LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Kees1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:33

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Kees1965 »

Vandaag horizon gekregen. Drama kan ik u zeggen. Loopt steeds vast, interactieve menu verdwijnt. Na opstarten erg lang wachten voor tv. Echt drama. UPC gebeld maar nee. Gaat morgen direct weer retour. Ik raad het iedereen af !

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

Kees1965 schreef:Vandaag horizon gekregen. Drama kan ik u zeggen. Loopt steeds vast, interactieve menu verdwijnt. Na opstarten erg lang wachten voor tv. Echt drama. UPC gebeld maar nee. Gaat morgen direct weer retour. Ik raad het iedereen af !
Prima dat deze berichten geplaatst worden, als je het upc forum volgt wordt men er niet vrolijker op:)

Timvanl1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 18:29

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Timvanl1 »

Helaas lijkt het Horizon van UPC inderdaad mooier dan het in werkelijkheid is.. Het ging bij mij al mis voordat ik het had.. Ik had een afspraak maar nog geen box in huis, toen had ik de box waren ze de afspraak vergeten te verzetten. Ik heb het uiteindelijk maar zelf geinstalleerd. Als je dan gaat bellen zetten ze je rustig een half uur in de wacht en als ze het niet weten, verbinden ze je zogenaamd door maar zit je weer een half uur..

Nu werkt inmiddels na heel wat telefoontjes alles redelijk maar heb ik nog een probleem met het online tv kijken op mijn macbook. Het downloaden van de Widevine media optimizer lukt wel maar ik krijg de volgende melding als ik het programma open: ''Could not find user's Internet Plugins folder''

Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

Vandaag in Haarlem een UPC store binnengelopen en me als klant voor Horizon voorgesteld.
Conclusie van de ontvangen pr verkooppraat:
alle tv,s muv de analoog tv is geschikt voor horizon,terwijl op de website van UPC een hele waslijst van niet geschikte tv,s staat verrmeld.
klachten over horizon door gebruikers?, nooit iets van gehoord door de store.
Advies UPC : geef alle winkel medewerkers een eenzelfde en gerichte opleiding, voeg erbij toe dat een niet werkende horizon vervangen kan worden zonder de normale mediabox zonder extra kosten.

Ikzelf schaf de horizon nog even niet aan, kan webcare UPC hier een algemeen verhaal neerpennen? :idea:

Wieger1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 18:49

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Wieger1979 »

Hallo,

Nou wij hebben misschien de mogelijke oorzaak van het groene beeld probleem.

Wij hebben ook een Philips tv met een horizon box. Ook wij hadden last van het groene beeld probleem waar meer mensen last van hebben. Nu is bij ons een aantal dagen geleden het geluid wat via het HDMI kanaal gaat ook uitgevallen. Wij hebben alles afgezocht en software updates gedaan om te kijken of hiermee het probleem verholpen was. nee dus, daarna gecheckt of de blue-ray, die ook via de HDMI verbonden is, het nog deed, ook daar alleen beeld, geen geluid! Toen horizon box met scart aangesloten en toen deed alles het weer.

Hierna hebben we de horizon box weer met de HDMI verbonden om te kijken als hier iets in de settings verkeerd stond. Na een aantal uur hier mee gespeeld te hebben viel het ons op dat sinds het geluid het niet meer doet het probleem van het groene beeld verholpen is!!!!

Wij hebben zo'n idee dat er een of andere (kort)sluiting is tussen de UPC horizon box en de TV via HDMI. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? Ik ga contact opnemen met UPC maar laat de TV ook nakijken door een vriend van mij die deze tv ontwikkeld voor Phillips.

Ik hou u op de hoogte.

Mvg Wieger

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ Timvanl1,

Wellicht dat u op onze website een oplossing kunt vinden omtrent de problemen met de installatie van Widevine op uw Macbook.

https://help.horizon.tv/app/answers/detail/a_id/961

https://help.horizon.tv/app/answers/detail/a_id/898

@Wieger1979 & Har06,

Het kan gebeuren dat u problemen ervaart met het beeld van uw televisie zodra u de Horizon mediabox heeft aangesloten. Er zijn verschillende mogelijkheden:

• U ziet een groen / roze beeld
• U heeft last van kortstondige haperingen van het beeld (zwart beeld)
• U heeft last van een verstoord beeld/geluid
• U krijgt de foutmelding 2040 te zien

Deze problemen ontstaan omdat er geen goede communicatie is tussen uw televisie en de Horizon mediabox – ondanks dat deze verbonden zijn met de HDMI-kabel. Hierdoor kunt u niet van Horizon genieten zoals het hoort. Dit is een vervelend maar inmiddels bekend probleem – en we werken dan ook hard aan een permanente oplossing. Het probleem doet zich voor bij een aantal televisie toestellen – voornamelijk met een fabrieksjaar van vóór 2009.

[Wat nu al te doen, zodat u toch televisie kunt kijken?]

1. Controleer of uw televisie beschikt over de laatste versie van de televisie-software. Download, indien nodig, de meest recente software voor uw televisie. Raadpleeg de handleiding van uw tv-toestel hiervoor. Mocht dit niet helpen, probeer dan stap 2.

2. Een aantal televisie toestellen heeft een probleem om een tv resolutie van 1080p (dé HD standaard) aan te kunnen. Door de resolutie aan te passen naar 720p kan het probleem worden verholpen, en kunt u televisie kijken. Aanpassen doet u via het MENU van uw Horizon Mediabox en doorloop de volgende stappen:

MENU > OPTIES > INSTELLINGEN > TELEVISIE > BEELDINSTELLINGEN > HDMI RESOLUTIE > Selecteer “720p” en druk OK.

3. Helpt stap 2 niet? Sluit dan uw televisie toestel en uw Horizon Mediabox aan met een SCART kabel. U kunt in ieder geval televisie kijken in digitale kwaliteit. Helaas beleeft u televisie niet in de allerhoogste HD-kwaliteit, zoals u van Horizon TV mag verwachten.

Zodra UPC de permanente oplossing beschikbaar heeft, zullen we u hierover informeren.

Wilt u weten of uw televisie –toestel hier last van kan hebben? Raadpleeg dan de door ons samengestelde lijst van tv-toestellen die hier last van kunnen hebben. http://www.upc.nl/klantenservice/televisie/tv-checker/


Met vriendelijke groet,
Marcel

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

Webcare UPC,

De voorstaande gegeven oplossingen met de Horizon in relatie tot juiste verbindingen cq een bijpassende TV is makkelijk geschreven, ik zie nu dat er diverse tv,s voorkomen op de UPC list, wat nu te doen ?, de tv,s van 3 jaar wegdoen ? lijkt me van niet.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Har06,

Je TV wegdoen is uiteraard geen optie. In mijn bovenstaande post staan 3 mogelijke workarounds, deze zijn bedoeld als workarounds voor de tv-toestellen die op de door ons samengestelde lijst staan.

We werken aan een permanente oplossing. Zodra wij de permanente oplossing beschikbaar hebben, zullen we u hierover informeren.

Met vriendelijke groet,
Marcel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

@webcare... je moet toch toegeven dat dat Horizon niet genoeg getest is?
Ik ben zelf klant bij UPC , maar hoef die zooi niet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:@webcare... je moet toch toegeven dat dat Horizon niet genoeg getest is?
Ik ben zelf klant bij UPC , maar hoef die zooi niet.
Merkwaardig dat er een product op de markt gezet wordt welke aan alle kanten rammelt, de werkhandleidingen van UPC isn iets voor techneuten en dat ben ik (nog) niet :) :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

?, de tv,s van 3 jaar wegdoen ? lijkt me van niet.
Of nog even niet op HDMI aansluiten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
?, de tv,s van 3 jaar wegdoen ? lijkt me van niet.
Of nog even niet op HDMI aansluiten.

Onzin, het product voldoet niet.

barabats
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012 15:50

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door barabats »

nu sinds introductie horizon, alle klachten erover zijn ondertussen wel genoemd, maar wat mij t hardst tegen de borst stuit, UPC DOET HELEMAAL NIETS om de problemen op te lossen,

HDCP probleem, loopt dus nu al 3mnd, maar men is bij UPC nog steeds "in overleg" met philips!?

HÉ UPC het gaat er niet om wie er schuldig is het gaat er om dat t probleem opgelost wordt!!!

zo zijn er nog veel andere problemen te noemen waar men dus al 3mnd niet s aan doet! (zeggen dat je er mee bezig bent maar geen resultaat leveren = voor de klant NIETS DOEN!

Maare Radar wordt t niet eens tijd dat UPC zich voor de camera komt veranwoorden voor het misbaksel wat bekend staat als HORIZON?!

als jullie eigen forum een topic heeft met meer dan 50 reacties en zowel chelloo.com als forum.upclive.com VOL staan met klachten waar dus als 3mnd niets mee gebeurt, t product nog steeds aangeprezen en verkocht wordt alsof het "het nieuwe TV-kijken" is, terwijl UPC heel goed weet dat t niet werkt (MISLEIDENDE REKLAME!) lijkt t mij toch dat ze iets uit te leggen hebben!

ik hoop snel iets te vernemen mbt actie vanuit Radar, aangezien Radar er toch is om dit soort problemen uit de wereld te helpen!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
?, de tv,s van 3 jaar wegdoen ? lijkt me van niet.
Of nog even niet op HDMI aansluiten.

Ik koop geen HD TV om van al die mogelijkheden gebruik te maken, :roll:

MarkMulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:01

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door MarkMulder »

Allen,

Ik heb begin oktober dit onderwerp gestart en ben sindsdien nog steeds in een heftige strijd verwikkelt met UPC. Een aantal zaken heb ik inmiddels zelf opgelost, en hier ook zelf voor betaald.

Omdat ik net als jullie het gevoel heb dat er niets met de problemen wordt gedaan, ben ik de fora op het internet gaan afstruinen naar "UPC Horizon" en kwam terecht bij de website van De Consumentenbond. Hier staat een bericht geplaatst over compensatie van UPC aan haar klanten die problemen hebben met de Horizon.

Ik heb hierop een mail gestuurt naar [email protected] met het verzoek aan mij aan te geven hoe deze compensatie er voor mij uit zal gaan zien. Ik ben erg benieuwd naar de reactie en zal jullie hiervan op de hoogte houden. Tot op heden is er nog niet door UPC gereageerd.

Aangezien de Helpdesk UPC sinds de intrede van de Horizon vrijwel onbereikbaar is, is het wellicht een idee om het bericht op de website van de Consumentenbond eens te lezen, en ook een mail te sturen naar [email protected] met de vraag hoe deze compensatie voor jullie zal uitpakken. Blijven bellen naar nummer 1200 en een half uur in de wacht staan lost niets op.

Verenigen via fora als deze, en gezamelijk een vuist te maken naar UPC, is vrees ik het enige middel om UPC te bewegen serieus met de problemen van de Horizon én van haar klanten ( wij!!) om te gaan. Dit kan namelijk echt niet meer....


Succes allen,

Mark Mulder

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door TheLD »

HDCP probleem, loopt dus nu al 3mnd, maar men is bij UPC nog steeds "in overleg" met philips!?
Philips is wel de kampioen als het gaat om HDMI handshake problemen. Vooral de wat oudere series hebben hier veel last van. Eindhoven de gekste zullen we maar zeggen :lol:

horizondrama
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2012 15:14

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door horizondrama »

Ik ben al die problemen met Horizon echt zat en heb besloten om via een rechtszaak een vergoeding af te dwingen.

Het begon met de monteur die niet op kwam dagen, blijf je dag voor thuis.
Eerder afgesloten en horizon niet eens binnen, dus geen TV. Betaal je ook nog €49 activatie voor.
Daarna krijg je product dat nog niet naar klanten verstuurd mag worden, en problemen zoals hier ook te lezen zijn nog steeds aanwezig.

Daarom heb ik een site opgezet om de hoogte gehouden te worden van voortgang: http://www.horizondrama.nl
Wil je weten wat de uitkomst wordt neem dan een kijkje en schrijf je in.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb besloten om een rechtszaak te beginnen om mijn gemaakte kosten te compenseren en een vergoeding / korting te eisen voor elke maand dat het product niet werkt zoals men beloofd.
Dat het product niet doet wat het beloofd a la, maar krijg je dat opgelost met een rechtzaak ?

Had dan gekozen voor een opzet zoals "vroeger" de site "troublesathome" , toen Ziggo nog @Home heette, daar organiseerden klanten zich ook maar dan wel op een constructieve manier door op regelmatige basis met Ziggo om tafel te zitten. Inmiddels is de hele site overbodig geworden omdat de kinderziekten er nu wel uit zijn.

DPKMHL
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2012 21:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door DPKMHL »

Begin oktober heb ik een bericht geplaatst over de Horizon. Tijd voor een update.

Twee maanden verder is mijn ervaring nog minder positief. Telefonie valt onregelmatig uit, nummerherkenning werkt niet, geluid loopt zelden synchroon, geplande opnames worden niet uitgevoerd en zo kan ik wel een poos doorgaan maar nee, dat doe ik niet want alle voorkomende problemen zijn onderhand wel elders te vinden.

Kortom, de Horizonbox is en blijft een ramp.

Ik overweeg om UPC te vragen om terugkeer naar de oude situatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Dat het product niet doet wat het beloofd a la, maar krijg je dat opgelost met een rechtzaak ?
Waarschijnlijk doet deze persoon alles om de boel draaiende te krijgen, denk dat jij dat net zo goed zou doen als je zonder zit.

Altijd makkelijk te oordelen als je zelf wel diensten hebt.

Gesloten