LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruilen bij Action

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kweenie

Re: Ruilen bij Action

Ongelezen bericht door kweenie »

Lawol schreef:Net bij de action scheergel gekocht, was in de aanbieding. Of nouja, de scheerschuim, maar er stonden ook minstens 20 bussen scheergel, dus ging er vanuit dat die ook in de aanbieding waren.

Kom ik bij de kassa, zijn ze 80 cent duurder dan stond aangegeven, dus ik loop naar de servicebalie om te vragen hoe het zit. Stond het blijkbaar verkeerd.
Stond die aanbieding op een aparte plek of stond het bordje bij het schap waar alle scheerproducten liggen? Dat maakt nogal uit, namelijk. Als er een aparte plek voor de aanbiedingsproducten is en daar ook die scheergel tussen stond, dan zou je er eerder vanuit kunnen gaan dat die ook in de aanbieding zijn dan als er bij het hele schap een bordje stond dat het scheerSCHUIM een bepaald bedrag kost. Scheergel is namelijk een heel ander product dan scheerschuim en altijd een stuk duurder, dus als er bij het scheerschap staat dat scheerschuim een bepaalde prijs heeft, dan betekent dat niet dat de scheergel dat ook kost. Als bij de AH bij het schap staat dat de Nivea producten in de aanbieding zijn, dan betekent dat nog niet dat de Dove producten ook in de aanbieding zijn, ook al staan die in het zelfde schap. En als op het bordje staat dat de shampoo in de aanbieding is, dan hoeft het doucheschuim nog niet in de aanbieding te zijn.
Laatst gewijzigd door kweenie op 15 jun 2013 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Scheergel is namelijk een heel ander product dan scheergel
Dat mag je even uitleggen....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Da's inderdaad een goeie... Ik heb het meteen aangepast, bedankt. Ach, even niet helemaal met mijn hoofd erbij, zullen we maar zeggen.

dhc

Graag gedaan, verder blijk ik op het standpunt dat je bij twijfel altijd het personeel om hulp kan vragen.
Scheelt een hoop gedoe: PC opstarten, site van de tros opzoeken, registreren, domme vragen stellen en alle reacties lezen, daar weer op reageren enz, enz....

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja hier ook balie,hier gelijk bij binnenkomst en in andere plaats 5 km verderop,ook balie
Idd batterijen ,cd,s geloof kan je er halen..

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zitten er 2 bij mij en allebei een service balie voor retour artikelen, inderdaad battarijen en nog was producten met een hoog binnenzak gehalte.

Maar vindt wel al je de verkeerde koopt er niet meteen met een tegoedbon gezwaaid moet worden. Zal vast mogen en ja is eigen fout maar dan nog.

Anyway, 80ct zou ik niet moeilijk over doen

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sephora30 schreef:Ja ergens 'van uit gaan' is per definitie (je eigen) fout :roll:
Kan wel wezen, maar de wet zegt nu eenmaal dat er bij een overeenkomst een vrije en volledige wilsovereenstemming moet zijn. Dus je moet het echt willen. Als er sprake is van dwaling of een verkeerde voorstelling of "je vergissen" in wat je koopt is die volledige wilsovereenstemming er niet en is die overeenkomst vernietigbaar. Zoals dhc wel door heeft moet je hiervoor wel naar de rechter en dat zal in dit geval niet gebeuren, maar Lawol heeft wel gelijk als hij stelt dat het wettelijk niet toegestaan is om in dit geval een tegoedbon te geven.
Een tegoedbon geven als iemand achteraf gewoon spijt heeft van een aankoop mag weer wel.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

weetnietveel schreef: Kan wel wezen, maar de wet zegt nu eenmaal dat er bij een overeenkomst een vrije en volledige wilsovereenstemming moet zijn. Dus je moet het echt willen. Als er sprake is van dwaling of een verkeerde voorstelling of "je vergissen" in wat je koopt is die volledige wilsovereenstemming er niet en is die overeenkomst vernietigbaar. Zoals dhc wel door heeft moet je hiervoor wel naar de rechter en dat zal in dit geval niet gebeuren, maar Lawol heeft wel gelijk als hij stelt dat het wettelijk niet toegestaan is om in dit geval een tegoedbon te geven.
Een tegoedbon geven als iemand achteraf gewoon spijt heeft van een aankoop mag weer wel.
Volgens mij heb jij iets te veel "alfatrion" gedronken.

Lawol komt er bij de kassa achter dat het product duurder is en betaalt toch en heeft zich dan later "vergist"? De enige die hier aan het dwalen is ben jij.

weetnietveel

Barman schreef:Lawol komt er bij de kassa achter dat het product duurder is en betaalt toch en heeft zich dan later "vergist"? De enige die hier aan het dwalen is ben jij.
Ik weet niet of het zo gegaan is. Ik ging er van uit dat hij erachter komt nadat hij betaald heeft. Lijkt me logischer.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

weetnietveel schreef: Ik weet niet of het zo gegaan is. Ik ging er van uit dat hij erachter komt nadat hij betaald heeft. Lijkt me logischer.
Dus je weet het niet, bedenkt zelf maar iets en gaat op basis daarvan zitten roeptoeteren.

Op het moment dat jij bij de kassa te horen krijgt dat iets duurder is dan verwacht kan je gewoon van de koop afzien. Betaal je, dan ga je dus akkoord met de koop en kan je later niet claimen dat je je vergist hebt. Je wist het namelijk. Dat je achteraf toch spijt hebt is jammer, maar jouw probleem. Dan moet je maar niet bij de Action kopen. Recht op geld terug heb je niet!

weetnietveel

Barman schreef: Op het moment dat jij bij de kassa te horen krijgt dat iets duurder is dan verwacht kan je gewoon van de koop afzien. Betaal je, dan ga je dus akkoord met de koop en kan je later niet claimen dat je je vergist hebt. Je wist het namelijk. Dat je achteraf toch spijt hebt is jammer, maar jouw probleem.
Als het werkelijk zo gegaan is zoals jij hierboven stelt dan heb je gelijk en mogen ze je een tegoedbon geven.

dhc

Amen en iedereen happy....

Gesloten