LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gemini

Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Ongelezen bericht door Gemini »

Wij hebben nu niet meer zo veel van Philips staan, aangezien mijn man Philips steeds slechter vindt worden en de service al jaren beroerd is. Als heel gauw was op onze TV de Philips 28PW9763/32 breedbeeld, gekocht in okt.98, de aan en uit knop defect. Later nog eens het geluid uit een van de boxen. Als ik dit zo lees kan ik er dus op wachten dat de beeldbuis er dus ook nog aan gaat. Ach ja, daarna weer een apparaat minder die Philips heet. Na reparatie kregen we onze TV terug met een kras op de beeldbuis, dus die moest weer terug. Beeldbuis vervangen, maar weer andere dingen beschadigd. Uiteindelijk heb ik die andere baschadigingen maar gelaten voor wat ze zijn, want ik bedacht dat ik ook eindelijk wel eens TV wilde kijken en niet de TV steeds ter reparatie weg wilde hebben.
Om onze afstandbediening heb ik maar doorschijnende folie getrokken ter bescherming van de opschriften op de toetsen, want die waren na een half jaar al er van af, maar Philips wilde dit niet vervangen. De zaak waar we hem gekocht hadden nam de kosten op zich. Compliment voor die zaak, maar in mijn ogen een afgang van Philips.

Antonio

Ongelezen bericht door Antonio »

Vooropgesteld: ik vind dat Philips in dit geval het boetekleed moet aantrekken en al die jong overleden buizen moet vervangen.
Maar...ik lees hier over Philips dingen, die alleen maar te verklaren zijn uit wat Boudewijn Buch ooit de "zelfhaat en zelfbepissing der Nederlanders" noemde.
Ik ben tv reparateur, en Philips maakt spullen die "state of the art" zijn. Het is een uiterst progressief, innovatief merk. De grote uitvindingen op electronica gebied komen uit Eindhoven, en nergens anders vandaan. Voorbeeld? De CD, de compact cassette, de 100 HZ tv, video in de huiskamer is een Philips uitvinding, nu weer de super audio cd. Vaak wordt er minachtend over Philips flops gedaan (de DCC en video 2000), maar SONY schiet ook wel eens mis, maar kennelijk vinden Nederlanders het erg belangrijk om geringschattend over zichzelf te denken. SONY heeft ook geblunderd met de MSX computer en de YPPY walkman, maar dat vergeten de mensen hier. En let op mijn woorden: de Minidisc wordt het ook niet. De opneembare CD is het nu al (Philips, gefeliciteerd). Of Thomson nou 10x is wat Philips is, wat een flauwekul. Overigens heeft Thomson ook chassis gebouwd die erg heet werden, met allerlei losse contacten van dien. En alsof sony geen elllende met beeldbuizen kent. Sony heeft een zeer achterlijke manier van zijn beeldbuizen te corrigeren. Met plakmagneetjes op een strookje. De lijm laat op de duur los en het magneetje valt naar beneden, met ale gevolgen van dien. Let ook maar eens op de convergentie van een Sony beeldbuis: in de hoeken onderin het beeld heeft de ondertiteling vaak een blauw, rood of groen randje. Is niet weg te krijgen bij een Sony. Is ook al jaren zo bij Sony, maar goed, dat komt uit Japan dus heilig.
Het is echt zo dat Nederlandse produkten een slecht of lullig image hebben bij Nederlanders. Wie vroeger een DAF reed, was iemand die te stom was om auto te rijden, was ziek of had een gebrek. Een Gazelle is een prima fiets, maar de jeugd wil een Koga Miyata of een Giant. Als ik salsa of tango dans dan ben ik een man met goede smaak, maar als ik wereldkampioen Hollandse klompendansen ben, dan ben ik een halve gare, hoe men mijn kunsten ook in het buitenland kan waarderen.
Ik ben al 38 maar ik moet nog steeds mijn eerste glas Oude Genever drinken. Maar ik heb al vele Schotse single malts gedronken. Waar komt dat toch vandaan, mensen? Iedere Duitser wil een Duitse auto, iedere Fransman een Franse. Je hoeft niet een koppige patriot te zijn, maar het is echt niet zo dat Philips jarenlang troep heeft gemaakt, integendeel. Philips moet nu al deze mensen tegemoet komen, en dan zijn ze weer het ijzersterke merk. En wij moeten eens wat trotser zijn op onze eigen prima produkten.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laat ik hierop ook even reageren! Dat Philips de beste onwikkelaars op electronisch gebied zijn, is inderdaad waar en zijn zelfs de beste van de wereld! Veel nieuwe vindingen zij door Philips gedaan. Alleen is het in mijn ogen jammer dat de constructie lijdt onder de druk van de consument die alleen een prijs ziet en niet de techniek welke er in is verwerkt. Als Philips zijn producten een hoger kwalitiets niveau zou geven en daar ook een wat hogere prijs voor zou vragen zal dit naar mijn mening op den duur een veel beter nationaal product opleveren. De laatste jaren is het ontwerp nou niet echt gebaseerd geweest op service vriendelijkheid terwijl dit in het verleden wel het geval is geweest. Men heeft ook samen met Grundig enkele producten op de markt gebracht waar ik nou niet echt weg van kon zijn. Ooit wel eens een CD loopwerk vervangen in een "Space sound design" ? dan zult U begrijpen wat ik bedoel. De consument schrikt dan wel van de reparatie prijs wat met een wat doordachter ontwerp voorkomen had kunnen worden. Daarentegen is de geluidskwaliteit uitstekend en de techniek die er in zit ook. Ik vind dat Philips de ontwikkelingen moet blijven doen, maar de uitvoering hiervan aan anderen moet overlaten.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

In 2000 kocht ik een Loewe breedbeeld tv. Na anderhalf jaar ging de lijntrafo kapot. Uit "coulance" gaf de winkelier 50€ korting op de rekening. Weer anderhalf jaar later de bekende vreemde verschijnselen: beeldbuis defect. Binnen drie jaar dus.Wederom uit "coulance" vraagt de winkelier slechts 250€ voor reparatie. Inmiddels zit ik sinds 5 december vorig jaar zonder tv. Het repareren blijkt niet eenvoudig. Na telefoontjes en brieven kreeg ik half januari van de winkelier een leentv en van Loewe een brief : "onze toestellen genieten een uitmuntende reparatie maar elektrotechnische apparatuur, ongeacht merk en/of prijsklasse, is vatbaar voor defecten".
De leentv is een aristona: het beeld begint te flikkeren.Mij wordt het wazig voor de ogen!

Antonio

Ik ben het met Hans een dat de elektronica industrie in een negatieve spiraal qua prijs zit, en het zou goed zijn als die doorbroken wordt. Iedereen vind het nomaal dat in 1978 een VHS video f3000,= kosste en in 2004 E100,= (zeg f220,=), en dat komt ook ergens vandaan. Ik heb ook wel de indruk dat er steeds geprobeerd wordt goedkoper produkten te maken, en dat is niet altijd een vooruitgang. Niemand wil een slechte beeldbuis, maar iedereen wil wel een nog goedkopere tv. En dan gaat niet altijd goed.
Voorbeeldje? De Philips turbo drive video's die in europa geproduceerd werden, waren erg goede video's. Ze zijn mijns inziens de beste video's die er waren. Maar Philips laat nu zijn video's bij Funai maken, in Korea. Ik ken deze video's technisch nog niet, maar of het die topkwaliteit van Philips destijds kan overtreffen, ik denk het niet.
Ook de smaak van de mensen is geen vooruitgang. Iedereen is dol op micro setjes, en dolby surround sstjes met nog kleinere boxjes, maar daar jkomt absoluut geen geluid uit. Een test van radar heeft dat zelf uitgewezen. Maar de massa roept "hoera" bij nog meer speakers, en gaat over tot de orde van de dag.

tum

Ongelezen bericht door tum »

Kom nou toch,
de laatste reakties gaan over de te lage prijzen.
Een tv van 5000 gulden die net 5 jaar meegaat dus 1000 gulden (455 euro) per jaar kost.
Is dat goedkoop? dacht het niet.
En die mensen die zeggen dat ze tv's van Philips hebben van 10 jaar oud die het prima doen snappen het hele verhaal niet want het gaat er nou juist over dat de Philips kwaliteit zeer slecht is geworden. Niet 10 jaar geleden dus maar 5 jaar of korter. Duidelijk?
Dus: Philips? nee, nooit meer.
Nog niet voor niks!

Antonio

Moet ik bang worden of zo? Met je "duidelijk?" Mijn philips tv is 12 jaar oud en doet het uitstekend. Tuurlijk is een tv van 5000 ook een hoop geld, maar ik heb het over electronica in het algemeen is wel goedkoper geworden, audio, video, camcorder, dvd, alles.

sander123

Ongelezen bericht door sander123 »

Laten we nou allemaal eens gaan tellen hoeveel klachten er zijn.
Bij radar zeiden ze dat er 1,5 milj beeldbuizen waar verkocht en nog 300 klachten waren. Hoeveel procent is dat ook alweer 0,002 uitval.
Ik denk dat menig bedrijf daar trots op is.

Alle bedrijven hebben problemen. Alleen moet men het woord service niet verkeerd gebruiken.
Als je je tv ben vakhandel hebt gekocht helpen die u met het probleem en stellen philips aansprakelijk. Daarom hebben deze zaken ook een goede binding met hun klant. Bij ketens maakt het ze niet uit wie je bent.

RJacobs

Ongelezen bericht door RJacobs »

5 jaar geleden een 82cm breedbeeld van Philips gekocht bij BCC.
Op advies van de verkoper er een extra beeldbuis garantie bij gekocht van 3 jaar.
Na 2 jaar werd het beeld groen en waren terugslag-lijnen zichtbaar.
Beeldbuis is toen vervangen. Kon toen voor de nieuwe beeldbuis geen extra garantie meer kopen.
Nu, 3 jaar later, is de TV weer naar de reparateur met dezelfde klachten.
Deze probeert nu de beeldbuis te reactiveren door het kleurenkanon
24 uur onder hoogspanning te zetten. Ik ben benieuwd.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kort nadat ik het programma Radar had gezien, begon ook mijn JVC beeldbuis het te begeven. Sterke kleurwisselingen en af en toe totaal wegvallen van het beeld. Ik heb nu een brief conform uw voorbeeldbrief aan de leverancier gezonden. Ik ben zeer benieuwd hoe men thans gaat reageren. Mijn TV is ruim vier jaar oud.
Dankzij uw programma kan ik nu meteen actie ondernemen anders had ik niet geweten wat te doen.(Garantie slechts voor 12 maanden)

C.van den Hoek
Almere-Haven

eddy g

Ongelezen bericht door eddy g »

ik heb precies dezelfde tv als uit de uitzending en mijn ouders ook. Deze tv's waren toen als beste getest door de consumentenbond (???)
Zowel mijn ouders als ik hebben na ongeveer een half jaar een beeld gehad waarbij een derde deel wegviel. De resetunit is toen vervangen.
Geregeld (ongeveer 1 keer per week, vooral bij een andere zender op zetten, gaat het beeld op zwart, op standby en opnieuw aan (net zoals in de uitzending) Ook is soms ineens teletekst weg. Je moet dan de tv uitzetten en dan doet die het weer. Hoe moet je in hemelsnaam iets laten nakijken wat af en toe gebeurd. Dit begon net na de garantie. Hij is nu 5 jaar oud en ik verwacht eigenlijk al 4 jaar dat hij er gewoon een keer mee ophoud.
Kortom er is veel meer aan de hand met deze tv's dan alleen de beeldbuis. Er klopt gewoon helemaal niks van de software (en hardware) die erin zit.
Er komt bij mij dan ook nooit meer iets van philips in huis.

weli

Ongelezen bericht door weli »

heb de breedbeeld van philips ong 3 jaar perfeckte tv nog steeds heb ik geen beter beeld gezien heb ook sinds kort een tft van philips ook geen problemen er schijnen veel problemen te zijn ik heb nergens last van dus voor mij geld only philips :D

DP

Ongelezen bericht door DP »

De reacties over de beeldbuizen van de consumenten organisaties is erg overdreven. Er gaan inderdaad Philips beeldbuizen kapot, maar de beeldbuizen van Ekranas, Hitachi, Orion, Panasonic (oude Nokia), Samsung, Sony, Tesla, Thomson en Toshiba gaan ook regelmatig kapot. Hieronder is een nieuwe lijst van televisie merken met het merk beeldbuis, omdat de lijst op de voorbladzijde niet helemaal klopt.

Akai: Nokia (Panasonic), Philips
Aristona: Philips, heel soms Tesla, Thomson
Audiosonic: Philips, Thomson
Bang & Olufsen: Philips, Thomson, Toshiba
Daewoo: Philips, Thomson
Finlux: Ekranas, Philips
Grundig: Orion, Philips, Thomson, Toshiba
Hitachi: Hitachi, Philips
JVC: Philips, Samsung, Thomson
LG: LG-Philips
Loewe: Philips
Orion: Orion, Philips
Panasonic: Panasonic, Philips
Philips: Philips, heel soms Tesla, Thomson en Toshiba
RCA: Thomson
Salora: Philips, Toshiba
Samsung: Philips, Samsung
Sharp: Philips
Sony: Sony
Tesla: Philips, Tesla
Toshiba: Philips, Toshiba
Vestel: Ekranas, Philips

Philips beeldbuizen worden in meer dan 25% van alle merken gebruikt, dus valt het natuurlijk meer op als een Philips beeldbuis kapot gaat. Het probleem dat een beeldbuis kapot gaat is dat miniaturisering steeds verder gaat, waardoor een klein vuiltje in de beeldbuis al kortsluiting kan veroorzaken. De miniaturisering is nodig om de scherpte en resolutie te verhogen. Ook dat er tegenwoordig donker glas gebruikt wordt moet de beeldbuis veel meer kracht hebben om veel licht te kunnen geven. Een beeldbuis kan vaak gered worden door middel van meerdere keren regenereren op een hogere spanning.

Terugkomend op dat alleen Philips beeldbuizen kapot zouden gaan, gaan de bovenstaande
merken ook genoeg kapot. Maar daar merkt de consument veel minder van, omdat in de
overgrote deel van de Nederlandse huishoudens een Philips televisie staat. Orion beeldbuizen hebben vaak last van verminderde lichtopbrengst (emissie) en soms kortsluiting. Panasonic beeldbuizen hebben soms kortsluiting. Samsung beeldbuizen verouderen soms snel en gaan vaak hard piepen. Sony beeldbuizen krijgen zeer vaak last van kleurvlekken in de hoeken, het beeld aan de zijkanten centimeters wegzakt en hebben ook wel kortsluitingen. Tesla beelbuizen flashen soms (kortsluiting in het gehele kanon). Thomson verouderen soms te snel.

Dan de betrouwbaarheid en de levensduur van een Philips licht gemiddeld zeer hoog. Eerste reparatie vaak na pas 10 jaar en soms na 5 a 6 jaar. Dat is wel even wat anders bij de meeste andere merken zoals JVC, Loewe, Sharp, Sony en Thomson die vaak al na 3 4 jaar al gerepareerd moeten worden en daarna ieder 2 a 3 jaar weer kapot zijn. Sony is trouwens begonnen met huishoudelijke apparaten die na een paar uur al doorbranden, daarentegen Philips met de verbeterde gloeilamp begon met een verlenging van levensduur van 30 uur naar 1000 uur en nu 1250 uur. De gemiddelde levensduur van Philips televisie is toch wel tussen de 12 en 16 jaar.

De coulance regelingen voor kortingen bij reparaties is bij de meeste merken maximaal 5 jaar, maar Philips gebruikt zelfs 8 jaar en wordt per maand berekend en niet per jaar. Dit kan de handelaar bij het merk opvragen.

En vergeet niet dat Philips, RCA en Thomson de televisie hebben uitgevonden.

Groeten,

Dennis
Radio / televisie monteur

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

In grote lijnen kan ik wel met Dennis mee gaan. Het grote aantal van een bepaald product geeft uiteraard een hoger risico op uitval. Toch wel een paar opmerkingen. Het regenereren van een beeldbuis was vroeger meestal wel een succesvolle ingreep, maar met de hedendaagse beeldbuisconstructie is het gelijk einde wedstrijd. Verder is het zo, dat er vroeger maar enkele uren per avond naar de televisie werd gekeken. Tegenwoordig staat hij zowat dag en nacht aan waardoor de gebruiksduur, dit is wat anders dan de levensduur, zeer beperkt wordt. Zelf zit ik meer dan 40 jaar in het vak, dus weet ik wel waar ik over spreek. Dat er vlekken bij Sony in de hoeken van de beeldbuis komen is echter geen fout van de beeldbuis zelf. Doordat het juk met de klem over een strook plakband is vast gezet en dan door de warmte langzaam naar achteren schuift waardoor het juk aan de beeldbuiskant naar onderen is gezakt, dat is de enige reden en is makkelijk te corrigeren. Verder hebben enkele series van het pixel plus systeem een verkeerde software in de processor, waardoor er hele vreemde dingen gebeuren. Ëén keer een flashover in de beeldbuis hals en het is wel waar. Dat Philips een zeer goede beeldkwaliteit heeft, is buiten kijf. Alleen jammer dat er zo veel toestellen storingen hebben waardoor de consument het vertrouwen in een op zich goed product verliest. In de afgelopen 5 jaar heb ik meer beeldbuizen vervangen dan in de 35 jaar daarvoor, en dat is jammer.

Vr. Gr. Hans.

bollie

Ongelezen bericht door bollie »

Korton radar als ik deze berichten lees van de "kenners" valt het allemaal wel mee en maken jullie 1 grote luchtbel

0,002% uitval. Noem mijn maar bedrijven die het beter kunnen

Resp0019657

Ongelezen bericht door Resp0019657 »

In augustus 2000 hebben wij een Philips breedbeeld t.v. gekocht. Na een klein half jaar ging ook dit toestel kapot (maakte een "knappend" geluid en de kleur versprong naar oranje) en is ter reparatie onder garantie naar Philips teruggeweest. De conclusie was dat de beeldbuis kapot was en die moest worden vervangen (kosten Philips). Echter het duurde niet lang of deze nieuwe beeldbuis vertoonde hetzelfde probleem (slechts enkele weken). Wij hebben ons opnieuw gemeld bij de verkoper enhet toestel is opnieuw teruggegaan naar Philips. Men had in een testperiode van maar liefst twee weken niets geconstateerd en kwam dus ongerepareerd retour. Op de verkoper bracht het toestel terug en binnen een paar minuten nadat hij was vertrokken begon het probleem opnieuw! In juli hebben wij het probleem opnieuw aangekaart en het toestel werd opnieuw opgestuurd. Het heeft 4 weken geduurd voordat het toestel terug was met opnieuw (naar eigen zeggen) een nieuwe beeldbuis. De tv was gerepareerd onder garantie. Echter, op het moment dat het toestel terugkwam was de garantieperiode verstreken. Uiteraard waren wij blij ons eigen toestel terug te hebben, maar wat BLEEK? HET PROBLEEM WAS ER NOG STEEDS!!!!! en de kast was inmiddels al dusdanig beschadigd dat het er gewoon niet meer uitzag door als die reparaties. Ik heb het probleem gelijk weer gemeld en philips direct gevraagt wat er aan de hand is met de hun tv's en gemeld dat mijn toestel als drie keer ter reparatie was opgestuurd. Hierop kreeg ik een reactie terug dat de garantie voorbij was en dat ik die nu maar zelf moest betalen. Uiteraard ben ik naar de winkel gegaan die mij het toestel heeft verkocht. hij meldde mij dat hij nog een vergelijkbaar probleem had met een andere klant. Hierop heeft hij de klacht op ZEER GOEDE WIJZE opgelost, echter met pijn en moeite! Wij kregen eind september 2001 een NIEUW toestel!! HULDE voor deze winkel (Meijer Expert te Emmen). Hij vertelde ons er echter wel bij dat het veel pijn en moeite had gekost en adviseerde iedereen om zo wie so een aanvullende garantie te nemen op dit soort producten!

cor17121946

Ongelezen bericht door cor17121946 »

Ook ik moest de beeldbuis van mijn breedbeeld tv merk Philips na 2 en 1/2 vervangen omdat deze kapot was. Aanschafprijs t.v. fl. 2300,-- Reparatiekosten na 2 1/2 jaar € 500,--. Mijn leverancier nam € 125,-- voor zijn rekening Pbhilips €125,-- als coulanceregeling. Eigen bijdrage € 250,--. Van het begin af heeft de tv staan knetteren en werkte teletekst niet goed. Opnieuw teleurgesteld in de slechte service van Philips na eerder een ktv mankement bij een ander toestel. Philips staat voor zeer slechte service

Rvd Bos

Ongelezen bericht door Rvd Bos »

Het kan best zo zijn zoals sommige neertikken, dat het maar 0,002% van de anderhalf miljoen buizen gaat die Philips maakt, maar hier gaat het om een productiefout in een serie van de beeldbuizen die in één van hun fabriken is gemaakt ( kan gebeuren ), maar dat gebeurt bij andere producten ook, zoals bij auto' b.v. en dan worden zij op kosten van de fabrikant weer in orden gemaakt.
Maar Philips denkt aan Zn NAAM en onkent dat foutje gewoon, dus laten zij die paar duizend consumenten zelf opdraaien voor de kosten, en dat is :o ASOCIAAL :o . Op de homesite van Philips.nl "link" Philips in Nederland aan kop met maatschappelijk verantwoord ondernemen. :shock:. Daarin prijzen zij zich zelf over hun sociaal en ethische rol van de onderneming in de samenleving. Die 0,002% is zo mooi opgelost, en de aandeelhouders zullen ook wel tevreden zijn.
( deze mededeling net op de verkeerde onderwerp geplaatst( vuilcotainers)

foexie

Ongelezen bericht door foexie »

In juni 1998 kochten wij een Aristona (dus philips) breedbeeldtv van (toen) fl.2300,- Voor ons toen een hele uitgave, maar je gaat er van uit dat je er lang plezier van zult hebben. Voor de zekerheid hebben we er voor fl.200,- een extra garantie-certificaat bijgekocht van 5 jaar. Doordat er constant problemen waren met de levering kregen wij pas 2 maanden later de tv thuis; wij hadden echter wel in juni al betaald!! In september 2003, net 5 jaar later, begon onze tv groen te flikkeren als we hem aanzetten maar na een kwartiertje was het voorbij; de tijd dat het beeld groen flikkerde duurde echter steeds langer en op een gegeven moment werd het beeld helemaal donkergroen met allemaal strepen erdoor en toen hebben we hem maar helemaal uitgezet. Ondertussen contact opgenomen met Megapool IJmuiden, waar de tv was gekocht, maar die vertelden dat de garantie verlopen was; zij zijn uitgegaan van de datum van aankoop en dat je buiten je schuld 2 maanden hebt moeten wachten op de tv daar kunnen ze geen rekening mee houden. Ik vertelde dat wij een garantie certificaat hadden van 5 jaar en dat ik volgens mij in totaal 6 jaar garantie zou moeten hebben, maar zo werkt het dus niet!!!!! Je koopt in totaal 5 jaar garantie en de fabrikant staat het vrij om garantie te geven voor een aantal jaar. Dit is mij verteld door de juridische afdeling van de Consumentenbond!! Je hebt wel recht op een deugdelijk apparaat, maar de fabrikant mag en kan zijn eigen garantie-regels bepalen. De Consumentenbond vertelde echter wel dat de problemen met de Philips-beeldbuizen al langer bekend zijn bij hen. Dus wij zaten net buiten die 5 jaar en na een briefwisseling en boze woorden met Megapool hadden ze dan het voorstel dat wij de tv zouden laten repareren en dat er dan een coulance-regeling met Philips zou worden getroffen; het was dus niet zeker of we wel iets vergoed zouden krijgen en daar gingen we niet mee akkoord. Ze konden echter niet vertellen wat de eventuele reparatiekosten zouden zijn maar op een gegeven moment kregen we te horen dat de eventuele reparatiekosten in mindering zouden worden gebracht als wij bij Megapool een nieuwe tv zouden kopen, maar dan moest er eerst een monteur langskomen om de exacte kosten te bepalen. De kosten van de monteur moesten we wel zelf betalen! Ondertussen hadden we een monteur gesproken en verteld wat er aan de hand was en hij vertelde dat voor ons type tv de kosten ongeveer €400-€500 zouden zijn en dat vonden wij te veel. Megapool bleef onduidelijk met afspraken over de "coulance" en de service bij dit Megapool filiaal laat zo te wensen over dat wij het niet meer aandurfden om bij Megapool te gaan kopen. Vorige maand hebben wij een nieuwe tv gekocht, een Sony en de Aristona staat nog ongerepareerd op de logeerkamer; ons vertrouwen is beschadigd en een garantie-certificaat kopen wij niet meer, want dat is ook niet zaligmakend.
Iedereen sterkte

resp00197548

Ongelezen bericht door resp00197548 »

Waarom geen Sony???? Niks mis mee ik heb bijna tien jaar geleden een Sony Black Trinitron gekocht. En hij doet het nog steeds met een plaatje van een beeld. :) Dus mijn volgend toestel word weer een Sony. :D

Gesloten