Laten we hopen dat Telfort een volgende keer zijn aanpassingen beter voorbereidt en zijn klanten bij aanvang een keuze aanbiedt. Internet, en zijn gebruikers, hebben in tegenstelling tot wat eerder in de topic is gezegd, namelijk een olifantengeheugen, en zullen een volgende keer nog sneller reageren.

En dan te bedenken dat ik bij dat item over die gasmeters nog dacht: "vergeleken hierbij is dat issue van ons klein geneuzel"....

Nu ben ik een enorme moralist, dus ik kan het niet nalaten een beetje te moraliseren ;). Laten we met elkaar vaststellen dat als je wat van je laat horen EN als je elkaar mobiliseert, we met Internet en Televisie wel degelijk invloed kunnen hebben. Ik denk zelfs dat de combinatie van Internet en Media een krachtige cocktail vormt. De fora om te mobiliseren, en de formele kanalen als Radar, Kassa, Consumentenbond en in het uiterste geval collectieve juridische ondersteuning om punten bij bedrijven krachtig aan te kaarten. Achteraf bezien is negatieve publiciteit voor een Telfort misschien wel veel kostbaarder dan als ze direct de keuze mogelijkheid in de 2 maart brief hadden meegenomen. Wie weet tot welke conclusies het Telfort MT inmiddels is gekomen. Niet dat we die ooit zullen horen.

Wolfske
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:07

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Wolfske »

Ik heb het helmaal gemist joh!!!

Top werk Radarteam!!!!!

Bedankt! Nu maar hopen dat Telfort belofte houdt! Anders komen we terug hoor :D .

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Het signaal van Radar heeft even kunnen bezinken. Radar heeft snel reagerend een deel van de Telfort iTV klanten van informatie voorzien. Hiermee heeft ze het tekortschieten van Telfort deels ondervangen. Telfort heeft echter nog steeds een inspanningsverplichting om zijn klanten volledig van wijzigingen te informeren. Ten aanzien van de allerlaatste wijziging is dit vanuit Telfort nog steeds niet gebeurt. Een mededeling op de site en een item op Radar doen daar niets aan af (hoe blij ik met dat laatste ook ben). Het is een illusie dat zo het volledige iTV klantenbestand geïnformeerd is geraakt.

Voor mensen die nog geen reactie bij radar hebben achtergelaten (radar Homepage --> Contact) wil ik daarom vragen dit alsnog te doen.

Om nog eens helder de doelstelling van deze reactie te omschrijven:
Telfort heeft een uitglijder gemaakt die tot nu toe onvoldoende is rechtgezet bij de klanten. Het bedrijf biedt een opt out voor klanten die een probleem hebben met de verandering en veel moeite doen om dit teruggedraaid te krijgen. Een grote groep klanten blijft echter onbekend met deze opt out omdat ze geen forums of sites als Radar bezoeken. Ook deze groep heeft recht op deze keuzemogelijkheid. Er zit voor Telfort niets anders op dan zijn iTV klanten in een persoonlijke mailing hiervan op de hoogte brengen.

Na deze mailing heeft Telfort zijn best gedaan de uitglijer te corrigeren. Jullie reacties naar Radar kunnen Telfort extra aansporen de mailing te versturen. Je reactie is dus niet zozeer voor jezelf, maar voor de mensen die nog onbekend zijn met de opt out.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Om de boel een beetje transparant te houden, heb ik besloten om mijn weigering van de iTV software update niet telefonisch te doen, maar via de online klanten service van Telfort. Laten we het erop houden dat ik graag dingen schriftelijk doe. Op zich leent een email adres zich daar beter voor dan een webinterface, maar ja, dat is nu eenmaal het enige wat als optie overbleef. En nee, inderdaad, nog geen bevestiging van ontvangst gehad. Hieronder vinden jullie de tekst van de door mij gestuurde weigering:
Onderwerp: TV ontvanger NIET wijzigen!!

Geachte medewerker,

Wij hebben sinds dat het mogelijk was (~oktober vorig jaar) naar alle tevredenheid interactieve TV van Telfort. De wijziging door Telfort op 2 maart ingezet kan ons echter niet bekoren.

Wij willen ons iTV abonnement daarom ongewijzigd voortzetten. Te weten met lokale opneemmogelijkheid en zonder HD kanalen. Daar de Blog http://blogs.telfort.nl/wijziging-interactieve-tv ons volledig heeft geïnformeerd vertrouwen wij erop dat deze inspanning van onze zijde voldoende is om onze situatie ongewijzigd te houden.

Rest ons alleen nog op te merken dat wij het bijzonder slecht vinden dat wij als klant in actie moeten komen om een relatie ongewijzigd te houden. Als we dit al onze zakelijke relaties moeten gaan doen, dan houden we geen tijd over. Deze actie van Telfort is bij ons zeer slecht gevallen en niet voor herhaling vatbaar.
In deze draad zal ik terugkoppelen hoe dit verder afwikkelt.

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Je hebt gelijk, Alertheid en ook ik heb net bij de online klantenservice het bericht achtergelaten dat mijn interactieve tv niet gewijzigd mag worden.

We blijven scherp met z'n allen!

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Thanks, Maan68.

Bij mij nog geen reactie van Telfort echter. Heeft Telfort nu een dilemma? Gaan ze op deze web-benadering in, dan gaat de verhouding tussen Telfort en zijn klanten schuiven. Klanten pakken dan weer iets meer regie in het proces. Gaat Telfort er niet op in, dan houdt ze regie, maar neemt ze een een risico dat de publieke teneur de verkeerde kant op kantelt.

Het is een beetje als in een schaakspel, Telfort doet een zet, wij doen een tegenzet. Telefonie zou de weigering van klanten onzichtbaar maken, met aantallen alleen bekend voor Telfort. Door de Telfort webinterface te gebruiken en dit terug te koppelen naar de internet fora kunnen we zichtbaar maken om hoeveel mensen dit gaat. Of bel desnoods, maar koppel het terug naar de fora. Mensen, hebben jullie al geweigerd, laat het hier horen. Maak het zichtbaar.

Telfort Webcare heeft op het Telfort forum nog een keer herhaald dat de klanten begin 2013 nogmaals een brief krijgen met de vraag of ze terug willen. Dit lees ik duidelijk als een reactie op onze vasthoudende vraag om alsnog een duidelijk voorstel naar de klanten te sturen. Helaas is de timing van 2013 ongelukkig, omdat klanten dan bijna een jaar met een gewijzigde functionaliteit opgescheept zitten voordat ze erachter komen dat dit teruggedraaid kan worden. Het is niet respectvol om klanten op deze wijze te manipuleren.

Terugfluiten die boel.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Oke, mijn antwoord is inmiddels binnen:
Op 27-03-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

De wijziging van de dienst Interactieve TV van Telfort wordt voor alle klanten doorgevoerd. Het is voor ons niet mogelijk u daarin nu te ontzien. Zoals in de communicatie is aangegeven is het wel mogelijk na afloop van het jaar, waarin u kosteloos gebruik kunt maken van de nieuwe diensten, de dienst terug te draaien naar de huidige situatie als u daar alsnog interesse in heeft. Wij zijn er van overtuigd dat de nieuwe dienst zoals wij deze gaan aanbieden u meer en betere mogelijkheden gaat bieden daarom bieden wij de wijiziging een jaar lang gratis aan.

Mocht u niet akkoord gaan met de wijziging heeft u, zoals aangegeven in de blog waarnaar u verwijst, kunnen lezen dat u tot 16 april de mogelijkheid heeft om gratis het abonnement op te zeggen.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet
Net heb ik getracht om de online klantenservice te bereiken (internet.telfort.nl/mijntelfort/):
Deze pagina is in verband met werkzaamheden tijdelijk niet beschikbaar


Dit kan natuurlijk net zo uitkomen, mijn reactie moet even een paar dagen in de week blijven liggen. Wat telfort stelt is natuurlijk niet acceptabel als ze technisch in staat is dit tegen te houden.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Oke, heb ik een gevoelige snaar geraakt, of is het dat onderhoud wat ik net al meldde? De zustertopic op de Telfort site is gesloten, of beter gezegd, de gehele interactieve TV tak zit dicht.

Edit: Teveel eer voor mezelf ;), er blijkt onderhoud bezig te zijn op het Telfort Forum.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Vandaag zijn we in staat geweest om een reactie via de online web interface van Mijn Telfort te versturen:
Geachte Telfort,

dit vinden we niet acceptabel. U bent technisch in staat deze wijziging terug te draaien, maar u wilt dit pas na een jaar doen? En dat terwijl wij als klant duidelijk hebben aangegeven dat we de wijziging niet willen? Nu niet, en over een jaar ook niet? Het slaat nergens op om klanten die het gewoon niet willen toch op te schepen met deze wijziging.

Niet acceptabel, en we hebben helemaal geen zin om te switchen, we zijn veel te enthousiast over de niet geëvenaarde combinatie prijs en prestatie die Telfort ons biedt. Als U dit als Telfort nu zelf ook eens helder op het netvlies zou krijgen.

Er moet een andere oplossing zijn, wij vragen u dit te heroverwegen. Waar een wil is, is een weg.
Telfort wil met alle geweld ons laten kennismaken met de nieuwe mogelijkheden, op zich te begrijpen. Waar ze helaas geen oog voor heeft is dat klanten steekhoudende argumenten kunnen hebben om de verandering niet te willen. Dat dit aspect wordt verwaarloosd is slecht aan de opzet van deze verandering.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

[Doorgezet vanaf de Telfort Site] Ook bij ons heeft nu de wijziging van de software plaatsgevonden. Ik werd er op geattendeerd door het volgende mailtje:
Geachte ,

Onlangs hebben wij u per brief geïnformeerd over de geplande software update voor Interactieve TV. Deze update is inmiddels succesvol uitgevoerd.
Uw instellingen en pincode zijn gelijk gebleven en u kunt nog steeds op dezelfde wijze programma's opnemen, afspelen en live tv-pauzeren. Wel zijn eventuele geplande opnames komen te vervallen, deze kunt u vanaf nu opnieuw inplannen.

Door deze software update kun u genieten van de volgende Interactieve TV vernieuwingen:
- gratis genieten van de 10 Nederlandse zenders in HD kwaliteit op kanaal 701 t/m 710
- meerdere programma's tegelijk opnemen
- opnames op afstand instellen met Interactieve TV Online via uw computer, iPad en Android tablet

Wij wensen u veel plezier met Interactieve TV.

Met vriendelijke groet,

Telfort internet
Ook ben ik nog door Telfort gebeld (op mijn werk nota bene). Dat gesprek heb ik kort gehouden, de man kon mij niet bieden dat de software update aan mijn neus voorbij zou gaan. Wel werd mij duidelijk dat de verandering gedreven werd door afdeling marketing (hoe kan het ook anders). (Al vermoed ik zelf dat broodheer KPN wat interne bedrijfsprocessen aan het uitlijnen is). Mijn punt blijft dat het niet zozeer bij de inhoudelijkheid van de voorstellen van Telfort mis gaat, maar dat de crux meer ligt bij het veranderproces dat Telfort is ingegaan. Dat proces dat wringt. Op het formele vlak geeft Telfort geen sjoege. Op het informele vlak lijkt er echter wel wat mogelijk te zijn. Aan het eind van het gesprek werd me het voorstel gedaan dat als ik na een maand of twee het echt niet zag zitten met die nieuwe softwareversie, ik kon opbellen en dan zou de update teruggedraaid kunnen worden. Op zich wel logisch. Het stof van de update is dan neergedaald, en er is weer capaciteit om klanten te woord te staan. Maar zet dat dan in die brief, en leg het uit!

Kortom, heb je, los van de dreigende kosten in een jaar, helemaal geen zin in die update? Bel, voor dat je het zelf vergeet, Telfort in een maand of twee op om het terug te laten draaien.

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Ja, we zijn een jaar verder en kreeg vandaag de volgende brief in de bus van Telfort:

Sinds mei 2012 maakt u met Interactieve TV gratis gebruik van het opnemen Pakket ter waarde van 5 euro per maand. Hiervan heeft u het afgelopen jaar gratis gebruik kunnen maken.
Wij hebben goed nieuws! De periode van het gratis gebruik maken van het Opnemen Pakket wordt met een jaar verlengd tot mei 2014!
en dan als afsluiting:
Wij zullen u tijdig herinneren en als u na mei 2014 geen gebruik wilt maken van het Opnemen Pakket dan kunt u deze tegen die tijd eenvoudig en maandelijks uitzetten via MijnTelfort.

Hoe durven ze het toch nog te proberen door je strot te duwen!!!! Dit kan toch niet! ten eerste had ik al Interactieve TV met gratis opnemen sinds November 2011. Er is mij niet verteld dat ik in de toekomst moet gaan betalen voor het opnemen. Het was en is gratis. Niet de boel omdraaien! Ik hoef geen update, vind alles prima zoals het is, heb dit ook aangegeven bij Telfort, ze hebben zelf gezegd dat oudere klanten niet hoeven te veranderen en dat het blijft zoals het is , als zij dat willen..op TV notabene(begint bij 23 minuten)!

http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... -2012/?p=1

Ze geven mij nu echt geen cadeau, hoor! Ze naaien mij een oor aan! Zijn er meer Telfort klanten die hier zo over denken? ik hoor het graag en samen maken we een vuist!

Gesloten