LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nedgame maakt kinderen de dupe van fouten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
bosse bol

Re: Nedgame maakt kinderen de dupe van fouten

Ongelezen bericht door bosse bol »

Nedgame schreef:Nog maar wat extra uitleg zodat ''Father'' misschien begrijpt wat er nu gebeurd is:
father schreef:@bprosman
Nedgame heeft nooit een opdrachtbevestiging gestuurd. Toen het pakket niet aankwam en we geen bewijs hadden van de order, hebben we contact gezocht. De betaling is wel meteen goed gegaan.
Natuurlijk is deze wel verstuurd, dit gaat altijd automatisch na het plaatsen van een order (geen menselijke handeling) echter omdat ook het email adres ongeldig was is deze nooit aangekomen.
Father schreef:iging) - tijdens het eerste telefoontje met een medewerker van Nedgame bevestigde deze dat hij over het juiste adres beschikte (hij las ons adres terug ter bevestiging) en sprak zijn verbazing uit dat het pakket naar een 'niet bestaand' adres was verstuurd.
Klaarblijkelijk is de automatisering van Nedgame niet feilloos, maar betalen de klanten hiervoor de rekening.
Weer onjuist, wij hebben het juiste adres naderhand toen u belde achterhaald via de Docdata backoffice (Ideal) Vandaar dat we het toen hadden, en constateerden dat er niets klopte van het door u of uw kinderen opgegeven adres.
Vindt dat jullie je er wel zeer makkelijk van afmaakt.Zoals ik lees hebben ze zo'n beetje
alles fout gedaan en bij jullie is alles goed gegaan.Mijn ervaring met internet bedrijven
is dat het bestellen-betalen-orderbevestiging binnen 10 min.klaar is en daarna moet je het maar
bekijken.Voorbeeld staat meestal levertijd twee weken en ze laten je rustig twee mnd.wachten
er is toch al betaald.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ervaring met internet bedrijven
is dat het bestellen-betalen-orderbevestiging binnen 10 min.klaar is en daarna moet je het maar
bekijken.Voorbeeld staat meestal levertijd twee weken en ze laten je rustig twee mnd.wachten
er is toch al betaald.
Hier is blijkbaar toch wel vlug verstuurd :wink: .

er is toch al betaald
Ligt er maar aan waar je besteld, bij Bol.com en Wehkamp kun je bijvoorbeeld gewoon met een acceptgiro betalen.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Als het een totaal onzin adres is waar is die game dan nu? In deze kwestie stond ik aan de kant van Nedgame maar dat veranderd als de game gewoon door de post weer is terug gestuurd. Wat houd Nedgame tegen de game alsnog te sturen. Ik bedoel als er 'fhshjj' is ingevoerd als adres lijkt het me duidelijk dat er wat fout is gegaan.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Nedgame schreef:
ruud_a schreef:
father schreef:Wat mij bevreemdt is het grote aantal negatieve reacties op mijn actie.
Misschien komt dit door verkeerde beeldvorming en is het goed om volgende details in ogenschouw te nemen
- de betaling voor de games heeft op 28 mei plaatsgevonden;
- tijdens het eerste telefoontje met een medewerker van Nedgame bevestigde deze dat hij over het juiste adres beschikte (hij las ons adres terug ter bevestiging) en sprak zijn verbazing uit dat het pakket naar een 'niet bestaand' adres was verstuurd.
Klaarblijkelijk is de automatisering van Nedgame niet feilloos, maar betalen de klanten hiervoor de rekening.
Vervolgens hebben wij talloze malen met Nedgame gebeld, omdat er geen pakket kwam en Nedgame bovendien de afspraak (ons op de hoogte houden) stelselmatig niet nakwam.
Na verschillende telefoontjes in augustus kwam in september een mail kwam met de mededeling dat de fout bij ons lag en Nedgame niet zich aansprakelijk voelde. Toen was de maat vol en heb ik besloten deze firma aan te pakken, overigens niet zonder ze daarvoor te waarschuwen.
De mensen die menen mij van stevige repliek te dienen, zouden zich eerst eens moeten verdiepen in de situatie dat je keurig betaalt, niet geleverd krijgt, vele malen belt en mailt, aan het lijntje wordt gehouden en vervolgens te horen krijgt dat het allemaal je eigen schuld is.

Nedgame durft nu het woord 'coulance' in de mond te nemen en zegt dat het best 'iets meer wil doen voor een klant'. Misschien moet je massa's games afgenomen hebben om hiervoor in aanmerking te komen; onze ervaring is dat Nedgame weigert de consequenties te aanvaarden van een (aantoonbaar) gemaakte fout en de gevolgen afwentelt op de klant. Dat Nedgame op dit moment druk bezig is mijn verhaal van internet af te krijgen vind ik tekenend.
Alle mensen die hier positieve adviezen gaven: bedankt daarvoor.

deze versie wijkt nogal af van de eerste versie

wat ik me ook afvraag is hoe een telefoniste zou weten of een adres wel of niet bestaat

de onderbouwing dat er door nedgame aantoonbaar een fout is gemaakt ontbreekt ook
er is alleen maar uw verhaal waarvan er nu 2 verschillende versies zijn
er stond letterlijk ongeveer dit ingevuld op de meeste velden: dfshfowhferkl, vandaar dat het met grote zekerheid kon worden vastgesteld. Enkel stond er een plaats ingevuld die juist was, Utrecht echter had dit Bilthoven moeten zijn.

dit verbaast me toch wel
bankrekening goed ingevoerd
de naam waarschijnlijk ook
en adressen die nergens op slaan?
het klinkt vreemd
het lijkt me overigens dat bij u de plicht ligt om contact op te nemen met het postbedrijf
die zouden moeten kunnen vertellen waar het pakket is gebleven

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ruud_a schreef: dit verbaast me toch wel
het klinkt vreemd
het lijkt me overigens dat bij u de plicht ligt om contact op te nemen met het postbedrijf
Voor de leesbaarheid is het fijn wanneer je alleen quote wat betrekking heeft op jouw reactie.

OT:
Misschien moet je eerst begrijpen hoe webshops werken. Voor je oordeelt.

Wanneer je bogus adresgegevens invoert bij je bestelling is dat gewoon je eigen probleem.

De oorzaak van dit hele verhaal ligt bij de klant. Die laat zijn kinderen spellen bestellen zonder dat ze daarvoor capabel zijn EN geeft ze ook nog toegang tot de bankrekening via iDeal.

Het is terecht dat Nedgame zich hier -op zeer correcte wijze- verdedigt, zeker wanneer de klant zich van chantagepraktijken bedient.

Ik denk dat Nedgame zeker welwillend zou zijn geweest in het oplossen van het probleem van de klant, mits deze zich correct had opgesteld.

Helaas kom je steeds meer tokkiegedag tegen, dus gaan bedrijven zich ook formeler opstellen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

EN geeft ze ook nog toegang tot de bankrekening via iDeal

Dit vind ik dus heel vreemd in het verhaal. De kinderen kunnen niet hun eigen adres intypen maar weten wel het ww van internetbankieren van de ouders??

Ook vind ik het raar dat Nedgame de game heeft verzonden naar een niet te lezen en niet bestaand adres. Wat is dan het iq van de medewerker die de verzending heeft gedaan :?:

ruud_a

crazyme schreef:
ruud_a schreef: dit verbaast me toch wel
het klinkt vreemd
Voor de leesbaarheid is het fijn wanneer je alleen quote wat betrekking heeft op jouw reactie.

OT:
Misschien moet je eerst begrijpen hoe webshops werken. Voor je oordeelt.

Wanneer je bogus adresgegevens invoert bij je bestelling is dat gewoon je eigen probleem.

De oorzaak van dit hele verhaal ligt bij de klant. Die laat zijn kinderen spellen bestellen zonder dat ze daarvoor capabel zijn EN geeft ze ook nog toegang tot de bankrekening via iDeal.

Het is terecht dat Nedgame zich hier -op zeer correcte wijze- verdedigt, zeker wanneer de klant zich van chantagepraktijken bedient.

Ik denk dat Nedgame zeker welwillend zou zijn geweest in het oplossen van het probleem van de klant, mits deze zich correct had opgesteld.

Helaas kom je steeds meer tokkiegedag tegen, dus gaan bedrijven zich ook formeler opstellen.

toch denk ik dat nedgame uit zou moeten kunnen leggen waar dat pakket is gebleven aangezien het als onbestelbaar teruggekomen zou moeten zijn

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat lijkt mij ook Ruud :idea:

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

sephora30 schreef:EN geeft ze ook nog toegang tot de bankrekening via iDeal

Dit vind ik dus heel vreemd in het verhaal. De kinderen kunnen niet hun eigen adres intypen maar weten wel het ww van internetbankieren van de ouders??

Ook vind ik het raar dat Nedgame de game heeft verzonden naar een niet te lezen en niet bestaand adres. Wat is dan het iq van de medewerker die de verzending heeft gedaan :?:
....en dat is ook precies wat ik me, na het lezen van het hele verhaal, af blijf vragen. Volgens mij is het niet mogelijk om je ww van internetbankieren te 'onthouden' op de pc, ik moet het zelf in ieder geval steeds opnieuw intikken. Ook moet ik altijd nog een TAN-code invoeren, die naar mijn eigen mobiele telefoon wordt gestuurd, dus dat zou betekenen dat de kinderen in dit geval ook nog eens met pappa's telefoon rondlopen?
Van de andere kant lijkt het mij ook weer sterk dat er bij Nedgame niemand heeft bedacht dat 'jfhjffwek' (ofzo) geen bestaand adres is, volgens mij worden pakketjes nog steeds handmatig ingepakt en verzonden, ik kan me voorstellen dat je daarbij niet kunt zien of het adres bij de klant hoort, maar ik heb nog nooit van een straat gehoord met zo'n straatnaam.... Denk dat beide partijen 'schuld' hebben, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, laat je kinderen niets zelf bestellen via internet, maar tevens had Nedgame best eventjes mogen controleren.

crazyme

ruud_a schreef: toch denk ik dat nedgame uit zou moeten kunnen leggen waar dat pakket is gebleven aangezien het als onbestelbaar teruggekomen zou moeten zijn
Misschien wel. Maar door het tokkiegedrag van TS zou ik ook zeggen : zoek het lekker zelf uit.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fleurtjuh666 schreef:Volgens mij is het niet mogelijk om je ww van internetbankieren te 'onthouden' op de pc, ik moet het zelf in ieder geval steeds opnieuw intikken. Ook moet ik altijd nog een TAN-code invoeren, die naar mijn eigen mobiele telefoon wordt gestuurd, dus dat zou betekenen dat de kinderen in dit geval ook nog eens met pappa's telefoon rondlopen?
Ik dacht ook dat het onthouden van de ww niet mogelijk is, maar om een Ideal betaling te doen is in ieder geval een andere code nodig die men op een of andere manier krijgt. Deze code is telkens verschillend dus dit doet men ook niet per ongeluk.

Het hoeft overigens niet via TAN-codes via de mobiel te gaan, dat ligt aan uw bank en het internetbankieren systeem.. Bv bij SNS heb ik een apparaatje waar ik een code op moet intikken die in het scherm staat en dan krijg ik een andere code die ik moet invullen bij het doen van de betaling. Sommige andere banken hebben van die randomreaders waar de bankpas in moet.

ruud_a

crazyme schreef:
ruud_a schreef: toch denk ik dat nedgame uit zou moeten kunnen leggen waar dat pakket is gebleven aangezien het als onbestelbaar teruggekomen zou moeten zijn
Misschien wel. Maar door het tokkiegedrag van TS zou ik ook zeggen : zoek het lekker zelf uit.

als het pakket terug zou zijn gekomen en nedgame zou het hebben gehouden zou dat diefstal heten

Nedgame

Ongelezen bericht door Nedgame »

Zoals al eerder aangegeven in dit topic is de zending door het foutieve adres zoekgeraakt of verkeerd bezorgd. Mocht het toch nog retour komen dan wordt het vanzelfsprekend doorgestuurd.

ruud_a

ik zie het zo
1 TS heeft van een probleem met een levering een opgeblazen, verdraaid en leugenachtig verhaal gemaakt en ddarbij haar kinderen er ook nog aan de haren gesleept om het verhaal ook nog een zielig tintje te geven
2 aan gezien nedgame aangeeft dat in bijna alle velden dfshfowhferkl staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit doelbewust is ingevoerd
ook als kleine kinderen op het toetsenbord hebben zitten pianospelen is het onwaarschijnlijk dat in al die velden de zelfde tekst staat
de toetsen zitten vaak niet eens bij elkaar
3 de meest voor de hand liggende conclusie is dan dat ergens tussen het toesenbord van TS en de printer waar het bestelformulier uitkomt van nedgame iets fout is gegaan
4 nu weet ik niet hoe het proces van verzenden verloopt, maar ik ga er vooralsnog niet van uit dat het een volautomatische fabriek is, maar dat iemand daar aan het eind van de rit een adressticker op een pakketje plakt
daar had de tekst dfshfowhferkl eventueel op kunnen vallen
5 als dat adres niet is opgevallen moet het in ieder geval bij de post zijn opgevallen en zou het pakketje retour gekomen moeten zijn
indien dit niet is gebeurd, ligt naar mijn mening de onderzoeksplicht bij nedgame, want er is immers keurig betaald voor het pakketje door TS
6 het lijkt me dus dat nedgame gewoon de bestelling moet leveren aan TS, dan wel het geld terugstorten, eventueel met de mededeling dat hun klandizie niet meer op prijs wordt gesteld

crazyme

Nedgame schreef:Helaas is dit bovenstaande verdraaide waarheid, kind heeft besteld en een totaal afwijkend adres ingevoerd, dit is een volledig automatisch proces. Pakje natuurlijk niet aangekomen hierdoor. Daarna begint deze klant ons te chanteren, ons te beschuldigen van oplichting van kinderen, en ons de schuld te geven van iets wat haar kind zelf verkeerd heeft gedaan. Als een minderjarige iets op internet gaat bestellen dient een ouder er natuurlijk altijd bij te zijn om te kijken of alles wel goed gaat.
In deze situatie zou ik ook zeggen : bekijk het lekker.

Alles is mogelijk en het is wel erg gemakkelijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven. Het lijkt wel een volkssport om maar zo min mogelijk verantwoordelijkheid te dragen. Er moet altijd een zondebok gevonden worden omdat men zelf natuurlijk niet fout doet.

Nedgame zal vast wel meer kunnen doen, maar doet dat niet door het tokkiegedrag van de klant.

A.niem

Ongelezen bericht door A.niem »

Nedgame schreef:Zoals al eerder aangegeven in dit topic is de zending door het foutieve adres zoekgeraakt of verkeerd bezorgd. Mocht het toch nog retour komen dan wordt het vanzelfsprekend doorgestuurd.
Misschien een idee om een onderzoek te laten instellen waar dit pakket is gebleven? Ik neem aan dat jullie het pakket ook graag terug willen hebben.

Om het met deze klant toch correct af te handelen zou ik voorstellen nogmaals de verzendkosten over te laten maken en dan de spelletjes op te sturen. Dan is dit afgehandeld, en als webwinkel ben je toch verantwoordelijk voor het afleveren van de bestelde goederen. Omdat er waarschijnlijk verkeerde gegevens zijn ingevuld bij het bestellen is TS ook gedeeltelijk schuldig waardoor zij nogmaals de verzendkosten dient te betalen. Indien u geen nieuwe spellen wilt opsturen zou TS het door haar betaalde bedrag retour moeten krijgen.

Inderdaad lijkt het mij vreemd dat er niet nog een controlemiddel zit tussen bestellen en het pakket versturen. Indien u het pakket via PostNL verstuurd, gebruikt u hoogstwaarschijnlijk Parcelware, en in dit programma komt toch echt een melding als de postcode en huisnummer geen bestaand adres opleveren. Tevens is het ook zeer gemakkelijk om te bekijken via track en trace waar het pakketje zich nu bevindt.

Ja, ik kan me voorstellen dat u voor deze klant geen stap harder wilt lopen, echter zijn er nog wel enkele punten die u wel hoort op te pakken. Ongeacht hoe de klant zich opstelt.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dit hele Topic was niet nodig geweest, als TS beter had op gelet en zich anders had op gesteld, blijkbaar hebben de kids alle gegevens ingevuld en toen dan het betaal scherm van Ideal kwam heeft de vader het even overgenomen, zonder ook maar te denken ik zal even de adres gegevens controleren.

Vervolgens wordt er niets bezorgd en IPV te bellen met excuses dat het zo mis is gegaan is TS gelijk hoog van de toren gaan blazen

Sterker nog hij chanteert het bedrijf en zet hier een (onware niet volledige ) openingspost waarbij hij denkt sympathie te wekken door zijn kids erbij te betrekken.

Maar ja feit blijft dat nedgame wel iets moet doen, ik zou ook een onderzoek doen naar waar het pakket gebleven is, en ja ZEKER zou ik de klant gewoon opnieuw verzendkosten laten maken

crazyme

Leojes30 schreef: Maar ja feit blijft dat nedgame wel iets moet doen, ik zou ook een onderzoek doen naar waar het pakket gebleven is, en ja ZEKER zou ik de klant gewoon opnieuw verzendkosten laten maken
Hier zal het uiteindelijk wel op uitdraaien.

A.niem

Ongelezen bericht door A.niem »

crazyme schreef:
Leojes30 schreef: Maar ja feit blijft dat nedgame wel iets moet doen, ik zou ook een onderzoek doen naar waar het pakket gebleven is, en ja ZEKER zou ik de klant gewoon opnieuw verzendkosten laten maken
Hier zal het uiteindelijk wel op uitdraaien.
Als ze dit direct voor gesteld hadden, was het hier geen onderwerp voor discussie geweest.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

maar waarom zou je dat voorstellen aan een klant die zo hoog van de toren blaast, met stroop vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn

Als ik die mailwisseling lees en dan ook nog weet dat de klant totaal verkeerd NAW gegevens en mailadres gegeven heeft tja dan was ik ook niet meer zo snel met oplossingen aandragen

Gesloten