LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door Shine »

Fijn dat het is opgelost!

Ik kan me zo voorstellen dat het volgende is gebeurd:

Moeder belt nuon (of nuon n.a.v. de ontvangen brief) om door te geven dat meneer XXX is overleden. Ze geeft de afmelding door. Ze vertelt dat zij de laatste jaren voor hem zorgde. Ze ook een vriendin van meneer XXX was.
Nuon heeft ongetwijfeld gevraagd naar welk adres de post van de overledene gestuurd kon worden. Mogelijkerwijs heeft mevr. YYY toen haar adres opgegeven. Ik vermoed dat door het begrip 'ben een vriendin van de overledene' en haar adres als postadres doorgevoerd was de grondslag moet zijn geweest voor de wederzijdse miscommunicatie.
Vervolgens worden de rekeningen van de overledene niet betaald. Alle post, dus ook incassobrieven belanden bij mevr. YYY. Die schrikt zich (logisch en begrijpenlijk) een hoedje en schakelt zoon (TS) in.
Zoon denkt, wat heeft mijn moeder aan haar slof hangen. Ze wordt met iets opgezadeld waar ze helemaal niets mee te maken heeft. En gaat actie ondernemen. (zou ik als kind van mijn ouders in een dergelijke situatie ook gedaan hebben)
De weg die zoon bewandeld is echter opmerkelijk te noemen.

Helaas laat zoon achterwege zelf even met Nuon contact op te nemen om dit grote misverstand snel en adequaat uit de wereld te helpen. Dit is jammer te noemen en is ook iets wat ik niet snap. Temeer daar dit prima via internet kan plaatsvinden als er even naar de Nuon website was gegaan.
Als ik naar nuon.nl ga en overlijden intyp als zoekwoord... voila resultaat: ( http://www.nuon.nl/klantenservice/wijzi ... verlijden/ ) Even kiezen voor 'overige zaken' formuliertje invullen, vergezeld van duidelijke uitleg/toelichting en het lijkt me dat het dan prima opgelost had kunnen worden.
Of even naar contact op de nuonwebsite was gegaan, dan verscheen er de overduidelijke mogelijkheid om aan te geven 'wij bellen u terug'. Het formulier online invullen en ze bellen u de volgende werkdag tussen de door u aangegeven tijdstippen. (staat duidelijk onder dat formulier aangegeven)

De gekozen weg van de ondernomen actie vind ik dus nogal opmerkelijk (zou ik anders gedaan hebben). Maar los daarvan, mooi en fijn te lezen dat dit probleem opgelost is en een grote onrustige last van uw moeders schouders is gevallen.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

:)Net een opgewekte moeder aan de telefoon, namens NUON is er een prachtig boeket bloemen bezorgd, voor het ongemak.

Nuon namens mijn moeder bedankt voor deze geste,het word zeer gewaardeerd
:D

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door witte angora »

dynd schreef::)Net een opgewekte moeder aan de telefoon, namens NUON is er een prachtig boeket bloemen bezorgd, voor het ongemak.

Nuon namens mijn moeder bedankt voor deze geste,het word zeer gewaardeerd
:D
Kijk, dat is nou eens ontzettend leuk. De menselijkheid is heel even terug bij de Nuon. :D

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door snepke »

dynd schreef::)Net een opgewekte moeder aan de telefoon, namens NUON is er een prachtig boeket bloemen bezorgd, voor het ongemak.

Nuon namens mijn moeder bedankt voor deze geste,het word zeer gewaardeerd
:D
Netjes van Nuon ,nadat ze moeder de stuipen op het lijf gejaagd hadden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat is netjes..idd eerst hartkloppingen dat mensje...
maar goed het is netjes!! eerlijk is eerlijk...gebeurd niet vaak!
waar een forum wel niet goed voor is :wink:

ben blij dat het zo is afgelopen!

Gesloten