riddert schreef:Ja, zo is er altijd wel wat.
Wat klets jij toch makkelijk he? Het is maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt, er zijn mensen die echt zowat niet rondkomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
riddert schreef:Ja, zo is er altijd wel wat.
Dit vind ik echt kortzichtig geklets.riddert schreef:Lijkt makkelijk geklets, dat zou kunnen. Enige jaren geleden stond ik er ook zo voor, en ben toen een bedrijf gestart. Dit pakt tot op heden redelijk goed uit.
Er zijn altijd mogelijkheden om je inkomen te vergroten, mensen hebben zelf invloed op hun situatie. Dat vergeten mensen weleens, en daar kan ik me aan storen. Vooral het geklaag over 'laat de rijken maar meer betalen', want, deze betalen al meer, dat blijkt uit dit topic.
Even voor de goede orde, ieder jaar word de maximale vergoeding van het CAK, op de rekening overgemaakt, wegens chronische ziekte. Chronisch zieken zijn zeker in staat om iets te ondernemen, daar moet je niet te zielig over doen. Leer omgaan met je beperkingen en pas je werk erop aan.VioletPrue schreef:Dit vind ik echt kortzichtig geklets.riddert schreef:Lijkt makkelijk geklets, dat zou kunnen. Enige jaren geleden stond ik er ook zo voor, en ben toen een bedrijf gestart. Dit pakt tot op heden redelijk goed uit.
Er zijn altijd mogelijkheden om je inkomen te vergroten, mensen hebben zelf invloed op hun situatie. Dat vergeten mensen weleens, en daar kan ik me aan storen. Vooral het geklaag over 'laat de rijken maar meer betalen', want, deze betalen al meer, dat blijkt uit dit topic.
Niet iedereen zonder baan kan aan een baan komen of een bedrijf beginnen.
Fijn dat het jou gelukt is, maar er zijn heel veel mensen die dat dus niet kunnen.
Iemand die dusdanig chronisch ziek is, die geen keuze heeft om het Eigen Risico aan te moeten spreken, die door zijn ziekte geen baan heeft.....vraag die eens of naar inkomen betalen niet veel eerlijker is.
En leg mij eens uit hoe die zijn inkomen moet vergroten, die kans is er volgens jou altijd.
En dat je € 60,- terugkrijgt, terwijl je € 220,- betaalt, dan blijft er toch nog een gat van € 160,- over of niet?
Waar trek je dat vandaan als je in de bijstand zit?
Ik ken geen mensen in de bijstand die dat even in hun kontzak hebben zitten.
Nogmaals, fantastisch dat jij het geluk hebt gehad dat je geld had om eigen bedrijf te beginnen en dat dit bedrijf niet op de fles is gegaan in dit klimaat.
Maar geloof me, jij bent een uitzondering, geen regel.
Hier krijgen we geen bijzondere bijstand voor de eigen bijdrage.VioletPrue schreef:Voor een deel wel.sephora30 schreef:Heb het over de eigen bijdrage en nee, die wordt voor uitkeringstrekkers niet gecompenseerd.
Als je de rekening waarop staat dat je het volle bedrag hebt verbruikt opstuurt en bijzondere bijstand aanvraagt, kun je € 60,- p.p. vergoed krijgen via je gemeente.
Ten minste, in die van mij wel.
Misschien toch eens navragen?
Tuurlijk, dus het feit dat ik niet aan de bak kom komt omdat ik nog niet met mijn beperkingen om heb leren gaan?riddert schreef:Even voor de goede orde, ieder jaar word de maximale vergoeding van het CAK, op de rekening overgemaakt, wegens chronische ziekte. Chronisch zieken zijn zeker in staat om iets te ondernemen, daar moet je niet te zielig over doen. Leer omgaan met je beperkingen en pas je werk erop aan.
Je kunt prima vanuit huis achter de computer ondernemen, fysieke arbeid hoeft niet. Dus zijn er altijd mogelijkheden.
Da's mooi naatje.sephora30 schreef:Hier krijgen we geen bijzondere bijstand voor de eigen bijdrage.
Daar gat het hier niet om. Als de rekening in kleine bedragen komen (met dus veel hogere overheadkosten) moet je het ook gewoon betalen. Dus het maakt niet of je 10x een tientje moet betalen of 1x 100 euro.G7 schreef:Alleen denk ik soms? Geld opzij zetten? Voor sommigen zal het echt zijn van... waarvan?
Het vervelende is alleen dat de "linkschen" vinden dat zo'n beetje alles inkomensafhankelijk (zorgpremie, kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, etc) moet worden, waardoor je uiteindelijk minder over kan houden dan iemand die net wat minder verdient.ciske schreef:Helemaal met je eens, dat zou een stuk eerlijker zijn.Mijn idee zou zijn, ieder betaald naar draagkracht. Dus diegenen die veel nodig hebben en maar weinig verdienen of waar weinig binnenkomt, niets of bijna niets betalen en diegenen die het beter kunnen missen, betalen wel. Dat vind ik solidariteit.
Dan maar linkse gedachten
GJvdZ schreef:Daar gat het hier niet om. Als de rekening in kleine bedragen komen (met dus veel hogere overheadkosten) moet je het ook gewoon betalen. Dus het maakt niet of je 10x een tientje moet betalen of 1x 100 euro.G7 schreef:Alleen denk ik soms? Geld opzij zetten? Voor sommigen zal het echt zijn van... waarvan?
Tja, dit is gewoon feitelijk onjuist. de zorgverzekeringspremie in Nederland is inkomensafhankelijk. Je vergeet dat de totale kosten voor de zorgverzekering bestaat uit 4 componenenten, waarvan er 2 inkomensafhankelijk zijn:sephora30 schreef:Vindt je het gek als de directeur van Philips evenveel moet betalen als een bijstandmoeder met 3 kids
eriktiel schreef:ik vind het onzin "je weet dat de rekening komt"..tuurlijk komt ie, maar wanneer? april,mei,juni? en geld opzij leggen net als voor een tv als die kapot gaat en de wasmachine, vaatwasser, auto reparaties...enz.
Ik blijf erbij dat menzis gewoon na elke betaling een factuur stuurt voor het eigen risico!
Ik persoonlijk krijg het wegens chronische ziekte inderdaad 'dubbelop'.vogels schreef: Betekent dus dat je dubbel op krijgt, want ook van het CAK krijg je zo'n 50 - 60 euro. Gun het je, maar kloppen doet het niet, want die CAK vergoeding is al om je eigen risico op het gemiddelde te brengen van wat anderen hier aan uitgeven.
Niet iedereen krijgt geld van het CAK hoor, ook al valt je lichaam bijna uit elkaar.vogels schreef:
Betekent dus dat je dubbel op krijgt, want ook van het CAK krijg je zo'n 50 - 60 euro. Gun het je, maar kloppen doet het niet, want die CAK vergoeding is al om je eigen risico op het gemiddelde te brengen van wat anderen hier aan uitgeven.