Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam
Geplaatst: 11 jun 2012 22:31
Fijn dat het is opgelost!
Ik kan me zo voorstellen dat het volgende is gebeurd:
Moeder belt nuon (of nuon n.a.v. de ontvangen brief) om door te geven dat meneer XXX is overleden. Ze geeft de afmelding door. Ze vertelt dat zij de laatste jaren voor hem zorgde. Ze ook een vriendin van meneer XXX was.
Nuon heeft ongetwijfeld gevraagd naar welk adres de post van de overledene gestuurd kon worden. Mogelijkerwijs heeft mevr. YYY toen haar adres opgegeven. Ik vermoed dat door het begrip 'ben een vriendin van de overledene' en haar adres als postadres doorgevoerd was de grondslag moet zijn geweest voor de wederzijdse miscommunicatie.
Vervolgens worden de rekeningen van de overledene niet betaald. Alle post, dus ook incassobrieven belanden bij mevr. YYY. Die schrikt zich (logisch en begrijpenlijk) een hoedje en schakelt zoon (TS) in.
Zoon denkt, wat heeft mijn moeder aan haar slof hangen. Ze wordt met iets opgezadeld waar ze helemaal niets mee te maken heeft. En gaat actie ondernemen. (zou ik als kind van mijn ouders in een dergelijke situatie ook gedaan hebben)
De weg die zoon bewandeld is echter opmerkelijk te noemen.
Helaas laat zoon achterwege zelf even met Nuon contact op te nemen om dit grote misverstand snel en adequaat uit de wereld te helpen. Dit is jammer te noemen en is ook iets wat ik niet snap. Temeer daar dit prima via internet kan plaatsvinden als er even naar de Nuon website was gegaan.
Als ik naar nuon.nl ga en overlijden intyp als zoekwoord... voila resultaat: ( http://www.nuon.nl/klantenservice/wijzi ... verlijden/ ) Even kiezen voor 'overige zaken' formuliertje invullen, vergezeld van duidelijke uitleg/toelichting en het lijkt me dat het dan prima opgelost had kunnen worden.
Of even naar contact op de nuonwebsite was gegaan, dan verscheen er de overduidelijke mogelijkheid om aan te geven 'wij bellen u terug'. Het formulier online invullen en ze bellen u de volgende werkdag tussen de door u aangegeven tijdstippen. (staat duidelijk onder dat formulier aangegeven)
De gekozen weg van de ondernomen actie vind ik dus nogal opmerkelijk (zou ik anders gedaan hebben). Maar los daarvan, mooi en fijn te lezen dat dit probleem opgelost is en een grote onrustige last van uw moeders schouders is gevallen.
Ik kan me zo voorstellen dat het volgende is gebeurd:
Moeder belt nuon (of nuon n.a.v. de ontvangen brief) om door te geven dat meneer XXX is overleden. Ze geeft de afmelding door. Ze vertelt dat zij de laatste jaren voor hem zorgde. Ze ook een vriendin van meneer XXX was.
Nuon heeft ongetwijfeld gevraagd naar welk adres de post van de overledene gestuurd kon worden. Mogelijkerwijs heeft mevr. YYY toen haar adres opgegeven. Ik vermoed dat door het begrip 'ben een vriendin van de overledene' en haar adres als postadres doorgevoerd was de grondslag moet zijn geweest voor de wederzijdse miscommunicatie.
Vervolgens worden de rekeningen van de overledene niet betaald. Alle post, dus ook incassobrieven belanden bij mevr. YYY. Die schrikt zich (logisch en begrijpenlijk) een hoedje en schakelt zoon (TS) in.
Zoon denkt, wat heeft mijn moeder aan haar slof hangen. Ze wordt met iets opgezadeld waar ze helemaal niets mee te maken heeft. En gaat actie ondernemen. (zou ik als kind van mijn ouders in een dergelijke situatie ook gedaan hebben)
De weg die zoon bewandeld is echter opmerkelijk te noemen.
Helaas laat zoon achterwege zelf even met Nuon contact op te nemen om dit grote misverstand snel en adequaat uit de wereld te helpen. Dit is jammer te noemen en is ook iets wat ik niet snap. Temeer daar dit prima via internet kan plaatsvinden als er even naar de Nuon website was gegaan.
Als ik naar nuon.nl ga en overlijden intyp als zoekwoord... voila resultaat: ( http://www.nuon.nl/klantenservice/wijzi ... verlijden/ ) Even kiezen voor 'overige zaken' formuliertje invullen, vergezeld van duidelijke uitleg/toelichting en het lijkt me dat het dan prima opgelost had kunnen worden.
Of even naar contact op de nuonwebsite was gegaan, dan verscheen er de overduidelijke mogelijkheid om aan te geven 'wij bellen u terug'. Het formulier online invullen en ze bellen u de volgende werkdag tussen de door u aangegeven tijdstippen. (staat duidelijk onder dat formulier aangegeven)
De gekozen weg van de ondernomen actie vind ik dus nogal opmerkelijk (zou ik anders gedaan hebben). Maar los daarvan, mooi en fijn te lezen dat dit probleem opgelost is en een grote onrustige last van uw moeders schouders is gevallen.