LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode

Ongelezen bericht door MAXIEM »

neoMag!c

De KIFID is geen onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Voor zover ik weet, wordt deze commissie gewoon betaald door haar "klanten" (de banken en de verzekeraars). Het is dus naar mijn mening een illusie dat ze zuiver op de graad de belangen van consumenten kunnen en zullen behartigen.

Maxiem.

CB

Ongelezen bericht door CB »

MAXIEM schreef:Jolijn

Elke ingewijde weet (zoals ik al eerder schreef), dat het "gebruiken" van een bankpas ook zonder pincode een fluitje van een cent is. Het bewijs wordt vrijwel wekelijks in het programma "opsporing verzocht" geleverd.

Maxiem.
Vrijwel iedere week zie je dus in het programma "opsporing verzocht", dat iemand zonder een pincode in te toetsen geld uit een geldautomaat haalt? 1 april is al lang voorbij hoor.
MAXIEM schreef:neoMag!c

De KIFID is geen onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Voor zover ik weet, wordt deze commissie gewoon betaald door haar "klanten" (de banken en de verzekeraars). Het is dus naar mijn mening een illusie dat ze zuiver op de graad de belangen van consumenten kunnen en zullen behartigen.

Maxiem.
Dus volgens jou heeft de consument bij de KIFID altijd het nakijken en geven ze de banken en verzekeraar altijd gelijk?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Elke ingewijde weet (zoals ik al eerder schreef), dat het "gebruiken" van een bankpas ook zonder pincode een fluitje van een cent is. Het bewijs wordt vrijwel wekelijks in het programma "opsporing verzocht" geleverd.

Maxiem.
En was het lekker, dat broodje aap?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

CB schreef:

Maxiem.
Vrijwel iedere week zie je dus in het programma "opsporing verzocht", dat iemand zonder een pincode in te toetsen geld uit een geldautomaat haalt? 1 april is al lang voorbij hoor.
MAXIEM schreef:neoMag!c

Maxiem.
Dus volgens jou heeft de consument bij de KIFID altijd het nakijken en geven ze de banken en verzekeraar altijd gelijk?

Onze fraaie deskundige staat inmiddels bekend om het het doen van ongefundeerde uitspraken.
Zonder enig bewijs is onze fraaie deskundige dagelijks in staat om bezoekers van deze site op het verkeerde been te zetten door het doen van uitspraken die slechts zijn persoonlijke mening ventileren.

In dit geval stelt onze fraaie deskundige dat het Kifid niet onafhankelijk zou zijn. Het instituut wordt inderdaad betaald door de aangesloten leden maar de onafhankelijkheid is onbetwist1
Anders gezegd en wellicht niet in het straatje van ons aller MAXIEM:
de Nationale Onbudsman wordt ook betaald door het Rijk, houdt dat dan in dat het Rijk altijd van hem gelijk krijgt?
Nee dus....

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Maxiem.
Je bent (weer) lekker bezig. 9 van de 10 van de getoonde pintransacties is uitsluitend mogelijk omdat of de pincode werd afgekeken door de daders of ergens stond opgeschreven in bv een portemonnee die gelijktijdig gerold is. Hou nu eens op met je onzin.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxiem.
Fijn dat ik het nu ook weet, maar goed, ik ben dan ook geen 'ingewijde'. Als het een fluitje van een cent is, wil je het dan even uitleggen? Als ik mijn pincode vergeten ben, kan ik evengoed geld opnemen, snap je.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Maxiem.

En tot heden nog niet onderbouwd, waar dit te lezen/zien valt, ofwel er zeker al 4 mensen hier nagevraagd hebben. :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maxiem.
Ben geen ingewijde en ook heb ik niet 1x gezien bij Opsporing verzocht hoe je moet pinnen zonder een pincode te hebben.
Ben benieuwd hoe jij kunt pinnen met een pas van bijvoorbeeld iemand anders ZONDER de pincode te hebben.

nevermind

Chocomelk schreef:

Maxiem.
Ben geen ingewijde en ook heb ik niet 1x gezien bij Opsporing verzocht hoe je moet pinnen zonder een pincode te hebben.
Ben benieuwd hoe jij kunt pinnen met een pas van bijvoorbeeld iemand anders ZONDER de pincode te hebben.
Daar kom je nooit achter, want de ervaringsdeskundige kijkt iedere week, maar roeptoeteed alleen hier, en het blijft zijn geheim. :twisted:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:
Daar kom je nooit achter, want de ervaringsdeskundige kijkt iedere week, maar roeptoeteed alleen hier, en het blijft zijn geheim. :twisted:
Jammer dat Maxiem niet meer reageert op de vragen hier.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:
Jammer dat Maxiem niet meer reageert op de vragen hier.
Ach ja, die is waarschijnlijk druk bezig om het trucje uit zijn hoofd te leren.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Maxiem.
Ik kijk dit programma wekelijks.
Er worden inderdaad elke week beelden getond van mensen die geld opnemen met een gestolen bankpas. Helemaal correct.

Er wordt alleen nergens vermeld dat ze dit doen ZONDER de pincode in te toetsen. Nooit gezegd, nooit als onderschrift en je hoort het de dader in de video ook niet zeggen.

De beelden die men te zien krijgt zijn beelden van daders met gestolen bankpassen die de codes hebben afgekenen tijdens een transactie of al dan niet met geweld hebben afgetroggeld van de rechtmatige eigenaar. Dat wordt er dan meestal wel weer bijgezegd.

Doe jezelf en ons een groot plezier, stop met je flauwekul of geef ene link naar een uitzending waarbij EXPLICIET wordt vermeld dat het ging zonder een pincode in te toetsen. Graag even op de minuut nauwkeurig, zodat we met zijn allen niet zo lang hoeven te zoeken.

BTW, het verhaal van zonder pincode kunnen pinnen gaat niet op voor geldautomaten maar zover ik heb gehoord (lekker vaag) enkelt voor betaalautomaten die van te voren gemanipuleerd zijn zonder dat de eigenaar dat weet.

Over het herleiden van de pincode die op de pas staat. Daar is geen wiskundige formule voor (dat dat zo is bewijst de ABN AMRO zelf, daar kan je tenslotte zelf je code kiezen). De code staat uiteraard wel opgeslagen op je strip en magneetchip, en dat is hetgene wat de betaal en geld automaten waar dan ook ter wereld controleren.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

b767-300er

Ook gisteravond was het weer volkomen herleidbaar en voor 100% duidelijk, dat sommige pinners (mogelijk allen) NIET over de pincode beschikten en toch geld opnamen. Rara hoe kan dat?

Maxiem.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

b767-300er
geef het maar op..

Maxiem geeft altijd dit soort kansloze reacties.. Wil niet in discussie.. Komt enkel wat insinuaties dumpen en gaat dan weer.. Het is niet anders.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook gisteravond was het weer volkomen herleidbaar en voor 100% duidelijk, dat sommige pinners (mogelijk allen) NIET over de pincode beschikten en toch geld opnamen. Rara hoe kan dat?
Toch raar dat jij de enige lijkt te zijn die die beelden ziet.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

MAXIEM schreef:b767-300er

Maxiem.
Heb de hele uitzending bekeken en ben het door jou zo kneppelhard beweerde hier NIET tegengekomen.
Maar aangezien jij hier de techneut bent, graag even precies aangeven in welke minuut van de uitzending dit dan gesteld is? Dan kan ik dat fragment even terughoren. 100% duidelijk graag.
En lees de rest van bovenstaande posts ook even.

(Er zijn nog steeds mensen die hun pincode niet afschermen tijdens het pinnen en daar maken de mensen die je in beeld ziet erg dankbaar gebruik van.)
En dan heb je nog de groep die betaalautomaten in winkels en geldautomaten skimmen. Of mensen hun portemonnee rollen die gewoon hun pincode in of bij hun portemonnee bewaren.)

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Maxiem hoe doet men dat dan ? Ik vergeet ook vaak mijn pinpas. Mag ook per PB hoor.

CB

Ongelezen bericht door CB »

MAXIEM schreef:b767-300er

Maxiem.
Heel gewoon hoor. De mensen staan voor de geldautomaat en roepen "Sim Salabim Sesam open u." en de klep gaat open en de briefjes rollen er uit allemaal zonder pincode. Ik neem zo altijd mijn geld op.

O, voor ik het vergeet. Wel je toverstaf meenemen hoor.

nevermind

vogels schreef:
Maar aangezien jij hier de techneut bent, graag even precies aangeven in welke minuut van de uitzending dit dan gesteld is? Dan kan ik dat fragment even terughoren.
Daar krijg je - ook nu weer - geen antwoord op.
Soms wel, maar dan dit soort antwoord:
MAXIEM schreef:nevermind

Je schrijft:
Niemand is verplicht om te kijken.
Klopt! Maar dan mis je wel de uitzending.

Met collegiale groet, Maxiem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
off-topic

Aan nevermind:

Note: uit jouw reakties richting ondergetekende blijkt een behoorlijk brok agressie. Ik zal dus in de toekomst om vervuiling van dit forum zoveel mogelijk te vermijden, niet meer op jouw reakties reageren.

mispas

Ongelezen bericht door mispas »

Ik wil graag terug naar de oorspronkelijke vraag ("Via dit forum probeer ik er achter te komen of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt: een of meer pinpassen die gestolen zijn waarmee binnen zeer korte tijd wordt geld opgenomen, ZONDER dat de pincode bekend KAN zijn. Dat wil zeggen: er heeft 100% zeker niemand meegekeken (er is bijvoorbeeld nog nooit gepind met een bepaalde pas), er is geen sprake van skimming (althans, voor zover bekend) en vanzelfsprekend stonden de betreffende pincodes nergens opgeschreven. Kortom, wat volgens banken niet kan, moet mijn inziens wel degelijk mogelijk zijn, namelijk pinnen ZONDER de pincode te kennen.")

Deze zomer is mij dit in Spanje overkomen: pas gestolen, zonder pincode, veel geld afgehaald van mijn rekening. Geen skimmen.
Zijn er anderen die deze ervaring hebbenen/ of is er jurisprudentie over het terug krijgen van geld bij de bank?

Gesloten