LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te klein gekochten vrieskast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Emmy75

Re: Te klein gekochten vrieskast

Ongelezen bericht door Emmy75 »

newmikey schreef:
Emmy75 schreef:Newmikey u was me net voor..
Mijn eerdere berichtje dat lxbxh nog geen liters zijn, was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld..
Misverstandje dus :oops: Maar wel handig om eens even de rekenvastheid van diverse bekende forummers te toetsen :lol:
Daarom dacht ik ook ik slinger de opmerking er eens in. :lol:

Overigens hoeft men niet eens echt te rekenen om te weten dan 1 m3 geen 10 liter kunnen zijn, logisch nadenken helpt ook en is al genoeg. 10 standaard pakken melk bijvoorbeeld nemen echt geen ruimte in van 1 meter lang bij 1 meter breed bij 1 meter hoog.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik ben vergeten om de eenheid mee te nemen. Dit zijn van de foutjes waar je vijf minuten later zelf ook aan denkt. Hoe mensen met foutjes van anderen omgaan verschilt kennelijk nogal.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor diegenen die hun rekenkunsten willen ophalen :

http://www.rhbrgn.nl/kijkmee/pdf_rekene ... smaten.pdf

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik blijf erbij dat de watermethode de beste is al kun je hetzelfde onderzoek doen met een andere vloeistof. Veel vriezers hebben ronde kanten aan de binnenzijde. Het meten is dan niet nauwkeurig. Middelen van schuine zijden gecombineerd met ronde hoeken is niet afdoende om de juiste inhoud vast te stellen. Alleen met de juiste informatie en meetresultaten kunnen we conclusies trekken en daar naar handelen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sjoegel

snap wel wat je bedoeld!...al ga ik er niet aan beginnen :wink: :lol: maar snap je materie wel!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Tegenwoordige koelkasten en vriezers hoeven ook niet meer 24 uur stil te staan voor je het mag aanzetten, hoor. Da's nog van vroeger; nu is er een ander vloeistof die men gebruikt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef: Hm wat ingewikkeld. Gewoon hxbxd = inhoud.
Maar da's te moeilijk hoor. Dan heb je de inhoud in m3 of cm3. Da's nog geen liters.
dan moet je de h, b en d in decimeters nemen. Dan heb je meteen het aantal liters....

Gesloten