LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WW uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
olaf79

Re: WW uitkering

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
trouwens als UWV bij een aanvraag ziet dat jij zo'n buffer hebt krijg je niet eens een uitkering. dan kun je het eerst opmaken.
Dit klopt, en internet bij de bieb is niet gratis, je moet en lid zijn, en je bent afhankelijk van de openingstijden.

Internet is toch echt wel iets wat nodig is, en geen overbodige luxe.
Wat een onzin zeg, 10 jaar geleden had nog maar 10% van de nederlanders internet tot zijn beschikking. Bij onze bieb is het wel gratis, ook voor niet leden. Wees creatief er zijn heel veel gratis wifi hotspots, mc donalds, veel cafe's en restaurants, winkelcentra, misschien mag je af en toe bij de buren even meeliften, etc...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:
ciske schreef:
trouwens als UWV bij een aanvraag ziet dat jij zo'n buffer hebt krijg je niet eens een uitkering. dan kun je het eerst opmaken.
Dit klopt, en internet bij de bieb is niet gratis, je moet en lid zijn, en je bent afhankelijk van de openingstijden.

Wat een onzin zeg, 10 jaar geleden had nog maar 10% van de nederlanders internet tot zijn beschikking. Bij onze bieb is het wel gratis, ook voor niet leden. Wees creatief er zijn heel veel gratis wifi hotspots, mc donalds, veel cafe's en restaurants, winkelcentra, misschien mag je af en toe bij de buren even meeliften, etc...
Ga maar eens bij het UWV als werkzoekende aankloppen en zeg dat u geen internet heeft. Dan kijken ze u aan of ze water zien branden. Voor een werkzoekende is altijd toegang tot internet juist heel handig om werk te zoeken en snel te kunnen schakelen met potentiële werkgevers.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

olaf79 schreef:
ciske schreef:

Ik heb het idee dat cafés en restaurants er niet zo happig op zijn als je daar alleen maar gaat (gratis) internetten. En als je er elke keer wat moet bestellen, loont zich wellicht een eigen internet aansluiting. Of 1 samen met de buren; dan deel je de maandelijkse kosten.

olaf79

Jolijn schreef:Ik heb het idee dat cafés en restaurants er niet zo happig op zijn als je daar alleen maar gaat (gratis) internetten. En als je er elke keer wat moet bestellen, loont zich wellicht een eigen internet aansluiting. Of 1 samen met de buren; dan deel je de maandelijkse kosten.
Ik denk dat ze bij McDonalds daar niet echt op letten hoor. Zie verder: http://www.hotspotsvinden.nl/
Sommige albertheijns beginnen al met hotspots, en veel winkelcentra ook. Beetje zoeken loont.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Emmy75 schreef:Ga maar eens bij het UWV als werkzoekende aankloppen en zeg dat u geen internet heeft. Dan kijken ze u aan of ze water zien branden. Voor een werkzoekende is altijd toegang tot internet juist heel handig om werk te zoeken en snel te kunnen schakelen met potentiële werkgevers.
Bij het UWV staan genoeg computers om op te werken en te internetten. Daar kun je dus in principe ook internetten. Maar ik denk dat internet tegenwoordig toch wel als belangrijke basisvoorziening geldt.

Dan zou ik eerder mijn GSM eruit gooien. Of juist de gewone telefoon. Maar het lijkt mij niet aan ons om te bepalen waarop je zou 'moeten' bezuinigen. Ik vind wél dat het onzin is om te zeggen dat sparen "gewoon bijna niet meer mogelijk voor de gewoon werkenden" zou zijn. Want voor het gros van de mensen mensen is het zeker wel mogelijk, als je maar discipline hebt, of andere keuzes maakt.

Maar natuurlijk is er ook een kleine groep mensen die echt zo weinig verdienen dat dat niet of nauwelijks mogelijk is. En ik denk dat Ackermans daartoe behoort. Misschien kun je dan proberen om een voorschot te krijgen bij UWV/gemeente/gemeentelijke kredietbank? Of eventueel bij de woningbouwvereniging vragen of de huur voor 1 keer een of twee weken later zou kunnen? Als je een beetje sociale woningbouwvereniging hebt, dan zou het kunnen zijn dat ze dat wel doen. Maar de kans daarop lijkt mij klein.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je bijv. naar vacatures moet zoeken, sollicitatie brieven schrijven, instanties moet aanschrijven, dingen moet uitpluizen (papierwerk/eigen formulieren erbij) werkstukken moet maken voor school enz., lijkt het me toch echt handiger om thuis 1 computer/laptop (+ evt. printer) voor eigen gebruik te hebben. Zulke gratis hotspots lijken me handig (als je een mobiel hebt met internetfunctie of I-pad, dat dan ook nog) voor incidenteel gebruik.

olaf79

Jolijn schreef:Als je bijv. naar vacatures moet zoeken, sollicitatie brieven schrijven, instanties moet aanschrijven, dingen moet uitpluizen (papierwerk/eigen formulieren erbij) werkstukken moet maken voor school enz., lijkt het me toch echt handiger om thuis 1 computer/laptop (+ evt. printer) voor eigen gebruik te hebben. Zulke gratis hotspots lijken me handig (als je een mobiel hebt met internetfunctie of I-pad, dat dan ook nog) voor incidenteel gebruik.
Ik snap best dat het lastig is. Het enige dat ik wil zeggen is: er is best zo hier en daar per maand nog wel wat te bezuinigen. Of dat nou op internet, je mobiel, de boodschappen of de electra is, is niet zo van belang. Maak onderscheid tussen wat je echt nodig hebt en niet kunt missen en de dingen die je wel kunt missen (ook al is het zonder wat onhandig).
Dus als iemand denkt dat hij zonder internet direct dood neervalt, moet ie wat anders zoeken om op te bezuinigen. Moraal van het verhaal: Flink wat vaste lasten zijn vermijdbaar als je echt wilt, en creatief bent.

Emmy75

kweenie schreef: Bij het UWV staan genoeg computers om op te werken en te internetten. Daar kun je dus in principe ook internetten. Maar ik denk dat internet tegenwoordig toch wel als belangrijke basisvoorziening geldt.
dat klopt ook wel maar desalniettemin ken ik iemand die werkloos raakte op wat oudere leeftijd en die had nog geen internet aansluiten. Deze persoon kreeg te horen dat dit toch vooral niet handig was voor het zoeken van werk en dat deze persoon eigenlijk wel een computer en internet verbinding zou moeten hebben.
kweenie schreef: Maar natuurlijk is er ook een kleine groep mensen die echt zo weinig verdienen dat dat niet of nauwelijks mogelijk is.
Die groep is er ook, maar er is ook een hele groep die 'vergeten' te sparen op de momenten in het leven dat het wel kan. Er is ook een topic voorbij gekomen waarin een forumgebruiker beschijft dat hij ook in staat is te sparen zelfs met een uitkering.

Emmy75

olaf79 schreef: Dus als iemand denkt dat hij zonder internet direct dood neervalt, moet ie wat anders zoeken om op te bezuinigen.
In plaats van internet helemaal de deur uit doen, kan iemand ook eens kijken naar goedkopere alternatieven. Misschien het pakket wel naar beneden bijstellen, de verbinding is dan wellicht wat minder snel maar dan heeft men wel internet bijvoorbeeld.

amakkermans

Ongelezen bericht door amakkermans »

rozemarijntje schreef: Hoop dat u snel andere baan vind,weet niet hoelang u ww krijgt?
Ik heb 37 maanden recht op WW oftewel 3 volle jaren. Hoop dat ik die niet allemaal hoef te souperen. ;-) Druk aan het solliciteren!

Gesloten