Weten jullie wat mij nou mateloos stoort??
Dat we weer mogen kromliggen voor de fouten van den haag, verkeerd bezuinigen doen ze, dat roep ik al jaren.
Tis sneu, maar ik zou zeggen, stop eerst met geld in oorlogen en wapens te stoppen, stop (tijdelijk) de ontwikkelings hulp, daar gaat pas geld in om.
Nee hoor ons loon is al jaren bevroren (geloof van al 5 of 6 jaar ja) dus geen salarisverhogingen in die tijd voor ons.
Wat we wel kregen waren duurdere boodschappen, duurder electrisch en gas, steeds duurder wordende ziektekosten.
Ik kon de week nog steeds rondbreien met 50 euri voor 4 personen, vooral geen gekke dingen doen, niet shoppen voor hebbedingetjes of kleren, geen dagjes uit laat staan dat we op vakantie kunnen (ja en dan klaagt iemand dat die al 3 jaar niet op vakantie is geweest, ik/wij zijn al 15 jaar niet op vakantie geweest).
Vakantiegeld is idd al op voor het binnen is, achterstallige rekeningen mee betalen en foetsie, hopen dat we het financieel kunnen bolwerken tot volgend jaar.
De laatste weken zie ik het werkelijk niet meer zitten, 30 euro met 4 pers. om te eten, ja hoor dat kan makkelijk.
Wat zie ik uit naar het einde van de maand, eindelijk vakantie geld, achterstallige rekeningen betalen en ons zelf eens "belonen" met misschien wel een week lekker eten joepieieie.
Waar kan ik nu nog op bezuinigen, ik zou het niet weten, er is geen abonnement aan tijdschriften of kranten, geen lidmaatschap voor clubjes of sportvereniging, alles waar we op konden bezuinigen is allang de deur uit.
Nu nog maar even wat eigen risico erbij, tis dat ik niet depressief ben, maar anders maakte ik mezelf van kant
Dat is dan in elk geval al 1 vreter minder op de kost.