LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe WWB-Wet 2012

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Nieuwe WWB-Wet 2012

Ongelezen bericht door Winterman »

Nee, het is een gezamenlijke uitkering. Ze moeten hem samen aanvragen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Nieuwe WWB-Wet 2012

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat ligt er toch ook een beetje aan wat de leeftijd van die jongere is op het moment van aanvragen ? Op het moment dat de jongere nog net geen 18 is, hoeft deze niet mee aan te vragen, dacht ik.

Inkomen van jongeren van 16 en 17 wordt immers ook niet meegerekend. Dus zou een jongere met bijbaan deze moeten opzeggen voordat hij/zij 18 wordt.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Nieuwe WWB-Wet 2012

Ongelezen bericht door Winterman »

Dus??

Baantje wat je leuk vind opzeggen, of een traject in gaan. Wat zou jij doen?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Nieuwe WWB-Wet 2012

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:Dus??

Baantje wat je leuk vind opzeggen, of een traject in gaan. Wat zou jij doen?
Ok, heeft u gelijk in inderdaad. Dit soort trajecten zijn niet prettig en dan in dat geval kan de jongere beter het baantje houden wat leuk is.

Wat ik zou doen als jongere ?
Gaan studeren denk ik. Met een dergelijk laag inkomen van de ouders, krijgt de jongere ook de maximale aanvullende beurs. Voor een thuiswonende in het hoger onderwijs is dat 95 (basis) + 224 (aanvullende) per maand = ruim 3800 per jaar. Ja ik weet studeren kost ook geld maar dat is te doen met dit bedrag.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nieuwe WWB-Wet 2012

Ongelezen bericht door marnix »

@Ilona
"Omdat mijn studiefinanciering stopte, ging ik naar de Sociale Dienst om mijn financiële mogelijkheden te bespreken.
Daar ik nog niet gewerkt had, kwam ik niet in aanmerking voor een WAO uitkering, dus kwam ik in de Bijstand, Afdeling Zorg, terecht.
De Wajong uitkering bestond toen nog niet."

Heeft u naderhand wel geprobeerd in de Wajong te geraken? Dat toendertijd de Wajong nog niet bestond, is voor nu niet een reden om uw aanvraag af te wijzen.
Mijn advies is dan ook: direct aanvragen!

Gesloten