LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema verkoopt geruilde taart

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: En ons maar afvragen waar al die allergieen tegenwoordig vandaan komen als niemand meer antistoffen opbouwt :wink: .
Mijn collega heeft een theorie dat zijn dochter nooit echt ziek is geweest als kind, (ze inmiddels 16) omdat ze vroeger de kauwgom van de straap opraapte en opat.
Misschien dat deze specifieke theorie niet helemaal klopt, maar in wezen ben ik het wat dat betreft wel eens met de strekking ervan. We zijn ook deels wel te goed beschermd en hebben daardoor tegenwoordig last van vanalles en nog wattes.

Desalniettemin vind ik het massaal vastpakken van kwetsbare groenten en fruit toch niet zo geweldig. Producten als tomaten, perziken, nectarines, aarbeien ofzo kunnen erg in kwaliteit achteruit gaan als de halve kist steeds onnodig omgeraapt worden, zeker als ze al aan de rijpe kant zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik vind er toch wel een heel groot verschil tussen zitten of ik nou een taart kan krijgen waar iemand wat mee heeft gedaan?
of dat ik een banaan koop waar iemand aan heeft gezeten

ik snap wel wat emmy bedoelt,door dat iedereen lekker in de tomaten staat te knijpen of de perziken, komen er beschadigingen op,brosman moet je ook weten als je net als ik ook op agf hebt gewerkt ,en dan heb je sneller rotte plekken op het fruit/groente wat daar kwetsbaar voor is...een ananas is niet zo kwetsbaar..

nou hoop dat je taarten goed zijn :lol: :lol:
nou even quote,ik heb nooit mijn vingers afgelikt,altijd handen wassen in een emmertje dat om de 10 verschoond werd...en dan handen afdrogen handdoek...
haccp....en dat gebeurde niet bij ons ook :twisted: daar lette ik wel op,niks irritanters...maar ja......niet iedereen houd zich aan regeltjes...

stond vorige week bij ah...brood ,wachten, ze maakte 2 halfjes voor me..
dat meisje ernaast begon net met werken,hoedje moest nog op,maar eerst even lekker de paardenstaart goed doen...toen hoedje en toen brood pakken,niet mijn brood :mrgreen: zo fout!!!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

En hoe ga jij bv watermeloenen controleren of ze rijp zijn ? Door er naar te kijken ofzo ?
Dat fruit met de handen pakken is niet iets sinds kort nevermind, gebeurde reeds toen ik nog een klein jochie was.
De soort etiquette waar jij op doelt is - kijken doe je met je ogen - maar daarentegen kopen doe je o.a. met je handen...maar ind das ook weer een ander verhaal.
Wat ik met de watermeloen doe om te kijken of deze rijp is.
Ik klop erop met mijn vingers en heb het in mijn handen.
Goed ha, maar bij een watermeloen word de schil niet gegeten, dus alleen het binnenste.
De appel wordt gewassen, want ik eet deze met de schil op, dus voor mij toch een verschil.
Desalniettemin vind ik het massaal vastpakken van kwetsbare groenten en fruit toch niet zo geweldig. Producten als tomaten, perziken, nectarines, aarbeien ofzo kunnen erg in kwaliteit achteruit gaan als de halve kist steeds onnodig omgeraapt worden, zeker als ze al aan de rijpe kant zijn.
Helemaal mee eens.

Dat dit sinds jij en jochie was zo is, betekend niet, dat het ook zo moet zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je moet ook niet keihard knijpen in fruit he.
Ik knijp er altijd ff in maar nooit een beschadiging achter gelaten hoor :D

Ik hoef geen fruit waar je iemand een gat mee in zn hoofd kan gooien dus even knijpen is gewoon een must.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Om weer on topic te gaan.
Juney, kan je nog mijn vraag beantwoorden, of is de zaak zo afgehandeld?
nevermind schreef:
juney schreef:Dat ik het eerste gebak terug moest brengen kon ik eigenlijk nog wel inkomen. Anders kan iedereen gewoon opbellen en vertellen dat ze het verkeerde gekregen hadden en zo een gratis taart krijgen.

Dat het weer verkocht werd vond ik zo vreemd.

De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.
Dan mijn vraag aan jouw:
Ga je nog stappen ondernemen?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Dat dit sinds jij en jochie was zo is, betekend niet, dat het ook zo moet zijn.

Jaja, de bekende uitspraken van onze bekende woordenomdraaier..... :roll: :roll:

Ik zeg nergens dat het zo moet zijn, je legt weer woorden in de mond.
Ik zeg dat dit reeds gebeurde sinds ik een jochie was niks meer minder.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozemarijntje schreef:ik snap wel wat emmy bedoelt,door dat iedereen lekker in de tomaten staat te knijpen of de perziken, komen er beschadigingen op,brosman moet je ook weten als je net als ik ook op agf hebt gewerkt ,en dan heb je sneller rotte plekken op het fruit/groente wat daar kwetsbaar voor is...een ananas is niet zo kwetsbaar.

Beurse plekken ontstaan ook door overstorten. Zie nog veelvuldig gebeuren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@teun

ja ook dat!idd

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door ruud_a »

de kop van het onderwerp zou naar mijn gevoel moeten zijn:
het zou mogelijk kunnen zijn dat de hema een geruilde taart heeft verkocht
er staat namelijk nergens dat gezien is dat die geruilde taart ook werkelijk is verkocht

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Ik hoef geen fruit waar je iemand een gat mee in zn hoofd kan gooien dus even knijpen is gewoon een must.
Ook zachtjes knijpen hoeft niet persé, zeker bij de kwetsbare soorten die al aan de rijpe kant zijn, kan het al een beurse plek opleveren die snel slecht wordt. In principe hebben we daar als consument allemaal nadeel van, namelijk er komen door dit gedrag sneller slechte plekken op anders goed gebleven groente en fruit.

Fruit dat hard gekocht is, wordt thuis na een paar dagen vanzelf zachter. Het kan dus gewoon zonder (zachtjes) te knijpen gekocht worden en even het gekochte knijpen vlak voor consumeren en klaar. Als iets rijp in de verkoop ligt, wil dat lang niet altijd zeggen dat het rijp geplukt is. Integendeel het is dan gewoon in de handel reeds verder gerijpt.
rozemarijntje schreef:ik snap wel wat emmy bedoelt,door dat iedereen lekker in de tomaten staat te knijpen of de perziken, komen er beschadigingen op,brosman moet je ook weten als je net als ik ook op agf hebt gewerkt ,en dan heb je sneller rotte plekken op het fruit/groente wat daar kwetsbaar voor is...een ananas is niet zo kwetsbaar..
Dat is precies wat ik bedoel. Meloenen en ananas is inderdaad anders die eet men niet met schil en zit ook een flinke schil om. Ik heb het met name over de kwetsbare producten.
ruud_a schreef:de kop van het onderwerp zou naar mijn gevoel moeten zijn:
het zou mogelijk kunnen zijn dat de hema een geruilde taart heeft verkocht
er staat namelijk nergens dat gezien is dat die geruilde taart ook werkelijk is verkocht
Strict genomen heeft u gelijk natuurlijk, maarja de taart zal niet in de vitrine zijn gezet om even te bewaren en later weg te doen. Het was misschien niet handig dat de medewerk(st)er dit deed waar TS nog bij was. Maarja deze had de taart net zo makkelijk even apart kunnen zetten om deze in de vitrine te plaatsen op het moment dat TS de winkel uit was.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door bprosman »

of dat ik een banaan koop waar iemand aan heeft gezeten
Nooit in de Bananenbar geweest zeker :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
sephora30 schreef:Ik hoef geen fruit waar je iemand een gat mee in zn hoofd kan gooien dus even knijpen is gewoon een must.
Ook zachtjes knijpen hoeft niet persé, zeker bij de kwetsbare soorten die al aan de rijpe kant zijn, kan het al een beurse plek opleveren die snel slecht wordt. In principe hebben we daar als consument allemaal nadeel van, namelijk er komen door dit gedrag sneller slechte plekken op anders goed gebleven groente en fruit.

Fruit dat hard gekocht is, wordt thuis na een paar dagen vanzelf zachter. Het kan dus gewoon zonder (zachtjes) te knijpen gekocht worden en even het gekochte knijpen vlak voor consumeren en klaar. Als iets rijp in de verkoop ligt, wil dat lang niet altijd zeggen dat het rijp geplukt is. Integendeel het is dan gewoon in de handel reeds verder gerijpt.
rozemarijntje schreef:ik snap wel wat emmy bedoelt,door dat iedereen lekker in de tomaten staat te knijpen of de perziken, komen er beschadigingen op,brosman moet je ook weten als je net als ik ook op agf hebt gewerkt ,en dan heb je sneller rotte plekken op het fruit/groente wat daar kwetsbaar voor is...een ananas is niet zo kwetsbaar..
Dat is precies wat ik bedoel. Meloenen en ananas is inderdaad anders die eet men niet met schil en zit ook een flinke schil om. Ik heb het met name over de kwetsbare producten.
ruud_a schreef:de kop van het onderwerp zou naar mijn gevoel moeten zijn:
het zou mogelijk kunnen zijn dat de hema een geruilde taart heeft verkocht
er staat namelijk nergens dat gezien is dat die geruilde taart ook werkelijk is verkocht
Strict genomen heeft u gelijk natuurlijk, maarja de taart zal niet in de vitrine zijn gezet om even te bewaren en later weg te doen. Het was misschien niet handig dat de medewerk(st)er dit deed waar TS nog bij was. Maarja deze had de taart net zo makkelijk even apart kunnen zetten om deze in de vitrine te plaatsen op het moment dat TS de winkel uit was.
ach dat is wel waar, maar de naam van het onderwerp doet me een een beetje aan de steeds vaker voorkomende storende krantekoppen denken waarbij mogelijke gebeurtenissen in de kop als feit worden gebracht
bijvoorbeeld:
de euro stijgt naar 2 dollar staat er in de kop boven het artikel maar als je het artikel leest blijkt die stijging iets te zijn dat een econoom mogelijk acht voor over 10 jaar

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ruud_a schreef:ach dat is wel waar, maar de naam van het onderwerp doet me een een beetje aan de steeds vaker voorkomende storende krantekoppen denken waarbij mogelijke gebeurtenissen in de kop als feit worden gebracht
bijvoorbeeld:
de euro stijgt naar 2 dollar staat er in de kop boven het artikel maar als je het artikel leest blijkt die stijging iets te zijn dat een econoom mogelijk acht voor over 10 jaar
Daarom lees ik al dat soort koppen ook met een korreltje zout. De soep wordt immers nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
ruud_a schreef:ach dat is wel waar, maar de naam van het onderwerp doet me een een beetje aan de steeds vaker voorkomende storende krantekoppen denken waarbij mogelijke gebeurtenissen in de kop als feit worden gebracht
bijvoorbeeld:
de euro stijgt naar 2 dollar staat er in de kop boven het artikel maar als je het artikel leest blijkt die stijging iets te zijn dat een econoom mogelijk acht voor over 10 jaar
Daarom lees ik al dat soort koppen ook met een korreltje zout. De soep wordt immers nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.
je kunt het ook met wat slagroom van die taart nemen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bpbrosman

:lol: :lol: hij is leuk....ja daar worden banaantjes wel gebruikt :lol: :lol:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door berend12 »

Gelukkig werken daar geen oude taarten :lol:

juney
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2011 10:07

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door juney »

nevermind schreef:Om weer on topic te gaan.
Juney, kan je nog mijn vraag beantwoorden, of is de zaak zo afgehandeld?
nevermind schreef:
juney schreef:Dat ik het eerste gebak terug moest brengen kon ik eigenlijk nog wel inkomen. Anders kan iedereen gewoon opbellen en vertellen dat ze het verkeerde gekregen hadden en zo een gratis taart krijgen.

Dat het weer verkocht werd vond ik zo vreemd.

De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.
Dan mijn vraag aan jouw:
Ga je nog stappen ondernemen?
Nou ik ga op zijn minst toch wel een degelijke klacht bij de Hema achterlaten. Ik vermoedde dus al dat het niet mocht, maar ik wist dit dus niet zeker.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties :)

Gesloten