Corendon AIrlines heeft een hotelovernachting geregeld en verzorging aldaar. Dat het niet het hotel was wat TS graag zou willen (Dichterbij de Airport), kan je zowel de TO als de Airline niet aanrekenen.
Wat TS Airline wel kan aanrekenen is de slechte informatievoorziening. Wat echter het probleem is bij Airlines bij langdurige vertraging is dat men dan even voor 180 man een hotel moet regelen. En dat is in het hoogseizoen niet zo 1,2,3 geregeld, daar gaat tijd overheen.
Echter gaat dit maar over 25 personen. De vlucht is wel uitgevoerd, maar (kennelijk) met een kleiner toestel. Ik kan raar genoeg de gegevens van betreffende vlucht op betreffende datum niet terugvinden in het Schipholsysteem van Corendon Dutch Airlines (CND). VOor die 25 personen is er sprake van instapweigering en heeft men recht op een schadevergoeding.
LEt op: Touroperator en Airline zijn 2 verschillende organisaties in deze.
Deze schadevergoeding bedraagt voor de genoemde vlucht volgens de regels 400 euro en dient door de AIRLINE afgehandeld te worden. De regelgeveing omtrent deze schadevergoeding kan je hier nalezen:
http://www.vliegschemas.nl/euverordening.htm
Echter als het inzetten van een kleiner toestel niet voorkomen kon worden vervalt dit recht. Probelemen met Evenwicht heb ik bij een vliegtuig nog nooit van gehoord. WSS wordt er iets anders bedoeld of is er iets in Jip en Janneke Nederlands uitgelegd.
Doordat Touroperator en Airline 2 losstaande organistaties zijn kan je het de touroperator niet aanrekenen dat de hostess, welke optreed namens de touroperator, niet van alles op de hoogte is. Deze verantwoording ligt bij de Airline, plaatselijk vertegenwoordigd door de afhandelaar ter plaatse.
Als je met Transavia zoiets meemaakt, en je boekt bij Neckermann, dient Transavia dit porbleem op te lossen, niet Neckermann. Zo ook met Corendon Touroperator en Corendon Dutch Airlines. Vaak schakelen de AIrlines wel de hulp van de touroperators in.