Beste Woekerprofi,
Ik wens je een fijne vakantie en snap als antwoord op dit bericht lang gaat duren.
Maar je commentaar
De werkwijze van groepen is dezelfde als die van LOTGENOTEN: initiatiefnemers moeten zichzelf groeperen en dan contact opnemen met ODIN. Gewoon hier na aanmelding in dit forum zelf subforumpje starten en buiten forum om (priveberichten knop) emailadressen uitwisselen. Zelforganisatie!
is, op grote schaal, volledig onrealistisch. Zo zitten de meeste mensen niet in elkaar.
Veel makkelijker en logischer is:
1) "Dikke" verliespolissen afzonderlijk behandelen. Jullie kosten zijn dan relatief laag voor de klant en hij heeft er baat bij dat al zijn gegevens qua polis en advies tot in detail nagepluisd worden.
2) "De Wachtkamer" opzetten voor alle polissen waarvoor jullie kosten relatief duur zijn. Mensen, eventueel op aanraden door andere organisaties (New Flame, Moneywise?), sturen jullie copien van hun polis, een jaaroverzicht en misschien een stuitingsbrief. Dat moet gratis zijn, er volgt niet meteen een analyse van jullie kant, en het moet ook duidelijk zijn dat dit op langere termijn geheel vrijblijvend is voor alle partijen. De mensen verbonden aan Odin kunnen dan kijken hoe de verschillend wachtkamers (georganiseerd per polis) vol raken en indien interessant tezijnertijd voor de mensen in een wachtkamer een gezamenlijke offerte maken.
3) Alle polissen die door tussenpersonen aangedragen worden, onafhankelijk van "dik of dun" ook in "De Wachtkamer" zetten. Het voordeel van de tussenpersoon is dat hij dan sowieso buiten schot blijft, omdat het groepensysteem zich richt op de gezamenlijke factor namelijk de polis en dus niet op het advies (waar de tussenpersoon verantwoordelijk voor was). En de tussenpersoon maakt toch een goeie beurt bij zijn klanten.
(Aan de lezers hier: voor zover ik het begrepen heb moet de hoofdschade bijna altijd op de verzekeraar verhaald worden op grond van de polis, maar helpt het wel als ook het advies van de tussenpersoon stevig aangeklaagd kan worden, en wordt bij een volledige KIFID uitspraak eventueel ook de tussenpersoon financieel betrokken).
Vraag misschien Bert Jan Tiesinga van New Flame, die ook aan Odin verbonden is, om te helpen bij het opzetten van zo'n systeem. Hij heeft ook te maken met aanmeldingen van klanten met polissen waarvoor wel geld terug te winnen is, maar te weinig om zijn vele uren te rechtvaardigen.
Zo'n Wachtkamer systeem zou wel eens de genadeklap voor de verzekeraars in deze woekerpolisproblematiek kunnen zijn. Namelijk, mensen hoeven niets anders te doen dan hun gegevens gratis bij jullie droppen, en jullie kunnen gewoon wachten tot de wachtkamers vol genoeg zitten. Makkelijker kan het toch niet worden? Moet alleen de KIFID route open blijven, maar met een SP regering wordt die route eerder makkelijker dan moeilijker.
De kleinere polissen moeten meegenomen worden om druk te zetten op de verzekeraars! Als de mensen met de kleinere polissen massaal in beweging komen en successen behalen zullen ook de "luie" mensen met de dik-verlies polissen dat doen, en dat wordt dan een onstuitbare lawine!
De taak van dit forum blijft om voor consumenten te bediscussieren welke van de instanties die KIFID hulp aanbieden efficient en betrouwbaar zijn, anders blijven ze te wantrouwend (zie Telegraaf artikel), zelfs als de noodzakelijke acties gratis en maximaal simpel zijn.
Elementen van het bovenstaande model zullen bij jullie en andere instanties al van toepassing zijn. Echter, alleen door het maximaal simpel en duidelijk te maken kun je voldoende vertrouwen genereren.
En zo'n Wachtkamer systeem verdraagt zich met bijna elk ander systeem, omdat het voor die klanten is die niet gelijk om aandacht vragen.
(ik begin langzamerhand te geloven dat ik de verkeerde carriere gekozen heb)
Meerheuvel