LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

het is inderdaad zo dat wat ze ook doen, het is zowieso niet van de beste kwaliteit, ik kreeg een "nieuw" moederbord, maar dit was al een gebruikte en herstelde plaat. Het is wat veel meer mensen zeggen gewoon een packard hell, er is geen ander woord voor.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben inmiddels onze packard bell 1 1/2 jaar en hij staat iedere dag de hele dag aan en niets geen ellende. Bevalt prima.

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die geen problemen hebben met PB, maar zogauw de problemen beginnen, komt er ook geen einde aan, daar wil ik u alvast voor waarschuwen, blijf in dat geval bellen en mailen! :?

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

verhitte discussies hier, en waar gaat het om om packard bell of packard Hell.

Maar goed zal van wal steken.

Elke computer heeft zijn problemen, of je die nu laat bouwen of zelf in elkaar zet, of je neemt een merk naam ( merk naam waar je overigens meer voor de naam dan voor de computer betaald)
Er zitten in het algemeen de zelfde standaard hardware in, afgezien van een aantal naam stickertjes.

En ja een computer kan wel degelijk in de fik vliegen, afhankelijk wat er mee gebeurd is, maar ja dat was ook al de vraag op dit forum.
Ik neem aan dat iedereen wel eens van piekspanningen heeft gehoord, en nee het zijn niet dat soort spanningen die af en toe op dit forum voorkomen.
En nog eens los van de bliksum en/of slechte aarding op je stopcontact.

Tevens dannyk is het niet onverstandig om eens te gaan kijken in je BIOS, ik hoop dat je daar niet te veel hebt in zitten rommelen, want meestal als men een computer koopt dan zitten de meeste mensen in de BIOS de setting de veranderen terwijl ze niet weten wat ze doen.
Vat het niet persoonlijk op.
Mocht dat niet het geval zijn dan is het meschien niet geheel onverstandig om eens te gaan kijken wat je in je computer hebt zitten, en hoe zwaar je voeding is.
En nog een ding gebruik je ook veel USB devices, printer, joypad, scanner, digitale camera, webcam, etc etc.
Zoja hebben die allemaal een eigen voeding, en krijgen die wel stroom??

Je kan namelijk ook je stroom gaan ontrekken uit je USB poorten, maar dat wordt een te hoge belasting van je pc voeding dat die zichzelf gaat uitschakelen na een bepaalde periode omdat hij het te warm krijgt.

En wat betrefd je video kaart, dat kan problemen veroorzaken, maar dat wil niet zeggen dat de PC de schuldige is.
Veel kaarten willen nogal eens problemen geven met een pinnacle kaart, of een geluids kaart, of andere kaart die in de pci slot(ten) zitten.

Tevens kun je ook eens gaan kijken of de bios wel de juiste geheugen Mhz aanstuurd en dat die niet te hoog staat (ddram400 ipv ddram333).
Dan slaat de pc ook vast na een bepaalde tijd.
En zet alsjeblieft de plug en pray (plug en play voor leeken) uit in je bios en laat windows of linux deze toewijzen.

En last butt not least, heb je de processor overclocked??
Ook een veel vookomende reden dat pc's crachen na een bepaalde tijd, omdat de standaard koel fan niet vervangen is door een betere.


Ik hoop dat je er wat aan hebt.

t3q

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door t3q »

Packerd HEll :twisted:

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Het geen waar ik mij bij a-merk pc's aan irriteerd is het standaard meeleveren van spyware.
Ik vraag mij af of dat ook op kantoormodellen het geval is, zo ja is het een trieste zaak.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door puma73 »

Het geen waar ik mij bij a-merk pc's aan irriteerd is het standaard meeleveren van spyware.
Ik vraag mij af of dat ook op kantoormodellen het geval is, zo ja is het een trieste zaak.
weet je wel wat je zegt?

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Ik spreek uit eigen ervaring.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik koop geen a-merken, heb er 1x een gehad via pc-priveproject, jaren geleden en vond dat maar niks omdat dingen zoals cd-rom em dergelijke schrikbarend duur waren en nog veel vroeger toen muizen nog niet standaard waren, je veroordeeld was tot het kopen van de (extreem) dure muizen van dat specifieke merk.

Dat ze tegenwoordig dan zelfs spyware plaatsen vindt ik zeer onbeschoft

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Ik had zelf een packerd bell gehad en standaard stond er het programma back web op en meer spytroep.

Ik heb pc ervaring genoeg om te weten wat ik wel en wat ik niet moet installeren, zo controleer ik ook altijd voor ik een programma installeer of het spytroep bevat.

Ben nu bijna al een jaar een trotse bezitter van een echte zelfbouw pc die stukken beter presteerd dan die pb

CreativeMind

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door CreativeMind »

Gelukkig er zijn meer mensen met deze problemen.

Ik had een mooie nieuwe notebook gekocht van Packard Bell en hem gelijk geregistreerd, want dat adviseerden ze bij dixons. Aangezien ik hem al geregistreerd had kon ik hem nietm eer inruilen bij dixons. Ik kwam er namelijk achter dat de N toets niet voldoende functioneerde en er zat een kapotte pixel in het beeldscherm.

Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk (0900 en duurde heeel lang!) lieten ze mijn notebook ophalen. 2 dagen later had ik hem terug. maar nogsteeds dezelfde klachten! Ik heb toen weer gebeld en toen vertelden ze mij eerst met andere woorden dat het aan mij lag, maar na nader onderzoek bij de reparateur blijkt het dat ze er niks aan gedaan hadden!!!

Na heel veel sorry lieten ze hem weer ophalen!! Ik vraag natuurlijk om een garantie dat ik hem zo snel mogelijk terug heb. Ze vertelde mij dat het normaal binnen 2 weken gedaan is. Maar ze zouden het versnellen! Hij kon uiteindelijk 1 week later pas opgehaald worden omdat ik die doos veel te laat kreeg.

Nu 2 weken later ga ik weer bellen om te vragen waar dat hij blijft. Na heeeeel lang wachten (30 minuten) krijg ik iemand aan de lijn die mij verteld dat hij ligt te wachten op een nieuw keyboard. Na weer 10 minuten wachten vertellen ze mij dat dat nog wel een week zal duren voor dat er een nieuw keyboard binnen komt. Of wel ik mag HOPEN DAT IK HEM OVER 3 WEKEN TERUG HEB!!

Packard Bell heeft mijn notebook nu al langer in hun bezit dan ik!!!

Wie kan mij helpen? groeten, een gedupeerde student :x :?:

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

Het is inderdaad zo dat de service onder het nulpunt ligt, Ik heb dan wel een nieuw moderbord, daar ben ik blij mee, maar om nou te zeggen dat ik meer vertrouwen in PH krijg, nee.
Ik heb redelijk veel verstand van me computer, en heb nix gedaan in de BIOS, wat een negatieve invloed zou kunnen hebben. Wel ben ik erachter gekomen dat nadat ik een nieuw moederbord had gekregen er 1000 volt minder "verbruikt" werd door de hardware. Dit was volgens PH nieuwigheid, ja tuurlijk, je pc gaat omdat hij nieuwe aparatuur heeft minder stroom verbruiken cker en dat veranderd als je hem langer hebt. (dit was beide keren met alle hardware en software verwijderd.)
Allemaal bedankt voor jullie reacties, en hulp

CreativeMind

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door CreativeMind »

Ze laten mij trouwens wel tot volgende week wachten, maar Packard Bell kennende krijg ik heb niet volgende week... en zijn ze de week erop op vakantie natuurlijk... Dus wie weet zie ik hem volgend jaar terug! Nauw dan flip ik echt... RADAR WAAR BLIJFT DE TOPIC!! :cry:

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

Ik was al blij toen ze kwamen om me moederbord te vervangen, ze zouden komen tussen 9 en 13, maar waren er al om half negen :S

CreativeMind

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door CreativeMind »

Ok mijn PB computer is na 3 weken gefixed, eindelijk kan ik nu fatsoenlijk mijn "n" toets gebruiken. Maar drie weken voor het vervangen van een keyboard.... En ik zit nogsteeds met die roze pixel in mijn beeld, want dat viel niet binnen de garantie... :oops:

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

en wat wel binnen de garantie valt, word niet tot slecht gerepareerd, ik weet niet waar je blijer mee moet zijn :S

klopt niet

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door klopt niet »

Laat je niet niet met een kluitje in het riet sturen met die pixel! Enige tijd geleden heeft een rechter een uitspraak gedaan over een zelfde geval waarbij duidelijk werd gemaakt dat ook de uitval van 1 pixel recht geeft op gratis reparatie of een vervanging. Trap dus niet in die onzin over de garantie die niet geldt!

Ing.G.Korts

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Ing.G.Korts »

Ook ik heb, inmiddels zo,n 3-jaar, uitstekende ervaringen opgedaan met mijn, bij de ALDI aangeschafte, pc,s.
Ook de "nazorg", de telefonische & de E-mailservice van het toeleveringsbedrijf, de Fa.MEDION bv is prima te noemen;
je wordt rustig, gemotiveerd, en kundig te woord gestaan, bij het stellen en oplossen van je vragen.
Vele "grote(e)" & bekende merken kunnen, vaak met hun hoogst arrogante en zeer klant-onvriendelijke, onbeleefde/ongeinteresseerde afschuif-technieken ("zoek ut zelf maar uit"), hier bijzonder veel van leren, is mijn (en die van vele andere pc-gebruikers!) stellige overtuiging.
Hopelijk zullen die "groter(e)" fabrikanten zich beraden om
(uit)eindelijkeens aandacht aan het woord, en de daden, "KlantVriendelijkheid en Service-verlening".
Een ALDI pc,s-gebruiker, G.Korts (suk6, "grote" jongens !)

blackhawks

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door blackhawks »

:lol: heb al met drie verschillende computers van packard bell gehad. En heb nooit problemen gehad, ook niet met service.
meeste is het de mens zelf die problemen maken om dat ze niets van computers afweet. :oops: :D

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Packerd Bell zuigt welliswaar, maar NEC de moeder maatschapij maakt prima producten.

Zo bakt mijn Nec ND1300 dvd rewriter prima dvd'tjes :)

Gesloten