LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende folder Formido

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk zou er iets moeten staan als: 'Deze korting geldt zowel op de deuren als de bijpassende glassets'

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat staat er ook alleen in iets andere bewoording :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Dat staat er ook alleen in iets andere bewoording :wink:
En het is nu juist de bewoording,de plaats van de woorden in een zin, die verwarring (of zelfs een heel andere betekenis) oplevert.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik stel voor dat Formido dan de volgende tekst plaatst :

"Deze korting geldt zowel op de deuren als de bijpassende glassets, waarbij de glassets OPTIONEEL zijn en dus apart moeten worden aangeschaft. Speciaal voor die Hollanders die denken alles voor nix te krijgen, het glas zit er dus NIET bij maar ALS je het aanschaft krijg je wel 20% korting op het glas, inclusief airmiles zowel op de deur als op het glas".

Vervolgens wordt de folder 6 keer zo dik.

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Vervolgens wordt de folder 6 keer zo dik.
En aangezien die folder ergens van betaald moet worden gaan de prijzen van alle producten in dat geval met een procentje of 10 omhoog.

Waarna er hier weer een veelvoud aan topics ontstaat met titels als: "OPLICHTING, DIT MAG TOCH NIET?"

Gelukkig is dit forum nog gratis. :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor die mensen die de tekst NIET begrepen hadden hier nog een tip :wink:

Afbeelding

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Voor die mensen die de tekst NIET begrepen hadden hier nog een tip :wink:

Afbeelding
:lol: hij is leuk!
Heb jij je al aangemeld?

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Voor die mensen die de tekst NIET begrepen hadden hier nog een tip :wink:

Afbeelding
Ah, jij had hem ook al gevonden. :lol: :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee want ik weet dat een deur over het algemeen zonder glas geleverd wordt. :wink:

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:
bprosman schreef:Dat staat er ook alleen in iets andere bewoording :wink:
En het is nu juist de bewoording,de plaats van de woorden in een zin, die verwarring (of zelfs een heel andere betekenis) oplevert.
Toch ben ik het in dit geval niet met je eens. Het is duidelijk dat het woord inclusief in dit geval alleen betrekking heeft op de korting, die zowel de deuren als de glassets betreft.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Ik stel voor dat Formido dan de volgende tekst plaatst :

"Deze korting geldt zowel op de deuren als de bijpassende glassets"
Dit is voldoende.
En dan een deur zonder glasset plaatsen of naast de prijs van de deur, de prijs van die betreffende glasset plaatsen.
Vlgs mij is het juist de bedoeling dat er verwarring ontstaat, niet dusdanig dat velen middels geschillencommissie of rechtszaak het recht krijgen een goedkope deur te kopen, maar mensen naar de winkel lokken, zijn ze daar éénmaal vallen ze toch wel voor die deur en wie weet wat nog meer.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:Nee want ik weet dat een deur over het algemeen zonder glas geleverd wordt. :wink:
Dat is het punt niet. :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:
Jolijn schreef:
bprosman schreef:Dat staat er ook alleen in iets andere bewoording :wink:
En het is nu juist de bewoording,de plaats van de woorden in een zin, die verwarring (of zelfs een heel andere betekenis) oplevert.
Toch ben ik het in dit geval niet met je eens. Het is duidelijk dat het woord inclusief in dit geval alleen betrekking heeft op de korting, die zowel de deuren als de glassets betreft.
Dat is toch juist het punt? Of het op de korting slaat of op de deuren? Het woord inclusief staat net na deuren.

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Pjotr1958 schreef:
Afbeelding
Hier is weer even de folder. Het kader wat je bedoelt omschrijft wat er onder de korting valt, niet wat er wel of niet bij de deuren inbegrepen zit.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

Klopt en als er dan zo'n complete deur boven die foto staat, waar niet bij staat dat die prijs van driehonderd nog wat, voor een kale ongeverfde deur zonder glas, brievenbus, knop geldt, is de verwarring helemaal compleet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb totaal geen idee wat zoiets kost, maar zou zo op de eerste oogopslag lezen dat de getoonde deur, met die glasset, driehonderd nog wat zou kosten. En als ik voor een andere glasset zou kiezen, betr. deur op bijv. €410 zou komen.

(Of je nu 'goed' leest of niet, als er verwarring ontstaat, blijkt gewoon dat er iets niet duidelijk genoeg beschreven is, opzettelijk of onbedoeld.)

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, reclame maken is niet zozeer om duidelijkheid te scheppen, maar om mensen naar de winkel te lokken.

Toch is er hier wel een kanttekening bij te maken. Het kopen van een buitendeur is niet iets dat je spontaan op een zondagmiddag beslist als je de folder van de Formido doorspit. Dan is er al een tijdje nagedacht wat men wel of niet wil, is er al het een en ander aan vergelijkingen gedaan, enzovoorts. Mensen weten dan over het algemeen wel hoe de prijzen liggen, dat de deur kaal verkocht wordt, en dat de rest er nog bij gezocht moet worden.

Die folder helpt dan alleen maar om de laatste knoop door te hakken en mensen over de streep te trekken.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jolijn schreef:Heb jij je al aangemeld?
bprosman schreef:Nee want ik weet dat een deur over het algemeen zonder glas geleverd wordt. :wink:
Maar in de Jumbo vers is vers garantie draad begreep je de garantievoorwaarden niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:Ik stel voor dat Formido dan de volgende tekst plaatst :

"Deze korting geldt zowel op de deuren als de bijpassende glassets, waarbij de glassets OPTIONEEL zijn en dus apart moeten worden aangeschaft. Speciaal voor die Hollanders die denken alles voor nix te krijgen, het glas zit er dus NIET bij maar ALS je het aanschaft krijg je wel 20% korting op het glas, inclusief airmiles zowel op de deur als op het glas".

Vervolgens wordt de folder 6 keer zo dik.
Dit is nogal overdreven. Het zou prima voor alle duidelijkheid kunnen met het zinnetje "prijzen zijn exclusief getoonde glas". Dat past makkelijk ergens op de pagina. Misschien is het voor u zo klaar als een klontje dat deuren altijd zonder glas geprijsd zijn, maar zo duidelijk is het niet vermeld in de folder. Dit blijkt maar weer uit de 4 pagina's discussie inmiddels. Binnendeuren koopt men in de regel toch net iets minder vaak dan een pak koffie. Bovendien koopt niemand een binnendeur zonder glas.

Overigens in het Jumbo vers topic was het voor u ook heel duidelijk wat de regels waren. Als ik het mij goed weet te herinneren, zat u er toen ook naast met de interpretatie van hetgeen er stond.

Bijna iedereen roept keihard dat het heel duidelijk is en toch zijn er 2 kampen:
A De prijs is excl. het afgebeelde glas.
B De prijs is incl het afgebeelde glas.

Het toont dus eens te meer aan dat dit soort dingen goed omschrijven dat voor iedereen duidelijk is wat er bedoeld wordt, nogal moeilijk is en nee dit ligt niet aan de lezer. Het is de uitdaging van de schrijver om dit voor iedereen begrijpelijk te maken.

Persoonlijk hoor ik tot de kamp B groep.

Er schreef ook iemand een voorbeeld over een TV kast waar een TV op stond in de folder. Regelmatig zien ik in dit soort folders ergens in de kleine letters wel staan dat de TV niet is inbegrepen.

witte angora
Berichten: 32022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Er schreef ook iemand een voorbeeld over een TV kast waar een TV op stond in de folder. Regelmatig zien ik in dit soort folders ergens in de kleine letters wel staan dat de TV niet is inbegrepen.
Klopt, dat is nog niet eens zo heel lang. En je kunt toch wel raden hoe het gekomen is dat die disclaimer er bij staat? :lol:

Gesloten