Volgens mij is het nog altijd de klant die iets koopt, die moet dan ook de verantwoordelijkheid hebben om af te rekenen. Dit is echt op een niveau dat de klant verwacht dat zn broek uitgedaan wordt als hij moet p*ssen ipv zelf nog na te denken.Ben ik totaal niet met je eens. Het is absoluut wel de verantwoordelijkheid van de winkelmedewerker om er op toe te zien dat er wordt betaald. Doe je dat niet goed dan ook hand in eigen boezem steken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Per ongeluk wegrijden bij tankstation...
Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...
Waarom opnieuw het wiel uitvinden? In de VS heeft men de oplossing al. Vooraf aangeven hoeveel je wil tanken en dat bedrag kan je maximaal tanken. En als je meer opgeeft wordt het restant direct teruggestort.Emmy75 schreef:Zo'n wegrijblokkade zou niet al te moeilijk moeten zijn, een goede stevige slagboom of palen die naar de grond in zinken en een uitrijkaartje krijgen bij de kassa. Evengoed blijft hier wel het gevaar schuilen dat iemand de aankopen in de winkel betaald een uitrijkaartje krijgt en nog steeds vergeten heeft de brandstof af te rekenen.
Mee oneens. De klant wil iets kopen en heeft zowel de morele als de juridische plicht zelf te zorgen dat hij betaalt.sephora30 schreef:@sephora,
Het is niet de taak van de winkelier de klant achterna te hollen of deze alsjeblieft genegen is ook te betalen, die verantwoordelijkheid ligt bij de klant.
Ben ik totaal niet met je eens. Het is absoluut wel de verantwoordelijkheid van de winkelmedewerker om er op toe te zien dat er wordt betaald. Doe je dat niet goed dan ook hand in eigen boezem steken.
Een soortgelijk systeem hebben we in Nederland ook al bij de pompen voor brommers en scooters, vooraf betalen of helm inleveren oid.kuklos schreef:Waarom opnieuw het wiel uitvinden? In de VS heeft men de oplossing al. Vooraf aangeven hoeveel je wil tanken en dat bedrag kan je maximaal tanken. En als je meer opgeeft wordt het restant direct teruggestort.Emmy75 schreef:Zo'n wegrijblokkade zou niet al te moeilijk moeten zijn, een goede stevige slagboom of palen die naar de grond in zinken en een uitrijkaartje krijgen bij de kassa. Evengoed blijft hier wel het gevaar schuilen dat iemand de aankopen in de winkel betaald een uitrijkaartje krijgt en nog steeds vergeten heeft de brandstof af te rekenen.
Ik zou een systeem inrichten bij de pompen waarbij auto's wel naar de pomp kunnen rijden maar dat het wegrijden lastiger is. De pinpas afgeven voordat je tankt is natuurlijk een oplossing die sommige tankstations al hanteren.Emmy75 schreef:Zo'n wegrijblokkade zou niet al te moeilijk moeten zijn, een goede stevige slagboom of palen die naar de grond in zinken en een uitrijkaartje krijgen bij de kassa. Evengoed blijft hier wel het gevaar schuilen dat iemand de aankopen in de winkel betaald een uitrijkaartje krijgt en nog steeds vergeten heeft de brandstof af te rekenen.
gewoon allemaal over op de zelftank, eerst pas en pin in het apparaat en dan pas tanken..... Dan kan je het niet meer vergeten en je bent sneller weg....
Maaaarrr dat zal wel omzet in de shop schelen en daarom gebeurt het nog niet
Maaaarrr dat zal wel omzet in de shop schelen en daarom gebeurt het nog niet
Kennelijk begrijp je na alle reacties nog steeds niet dat het tankstation geen kenteken op hun herinneringsbrief kunnen zetten....RKeano schreef:Bedankt allemaal voor jullie input.
Nogmaals, ik weet dat ik fout zat/zit, maar een keer iets vergeten waar naar mijn mening ook andere oplossingen voor zijn meteen 'bestraffen' met het dubbele vind ik gewoon aan de hoge kant.
Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.
Ze zullen toch eerst jouw adres moeten achterhalen.
En omdat dit -door alle privacywetgeving- niet zo gemakkelijk is als jij denkt kost dat geld.
En dan denk ik dat je er nog heel soepel vanaf komt.
Ze hadden ook aangifte kunnen doen van diefstal.
Immers: wat is er anders aan het "vergeten" af te rekenen van een televisie of kleding ?
Hè wat stom van postnl dat ze dat niet begrijpen waar ze moeten zijn als ik de brief aan een auto met een kenteken stuur..crazyme schreef:Kennelijk begrijp je na alle reacties nog steeds niet dat het tankstation geen kenteken op hun herinneringsbrief kunnen zetten....RKeano schreef:Bedankt allemaal voor jullie input.
Nogmaals, ik weet dat ik fout zat/zit, maar een keer iets vergeten waar naar mijn mening ook andere oplossingen voor zijn meteen 'bestraffen' met het dubbele vind ik gewoon aan de hoge kant.
Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.
-
Dát is het, de fout ligt niet bij TS, ligt niet bij het pompstation, het ligt aan Post.nl, die kunnen dit er nog wel bij hebben.
Cool, ik ga ook maar bij een tankstation werken dan, hoef ik lekker niet op te lettten, ben toch niet verantwoordelijk voor de betalingen
Je mag dolblij zijn dat er geen aangifte bij de politie is gedaan, want dan had je een strafblad gehad. Dit is in wezen nog een goedkope les, vergeet dat niet.
Maar alsnog,
Ts krijgt de benzine betaald van zijn baas.(zegt TS)
Ik neem aan dat TS dan de bonnetjes moet inleveren.Dan zie je toch op de bon wat er betaald is.
En je hebt tot 24 uur de tijd om alsnog te gaan betalen(als je het vergeten bent)
Na 24 uur mag je vervolgd worden.
Ik denk dat TS het wel goed heeft gevonden,dat zijn baas deze keer niets heeft hoeven te betalen.
Ts krijgt de benzine betaald van zijn baas.(zegt TS)
Ik neem aan dat TS dan de bonnetjes moet inleveren.Dan zie je toch op de bon wat er betaald is.
En je hebt tot 24 uur de tijd om alsnog te gaan betalen(als je het vergeten bent)
Na 24 uur mag je vervolgd worden.
Ik denk dat TS het wel goed heeft gevonden,dat zijn baas deze keer niets heeft hoeven te betalen.
@snepke,
Ik ken genoeg mensen met tankpassen van de baas die geen bonnetjes hoeven in te leveren.
Ik ken genoeg mensen met tankpassen van de baas die geen bonnetjes hoeven in te leveren.
Klopt wij hebben ook een tankpas,wij hoeven geen bonnetjes te bewaren.Emmy75 schreef:@snepke,
Maar wij mogen alleen brandstof met die pas afrekenen geen koffie of snacks of een krantje etc.
Dat moeten wij apart afrekenen.
Wij ook en dat schreef ik eerder ook dat dit heel veel voorkomt. Daarom des te vreemder dat de brandstof vergeten is. Als dit gebruikelijk is, is men zo gewend om 2 x af te rekenen in zo'n geval.snepke schreef:Klopt wij hebben ook een tankpas,wij hoeven geen bonnetjes te bewaren.Emmy75 schreef:@snepke,
Maar wij mogen alleen brandstof met die pas afrekenen geen koffie of snacks of een krantje etc.
Klopt ,een beetje vreemd is het wel.Emmy75 schreef:Wij ook en dat schreef ik eerder ook dat dit heel veel voorkomt. Daarom des te vreemder dat de brandstof vergeten is. Als dit gebruikelijk is, is men zo gewend om 2 x af te rekenen in zo'n geval.snepke schreef:Klopt wij hebben ook een tankpas,wij hoeven geen bonnetjes te bewaren.Emmy75 schreef:@snepke,
Als mijn man "vergeet " te betalen komen ze bij zijn baas.
Die tankpas staat op het kenteken geregistreerd.En de rekening komt dan bij zijn baas.
Maar TS krijgt zelf de deurwaarder,dus is het zijn eigen auto.
Ik weet niet hoe dat werkt ,al heeft hij een tankpas(als TS die al heeft)van zijn baas.
Ik vind het echt een vreemd verhaal.
Ik denk dat TS helaas idd het volledige bedrag in een keer moet aftikken, dan wel regelingtreffen met dw of het station!
Wat me wel opvalt is, dat mensen "redelijk"hard reageren, maar ooh wee als het jullie zelf mocht overkomen!
Laten we tips geven en niet lopen te speculeren of het wel of niet op haar kaart afgeschreven is of wat dan ook, wij weten niet de volledige oorzaak
Wat me wel opvalt is, dat mensen "redelijk"hard reageren, maar ooh wee als het jullie zelf mocht overkomen!
Laten we tips geven en niet lopen te speculeren of het wel of niet op haar kaart afgeschreven is of wat dan ook, wij weten niet de volledige oorzaak
Ik denk dat TS helaas idd het volledige bedrag in een keer moet aftikken, dan wel regelingtreffen met dw of het station!
Dan noemen we het "leergeld". Heel simpel : stom geweest = op de blaren zitten.BUNA schreef: Wat me wel opvalt is, dat mensen "redelijk"hard reageren, maar ooh wee als het jullie zelf mocht overkomen!
En het achterhalen van deze "brandstof-dief" kost geld. En dat moet worden betaald.
Wie zou die kosten moeten betalen volgens jou ?
De niet oplettende medewerker voor de helft
-
- Contacteer:
Zou een goede actie zijn - want in deze was TS fout, maar Medewerker van het tankstation zeker ook.sephora30 schreef:De niet oplettende medewerker voor de helft