LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is nog niet eens zo lang geleden dat de kinderbijslag is bedacht (men vond er reden voor blijkbaar), dus zou het ook weer terug gedraaid kunnen worden, als de noodzaak ontbreekt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

jermen2 schreef:Inkomensafhankelijk prima maar dan kunnen mensen die weinig verdienen dus veel kinderen krijgen en mensen die net boven de grens zitten dus niet want die moeten het zelf ophoesten en zullen wel drie x nadenken ook geen eerlijke situatie denk ik.

Voor max 2 kinderen :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Het is nog niet eens zo lang geleden dat de kinderbijslag is bedacht (men vond er reden voor blijkbaar), dus zou het ook weer terug gedraaid kunnen worden, als de noodzaak ontbreekt.
Nog niet zo lang is relatief. Het is ooit begonnen met een regeling ingevoerd ten tijde van de Duitse bezetter...

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door jermen2 »

sephora30 schreef:
jermen2 schreef:Inkomensafhankelijk prima maar dan kunnen mensen die weinig verdienen dus veel kinderen krijgen en mensen die net boven de grens zitten dus niet want die moeten het zelf ophoesten en zullen wel drie x nadenken ook geen eerlijke situatie denk ik.

Voor max 2 kinderen :D
Dat klinkt al goed :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

ja kinderbijslag komt weer,ga ik eens weekendje van stappen..nou daar is het niet voor bedoeld

Als moeder zijnde heb je anders op zijn tijd wel eens ontspanning nodig, zeker als je er alleen voorstaat. En stappen kun je ook zo duur maken als je wilt :D

(ff voor de duidelijkheid, ik stap niet, dat is verleden tijd) :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door bprosman »

door de Duitse bezetter...
Die had wel meer ideeen zoals "Europese éénwording" en "één munteenheid" :wink:
Als moeder zijnde heb je anders op zijn tijd wel eens ontspanning nodig
Waarom worden (alleenstaande) vaders hier nu weer gediscrimineerd ? :evil:
Laatst gewijzigd door bprosman op 12 sep 2012 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

We gaan trouwens echt totaal off topic, sorry ts :oops: :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom worden (alleenstaande) vaders hier nu weer gediscrimineerd ?

Sorry, mijn fout :oops: :lol:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik vraag me serieus af wat TS heeft aan deze laatste twee pagina's commentaar.... de (voor)oordelen hier zijn om van te gruwen. Gelukkig leven we in een vrij land waarin we vrij zijn keuzes te maken op basis van onze eigen situatie en hebben we een democratisch gekozen overheid die in al zijn wijsheid (?) wetten maakt waar mensen gebruik van maken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Postbus 45 schreef:En de kinderbijslag moet ook afgeschaft worden want dat geld gaat ook op in het normale huishouden. Net zoals de wegenbelasting bij voorbeeld in de pot Algemene middelen verdwijnt.
Hoe kun jij weten hoe de gezinnen de kinderbijslag uitgeven ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vraag me serieus af wat TS heeft aan deze laatste twee pagina's commentaar

Helemaal niks! :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee dat zegge we ook off topic :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

zwabbertje schreef:Ik vraag me serieus af wat TS heeft aan deze laatste twee pagina's commentaar....
Helemaal niets. Maar TS is behoorlijk vaag over veel dingen mogelijk omdat TS zelf ook wel weet dat het geen zuivere koffie is. Bovendien denk ik niet dat we hier adviezen mogen geven om fraude te faciliteren.
zwabbertje schreef: Gelukkig leven we in een vrij land waarin we vrij zijn keuzes te maken op basis van onze eigen situatie en hebben we een democratisch gekozen overheid die in al zijn wijsheid (?) wetten maakt waar mensen gebruik van maken.
't is maar wat u vrij en democratisch noemt. In de rubriek "wist u datjes" de volgende wist u dat kinderbijslag voor het eerst werd ingevoerd door de duitse bezetter ? Dan heb ik toch andere ideeën over vrijheid en democratie.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door ruud_a »

d.reneerkens schreef:fraudeurs zijn we totaal niet. We hebben met alle goede bedoelingen het gastouderbureau ingeschakeld om alles goed te regelen. Daarnaast hebben we hun adviezen opgevolgd.

We moesten maandelijks een bedrag betalen aan het gastouderbureau voor de administratie. Het bureau heeft het zo verwerkt dat deze kosten verminderd werden op het bedrag dat de gastouder zou ontvangen en wij deze kosten terug geschonken kregen. Zo werd het ons voorgeschoteld en wij hadden er alle vertrouwen in dat we het juiste pad bewandelde.

Het is belachelijk dat we als oplichters worden neergezet terwijl dit totaal niet zo is en we het zo goed mogelijk wilde regelen.

Grtjs Dave
is dit niet de definitie van fraude?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
Nicky_The schreef:...Als u alle vragen met 'nee' kunt beantwoorden, is dit wel erg opmerkelijk te noemen..
Als u in ieder geval 1 vraag met 'ja' kunt beantwoorden, had u zelf wel degelijk door dat het niet klopte..
Ook als het antwoord op al die vragen "nee" is mag men zich wel achter een oor krabben. Struisvogelpolitiek of ik wist het niet is gewoon een slap excuus.
sephora30 schreef:En de kinderbijslag moet ook afgeschaft worden want dat geld gaat ook op in het normale huishouden.

:shock:
Daar is het toch ook voor bedoeld of hoeven kinderen niet te eten, schone kleren te dragen, te douchen enz enz. Dacht je dat het bedoelt was als spaarpotje ofzo :roll:
Daar is het dan wel voor bedoeld maar is eigenlijk nog geen argument om het in stand te houden. Waarom moet dit via gemeeschapsgelden rondgepompt worden ? Dat mensen dat lekker zelf betalen.
op zich een goed idee om het af te schaffen, maar dan zullen wel de lonen en uitkeringen omhoog moeten
anders zitten de kinderen straks met een bekertje op de stoep te bedelen
administratief zou dit wel heel erg veel werk schelen bij de overheid, dus mogelijk kan dit voor een gedeelte de verhoging van de lasten bij het bedrijfsleven beperken

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door bprosman »

en uitkeringen omhoog moeten
Huh ? Als je een uitkering hebt , heb je over het algemeen geen baan. Waar heb je dan kinderopvang voor nodig ?
Draait t om, 'uitkeringsgerechtigden' zouden verplicht gastouder moeten worden. :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
en uitkeringen omhoog moeten
Huh ? Als je een uitkering hebt , heb je over het algemeen geen baan. Waar heb je dan kinderopvang voor nodig ?
We waren nogal afgedwaald van het topic en er was ook een discussie ontstaan over de kinderbijslag en daar ging het even over. Da's wat anders dan kinderopvang.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@saphora
natuurlijk heeft een moeder soms ontspanning nodig! maar ligt eraan wat!

ben ik het absoluut mee eens,maar het kan ook TE zijn,ikke ikke ikke,snap je :wink:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bprosman schreef:
en uitkeringen omhoog moeten
Huh ? Als je een uitkering hebt , heb je over het algemeen geen baan. Waar heb je dan kinderopvang voor nodig ?
Draait t om, 'uitkeringsgerechtigden' zouden verplicht gastouder moeten worden. :wink:
Mensen met een uitkering hebben ook geen recht op de kinderopvangtoeslag. Sterker nog, de belasting kijkt naar het aantal uren dat je gewerkt hebt en het aantal uren dat jij kinderopvang aangevraagd hebt. Wanneer je te veel kinderopvang uren aangevraagd hebt tov je gewerkte uren, wordt je ook gekort.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Volledige kinderopvangtoeslag terugbetalen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef: Huh ? Als je een uitkering hebt , heb je over het algemeen geen baan. Waar heb je dan kinderopvang voor nodig ?
Draait t om, 'uitkeringsgerechtigden' zouden verplicht gastouder moeten worden. :wink:
Dat zie je toch verkeerd. Ik moest mijn jongste verplicht in laten schrijven op een kinderdagverblijf en de kosten zouden dan voor de dienst komen. Omdat je verzekerd moet zijn van een plek voordat je een baan kan krijgen. De plek is tot op heden nog niet vrijgekomen trouwens (is nu 4,5 jaar).

Gesloten