LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Dustie

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Dustie »

Oh ja dustie...wat heb jij aan op dit moment?
je Hills t-shirt?, je Royalcanin Petje, je BentoKronen sokken, je eukanuba regenjas?
een dolk in de rug van Iams.... het is net alsof je hem zelf voelt zitten , die dolk.
Naomi, ik praat met JOU niet weer. Concludeer jij maar een eind weg.
Daag! :lol:

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Dustie has left the building 8)

Dustie

Dustie has left the building
Herstel : Dustie ignores naomi :lol:

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

Dustie, ga ergens anders heen met je brokkenpraatjes.
dat is een gepasseerd station.
wij voeren onze honden een tandje beter.
VERS
kom jij ook nog wel achter.

Dustie

Dustie ignores Bullemans too :lol:

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

we dwalen helemaal van het onderwerp af en zijn nu bezig met het wellis of niettis spelletje ,als je zonodig je hond brokken moet geven doe je zelf mee aan dieren mishandeling je bent een sympatisant dus ook schuldig, zo werkt het MAFFIA systeem nou eenmaal als je eenmaal meedoet kun je nooit meer terug.
Ik durf nog een stukje verder te gaan over de brokken mafia de meesten Hondenclubs worden gesponsord..
En wat dacht U van de tentoonstellingen en keurmeesters... is het U ook al opgevallen dat steevast de hond wint van de fokker die toevallig ook het voer van de desbetreffende hondenvoer organisator gebruikt,en dat je 3honden met dezelfde dooie vacht op 1,2,en 3 zien staan, defoto wordt gemaakt met groto logo's van de brokkenfabrikant, zakken voer van de brokkenfabrikant voor de winnaars de argeloze bezoeker weet niet beter dat de hond er zo moet uitzien en de ring bezaaid ligt met hondenharen weten ze niet beter als ze eenmaal een hondje hebben aangeschaft dat het normaal is.
Miep die ook eens haar hond wil uitbrengen komt van een koude kermis thuis, al is haar hond nog zo mooi steevast wordt er gezegd dat de hond nog ring training nodig heeft en wordt de ring uitgestuurd. en ziet het scharminkel winnen van weer de bekende fokker want zijn gezicht is bekend.
Ik ken een hond die wereldkampioen is, die door een ander bij een en dezelfde keurmeester wordt voorgebracht niet verder komt met ZG.
en dat bekende fokkers kijken door wie wordt er gesponsord en wie is de keurmeester anders gaan ze niet. de meeste keurmeesters hebben zelf ook honden en gebruiken ook het voer van de sponsor. de eerste keurmeester moet nog op staan die voor een glimmende vacht gaat en voor een wit gebit kortom een gezonde hond natuurlijk moet de hond goed voor gebracht worden maar het *** verhaal van de hond wil niet of heeft nog wat ring training nodig moet maar eens afgelopen zijn .en alleen nog in het belang van de hond gekeken,wie is representatief voor het ras en wie zal de mooiste pups voortbrengen moet worden en niet naar de brokken of fokkers belangen,dan krijgt Miep uit de provincie ook eens een kans met haar goed verzorgde hondje die wel alle dagen vers te eten krijgt . op deze manier wordt de macht van de BROKKENMAFIA doorbroken.
hebben jullie er ook wel eens aangedacht dat het mensenras steeds groter en langer wordt en langer blijft leven terwijl de meeste grote hondenrassen worden steeds kleiner en lichter en leven korter.
Vroeger had je grote bouviers en grote rottweilers en dobermans ( de dobermans van nu lijken wel lilliputers) die kregen te eten wat de pot schafte en een keer in de week kwam er een pensbakfiets door de straat heen. en werd er hart gekocht en kreeg de hond een vleesbot.
toen hadden de mensen geen geld en nu lopen de mensen te klagen, jaa vers is zo duur. begin dan niet aan een hond!
maar ja van een diepvries pizza en een kant en klaar maaltijd blijft er weinig over om aan een hond te geven.

naomi hendriks

Een penskar door de straat Bullemans?
dat is voor mijn tijd!
maar ik zou een nieuwe poging daartoe van harte toejuichen!
Ideaal!
je hebt helemaal gelijk de honden worden steeds kleiner maar is het ook niet zo dat fokkers in de plaats van 1 grote zware bouvier liever twee kleintjes hebben? brengen meer pupjes , brengen meer geld op!!

wat je zegt over tentoonstellingen, inderdaad, tenenkrommend!!
de brokken en de fokkersbelangen staan meer centraal dan wat is de beste hond qua uiterlijk, karakter en gezondheid.
want er gaat toch met die honden gefokt worden! en dan moet alleen de allermooiste en meest gezonde hond die loopt te huppelen van blijdschap door de ring , omdat hij goed in zijn vel zit, de grootste beker winnen!
het komt ook vaak voor hoor dat fokkers die normaal gesproken brokken voeren, en schraal, weinig dus lekker goedkoop.

één week voor een belangrijke tentoonstelling hun hond op een RODI of satin Balls dieet zetten om de hond een beetje meer massa en schwung te geven.

bij mij is het net andersom, ik moet het hondje wat ik ga uitbrengen een week lang zeer weinig geven anders voldoen ze niet aan de gewichtseisen.

ik maak me daar zelf absoluut geen zorgen over want je weet zelf :
spieren wegen meer dan vet!

:lol:

newie

Ongelezen bericht door newie »

Bullenmans, er staat wel een berg onzin in je bericht!
Mijn honden winnen geregeld wat en wat voor sponsor de betreffende show dan heeft, dat heeft er niets mee te maken!
En er zijn keurmeester, waaronder een aantal Nederlandse, die zeer zeker wel op een goede vacht en een goed en schoon gebit letten!
Dat er mensen zijn die hun hond onder een bepaalde keurmeester niet inschrijven heeft niets met voeding te maken.
Je merkt vaak dat een bepaalde keurmeester een bepaald type prefereert en dat merken wij ook.
Dat er vriendjespolitiek is , dat is al jaren maar dat heeft geen barst met voeding te maken.
Integendeel wat betreft Eukanuba die niet staat te springen om elke fokker die het goed doet met zijn honden te sponsoren wat andere dierenvoeders wel doen, uitgebreid op hun website ook!
En over dat honden kleiner ed worden...zien wij ook binnen ons ras maar dat heeft te maken met fokkers die vaak niet weten wat ze doen en zich alleen maar blindstaren op de ene kampioen die iedereen dan moet gebruiken zodat hij op een gegeven moment bij bijna elke hond in zijn stamboom, en vergeet niet wat de mensen willen...zo is menig ras naar de donder gegaan!
O ja, bij ons ras zag je ook de honden kleiner worden, vreemd genoeg bij een aantal fokkers maar , maar dat zou heel goed te maken kunnen hebben met inteelt of continue lijnteelt..

Nicky

meesmerel

Ongelezen bericht door meesmerel »

Over Barf maar weer. Ik vind het een leuk idee hoor en ik zit niet vastgeroest aan een idee, maar hoe weet je wat er in de kant en klare versvleesproducten zit? En kopen jullie bio-industrie vers-vlees of biologisch? Verder vroeg ik me af of Barfers huizen met tuinen hebben? Het lijkt mij nl. niet echt fris om mijn hond of kat met stukken vers vlees en botten door mijn flatje te laten zeulen (allerlei parasieten en bacterieen door je huis en wat te denken van salmonella...)...ik weet dat katten bij jullie eendagskuikens krijgen, vinden jullie dat niet naar? Mijn hond ziet er ook supertje uit met Fokker-brokken (ja ik wil vast niet weten wat er in zit, maar geldt dit niet ook voor het meeste menseneten?). Hij heeft geen tandplak, glimmende vacht en stinkt niet (ja van het zwemmen)...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

geachte heer/mevrouw

Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.

Erik

gastjes

Ongelezen bericht door gastjes »

Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...

naomi hendriks

Zeg Erik,

als nou je enige bijdrage die je vormt het knippen en plakken van hetzelfde onozele stukje in iedere thread is.
dan zou ik je willen aanraden om daarmee, gaaaaap op te houden..
je logt je in, en begint vervolgens als een kip zonder kop wat te blèren .
bespaar je de moeite...beperk dit soort geklets voor de kantine waar je werkt.

Meesmerel, inderdaad , biologisch vlees.
maar ook compleet vers, daarvan weten we dat er niet de mooiste stukken vlees inzitten, natuurlijk geen biefstuk of kipfilet, maar bijvoorbeeld, magen, slokdarmen, strottenhoofden , vermalen botten etc etc.
de stukken vlees die afkomstig zijn van diren die goed gekeurd zijn voor menselijke consumptie, maar die delen van het dier wij wij mensen de neus voor ophalen, en die ook niet geschikt zijn om verder verwerkt te worden voor produkten zoals worsten, frikandellen etc etc.
wat we wel weten is dat in commercieel vers, sinds het diepvriesprodukten zijn ,geen ( chemische) antioxidanten bevat, daarom beperkt houdbaar zijn en geen vlees en of beendermeel bevatten. alsmede ander afval zoals bietenpulp, soja hullen en noem maar op.

voor het rauwvoeren van karkassen en hele vuile pensen is het inderdaad beter om de hond zijn "prooi" in een tuin te laten oppeuzelen.
is inderdaad niet zo fris om ze dat op het parket te laten doen.

salmonella is voor mensen een een schadelijke bacterie, een hondachtige is echter totaal ongevoelig voor Salmonella.
deze bacterie heeft geen schijn van kans in de maag van de hond.

pw

Ongelezen bericht door pw »

Om nog even verder te gaan, hoe zit het dan met "versvlees", worden hier ook lab. testen voor uitgevoerd ?

En zit er wel in vervlees hetgeen dat ze zeggen dat erin zit ?
Is iemand die hier mischien antwoord op heeft ?

naomi hendriks

even een vergelijking, er hoeven geen proeven gedaan te worden naar wat voor een invloed een ( onbespoten) echte sinaasappel heeft op de menselijke gezondheid.
echter..wordt er nou een naamaak sinaasappel op de markt gebracht, door de mens in een laboratorium ontwikkeld, of iets gewoner, een nieuwe vitaminepil..dan moeten er WEL proeven gedaan worden.

dus voor een verse echte voeding hoeven er GEEN proeven op laborhonden gedaan te worden.

voor een kunstof voeding ( brok, blik en dinner...m.a.w.) worden er WEL proeven gedaan.

hier een voorbeeld van een merk compleetversvleesvoeding
dit is een voeding die je bewaart in de diepvries.
en je zult dus de benodigde hoeveelheid per dag moeten ontdooien om het op kamertemperatuur te geven aan je hond.

Alle grondstoffen in Carnibest zijn 100% goedgekeurd voor menselijke consumptie en  voorzien van EG-keurmerk. Het vlees is afkomstig van Hollands vee en staat onder strenge controle.

Carnibest bevat o.a vers rundvlees, vers lamsvlees en vers kippenvlees. Ook bevatten de maaltijden voor honden verse gepureerde groenten, gepofte witte rijst, plantaardigeoliën, vitaminen en mineralen. De maaltijden voor katten bestaan ook uit vers rundvlees en vers kippenvlees, gepofte rijst, plantaardige oliën en vitaminen en mineralen.

Carnibest is gegarandeerd vrij van varkensvlees.

De grondstoffen in Carnibest zijn vers en onverhit waardoor alle natuurlijke vitaminen en mineralen behouden blijven. Ook de aminozuren blijven intact waardoor een natuurlijk menu zeer dicht benadert wordt, denkende aan een prooidier.

Carnibest bevat geen gluten, welke allergische reacties kunnen veroorzaken bij honden en katten. Alle voedingen zijn hierdoor geschikt voor honden die allergisch zijn voor o.a tarwe en mais.

Carnibest is ideaal voor moeilijke eters, praktisch iedere hond en kat is verzot op deze voedingen.

pw

:D dank je voor je antwoord !

Ik ben momentheel bezig me te verdiepen in BARFén en geef dus nu versvlees uit de vriezer.

maar niet van carnibest, hebben andere merken zoals Duck en Rodi dezelfde kwaliteit of verschilt dit ?

Je weet trouwens erg veel over dit onderwerp, ben ik blij om, kan ik van leren , waar heb je al deze informatie vandaan als ik vragen mag ?

naomi hendriks

uit de toepoels van 1940 :lol:
nee grapje... er is ontzettend veel leesvoer op internet over versvoer.
en de discussies op de verschilende fora... smullen ;-)
en als je dat nou een jaar of 5 dagelijks volhoudt dan blijft er wel wat hangen.
ik blijf het enorm interessante materie vinden en ik wil graag het naatje van de kous weten. Ik voel me zeer verantwoordelijk voor de gezondheid van mijn honden en hun pups en ik ben perfectionistisch.
voilá.
Tja..er is wel een kwaliteitsverschil.
maar je kunt ze onderling gemakkelijk afwisselen...bijv, dagje zelf samenstellen, dagje duck, dagje smuldier enkelvoudig vlees aangevuld met barf, dagje vuile pens, weekje bibi, weekje carnibest. Ik gok niet op slechts een fabrikant, ik denk dat je dat uberhaupt niet moet doen, er is hier maar een stelregel, en dat is vers.

pw

dus als ik het goed begrijp fok je zelf honden :) .

tja ik ben eigenlijk net begonnen met het vergelijken van hondenvoer; brokken, vers BARF eingenlijk net voordat we onze pup aanschafte, deze is nu 4 maanden oud.
Dus ik was er nog niet erg lang mee bezig :oops:

In ieder geval het de uitzending van Radar veel te weeg gebracht, en dat is maar goed ook.
Dus wie weet gaan nu meer mensen zich verdiepen in; wat ze de huisdieren te eten geven, en waarvan het gemaakt is :?:

naomi hendriks

Met een pup was je er toch prima op tijd bij!
de meeste mensen schakelen pas over na jaren problemen op droogvoer.
het is fantastisch dat je je pup zo'n goede start kunt geven, hij krijgt daardoor een niet onaanzienlijke voorsprong in vergelijking met zijn (waarschijnlijk)brokkenetende broers en zusjes. dat zul je wel zien als jullie binnenkort een reunietje houden!

meesmerel

Ongelezen bericht door meesmerel »

Hoi, volgens mij klopt je antwoord niet helemaal: Duck, Rodi, Carnibest.. hebben allemaal geen EKO-label dus het is slachtafval uit de bio-industrie. Dat het slachtafval is van beesten die voor consumptie geslacht is ala...maar het blijft afval uit de bio-industrie.

Idd. salmonella is schadelijk voor de mens...dus als jij je dier dat geeft en hij sleept het door het huis en later kruipt je peuter erdoor heen....lijkt me niet echt fris...dus dat beperkt de mogelijk tot barfen tot mensen die een tuin hebben. Of anders moet je kant-en-klaar voeren en dan ontbreekt het aan botten en karkassen in de voeding. Beweren dat mensen die geen versvlees voeren dierenbeulen zijn, vind ik wel erg kort door de bocht...als je versvlees uit de bio-industrie voert, ben je dat in mijn ogen ook...
Mijn hond is ook een apart geval. Ik probeerde hem een tijd geleden vers te voeren, maar mijnheer moet het niet...pas als je het enigszins gekookt is wil hij het eten en dat geldt eigenlijk ook voor de kat. Alleen pens wil hij rauw eten...hoe doen jullie dat?

pw

Nou deze man hier eet dus alles, heel makkelijk :D
Ook brokken, deze die ik mee had gekregen bij waar hij vandaan kwam.
Ik heb dus een makkelijke, maar toen hij de eerste keer vuile pens kreeg, wist hij niet hoe snel hij het naar binnen moest werken.
Toen bleek wel waar meneer zijn voorkeur voor heeft.

Het is dus geen moeilijke eter.
Ik zeg trouwens ook niet dat als je blik, brok of iets geeft je een slechte eigenaar bent hoor !
Ik vroeg me gewoon af hoe en wat, ik wil net zoals ieder andere hondeigenaar een gezonde hond.
Iedere eigenaar weet zelf wel wat het beste is ( vanuit hun oogpunt ) voor de hond, en waar hij het goed op doet.
De hond van mijn moeder ( nu 14 jaar oud ) kan dus niet meer tegen versvlees en is dus over op brok en blik, dat houd ze wel binnen.
En doet ze het nu goed op, hang dus ook van je hond zelf af.

Gesloten