LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
bolleke

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door bolleke »

afgezien van de reacties over het drinken en rijden gaat het naar mijn idee om het volgende.
Hoe kan je 2 keer gestraft worden voor 1 dezelfde vergrijp/misdrijf ?
door onze rechtspraak en CBR wat een uitvoerende organisatie en en geen handhavenden naar mijn idee.

ik vergelijk het maar maar met een verkrachter die door de rechter een straf opgelegd krijgt en dat een "ziekenhuis" deze persoon belt om te komen voor een chemische castratie.....

Het CBR toets of iemand bekwaam is om een motorvoertuig kan besturen en geeft als bewijs een rijbewijs uit. het CBR kan niets invorderen, dat doen onze handhavers van de wet"ome agent". vervolgens toetst het CBR bij inname weer of deze persoon nog steeds bekwaam is.

maar is mijn idee......

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

bolleke schreef:afgezien van de reacties over het drinken en rijden gaat het naar mijn idee om het volgende.
Hoe kan je 2 keer gestraft worden voor 1 dezelfde vergrijp/misdrijf ?
door onze rechtspraak en CBR wat een uitvoerende organisatie en en geen handhavenden naar mijn idee.

ik vergelijk het maar maar met een verkrachter die door de rechter een straf opgelegd krijgt en dat een "ziekenhuis" deze persoon belt om te komen voor een chemische castratie.....

Het CBR toets of iemand bekwaam is om een motorvoertuig kan besturen en geeft als bewijs een rijbewijs uit. het CBR kan niets invorderen, dat doen onze handhavers van de wet"ome agent". vervolgens toetst het CBR bij inname weer of deze persoon nog steeds bekwaam is.

maar is mijn idee......
Het cbr voert gewoon uit wat de wetgever heeft bepaald, als je gewoon het topic had gelezen had je dit tegengekomen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... voerd.html

Deze regel is ingevoerd door de wetgever en het cbr is de uitvoerende instantie.
dus niks dubbel straf.

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Ik zie inderdaad dat het CBR uitvoert(klopt dus met mijn gedachte) en ik begrijp de TS wel dat hij zich dubbel genaaid voelt. De straf is best fors voor het vergrijp wat gepleegd is, met drank oprijden. het is teveel dat staat buiten kijf.

Maar een slot(is preventief) boete van Eur 1000,-. 3 maanden rij ontzegging en EMA ter waarde van Eyr 4500,- als ik het goed begrijp, is fors te noemen.

Als we naar de feiten kijken is het vergrijp/overrtreding alleen met drank op rijden.

Veel reactie zeggen stel dat hij iemand aangereden zou hebben etc etc etc, begrijpelijk, maar niet gebeurt gelukkig.

Hoeveel onder ons rijden te hard in de bebouwde kom of daarbuiten?????? heel veel ook ik!! Moeten wij dan ook allemaal ons rijbewijs inleveren als we een keer te hard hebben gereden en krijgen een fikse boete, nee toch. Maar wij kunnen allemaal iemand doodrijden als we door de snelheid de controle over het voertuig kwijtraken.

voor TS Boete en rijontzegging prima! sta ik achter alcoholslot en EMA in mijn optiek te veel, tenzij blijkt dat dit niet de 1e keer zou zijn geweest!!!!

Recent was er nog een dicussie over een notoire drankrijder in Friesland die voor de zoveelste keer gepakt was(echt vaak!!) kijk die heeft echt een probleem.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Deze man heeft ook een probleem, erger nog, hij begrijpt niet eens waar het fout ging..... Er is meer dan genoeg gewaarschuwd en nu wordt er eindelijk opgetreden en zou het weer niet goed zijn.?

puma73

bolleke schreef:Ik zie inderdaad dat het CBR uitvoert(klopt dus met mijn gedachte) en ik begrijp de TS wel dat hij zich dubbel genaaid voelt. De straf is best fors voor het vergrijp wat gepleegd is, met drank oprijden. het is teveel dat staat buiten kijf.

Maar een slot(is preventief) boete van Eur 1000,-. 3 maanden rij ontzegging en EMA ter waarde van Eyr 4500,- als ik het goed begrijp, is fors te noemen.

Als we naar de feiten kijken is het vergrijp/overrtreding alleen met drank op rijden.

Veel reactie zeggen stel dat hij iemand aangereden zou hebben etc etc etc, begrijpelijk, maar niet gebeurt gelukkig.

Hoeveel onder ons rijden te hard in de bebouwde kom of daarbuiten?????? heel veel ook ik!! Moeten wij dan ook allemaal ons rijbewijs inleveren als we een keer te hard hebben gereden en krijgen een fikse boete, nee toch. Maar wij kunnen allemaal iemand doodrijden als we door de snelheid de controle over het voertuig kwijtraken.

voor TS Boete en rijontzegging prima! sta ik achter alcoholslot en EMA in mijn optiek te veel, tenzij blijkt dat dit niet de 1e keer zou zijn geweest!!!!

Recent was er nog een dicussie over een notoire drankrijder in Friesland die voor de zoveelste keer gepakt was(echt vaak!!) kijk die heeft echt een probleem.
Hardrijden is hier niet aan de orde, TS heeft ruim meer alcohol geconsumeerd dan wettelijk toegestaan.

Als je dan toch gaat rijden of het nu 1 meter, 300 meter of naar huis rijden is maakt niet uit. Men kan acoholrijders niet hard genoeg aanpakken. En nooire alcoholrijders gewoon levenslang rijbewijs ontzeggen.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Nu kwam donderdag de brief van het CBR binnen, totaal ongeloof en verdoving was het gevolg; Alcoholslotprogramma, gedurende 2 jaar!!! een alcoholslot in auto ( opzich voor mij geen punt daar ik NIET met alcohol rijdt ) en de EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!
Het topic is al wat ouder maar deze quote roept wel vragen op. Stel er is geformuleerd in die brief dat er een keuze is, een EMA of een alcoholslot programma. Beide opleggen heeft geen enkele nut.

puma73

boef530 schreef:
Nu kwam donderdag de brief van het CBR binnen, totaal ongeloof en verdoving was het gevolg; Alcoholslotprogramma, gedurende 2 jaar!!! een alcoholslot in auto ( opzich voor mij geen punt daar ik NIET met alcohol rijdt ) en de EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!
Het topic is al wat ouder maar deze quote roept wel vragen op. Stel er is geformuleerd in die brief dat er een keuze is, een EMA of een alcoholslot programma. Beide opleggen heeft geen enkele nut.
Het is niet of/of, het is en/en.
Inhoud begeleidingsprogramma ASP

Deelnemers van het ASP volgen een verplicht begeleidingsprogramma. Dit bestaat uit een aantal groepsessies. Doel van het programma is dat deelnemers leren een scheiding te maken tussen het gebruik van alcohol en het besturen van een motorrijtuig. Daarnaast krijgen deelnemers adviezen om hun drankprobleem aan te pakken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind in elk geval dat er sprake is van een behoorlijke schreefgroei in de aanpak van alcohol in het verkeer enerzijds en (gebrek aan) aanpak van medicijnen en drugs in het verkeer anderzijds. Om ook het volstrekt legale handsfree bellen achter het stuur maar niet te vergeten (staat gelijk aan circa 2 glazen alcohol qua gevaar volgens recent wetenschappelijk onderzoek).

Zie ook: http://nieuwsuur.nl/onderwerp/371634-me ... rkeer.html

Gelijke monniken, gelijke kappen.

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Goed dat alcohol gebruik in het verkeer hard aangepakt word. Ze moeten alleen meer gaan controleren. Want om mij heen zie ik teveel mensen die met alcoholop achter het stuur gaan zitten. na de vrijdagmiddagborrel op het werk stapt iedereen gewoon in de auto naar huis. En dan drinken de meesten toch wel zo'n 3 a 4 glazen en vinden het heel normaal.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

SaritaX schreef:Goed dat alcohol gebruik in het verkeer hard aangepakt word. Ze moeten alleen meer gaan controleren. Want om mij heen zie ik teveel mensen die met alcoholop achter het stuur gaan zitten. na de vrijdagmiddagborrel op het werk stapt iedereen gewoon in de auto naar huis. En dan drinken de meesten toch wel zo'n 3 a 4 glazen en vinden het heel normaal.
En dan zeg jij als collega alleen 'TOT MAANDAG!!' en ga je zelf (op de fiets?) naar huis?
Of zeg je 'Zeg gozer, ik zeg dit omdat ik om je geef als collega, maar je hebt echt te veel gedronken om nog te rijden!'?

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik drink dan zelf niet omdat ik nog moet rijden, meestal ga ik zelf ook niet naar de borrel maar gewoon naar huis. En ja, ik heb er in het begin wel wat van gezegd maar ze lachen het weg. Het is ook niet dat ze ladderzat zijn, kennelijk zijn ze wel wat alcohol gewend. Maar ik vind het gewoon fout.

VioletPrue

SaritaX schreef:Ik drink dan zelf niet omdat ik nog moet rijden, meestal ga ik zelf ook niet naar de borrel maar gewoon naar huis. En ja, ik heb er in het begin wel wat van gezegd maar ze lachen het weg. Het is ook niet dat ze ladderzat zijn, kennelijk zijn ze wel wat alcohol gewend. Maar ik vind het gewoon fout.
Dan zou ik het eens bij de baas aan de kaak stellen.
Kennelijk maak je je genoeg zorgen om er hier over te beginnen.
En terecht.
De baas moet dit toch ook snappen?
Stel dan een regel in één drankje met alcohol ( bier of wijn) en verder fris.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij welke werk is er elke vrijdagmiddag een borrel? :o

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Bij ons want dan sta ik achter de tap van de lokale kroeg.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom? als je moet rijden dan geen alcohol drinken , zo moeilijk is dat toch niet?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

ciske schreef:
Waarom? als je moet rijden dan geen alcohol drinken , zo moeilijk is dat toch niet?
Helemaal mee eens !!!

v.d.Heyden

VioletPrue

ciske schreef:
Ben het ook helemaal met je eens, maar het schijnt dat de meeste mensen toch minimaal 1 biertje/wijntje moeten drinken, willen ze lol hebben.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Ben het ook helemaal met je eens, maar het schijnt dat de meeste mensen toch minimaal 1 biertje/wijntje moeten drinken, willen ze lol hebben.
Niet normaal is dat, ene doet 1 biertje en de andere zegt weer ach 2 kan best.
Ik ben er ook voor dat het promilage gewoon 0,0 moet zijn als je deelneemt als bestuurder in het verkeer.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

En je gezondheid 100%, geen hoofd-buikpijn, geen snotneus, hoesten enz. Geen pilletje, nog geen paracetamol, geen radio aan, niks noppes, nada, geen handsfree bellen, even denken, wat is er nog meer.

@VP, een biertje/wijntje, niet o, meer lol te hebben, maar gewoon omdat het lekker is.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:En je gezondheid 100%, geen hoofd-buikpijn, geen snotneus, hoesten enz. Geen pilletje, nog geen paracetamol, geen radio aan, niks noppes, nada, geen handsfree bellen, even denken, wat is er nog meer.
Want ?

@VP, een biertje/wijntje, niet o, meer lol te hebben, maar gewoon omdat het lekker is.

Gesloten