LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurste bank: Knab

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

O.a. Duitse banken en de Belgische Argenta Bank volgens mij zijn gratis.

Knab
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Knab »

Geachte Jan 1 en andere deelnemers,

Vanuit Knab een reactie op de services & producten die wij aanbieden.

iDeal
Bij Knab kunt u binnenkort met iDeal betalen. De reden dat betalen met iDeal op dit moment niet kan, heeft te maken met de invoering van IBAN binnen het Nederlandse betalingsverkeer. Wij gaan mee in deze overstap.

Chipknip
Met de Knab Bankpas kunt u niet betalen met Chipknip. We hebben hier bewust voor gekozen, omdat de verwachting is dat de Chipknip gaat verdwijnen. In de nabije toekomst zal contactloos betalen met de mobiele telefoon worden geïntroduceerd. Hierdoor neemt het betaalgemak aanzienlijk toe en is chippen niet meer relevant. Om deze reden heeft Knab besloten niet te investeren in de Chipknip. Om een alternatief te bieden voor het betaalgemak van de Chipknip bij parkeerautomaten werken we nauw samen met Yellowbrick, de aanbieder van het parkeren met uw mobiele telefoon.

Nooit meer naar een bankkantoor
Bij Knab kunt u alles zelf online regelen. U hoeft dus nooit meer tijdens kantooruren naar een kantoor om uw bankzaken te regelen. Omdat wij geen kantoor hebben, kunt u geen contant geld bij ons storten. Als u nog een rekening bij een andere bank heeft, kunt u daar de contante stortingen doen en het geld online overboeken naar de Knab Betaalrekening.

Creditcard
De Knab Visa Card is in de maak en wordt naar verwachting nog dit najaar aangeboden!

Rente op de betaalrekening
Bij Knab ontvangt u inderdaad rente op de betaalrekening. Tot 2.000,- euro is dit 0,5% en daar boven 1,3%. We doen niet aan valutering. Valutering is een methode voor het bepalen van het moment dat uw geld rentedragend wordt. Wij hanteren geen valutadagen. Dat betekent dat zodra er geld op uw rekening staat, u over het saldo direct rente opbouwt.

Betalen in het buitenland
U kunt in het buitenland met uw Knab Bankpas betalen en geld opnemen overal waar u het Maestro logo ziet. Er kunnen enkele lokale uitzonderingen zijn, maar over het algemeen geldt dit wereldwijd.
De Knab Bankpas en Cardreader zijn gratis, ook bij vermissing of defect. En met uw Knab Bankpas kunt u een onbeperkt aantal keer geld opnemen uit elke geldautomaat.

Neem een kijkje op onze website voor onze tarieven. Of bekijk onze demo’s en oordeel zelf.

Met vriendelijke groet, Natalie ( Knab)
Jan1 schreef:Let op, bij Knab geen iDeal, geen creditcard, geen chipknip, geen mogelijkheid om gratis contant geld te storten, wel slechts 0,5% rente over de eerste €2.000,00 op je betaalrekening. Ook is niet bekent hoeveel er voor een tweede bankpas betaalt moet worden, niet is bekent hoeveel een nieuwe bankpas kost bij vermissing of defect, over kosten van vervanging van cardreader wordt niet gesproken. Er zijn wel andere banken die meer bieden voor veel minder geld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door kweenie »

student538 schreef:O.a. Duitse banken en de Belgische Argenta Bank volgens mij zijn gratis.
Bij de meeste Duitse banken moet je bv. betalen als je geld wil opnemen bij een automaat die niet van de eigen bank is. Dus ook als je bv. in NL geld wil opnemen. Ook zijn bv. niet altijd automatische overschrijvingen of incasso's gratis en een groot aantal banken rekent een maandtarief als je saldo niet boven een bepaald niveau zit of als je niet maandelijks een x-bedrag gestort krijgt. En nog zo wat aspecten waar je op moet letten.

Bij een groot aantal op het oog goedkope banken zullen veel mensen daarom op die manier toch duurder uit zijn dan met een simpele Nederlandse bank. Maar natuurlijk ligt dit heel erg aan wat je doet met je rekening.

Daarnaast zijn er natuurlijk zaken zoals ideal die je met een Duitse rekening niet hebt.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

Knab schreef:Geachte Jan 1 en andere deelnemers,

Vanuit Knab een reactie op de services & producten die wij aanbieden.

iDeal
Bij Knab kunt u binnenkort met iDeal betalen. De reden dat betalen met iDeal op dit moment niet kan, heeft te maken met de invoering van IBAN binnen het Nederlandse betalingsverkeer. Wij gaan mee in deze overstap.

deze service wordt dus niet aangeboden
het is een vage belofte voor de toekomst
die kennen we dus al van de aegon



Chipknip
Met de Knab Bankpas kunt u niet betalen met Chipknip. We hebben hier bewust voor gekozen, omdat de verwachting is dat de Chipknip gaat verdwijnen. In de nabije toekomst zal contactloos betalen met de mobiele telefoon worden geïntroduceerd. Hierdoor neemt het betaalgemak aanzienlijk toe en is chippen niet meer relevant. Om deze reden heeft Knab besloten niet te investeren in de Chipknip. Om een alternatief te bieden voor het betaalgemak van de Chipknip bij parkeerautomaten werken we nauw samen met Yellowbrick, de aanbieder van het parkeren met uw mobiele telefoon.


dit is dus een service die NIET wordt verleend hoewl ik hem niet zal missen


Nooit meer naar een bankkantoor
Bij Knab kunt u alles zelf online regelen. U hoeft dus nooit meer tijdens kantooruren naar een kantoor om uw bankzaken te regelen. Omdat wij geen kantoor hebben, kunt u geen contant geld bij ons storten. Als u nog een rekening bij een andere bank heeft, kunt u daar de contante stortingen doen en het geld online overboeken naar de Knab Betaalrekening.

u weet het leuk te brengen
heel veel nederlanders willen graag de service van een bankkantoor
het kantoor van mijn bank zal wel blij zijn met de knabbank
wel de lasten van het geld verwerken, maar niet de lusten van het geld bij hen op de bank
de bankstortingen zullen dan wel snel duurder worden


Creditcard
De Knab Visa Card is in de maak en wordt naar verwachting nog dit najaar aangeboden!


ook een vage belofte voor de toekomst

en nog maar afwachten wat die dan gaat kosten bovenop de betaalrekening


Rente op de betaalrekening
Bij Knab ontvangt u inderdaad rente op de betaalrekening. Tot 2.000,- euro is dit 0,5% en daar boven 1,3%. We doen niet aan valutering. Valutering is een methode voor het bepalen van het moment dat uw geld rentedragend wordt. Wij hanteren geen valutadagen. Dat betekent dat zodra er geld op uw rekening staat, u over het saldo direct rente opbouwt.


als je dus 4000 euro op je rekening hebt krijg je dus 0,9% rente


Betalen in het buitenland
U kunt in het buitenland met uw Knab Bankpas betalen en geld opnemen overal waar u het Maestro logo ziet. Er kunnen enkele lokale uitzonderingen zijn, maar over het algemeen geldt dit wereldwijd.
De Knab Bankpas en Cardreader zijn gratis, ook bij vermissing of defect. En met uw Knab Bankpas kunt u een onbeperkt aantal keer geld opnemen uit elke geldautomaat.

handig dat je een gratis pas bij je betaalrekening krijgt
dan kun je tenminste je geld van de bank halen
een onbeperkt aantal keren geld opnemen is overigens niet het zelfde als een onbeperkt bedrag opnemen
je loopt dus een risico dat je een aantal dagen bezig bent als je een groter bedrag van de bank wilt halen


Neem een kijkje op onze website voor onze tarieven bij https://www.knab.nl/tarieven-van-knab/. Of bekijk onze demo’s en oordeel zelf.



Met vriendelijke groet, Natalie ( Knab)
Jan1 schreef:Let op, bij Knab geen iDeal, geen creditcard, geen chipknip, geen mogelijkheid om gratis contant geld te storten, wel slechts 0,5% rente over de eerste €2.000,00 op je betaalrekening. Ook is niet bekent hoeveel er voor een tweede bankpas betaalt moet worden, niet is bekent hoeveel een nieuwe bankpas kost bij vermissing of defect, over kosten van vervanging van cardreader wordt niet gesproken. Er zijn wel andere banken die meer bieden voor veel minder geld.

Knab
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Knab »

Geachte ruud_a en Jan1,

Graag geef ik terugkoppeling op een aantal opmerkingen.

iDEAL
Deze functie zal begin november beschikbaar worden voor onze klanten. Betreffende de Europese invoering hiervan, kunt u punt 3 in de volgende link bekijken: http://www.sepa.nl/sepa/migratie

Bankkantoor
Voor alle Nederlanders die behoefte hebben aan een bankkantoor zijn er gelukkig genoeg alternatieven. Wij richten ons op klanten die graag hun bankzaken digitaal willen regelen. Hierbij zijn wij 7 dagen per week van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds bereikbaar voor alle vragen. Hiervoor hebben we meerdere kanalen ingericht. Naast het traditionele telefoon kanaal, beantwoorden wij bijvoorbeeld ook vragen per chat.

Geld opname
Het is mogelijk om het opname limiet te verhogen. Hiervoor kan een klant contact met ons opnemen of dit zelf instellen via de Persoonlijke Bankomgeving. Op die manier hoeft u er dus niet meerdere dagen over te doen om een groot bedrag op te nemen.

Tweede betaalrekening
Binnen het abonnement kunt u zoveel extra betaalrekeningen of spaarrekeningen openen als u zelf maar wilt. Dat valt allemaal binnen de kosten van het abonnement. Ook is het vervangen van een vermiste bankpas of een defecte cardreader kosteloos.

Met vriendelijke groet, Jorn (Knab)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

Knab schreef:Geachte ruud_a en Jan1,

Graag geef ik terugkoppeling op een aantal opmerkingen.

iDEAL
Deze functie zal begin november beschikbaar worden voor onze klanten. Betreffende de Europese invoering hiervan, kunt u punt 3 in de volgende link bekijken: http://www.sepa.nl/sepa/migratie

voorlopig dus vage beloftes voor de toekomst
dus in ieder geval een service die u [nog?] niet verleent



Bankkantoor
Voor alle Nederlanders die behoefte hebben aan een bankkantoor zijn er gelukkig genoeg alternatieven. Wij richten ons op klanten die graag hun bankzaken digitaal willen regelen. Hierbij zijn wij 7 dagen per week van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds bereikbaar voor alle vragen. Hiervoor hebben we meerdere kanalen ingericht. Naast het traditionele telefoon kanaal, beantwoorden wij bijvoorbeeld ook vragen per chat.

dit maakt het niet hebben van bankkantoren nog steeds niet tot een service
u zegt nu dat u zich richt tot mensen die via internet willen bankieren
dus mensen die graag een kantoor hebben heeft u liever niet

dat klinkt al heel anders

1 dus mensen met enkel een betaalrekening moeten niet bij u zijn, want de kosten zijn te hoog
2 menen met een kleine spaarrekening moeten niet bij u zijn, want de kosten zijn te hoog
3 mensen die graag een kantoor willen moeten niet bij u zijn
4 mensen met een grote spaarrekening moeten waarschijnlijk ook niet bij u zijn, want ik betwijfel of uw rentes concurerend zijn met de rentes van diverse andere banken
als ik goed gelezen heb wordt de spaarrente in het nieuwe jaar al verlaagd
5 mensen in zijn algemeenheid die kleine beleggingen hebben, moeten niet bij u zijn, want die krijgen bovenop de kosten van de betaalrekening ook nog eens de kosten voor de beleggingen


Geld opname
Het is mogelijk om het opname limiet te verhogen. Hiervoor kan een klant contact met ons opnemen of dit zelf instellen via de Persoonlijke Bankomgeving. Op die manier hoeft u er dus niet meerdere dagen over te doen om een groot bedrag op te nemen.

als ik wat meer tijd heb zal ik nog eens kijken wat er staat bij geldopnames
er is eerder geschreven over geldopnames in het buitenland
het woord buitenland zie ik hier niet meer staan


Tweede betaalrekening
Binnen het abonnement kunt u zoveel extra betaalrekeningen of spaarrekeningen openen als u zelf maar wilt. Dat valt allemaal binnen de kosten van het abonnement. Ook is het vervangen van een vermiste bankpas of een defecte cardreader kosteloos.

als ik dit letterlijk neem kan ik dus 365 rekeningen openen met 365 passen en 1 rekening extra voor de schrikkeljaren
ik ben bang dat de zaken niet zo simpel zijn


Met vriendelijke groet, Jorn (Knab)

bovendien ben ik nog steeds van mening dat u dit forum probeert te gebruiken voor reclamedoeleinden

als ik mijn mening mag geven over de knabbank dat een verlengstuk is van de aegon dan
wil ik van de aegon stellen dat ze naar mijn mening miljoenen dan wel miljarden hebben GESTOLEN van consumenten met hun polissen
naar mijn mening zou de aegon dan ook eigenlijk gezien moeten worden als een criminele organisatie
en de directie als leidinggevend aan een criminele organisatie
de overheid zal het waarschijnlijk anders zien, maar mijn mening hadden de directie en betrokkenen strafrechterlijk vervolgd moeten worden
naar mijn mening zouden alle onderdelen en vertakkingen van een dergelijke organisatie, moeten worden gemeden als de pest, tot alle kwaad binnen de organisatie met wortel en tak is uitgeroeid

het wordt tijd dat het ethisch zakendoen weer eens terugkomt

u zult in mij dus nooit een voorstander vinden van de knabbank

met vriendelijke groet
ruud

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

In het Financiële Dagblad stond een stukje dat de kosten een gevoelig onderwerp is bij de mensen. Dacht even dat ze dit ook uit het forum stuk hadden gehaald!

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Lisare »

@Ruud

Maak je niet zo druk.

Knabbe jongen die jou kan dwingen daar klant te worden.

Zoek de bank van je voorkeur en laat iedereen in zijn waarde.

Ik vind het idee lovenswaardig, nu nog onder druk van concurrentie de prijzen aanpassen en we zijn op de goede weg.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lisare, wat bedoel je met lovenswaardig ? We hebben hier te maken met een nieuwe loot aan de beruchte en giftige Aegonboom. Hoe lekker mals de blaadjes ook lijken je moet ervoor oppassen !

De directeur is, lees hierbvoven maar, nu al betrapt op leugens en verdraaiingen.

Aegon heeft tienduizenden mensen de afgrond in geholpen met hun woekerpolissen. Dat hebben ze nog niet opgelost. Doodleuk beginnen ze nu weer. De Knab wil ook beleggingsadviezen gaan geven. Ik ben bang dat dat uiteindelijk giftige besjes blijken te zijn.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Lisare »

@Sjoegel

Met lovenswaardig bedoel ik het idee, even los van wie er achter zit.

Het zal nog wat concreter moeten worden en er moeten meer keuzemogelijkheden komen.

Als je alleen wilt sparen en betalen hoeft dat natuurlijk geen 15 euro per maand te kosten.

Meer diverentiatie is daarom gewenst, maar het idee is in de basis goed (transparant en zonder verborgen kosten).

Ik vind het te kort door de bocht om op de genoemde tekortkomingen te wijzen. Die zijn ingegeven door wet- en regelgeving of zijn simpelweg niet op korte termijn te realiseren. De basis staat, nu de rest nog.

JackKu
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 15:37

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door JackKu »

Knab schreef:Geachte sjoegel, beste andere gebruikers,

Net als elke andere onderneming moet Knab inderdaad ook geld verdienen. Dit doen wij door duidelijk te vermelden wat de kosten zijn. Wij zullen niet de kosten versleutelen in onze producten, maar altijd helder weergeven waar u aan toe bent. Dat is waar Knab het verschil wil maken.
Knab wil ook anders zijn als het aankomt op de producten die we aanbieden. Wij willen eerlijk zijn, dat zou dus kunnen betekenen dat u een bepaalde dienst toch beter ergens anders af kunt nemen. Tegelijkertijd werken wij er hard aan dat een klant zo enthousiast is over Knab, dat deze Knab als zijn centrale financiële plek zal houden. Onze tools zijn ook zo gemaakt dat ze niet exclusief Knab kunnen bevatten, maar ook gegevens van andere dienstverleners. De alerts die uitgestuurd worden vanuit Knab zijn niet product gericht, dat gaat tegen ons gedachtegoed in, de alerts vertellen u waar u financieel voordeel kunt behalen. Het gaat om uw financiën, en niet om onze producten.

U kunt op onze website al kennis maken met bijvoorbeeld ons Financieel Plan door een test versie in te vullen. Mocht uw interesse gewekt zijn, u kunt Knab natuurlijk ook gewoon uitproberen. Overstappen is niet verplicht. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons op vele manieren bereiken. Ook deze informatie is terug te vinden op de website van Knab.

Met vriendelijke groet, David (Knab)
Allereerst, ik vind de bank die jullie hebben opgezet interessant, en ik zou best kunnen overstappen. Maar ik heb een paar dingen die mij (en ik denk vele anderen) tegen houden.

Jullie zeggen dat er een vast bedrag van 15 euro/maand wordt gerekend, en dat in tegenstelling tot andere banken dit een all-in tarief is. Maar in feite bedoelen jullie: dit is een all-in tarief dat wat hoger ligt dan bij andere banken, en daarnaast moet je net als bij andere banken gewoon nog extra betalen voor diensten, zoals credit card, spoedoverboekingen, etc.
Al hoewel ik begrijp dat extra kosten in rekening worden gebracht, dan nog, als je echt een vernieuwende bank had willen zijn, dan had je ook echt een ALL-IN tarief moeten aanhouden.

Verder, ik snap niet dat jullie niet direct bij het openen van de bank een creditcard hebben aangeboden. Ook snap ik niet dat het saldo op de rekening pas boven de 2000 euro 1,3% oplevert. Dat is ook weer een voorbeeld van een half-echt-nieuwe-bank-maatregel. Als je het dan doet doe het dan goed. Lekker duidelijk 1,3% over het hele bedrag....

In aanvulling op het rente bedrag op de betaalrekening. Je kan wel zeggen, we gaan automatisch overboeken om roodstand te voorkomen. Maar wat ons echt zou helpen is gewoon op iedere rekening het zelfde rentetarief te hanteren. Waarom op een spaarrekening zetten? (behalve dan als de gebruiker potjes wil maken).

En een vraagje: Hoe stort ik geld?
(ik neem aan dat jullie ook graag ondernemers als klant willen hebben, en die moeten zo nu en dan cash betalingen kunnen storten)

Er wordt op de site aangegeven dat er Alerts zijn. Dat is handig. Jullie noemen dan een Alert voor het aflopen van de hypotheek. Twee vragen:
-Moet ik die datum dan ooit zelf ergens invullen? Of weten jullie dat (ook als de hypotheek bij andere instantie is afgesloten)
-Waarom is dit handig? als ik die datum ken kan ik het toch gewoon in mij Agenda zetten of in mijn Smartphone?

En jullie hebben het altijd over "alerts voor aflopen hypotheek termijn.... , etc.", maar vul eens de etc in. Er is denk ik voldoende ruimte op de site om een totaal lijst te geven van alle mogelijke alerts.

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Spoed overboekingen zijn bij de meeste banken al gratis geworden. Als je voor een bepaald tijdstip over laat boeken dan staat het dezelfde dag nog op de andere rekening. Bij ING is dat volgens mij voor 15.30 en bij de ASN bank 13.30. De ASN bank is de goedkoopste bank voor internet bankieren. Voor slechts 12 euro per jaar heb je daar een betaal rekening met rente vanaf 0,01 eurocent met 1% rente. ASN kost dus 1 euro per maand dan is Knab Bank zo'n 1500% duurder. www.eerlijkebankwijzer.nl komt Aegon niet zo goed uit de bus.

Knab
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Knab »

Geachte JackKu,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie. Leuk om te horen dat u het concept van Knab interessant vindt! Ik beantwoord hieronder uw vragen.

Knab Abonnement
Binnen het abonnement van 15 euro kunt u zoveel betaal- en spaarrekeningen openen als u wilt, en gebruik maken van onze andere services zoals het Financieel Plan. Daarbuiten worden er inderdaad wel kosten in rekening gebracht voor specifieke producten zoals bijvoorbeeld vermogensbeheer. We hebben alle overige kosten inzichtelijk gemaakt op een pagina op onze website, zie https://www.knab.nl/tarieven-van-knab/ .

Nieuwe producten en creditcard
U vraagt zich af waarom de Knab Creditcard niet direct bij het openen van de bank beschikbaar is gekomen. We zijn gestart met een beperkt aantal producten en hierbij is ervoor gekozen om de creditcard niet direct toe te voegen aan het pakket. We werken momenteel hard aan nieuwe producten, zo ook aan de creditcard die gepland staat voor begin 2013.

Rente op de betaalrekening
Over het algemeen geldt dat saldo onder 2000,- euro vooral voor betalingsverkeer wordt ingezet. Dit geld moet dus altijd direct beschikbaar zijn en kan Knab niet zo lang uitzetten als spaargeld of als saldo op een betaalrekening boven 2.000,- euro. Om te voorkomen dat u steeds geld van de spaarrekening naar uw betaalrekening moet verplaatsen, geven wij een iets hogere rente bij een saldo boven 2.000,- euro. Mocht u altijd willen profiteren van de rente op de spaarrekening, die hoger is dan die op de betaalrekening, zou u roodstand met automatisch aanzuiveren vanaf uw spaarrekening in kunnen stellen. Eén percentage zou overzichtelijk zijn dat ben ik met u eens,

Geld storten
Bij Knab is het niet mogelijk om contant geld te storten. Ik begrijp dat ondanks dat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van pinbetalingen, het voor sommige ondernemers nodig is om geld te storten. Echter hebben wij ervoor gekozen om dit niet aan te bieden.

Alerts
Bij Knab ontvangt u slimme alerts op basis van de informatie die u invult in het Financieel Plan. Zo ontvangt u relevante alerts voor uw situatie, nadat u die zelf eenmalig heeft ingevoerd. U kunt de afloopdatum van uw hypotheek natuurlijk ook in uw smartphone zetten, maar dit is niet meer nodig als u het plan heeft ingevuld. Ook ontvangt u tips om fiscaal voordeel te behalen op basis van uw eigen situatie. Hierbij kunt u denken aan alerts over fiscaal vriendelijk schenken, voordeel dat u kunt behalen als u een leaseauto heeft of over het saldo op uw rekeningen. Er wordt aan gewerkt om op de website inzichtelijk te maken wat nu daadwerkelijk het voordeel is als u gebruik maakt van onze alerts, op korte termijn zal dit zichtbaar worden.

Ik hoop dat uw vragen hiermee beantwoord zijn, mocht u nog andere vragen hebben laat het dan gerust weten.

Met vriendelijke groet,

Nienke (Knab)

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door juwita »

Ach KNAB is een volle dochter van AEGON en dat zegt alles.
AEGON de grootste verkoper van woekerpolissen in Nederland. AEGON de spindoctor ook en veroorzaker achter het aandelenlease-drama.AEGON de partij ook die al circa 10 jaar verzeild is in tal van rechtszaken en weigert om de slachtoffers van haar zwendel- en misleidingspraktijken schadeloos te stellen.

Opzouten dat AEGON, met KNAB erbij !

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jammer dat Nienke van Knab niet ingaat op de aantoonbare leugens en verdraaiingen van de directeur van de Knab, Rene F.

Bas_1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:45

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Bas_1974 »

Dat knab transparante financiele dienstverlening wil aanbieden vind ik persoonlijk een zeer goede zaak. En ze hebben groot gelijk dat ze iedereen in dit forum daarvan proberen te overtuigen. Ik snap het wantrouwen van velen in dit forum over alles wat in het verleden gebeurd is goed, maar kun je dat deze nieuwe speler aanrekenen?

Over mijn huidige bank (Rabo) ben ik echter niet dusdanig negatief dat ik direct overweeg om over te stappen. De redenen:
- Wellicht ben ik een van de weinigen die gebruik maakt van de chipknip, maar in ons bedrijfsrestaurant is dat de enige betaalmogelijk.
- Bestaan ze nog wel over enkele jaren?
- Hoe stabiel is hun internetsite?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

maar kun je dat deze nieuwe speler aanrekenen?
Het is oude wijn in nieuwe zakken zoals hierboven te lezen is. Afkomstig van de mestvaalt van de DSB. (Dirk Scheringa bank)

Laat ze zicht maar eens bewijzen ! De schijn hebben ze echter op alle punten tegen.

Bas_1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:45

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Bas_1974 »

sjoegel schreef: laat ze zich eerst maar eens bewijzen
Helemaal mee eens sjoegel!

Maar ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel. In mijn ogen is innovatie/transparantie de enige manier van knab om het te redden in de concurrentie met de 4 grootbanken met hun diverse labels (Rabo, ABN, ING en SNS)

Bas_1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:45

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Bas_1974 »

Op de site van knab staat:

Rentetarieven kunnen op ieder moment aangepast worden.

Helaas geen transparantie op dit punt dus, waarom dit tarief niet baseren op een "onafhankelijke" marktstandaard (euribor bijvoorbeeld) +/- een opslag voor risico. Niet voor kosten want die zitten al in de maandfee.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik heb sterk de indruk dat de posting van jackku in werkelijkheid een posting van de knabbank is
zo kunnen ze weer een keer reclame maken op dit forum

het antwoord op de vraag over die creditcard is ook wel aardig

Verder, ik snap niet dat jullie niet direct bij het openen van de bank een creditcard hebben aangeboden.

U vraagt zich af waarom de Knab Creditcard niet direct bij het openen van de bank beschikbaar is gekomen. We zijn gestart met een beperkt aantal producten en hierbij is ervoor gekozen om de creditcard niet direct toe te voegen aan het pakket


het antwoord op de vraag waarom er niet direct een creditcard werd aangeboden luidt:
omdat we hebben besloten dat niet te doen

Gesloten