LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLINE MATRAS

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

SVS, Stichting Voorlichting Slaapcomfort geeft geen objectief advies, maar is van beddenzaak J&M Sleepadvisors! Check de website van de kvk.

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
van Stichting Voorlichting Slaapcomfort is tevens eigenaar van de beddenwinkel J&M Sleepadvisors (Back-up beddenadviescentrum) die gebruik maakt van spierspanningsmetingen bij de keuze van een bed.

Ik vond het al vreemd dat de stichting de consumentenbond tegenspreekt als het gaat om het door hun gepredikte slaapsysteem op basis van spierspanningsmetingen. Spierspanningsmetingen blijken niet te kloppen. Spierspanning verandert voortdurend.

Laat je dus niet foppen door Stichting Voorlichting Slaapcomfort! Dat ze een 'stichting' zijn betekent niet dat ze onafhankelijk zijn!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2014 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en commerciele links verwijderd door de Moderator

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Waar haalt u vandaan, dat de spierspanningsmetingen niet kloppen? Als u gedurende 1 minuut stil op bed ligt verandert de spierspanning niet. Onderbouw aub uw beweringen met bewijs hiervan.
Met loze beweringen dient u niet de consument die slaapcomfort wil kopen en die door de bomen het bos niet meer ziet. De methode van spierspanningsmeting kan een zeer goed hulpmiddel zijn.

De SVS spreekt de consumentenbond niet tegen, maar wijst op het feit, dat de metingen niet 1 op 1 vertaald kunnen worden naar een enkel persoon. En dat is de kritiek.

Het doel van de SVS is inzicht te geven in de beste methode om een bed aan te schaffen. Geen enkele stichting is financieel geheel onafhankelijk en is aangewezen op sponsoring.

sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

Evert Jaspers schreef:Waar haalt u vandaan, dat de spierspanningsmetingen niet kloppen? Als u gedurende 1 minuut stil op bed ligt verandert de spierspanning niet. Onderbouw aub uw beweringen met bewijs hiervan.
Met loze beweringen dient u niet de consument die slaapcomfort wil kopen en die door de bomen het bos niet meer ziet. De methode van spierspanningsmeting kan een zeer goed hulpmiddel zijn.

De SVS spreekt de consumentenbond niet tegen, maar wijst op het feit, dat de metingen niet 1 op 1 vertaald kunnen worden naar een enkel persoon. En dat is de kritiek.

Het doel van de SVS is inzicht te geven in de beste methode om een bed aan te schaffen. Geen enkele stichting is financieel geheel onafhankelijk en is aangewezen op sponsoring.

De consumentenbond doet onafhankelijk onderzoek en is dus wél geheel onafhankelijk van sponsoring. Inkomsten genereert zij uit lidmaatschapsgelden.

SVS daarentegen, wordt gerund door dezelfde eigenaar als van het beddenbedrijf dat zij aanprijst: Back-up Bedden in Gouda. Bovendien is SVS ook op fora bezig andere bedrijven (Hastings bijvoorbeeld) zwart te maken, onder het mom van haar "onafhankelijke" expertise als stichting. Dit heet bedrog: SVS is géén onafhankelijke partij, dus moet SVS zichzelf ook niet als zodanig aanprijzen.

sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

Evert Jaspers schreef:Beste jls63, Spierspanningsmeting heeft totaal niets met drukmat of drukpuntenmeting te maken. Hoe het wel zit, had u kunnen nalezen op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS) : http://www.beddenadvies.nl.

De verwijzing naar de website http://www.sleeplikethedeath.com helpt de consument geen stap verder omdat elk mens uniek en anders is. Ook testen van de Consumentenbond zijn niet erg zinvol omdat de bedden niet in combinatie met mensen worden gedaan en derhalve niets over de geschiktheid inhoudt van een matras in combinatie met ondervering voor een individueel persoon.
Individueel meten is het devies. Maar dan wel met de enig juiste methode van de spierspanningsmeting.

Meneer Jaspers die kennelijk bij Backup-bedden werkt in Gouda, moet nu echt eens ophouden de Consumentenbond en andere onafhankelijke partijen zwart te maken. De spierspanningsmeter die 'Stichting Voorlichting Slaapcomfort" aanprijst is niet zomaar toevallig alleen in gebruik bij Backup-bedden:

Achter SVS, Stichting Voorlichting Slaapcomfort (www.beddenadvies.nl ) zitten namelijk dezelfde heren die ook eigenaar zijn van beddenzaak Backup-Bedden / J&M Sleepadvisors. De stichting geeft dus geen objectief advies!

Raadpleeg het register van de kvk maar eens: Bestuurslid en penningmeester Johannes Gerardus Potharst van Stichting Voorlichting Slaapcomfort is namelijk tevens eigenaar van de beddenwinkel J&M Sleepadvisors (Back-up bedden, www.slaapbeter.nl). Dat ze dus onafhankelijk advies zouden geven is dus pure bedrog.

Dat spierspanningsmetingen een verkoopverhaal zijn van Backup-Bedden, kan dus heel goed kloppen.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

De Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS) werd opgericht door fysio- en manueeltherapeut de heer L.F.J. Slabbers, die daarvan de voorzitter is. Hij heeft niets te maken met J&M Sleepadvisors B.V.
De heer Slabbers heeft meer dan 20 jaar terug de eerste aanzet gegeven om met spierspanningsmeting onderzoek te doen in relatie met het aanschaffen van bedden. Hij onderzocht met deze objectieve methode of mensen in staat zijn op het eigen gevoel een passen bed/slaapcomfort te bepalen.
De uitslag was, dat slechts een zeer klein percentage, minder dan 3% was op gevoel tot de juiste keuze te komen.
Ofwel de uitslag was de reden voor hem om deze spierspanningsmeting te promoten. De SVS maakt geen fabrikant of Consumentenbond zwart. Zij wijst er op dat de uitslag van testen van de Consumentenbond, waar producten technisch worden getest, niet inhoudt dat deze voor iedereen geschikt zijn.
De beddenkopers moet vooral op eigen gevoel vertrouwen. En dat werkt niet, zoals uit het onderzoek bleek.
Wij vinden, dat u de spierspanningsmeting zwart maakt en u gaat niet in op onze uitnodiging om te tonen waarop uw uitlatingen zijn gebaseerd. Eerst schrijft u dat bij de spierspanningsmeting een drukmat of drukpuntenmeting te maken heeft en vervolgens dat de spierspanningsmetingen niet kloppen en momentopnames zouden zijn.
Het zou u sieren als u uw beweringen eerst staaft alvorens nog meer onjuiste beschuldigingen de wereld in te sturen.
De Stichting is niet van de beddenzaak. De beddenzaak maakt wel gebruik van de spierspanningsmeting.
En het is een uitstekende methode om mensen aan het juiste bed te helpen.

sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

Evert Jaspers schreef:De Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS) werd opgericht door fysio- en manueeltherapeut de heer L.F.J. Slabbers, die daarvan de voorzitter is. Hij heeft niets te maken met J&M Sleepadvisors B.V.
De heer Slabbers heeft meer dan 20 jaar terug de eerste aanzet gegeven om met spierspanningsmeting onderzoek te doen in relatie met het aanschaffen van bedden. Hij onderzocht met deze objectieve methode of mensen in staat zijn op het eigen gevoel een passen bed/slaapcomfort te bepalen.
De uitslag was, dat slechts een zeer klein percentage, minder dan 3% was op gevoel tot de juiste keuze te komen.
Dit is onderzoek van het type "Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend". Niet onafhankelijk, erop gericht meer bedden te verkopen van het eigen merk Back-up Bedden. En dat is op zich geen misdaad, maar u verzwijgt bewust dat Stichting Voorlichting Slaapcomfort hetzelfde bedrijf is als Backup Bedden!

Als er bij u geen twijfel bestaat over uw product, laat uw bedden dan testen bij ONAFHANKELIJKE onderzoeksbureaus, zoals de Consumentenbond of TNO Delft. Of presenteer onderzoek gepubliceerd in gerenommeerde, WETENSCHAPPELIJKE tijdschriften waaruit blijkt dat uw onderzoeksmethoden valide zijn.

Uw bedrog is door anderen al eerder ontdekt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Matras

sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

Evert Jaspers schreef:De Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS) werd opgericht door fysio- en manueeltherapeut de heer L.F.J. Slabbers, die daarvan de voorzitter is. Hij heeft niets te maken met J&M Sleepadvisors B.V.
Dit feitelijk onjuist. Hij is een van de oprichters van Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS). De andere oprichter is Johannes Gerardus Potharst. En die is dus ook de eigenaar is van Back-up Bedden (J&M Sleepadvisors B.V.).

Check het register van de Kamer van Koophandel (http://www.kvk.nl):

Stichting Voorlichting Slaapcomfort, KvK-nummer 41194960
J&M Sleepadvisors B.V., KvK-nummer 24419852

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Nogmaals de Stichting Voorlichting Slaapcomfort is geen eigendom van J&M Sleepadvisors B.V.

Maar de uitnodiging om uw pertinent onjuiste uitlatingen over de methode van spierspanningsmeting te onderbouwen staat nog steeds open.

En de Stichting verkoopt geen bedden en/of slaapcomfort. Er is derhalve ook niets te testen en daar gaat het ook in het geheel niet over. Dat is ook de kritiek op de Consumentenbond, dat producten technisch getest worden en niet op de individuele persoon gericht. Er bestaat geen bed/slaapcomfort, dat voor iedereen geschikt is en derhalve is het devies nog steeds individueel meten met de spierspanningsmeting!
Meten is weten.

sahso
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:43

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door sahso »

Voor iedereen die wil controleren dat Stichting Voorlichting Slaapcomfort en Back-up Bed / J&M Sleepadvisors B.V. van dezelfde eigenaar is, en dat het "onderzoek" met 'spierspanningsmeting' van de stichting dus bevooroordeeld is en niet onafhankelijk, volgt hier een uitleg.

We hebben voor dit soort gevallen gelukkig een instantie die de Kamer van Koophandel heet. Voor het opvragen van bedrijfsinformatie rekent de KvK helaas wel 2,50 per opgevraagd bedrijf. En u moet (gratis) even een inlogprofiel aanmaken. Zo doet u dat:

1. ga naar de website www.kvk.nl.
Bedrijven en stichtingen zijn wettelijk verplicht zich te registreren bij de KvK. Die informatie wordt bij de inschrijving gecontroleerd. Als een bedrijf zijn naam of andere gegevens wijzigt, dan is dat terug te vinden in de historie van de registratie.

2. Kies voor 'inloggen' rechtsboven

3. Kies "maak een account aan en ontvang uw toegangscode"
Volg de procedure

2. Ga terug naar de homepage van www.kvk.nl en voer in de zoekbalk midden op het scherm de volledige naam in van J&M Sleepadvisors B.V.

3. Er verschijnen nu alle namen onder dezelfde inschrijving: selecteer de hoofdvestiging.

4. Kies op de pagina die nu verschijnt in het overzicht voor "uittreksel".
Het 'uittreksel' geeft informatie over functionarissen, activiteiten, personeel, rechtsvorm en adresgegevens van een bedrijf. We willen namelijk weten wie in het bestuur zitten.

5. Selecteer nu 'inzien' (kosten: 2,50)

6. voer uw inlogcode en wachtwoord in

7. Er verschijnt dan deze informatie:
Bestuurders: J.G. Potharst Beheer B.V. en Potharst Gouda B.V.

8. Ga terug naar de homepage, en controleer vervolgens de gegevens van Stichting Voorlichting Slaapcomfort

9. Er verschijnt dan deze informatie:
Bestuurders: Slabbers, Laurens Frans Joseph (Voorzitter), Potharst, Martinus Petrus (secretaris) en Potharst, Johannes Gerardus (penningmeester), de eigenaar van Back-up Bedden.

Ik eindig hiermee de discussie.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Het is toch prachtig, dat de SVS feedback krijgt uit de praktijk en dat de spierspanningsmeting perfect werkt.

Niels77
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2014 10:39

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Niels77 »

Het lijkt inderdaad heel erg op belangenverstrengeling. Toen ik een vraag over een merk boxspring stelde kreeg ik als antwoord dat ze die niet kende en ik maar naar de site van back-up bed moest gaan. Niet echt een passend antwoord.

thijs66
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2015 09:32

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door thijs66 »

Ik heb M line matrassen van Beter Bed na een jaar kwamen de klachten er kwam een kuil in bij mij maar ook bij mijn vrouw we belden op en er kwamen 2 monteurs na kijken die zijden dat ze er niets aan konden doen mijn vrouw woog 68 kg en ik 85 kg nu zijn ze 3 jaar en 4 maanden en nu komen de ijzeren veren er gewoon door heen we zijn terug gegaan en kregen te horen dat ze er niets meer aan konden doen 3jaar en 4 maanden terwijl je 10 jaar garantie hebt waar van 5 jaar volledige garantie wat kan ik hier aan doen en zijn er meer mensen die zo worden afgescheept.

Ravj
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:13

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ravj »

Wij hebben 3 matrassen van M-line. Ze zijn alle drie doorgezakt, er zit een kuil in.
We zijn niet te zwaar. Ik weeg 53, mijn man 92 en mijn dochter 60 kg.
Garantie zou 10 jaar zijn.
Mijn matras was na 4 jaar doorgezakt. Ik kreeg een nieuwe en die is al na 3 jaar doorgezakt. De eerste keer dat mijn matras was doorgezakt kreeg ik netjes een nieuwe dat was in 2012. Nu deze ook is doorgezakt, dus 3 jaar later, zeiden ze dat de garantie niet geldt vanaf 2012 maar vanaf 2008. Conclusie de garantie op de nieuwe matras is niet 10 jaar. Nu krijg ik een vergoeding van €571,00 die van de nieuwe aankoop wordt afgetrokken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door crazyme »

Ravj schreef:Nu deze ook is doorgezakt, dus 3 jaar later, zeiden ze dat de garantie niet geldt vanaf 2012 maar vanaf 2008.
Dat klopt, door vervanging is de klacht opgelost. De garantie loopt echter vanaf het moment van levering.

Ravj
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:13

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ravj »

Dat is dus raar. Dat wildus zeggen dat een metras van ongeveer 1000 euro maar 3 jaar mee hoeft te gaan. Voor die prijs mag je een redelijke duurzaamheid verwachten. 3 jaar is niet redelijk

Kevin-Utrecht
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2013 20:52

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Kevin-Utrecht »

Nee, dat wil zeggen dat de garantie ingaat vanaf het moment van leveren. Dus je krijgt niet opnieuw 10 jaar garantie. Dat is op alles zo qua aankoop. Ik had eerder zelfs voor een ander merk matras gekozen. Drukverlagend slapen is het fijnst als een matras een degelijke kwaliteit heeft zoals Tempur. Helaas probeert M-Line hetzelfde te doen. Echter het enige dat ze hetzelfde doen als Tempur is de prijs. Alsof je een Ferrari betaalt en een Lada mee naar huis krijgt...

Ravj
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:13

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ravj »

Dus als je even niet naar de garatie bepalingen van beter bed kijkt maar gewoon naar de kwalitiet van de matras dan zie je dat M-line geen kwalitiet kan leveren. Ik kreeg ten slotte een nieuwe matras die maar 3 jaar meeging en dat voor een prijs van 1000,00 euro. Ik ga denk ik een oproep op internet plaatsen met de vraag hoeveel mensen tegen dit soort problemen zijn aangelopen bij Beterbed en andere bedden zaken die M-line verkopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door crazyme »

Ravj schreef:Dus als je even niet naar de garatie bepalingen van beter bed kijkt maar gewoon naar de kwalitiet van de matras dan zie je dat M-line geen kwalitiet kan leveren. Ik kreeg ten slotte een nieuwe matras die maar 3 jaar meeging en dat voor een prijs van 1000,00 euro.
Je trekt 1 waarneming door over alles wat M-line levert.

Wanneer 1 hageslagje wit is uitgeslagen hoef je niet direct het hele pak weg te gooien.

(= analogie stefanhouterman)

Ravj
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2015 23:13

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ravj »

Dat is niet waar. Ik heb een serieuze klacht ingediend maar ze weigeren er iets aan te toen bij beter bed.
Bedrijven moeten eens afleren om alles wat krom is recht te praten ipv hun risico van een slecht product op de conument af te schuiven gewoon normaal service verlenen. Ik was van plan om bij hun een heel nieuw bed aan te schaffen met nachtkastjes etc. twv 4000,00 dus als ze slim waren waren ze op z'n minst met m-line in overleg gegaan voor mij. Maar ja, wat maakt het uit als je een klant hebt die altijd alles bij je koopt voor 4 man sterk de economie trekt ten slotte weer aan dus dan hoeven we geen service meer te geven, toch!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door crazyme »

Veel bla bla, maar inhoudelijk geen invulling van het statement "niet waar"

Gesloten