LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl is een zooitje!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

OPTA constateert nu ook dat het een zooitje is bij PostNL.

"Briefgeheim niet genoeg beschermd bij PostNL":

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... ij-postnl/

jestri
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2012 22:52

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door jestri »

de post heeft weer een nieuwe truc bedacht om de klachten meer te laten betalen. bij de bruna staat een postzak voor brievenbuspost, de sleuf daarin is een stuk kleiner dan de daadwerkelijke brievenbussen. een simpel boek wat in elke brievenbuspast dat past dus niet door de sleuf bij de bruna, dus pakketpost zeggen ze daar. kassa!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door tenormin »

jestri schreef:de post heeft weer een nieuwe truc bedacht om de klachten meer te laten betalen. bij de bruna staat een postzak voor brievenbuspost, de sleuf daarin is een stuk kleiner dan de daadwerkelijke brievenbussen. een simpel boek wat in elke brievenbuspast dat past dus niet door de sleuf bij de bruna, dus pakketpost zeggen ze daar. kassa!
Oh, vandaar dat "onze Bruna" de naam veranderd heeft in naam van de eigenaar :lol: Maar toevallig heb ik vanmiddag daar nog een boek op de post gedaan. Nee, door de gleuf ging het niet maar de meneer van de ex Bruna heeft aan zijn balie kant ook een opening, hoor en daar gaan de pakjes e.d. in. En dat hebben ze bij de diverse postagentschappen ook (o.a. Primera). Maar waarom is het dan duurder geworden? U betaald toch voor het gewicht en niet voor de "gleuf" van de bus?

gm.bras
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2012 19:23

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door gm.bras »

Een Zooitje..

Zeker! Een nieuw diepte punt hier is de ervaring van het "verdwijnen"van mijn Postpakket dat ik met een zgn Barcode verzonden heb. Ik kan door een printscreen aantoonbaar maken dat men het pakket heeft opgehaald bij het agentschap en tot tweemaal toe in het Sorteercentrum heeft gehad. Toen stopte de info. Bellen gaf alleen maar onfatsoenlijke lui die niet wilde helpen en een Document dat mij werd toegezonden om de vermissing te laten onderzoeken leverde de volgende reactie op: " Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan".
Ongelooflijk dat men deze houding aanneemt. Inmiddels heb ik schriftelijk een klacht bij de directie ingedient en wederom het web-fromulier ingevuld. Tot op heden stelt men gewoon dat men bij het standpunt blijft. O ja ik mag wel naar de geschillen commissie..... Hoe kan het dat men dus mijn pakket daadwerkelijk in handen heeft gehad het vervolgens zoek maakt en dan zegt: bekijk het maar klant?

Wie heeft soort gelijke ervaring en heeft wel een oplossing gekregen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je pakket is waarschijnlijk gestolen. Wat zat er in? Stuur voortaan je pakketten aangetekend. Dat kost je 1,30 extra en biedt schadevergoeding tot 500 euro. Oude postzegels plakken levert je nog eens een korting van 40% op (zoek op frankeergeldig).

Bij gewone pakketten krijg je nooit schadevergoeding conform de Postwet. Naar de Geschillencommissie Post is daarom zinloos.

EenE
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2011 13:13

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door EenE »

Nog iets:

Ik heb gesolliciteerd op een vacature Postbezorger voor de gemeente Bladel bij Post.nl.
Vorige week belde iemand van het Callcenter van Post.nl om enkele vragen te stellen, een soort voorselectie. Na dit gesprek werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op 16-10 te 10:00 uur in Veldhoven. Ik zou hiervan een bevestiging krijgen die ik gisteren pas na een telefoontje van mij ontving. Maar dit even terzijde.
Vanmorgen heb ik een goed sollicitatiegesprek gehad met een recruiter van Post.nl. Dit gesprek verliep zo goed dat ze me een contract aan wilden bieden met om te beginnen voor 3 maanden. Prima, want persoonlijk komt me dit goed uit en kan ik alvast aan het werk.
Terwijl ik formulieren invulde zou de recruiter voor me informeren hoeveel werkuren voor de wijk in Bladel stonden. Bij terugkomst verontschuldigde ze zich en kreeg ik te horen dat deze vacature al vervuld was en ik hier niet voor in aanmerking kom. De vacature moest nog van de website verwijderd worden.
Je begrijpt wel dat ik, op zijn zachts gezegd, boos was. Niet op haar als persoon, maar op de organisatie van Post.nl. Zo ga je niet met mensen om!

Bij thuiskomst had ik een email ontvangen met de navolgende tekst:
Je hebt gereageerd op de vacature van Postbezorger BLADEL bij PostNL.Inmiddels heb ik begrepen dat je niet meer beschikbaar bent voor deze functie. Ik vind dat jammer, omdat je profiel goed aansluit bij deze functie. PostNL heeft regelmatig vacatures. Mocht je in de toekomst nogmaals willen solliciteren dan kan dat via
www.werkenbijpostnl.nl. Ik dank je voor de getoonde interesse in PostNL.

Zouden ze het echt niet begrijpen bij Post.nl ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De desorganisatie bij PostNL is kennelijk compleet. Met sollicitanten gaat PostNL nu op dezelfde manier om als met pakketjes. Je bent dus niet voor mens van vlees en bloed aangezien door PostNL, maar voor een pakketje.

Ik zou een schadevergoeding eisen. Bijvoorbeeld 100 euro onkostenvergoeding.

theorietveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2012 07:02

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door theorietveld »

Gisteravond op Trosradar de "sympathieke" Post.nl - manager aangehoord....
Hij vindt het aantal ontslagen medewerkers meevallen gezien de vele medewerkers die er werken.

Wat niet gesignaleerd wordt is de vele medewerkers die uit zichzelf weggaan.
Vanwege de extreme werkdruk waarvan regelmatig signalen naar buiten komen.

Dit voormalige staatsbedrijf presteert het namelijk om enerzijds de ervaren mensen die er hun leven lang al werken op alle mogelijke manieren eruit te werken, vanwege de verminderde hoeveelheden post, maar anderzijds zijn ze weer druk bezig om nieuw goedkoper personeel te werven, die veel ervaring missen maar wel de nog steeds enorme hoeveelheden post en postpaketten moeten verwerken met veel minder mensen. Logisch dat er allerlei spanningsvelden op de werkvloer aldaar ontstaan. Logisch dat er van alles verkeerd gaat. Hoog tijd dat van hogerhand wettelijke maatregelen komen tegen zulke slavernij....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door tenormin »

theorietveld schreef:Gisteravond op Trosradar de "sympathieke" Post.nl - manager aangehoord....
Hij vindt het aantal ontslagen medewerkers meevallen gezien de vele medewerkers die er werken.

Wat niet gesignaleerd wordt is de vele medewerkers die uit zichzelf weggaan.
Vanwege de extreme werkdruk waarvan regelmatig signalen naar buiten komen.

Dit voormalige staatsbedrijf presteert het namelijk om enerzijds de ervaren mensen die er hun leven lang al werken op alle mogelijke manieren eruit te werken, vanwege de verminderde hoeveelheden post, maar anderzijds zijn ze weer druk bezig om nieuw goedkoper personeel te werven, die veel ervaring missen maar wel de nog steeds enorme hoeveelheden post en postpaketten moeten verwerken met veel minder mensen. Logisch dat er allerlei spanningsvelden op de werkvloer aldaar ontstaan. Logisch dat er van alles verkeerd gaat. Hoog tijd dat van hogerhand wettelijke maatregelen komen tegen zulke slavernij....
Laat ik nou toch denken naar VARA-KASSA te hebben zitten kijken :lol: . Maar goed, maakt eigenlijk niet uit. Wat wel uitmaakte was dat er eindelijk eens iemand van PostNl daar zat. Natuurlijk zegt zo'n man niet veel, daar word ie later door "opgehangen" als hij iets teveel (toe)zegt, was wel adembenemend te horen dat er in een soort van Kasteel, met veel bewoners, 9 lange maanden helemaal geen post was ontvangen. Dat is niet te geloven en toch, het was wel zo. Zou weer een Staatsbedrijf moeten worden (net als de NS), maar ja, dat zien we nooit meer terug.
Laatst gewijzigd door tenormin op 28 okt 2012 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door tenormin »

nee vogels, dat weet ik, alleen verkeerde toevoeging, erg hé? Zal het weghalen, hoor. Zo'n vreselijke foute melding, foei..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb het item ook gezien in Vara's Kassa. Het is gewoon een centenkwestie. Jammer dat PostNL dat nou niet eens ruiterlijk toegeeft. 80% van de kosten die PostNL maakt, zijn personeelskosten.

Drie keer raden waar ze dan op bezuinigen.

Enne: Voor jou tien anderen https://www.google.com/search?q=voor+jo ... 80&bih=876

ugly46
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jul 2010 15:09

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door ugly46 »

inderdaad volkomen gelijk gehad met mijn klacht(en) t.a.v. PostNL.De veranwoordelijkheid van de bezorger(s) laat tewensen over in mijn regio.Bezorger(s) lappen de normaalste regels aan hun laars en leveren post af op de door hun bepaalde adressen in de wijk en NIET op het juiste aflever adres.Klachten worden NIET serious genomen door PostNL en geven een onzinnige/miniscull antwoord op klachten.Bezorger (s) worden aangesproken op hun gedrag en "Niet meer doen" volstaat om gewoon weer aan het werk te gaan. De klant is wederom de dupe van het beleid van PostNL en staat machteloos. Dagelijks maar hopen dat je inderdaad ALL post afgeleverd krijg op je huisadres en niet bij de buren !
PostNL "wat kan ons het schelen" beleid is een aanfluiting !

stormcona
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2012 15:22

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door stormcona »

ik heb vandaag een deurwaarder aan me deurwaarder aan me deur gehad over rekeningen die ik neit betaald zou hebben , ik heb dus de betrefende bedrijf gebeld en die melde me dus dat ze meerdere malen briefen gestuurd zouden hebben, eerst dacht ik tja een foutje.
maar nu is het met me zorgverzekering zo gebeurd ook geen brief gehad dus ook problemen daar,
en een verzekering waar ik nu een schuld heb doordat ik geen rekening gehad heb ,
hun zegen allemaal dat ze de papieren opgestuurd hebben en ik heb echt niks gehad,
tot slot mijn jongste zusje die stuurde een leuke kaart voor onze moeder de verjaardag met inhoud.
ook niet aangekomen terwijl ze dit toch echt heb opgestuurd.

ik wil een oplossing van post nl en wel nu.
want door dit zit ik op dit moment er tot in me nek erin,.

bedankt post nl

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar gaat PostNL je helaas niet bij helpen.
ik heb vandaag een deurwaarder aan me deurwaarder aan me deur gehad over rekeningen die ik neit betaald zou hebben
Maar het moet toch opvallen als je geen rekeningen meer krijgt ? Of neem je dan aan dat je niet hoeft te betalen ?
Ik zou ze in ieder geval zsm eens bellen.

Gesloten