LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] is het mogelijk mijn medische rapport te vernietigen?
-
Re: is het mogelijk mijn medische rapport te vernietigen?
nou idd heb fijne relatie met mijn tandarts,maakt echt snel tijd voor me enz...en dan doe ik wel eens iets terug,dus vorig jaar kwam ik met 2 doosjes bonbons aanzetten,ook voor assistentes enz..man ze vochten er haasten...ik zeg zo ,goed poetsen hè vanmiddag ihihihiih....ach idd zijn net mensen
-
Ja, ik heb veel ervaring. Ik heb al heel vaak mijn eigen dossier opgevraagd( ziekenhuis) en er meerdere keren wat in laten wijzigen en uit laten verwijderen. Ik heb o.a. ook iets belangrijks opgemerkt: dat artsen het dossier van de patient misbruiken om daarin dingen te zetten die er niet thusi horen.rozemarijntje schreef:heb jij persoonlijk veel ervaring? dan heb ik het niet over 3x naar ha gaan!of een keer receptje halen,nee jaar in jaar uit??.
En over het bewaren van een dossier: dat is een wet, maar die wet is gemaakt ten behoeve van de patient. Dus als de patient het vervelend of lastig vindt dat er iets in staat, dan moet het altijd eruit gehaald worden. Zie ook de reactie van Ijzerman met de link van de KNMG.http://www.knmg.nl/dossier/medischegegevens en http://knmg.artsennet.nl/web/file?uuid= ... ntid=71232 . Hierin staat ook dat op verzoek een dossier langer of korter bewaard mag worden.
iets concreter graag??dat artsen het dossier van de patient misbruiken om daarin dingen te zetten die er niet thusi horen.
dit roept extra vragen op..
-
Moet je nog even wachten Vroem,Mathilde moet eerst het net afspuren voor antwoord
Mischien dat het in jou dossier gebeurd is maar niet in de mijne, wat heeft het voor een nut om in een dossier dingen te zetten die er niet in thuis horen ?Mathilde D. schreef: Ik heb o.a. ook iets belangrijks opgemerkt: dat artsen het dossier van de patient misbruiken om daarin dingen te zetten die er niet thusi horen.
Om welke dingen gaat het dan ?
Dat zal dan voor het eerst zijn, meestal zijn het berichten van horen zeggen en omdat het zo is, want ik zeg het, zonder onderbouwing.rozemarijntje schreef:Moet je nog even wachten Vroem,Mathilde moet eerst het net afspuren voor antwoord
-
-
Dit bericht is verwijderd wegens overtreden van de gedragsregels