LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzine verbruik Toyota Verso-S

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
TonVH

Re: Benzine verbruik Toyota Verso-S

Ongelezen bericht door TonVH »

Vincenti schreef:O... pardon, dat wist ik niet.
Nu staat er in dat overzicht ook nog een Yaris Verso. Daarin staan ook Verso's S en Sol.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Is dat hem?
Verwarrend hoor, verschillende modellen met dezelfde benaming :?
Vroeger (toen er nog geen drempels waren alleen kuilen) had Toyota van meerdere modellen een combi versie en die werden aangeduid met typen Verso. Op een gegeven moment hebben ze (noem maar) space wagon gebracht onder de naam Verso. de huidige Verso-S heeft echter niets met de oude combi's of de grote Verso te maken maar is een apart zelfstandig model.

Lastig maar bij de meeste merken is de benaming niet altijd erg consequent.

dieseljohn

Ongelezen bericht door dieseljohn »

Ik heb nu 15.000 km gereden met de verso-s met cvt automaat.
mijn verbruik is volgens de boordcomputer 6.9 l per 100 km ruim 1 op14.4
ik rij met verbreede zomerbanden van Falken 205-55-16
het verbruik op de duitse autobahn of door de Alpen met passen van 18% of de Randstad met 115 km en stadsverkeer maakt bijna niets uit in verbruik.
Ook heb ik cruise control van John Gold nieuw door de dealer ingebouwd maar die heeft veel problemen met de cvt automaat, hij jaagt de toeren bij een beetje weerstand al op met 1000 toeren dus niet zo goed voor het verbruik.

Ik geef wel rustig gas zelden vol.

Nog iets van mijn verso-s de kofferbak schuurt over de bumper en geeft een slijtplek de lak is over 10 cm weg.
ik ben benieuwd of ik de enigste ben of er nog meer mensen zijn met dit probleem

TonVH

Ongelezen bericht door TonVH »

dieseljohn schreef:
verbruik
Mijn verbruik ligt nu 1:13.2 oftewel 7,6 l/100km. Ben dus niet echt gelukkig en aan de rijstijl ligt dat zeker niet. De meeste die bij Autoweek/verbruiksmonitor hun gegevens hebben zitten op net iets beter dan 6l/100km.

Ook heb ik cruise control van John Gold nieuw door de dealer ingebouwd maar die heeft veel problemen met de cvt automaat, hij jaagt de toeren bij een beetje weerstand al op met 1000 toeren dus niet zo goed voor het verbruik.
Heb ik ook en was eerst zeer ontevreden ('zwalkte', reageerde erg traag en langzaam, stopte pas bij 5 km boven de ingestelde snelheid, viel terug en dan pas juist). Ben terug gegaan en na een dagje was het opgelost.

De CC is nu perfect in orde. Heb al heel erg lang auto's met automaat (ook CVT's) en CC dus redelijke ervaring.

Nog iets van mijn verso-s de kofferbak schuurt over de bumper en geeft een slijtplek de lak is over 10 cm weg.
ik ben benieuwd of ik de enigste ben of er nog meer mensen zijn met dit probleem
Geen last, ik heb zelfs zo'n "rubber ding" er op zitten om beschadigingen door de 2 honden te voorkomen.

Gesloten