Emmy75 schreef:Newmikey u was me net voor..
Mijn eerdere berichtje dat lxbxh nog geen liters zijn, was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld..
Misverstandje dus Maar wel handig om eens even de rekenvastheid van diverse bekende forummers te toetsen
Daarom dacht ik ook ik slinger de opmerking er eens in.
Overigens hoeft men niet eens echt te rekenen om te weten dan 1 m3 geen 10 liter kunnen zijn, logisch nadenken helpt ook en is al genoeg. 10 standaard pakken melk bijvoorbeeld nemen echt geen ruimte in van 1 meter lang bij 1 meter breed bij 1 meter hoog.
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik ben vergeten om de eenheid mee te nemen. Dit zijn van de foutjes waar je vijf minuten later zelf ook aan denkt. Hoe mensen met foutjes van anderen omgaan verschilt kennelijk nogal.
Ik blijf erbij dat de watermethode de beste is al kun je hetzelfde onderzoek doen met een andere vloeistof. Veel vriezers hebben ronde kanten aan de binnenzijde. Het meten is dan niet nauwkeurig. Middelen van schuine zijden gecombineerd met ronde hoeken is niet afdoende om de juiste inhoud vast te stellen. Alleen met de juiste informatie en meetresultaten kunnen we conclusies trekken en daar naar handelen.
Tegenwoordige koelkasten en vriezers hoeven ook niet meer 24 uur stil te staan voor je het mag aanzetten, hoor. Da's nog van vroeger; nu is er een ander vloeistof die men gebruikt.