LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd ondergoed van Front International

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
susanneke [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door susanneke [[email protected]] »

Ik ben er twee keer ingestonken: een keer via internet ondergoed voor mijn man besteld, betaald. Mijn zoon vond de sokken kennelijk wel aardig. Ik kreeg een tweede zending en kwam er toen pas achter dat ik vast zat aan een lidmaatschap, betaald maar wel na aandachtiger lezen het gele kaartje samen met het het aan mijn zoon gevraagde gele kaartje van de sokken opgestuurd, zodat we hopelijk niets meer zouden krijgen. We zitten nu wel met dreiging van een rechtszaak omdat 69,59 niet betaald wordt door mijn zoon, die het volstrekt belachelijk vindt. Waarom niet een gewone aanmaning sturen voor de portokosten ipv een (zich duidelijk voor kleine cirminelen inspannend) incassoburo te laten dreigen met een ook duidelijk te hoog bedrag voor de 'inspanningen'? Ik vraag me trouwens af of een tiener van 17 (in die periode) verantwoordelijk gehouden kan worden voor misleidende reclame? Ik betaal die 69, 59 nu maar hou er een misselijkmakend gevoel van onrechtvaardigheid aan over en een kwaadheid. Ik ben altijd bereid om mee te doen aan een evt. actie....ik zou zowel die bedrijfjes als dat louche incassoburo graag willen aanpakken. Graag reacties :twisted:

Slachtoffer [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Slachtoffer [[email protected]] »

Ook ik ben ten prooi gevallen aan de malafide praktijken van Front International. In het bericht van Radar wordt aangegeven dat men de spullen retour kan sturen naar de aangegeven adressen. Wij hebben dit nu al twee maal gedaan maar vervolgens krijgen wij alsnog een dreigend bericht van een incasso bureau dat we zo snel mogelijk dienen te betalen. Front International wast uiteraard de handen in onschuld aangezien zijn de retour zending nooit hebben ontvangen. Ik wordt een beetje moe van dit bedrijf. Uitschrijven schijnt ook een ontzettend probleem te zijn. :evil: Ik betaal niets en de volgende pakketjes worden ritueel verbrand, want ik vraag helemaal niet om deze post. Van die aanmaling trek ik me ook niets aan maar ik ken mensen die zich behoorlijk hebben laten intimideren door de handelingen van Front International. Overigens is de directeur Bjorn Westerlund in mijn ogen een zwendelaar in hart en nieren en de beloftes van Front International zijn dan ook HE-LE-MAAL NIETS maar dan ook NIETS waard! Mvg, Erik.

Slachtoffer [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Slachtoffer [[email protected]] »

Susanneke, ik zou in geen geval betalen. Het is in mijn ogen gewoon een criminele bende wat zich voordoet als een eerlijk bedrijf. Ook ik weiger te betalen en in te gaan op de intimiderende post van het incassobureau. Ook al stuur je het terug, het incasso bureau weet van niets want zij krijgen de opdracht van Front International. (oftewel: ze kiezen de makkelijkste weg) En Front International zal zeggen dat ze nooit een retour pakket hebben ontvangen. Overigens ook vreemd dat je MOET aangeven dat je geen zending wilt. Stel je bent op vakantie of de post wordt bij de verkeerde in de bus gedaan. Dan krijg je dus gewoon dat pakket opgestuurd of je het nu wilt of niet en zoals ik al eerder heb gezegd is terug sturen dan geen optie. Gewoon NIETS betalen en negeren die intimiderende post! Mvg, Erik.

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Kijk, Als men je ongevraagd zaken toestuurd, en je word feitelijk gedwongen deze te retour te sturen, om daarmee een follow up aan producte af te wijzen, en je voorziet je retourzending van een duidelijk schrijven omtrend je wensen, dan moet men dat respecteren. ook dient Front international een officiele order tot levering te kunnen overleggen, de vorm is bij de wet vastgelegd, o.a. een handttekening en een aantal crusiale gegevens. Verder moet men duidelijkheid scheppen/geven over product en eventueel daaraan hangend lidmaatschap ergens van, verborgen verplichtingen, zijn illegaal. Bij een uitspraak voor de rechtbank word de discussie over wel/niet verzonden brieven, gaat een rechter er altijd vanuit, dat iets wat verzonden is, ook is aangekomen, als hij dat niet doet heeft niemand een poot om op te staan. Het is beter iets te faxen, aan te tekenen, of met bewijs van ontvangst te versturen, rechtsgeldig e-mailen kan ook, maar zorg dan dat je een bericht van verzending en een leesbevestiging kunt uitprinten, welke bij de verzonden mail bewaard moet worden. Bij mij gaat het altijd perfect, en ik pak ook incasso bedrijven aan, nu heb ik een deurwaarder opdracht gegeven, een rekening van mij te innen bij een incasso bureau. Als een incasso bedrijf mij benaderd op basis van onjuiste gegevens, of een zaak is onterrecht naar een incasso bedrijf verwezen, dan maak ik meteen in het eerste schrijven, duidelijk dat aan mijn noodzakelijke reageren ten aanzien van blablabla.....zak, teneinde onjuiste gronden aan te tonen die voortkomen uit administratieve fouten/onvolkomenheden van hun opdrachtgever, ik helaas genoodzaak zal zijn om de kosten die door mij gemaakt moeten worden en die voortvloeien uit een falende administratie van een ander, zal moeten doorberekenen. En dat is me al heel wat keren prima gelukt. Het zwakke punt in bijna alle organisatie's is de interne structuur, die overontwikkeld is op de afdelingen die omzet moeten maken, en onderontwikkeld is op de afdelingen klachten/consumenten/feedback enz....... En daar moet je ze pakken, op de zwakke plek, en vervolgens keer je hun systeem tegen ze, en betalen ze uiteindelijk jou. Ik heb zo enige tijd geleden bij een incasso bedrijf bedongen dat mijn kosten betaald moeten worden, als ik hun ongelijk aantoonbaar maak, dat heb ik gedaan, en men dacht die betalen we mooi niet, dus ik heb 14 dagen lang de tekst "don't role the dice iff you can't pay te prices" naar ze gefaxt. en heb daarna een deurwaarder laten zorgen dat mijn geld binnen kwam, geloof me al is het weinig geld, als je op je afschrift ziet dat zo'n economische aasvretende fima jou betaald, dan geeft dat een kick!! Get them!! wel altijd respectvol blijven! Als al die mensen die ongevraagd **** van Front international, aan Front int. of aan het invcasso bureau vragen om een rechtsgeldige order te overleggen, die de bestelling legitiem maakt, waarna pas tot betaling kan worden overgegaan.....enz. Dan denk ik dat ze met een probleem zitten. want als ze dat niet kunnen overleggen, dan zitten ze minstens in dubieus vaarwater, poging tot oplichting!!! Desnoods aangifte doen bij de politie, als een geldig orderbewijs ontbreekt. Ik heb ook een systeem bedacht om aan te tonen dat KPN onjuiste rekeningen verstuurd, maar dat is een andere zaak.

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Suzanne, In geval je een nooit bestaand/gewenst/aangevraagd lidmaatschap schriftelijk opzegt, dan kan dit in een zitting tegen je gebruikt worden, want door iets officieel te annuleren, erken je onopgemerkt wel degenlijk het bestaan van een lidmaatschap. Een handige advocaat/jurist/incasso instantie maakt daar glimlachend/triomferend gebruik van, jou case heb je dan verloren!!

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Ook betalen staat gelijk aan het erkennen van een klant/leverancier overeenkomst. ook als daarna een ongewenste stroom aan goederen naar je gezonden word, suggereerd men in de opvolgende post/reclame de bestaande band, die steeds harder/duidelijker in folders word vastgelegd, een weg terug is dan nauwelijks mogelijk, verstrikt in het web van Front int. met bulldog interim justitia op de deurmat. NOOIT!!! iets aanemen waar je niet om gevraagd het, uiteindelijk kom je tot de conclusie dat je beter een collectie calvin.K onderbroeken had kunnen kopen. In het kort: de fases van overreding BRUTAAL: Een firma dringt jou ongevraagd goederen op, zonder opdracht, en bewijs tot opdracht, nu zit je met een pakketje en een betaalkaart. Twijfel: Wordt gezaaid door een redelijk product te dumpen, voor een redelijke prijs, en men weet dat de ontvanger niet veel trek heeft zoveel handelingen te verrichten om het in aanvan sumiere bedrag van nog geen 4€ te betalen, dus de twijfel word gestuurd, met enige kennis van psychologie/markt kennis. De adder onder het gras: Aan de onderbroek verdienen ze amper, het is een break even product, het gaat echter om de follow up, het stiekeme lidmaatschap dat verzwegen word, daar zit de toekomstige winst van Front. int. Net zoals een drugs dealer eerst gratis verstrekt, met in zijn achterhoofd de wetenschap dat hij zijn klant voor lange tijd aan het werven is, het slachtoffer is onwetend. De valkuilen waar profit gemaakt word. 1) het merendeel van de onvangers is onwetend van na te streven werkelijkheden. 2) wie niets terug stuurd, accepteerd en registreerd zichzelf als lid, want dat staat in bedekte vorm te lezen. 3) wie betaald, is het eens met zowel artikel als de eerste voorwaarden, die nergens goed uit de doeken worden gedaan, en de stroom komt op gang. 4)reageer wel, en blijf duidelijk bij de waarheid, als je nooit iets hebt besteld bij Front.int, want er zijn ook mensen die wel met ze in zee zijn gegaan. Remedie: Meteen terug sturen, voorzien van een duidelijke brief, waarin gesteld wordt dat ongewenst ontvangen producten slechts 1 maal zonder kosten geretourneerd worden, daar je uitgaat van een administratieve fout van Front.int, en het verzoek de foutieve/misplaatste persoonlijke gegevens van jou uit hun bestand te verwijderen, want bij een volgende zending ben je genoodzaakt behandelingskosten in rekening te brengen. deze kosten zijn: Het met bewijs van ontvangst terug sturen van nimmer bestelde goederen, reiskosten en werktijd, dit bedrag ligt rond de 35€ per handeling. en zodra er weer een pakketje binnenkomt doe je exact wat ze zelf doen, met het verschil dat jij wel eerlijk vooraf kennis gegeven hebt van de gevolgen van hun misplaatste zending, waarvan een kopie schrijven met bewijs van ontvangst in hun bezit is. En dan ga JIJ een flink achter JOU centen aanhangen, ik stel voor dat je interim justitia in de arm neemt om JOU rekening bij Front.int te incasseren, keer het systeem om > richting Front int. Dat lijkt me een leuker aanpak, denk ik.....haha...Get them!! Nou, zo denk ik er dus over, strijdbaar zijn, laat je niet kisten door een stel georganiseerde.........mijn voorbeelden gebruik je wel op eigen risico, bij mij hebben ze groot suc6, maar iedereen is anders getalenteerd, je kunt hooguit anderen wat proberen te helpen, door o.a. kennis te delen. ik ben momenteel druk doende een nationaal kweitscheldings formulier voor gemeentelijke heffingen en waterschappen te ontwerpen, deze is inmiddels getest, tot aan de deurwaarders toe, en waterdicht gebleken, alle testcases hebben niets hoeven betalen, waar de originele formulieren wel aangaven dat betaald moet worden, ook deze zijn gemanipuleerd opgesteld, maar dat is een andere zaak...... Nu trek ik me weer terug op mijn eigen Forum en site, suc6 gewenst allemaal, mocht Front. int. verder met mij proberen te spelen, dan laat ik jullie wel weten wat het verloop is, samen staan we sterker, gedeelde kennis is macht en wederzijds respect een pre!! Groeten van ralph

JMH [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door JMH [[email protected]] »

Ook wij kregen afgelopen weekend een brief in de bus waar wij bedankt werden voor het 'fijne' gesprek' :? dat enige tijd geleden met ons (mijn vrouw) gevoerd was en waarin wij welkom werden geheten als klant van Front. Wij zouden binnenkort een welkomstpakket mogen verwachten met 'een onderbroek van de hoogste kwaliteit voor slechts E3,50 administratie- en verzendkosten'. Het 'fijne gesprek' heeft van onze kant slechts kort geduurd waarin mijn vrouw op de vraag of zij interesse had in een gratis onderbroek aangaf dat niet te hebben en verzocht om hiervoor verder niet meer benaderd te worden. Kennelijk reden genoeg om dan maar ongevraagd iemand lid te maken en en ongewild onderbroeken toe te sturen. Afijn, het 'welkomstpakket' is nog niet binnen, maar ik kreeg Front wel te spreken via 0900-4564564 na slechts 5 minuten wachten.(Nieuw record?) Volgens de telefoniste was hier sprake van een misverstand en wordt de zending ge-annuleerd. Ben benieuwd. Ze maken wel veel misverstanden bij Front als ik dit forum zo lees :x Overigens gaf het bandje tijdens het wachten aan dat er ook via e-mail contact kan worden opgenomen. Adres: [email protected] Misschien heeft iemand hier iets aan. Verder nemen wij tegenwoordig in principe nooit de telefoon meer op als er geen nummer in het display verschijnt. Als een beller geen nummer wil laten zien heeft hij/zij kennelijk wat te verbergen. Dat wil ook wel helpen tegen ongevraagde onderzoeken/marketing etc.

rugbygek

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door rugbygek »

Eind vorig jaar heb ik aangegeven geen sokken meer te willen ontvangen. Tot mijn grote verbazing vandaag weer sokken in de bus gehad, met een brief erbij waarin ik verwelkomt wordt als nieuw lid. Echt een aanrader om er dus echt niks mee te doen met deze firma!

wolff [ruudengea.wolff@quicknet.]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door wolff [ruudengea.wolff@quicknet.] »

Vandaag 2 sets sokken ongevraagd toegestuurd gekeregen. Een paar maanden geleden ben ik gebeld of ik eenmalig sokken wilde proberen heb deze ontvangen en betaald. Het is nooit mijn bedoeling geweest om lid te worden van een club of iets dergelijks, tot mijn grote verbazing heb ik nu dus weer 2 sets toegestuurd gekregen. Ik stuur het vandaag nog naar het antwoordnummer dat op jullie site staat en ik wil verder niets meer met deze organisatie te maken hebben, zeker niet als ze ongevraagd iets sturen. Ik heb in de zelfde trant een briefje bijgevoegd naar Socks int. groeten Gea :evil:

dgmu [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door dgmu [[email protected]] »

Make your voice heard ! Nuttige addressen en lnks: Front International Attn.: Mr. Westerlund, Director 183 84 Täby Sweeden Tel.: 08-555 195 65 Front International Antwoordnummer 100 3330 VB Zwijndrecht Socks International Antwoordnummer 104 3330 VB Zwijndrecht Body by Patricia Antwoordnummer 109 3330 VB Zwijndrecht Evita Antwoordnummer 98 3330 VB Zwijndrecht Telefoonnummer: 0900-4564564, 13 cent/minuut http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/0/467 Stichting de Ombudsman Postbus 1700 1200 BS Hilversum The Stockholm Chamber of Commerce Västra Trädgårdsgatan 9 Box 16050 SE-103 21 Stockholm Sweeden Phone: +46 8-555 100 00 Fax: +46 8-566 316 00 Email: [email protected] The Stockholm Chamber of Commerce International Department Attn: Mr. Thorbjorn Hogberg, Vice President Tel: +46 (0)8 - 555 100 29 Fax: +46 (0)8 - 566 316 30 http://www.chamber.se/default.asp The National Board of Trade – Kommerskollegium Box 6803 113 86 Stockholm Sweeden tel. 08-690 48 00 fax 08-30 67 59 Email: [email protected] http://www.kommers.se/page_disp.asp?node=5 Mayor of Täby Municipality Mr. Stefan Klåvus Email: [email protected] http://www.taby.se/default.asp?id=2089

drs. k. bailia

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door drs. k. bailia »

ook ik krijg ongevraagd sokken en slipjes via de post opgestuurd. ik heb hier niet om gevraagd en zal ook nooit een rekenenig gaan betalen aan deze stelletje oplichters. ze vragen 14,45 euro voor drie paar sokken. hahahha laat me niet :D advies aan iedereen. laat het incassobureau contact met je opnemen en schrijf ze een brief ben je van er 100% zeker van af.

Dorine [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Dorine [[email protected]] »

Nog voor de uitzending ben ook ik telefonisch benaderd. Uit een aflevering van Kassa kon ik me nog herinneren dat dit soort bedrijven bestonden. Tijdens dit telefoongesprek heb ik expliciet gevraagd of er sprake was van een abonnement: nee! Ik zou alleen regelmatig foldermateriaal ontvangen wat eenvoudig kon worden opgezegd. Vandaag, vrijdag de 13e lag er dan een brief op de deurmat: U gaat een pakket ontvangen en iedere drie maanden komt er een nieuw pakket met twee onderbgoed (letterlijk!). Wat baal ik ervan toch zo naief te zijn geweest!

RemCam [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door RemCam [[email protected]] »

Vandaag (vrijdag de 13e feb! :? ) een brief ontvangen van "Socks For active men" Nooit om gevraagd natuurlijk. Ze bedanken mij voor de bestelling (welke bestelling :?: ) en het "fijne gesprek" dat ik gehad schijn te hebben met iemand van deze club. (ITH International Trading House AS - Zwijndrecht). Ik krijg een welkomstpakket met 2 paar sokken(! Zo! dáár zat ik op te wachten...), voor € 0,0 + € 3,50 verzendkosten! Ja ja! Daar gaat ie weer. Ik heb natuurlijk nooit een "Fijn gesprek" gehad, ik heb niets besteld en ik wíl die sokken helemaal niet. Die haal ik wel bij Zeeman of zo. da's goedkoper dan die € 3.50 ! Ik wil ook helemaal niet bellen met die lui voor € 0.13 pm. Ik wil wel bellen, maar dan op de normale manier. Ik heb in de telefoongids gezocht naar een telefoon nummer of een gewoon adres, maar die is er dus niet. Dus ik ga mijn "welkomst pakket" met 2 paar sokken afwachten. Nu vraag ik mij alleen af....moet ik het pakket aan nemen of gelijk maar terug sturen of weigeren?? Heeft iemand al ervaring met deze (nieuwe?) actie van Socks!? Ik ben benieuwd. Gr. Remco

FinishSocks [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door FinishSocks [[email protected]] »

Beste slachtoffers Ook ik heb net een brief ontvangen van deze oplichters. Ik lust ze rauw. Ik stel voor een anti-Socks front op te richten, ik ben bereid 69,59 over te maken om die gasten aan te pakken. Is er al een website om ons te organiseren?

Gast

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb net gisteren een brief van front international gekregen: binnenkort krijg ik een welkomspaket toegestuurd voor slechts 0,00 + 3,50 verzendkosten. Dan allemaal blabla over hoeveel kwaliteit hun onderbroeken wel niet hebben, dan ergens midden in een zin lees ik dat ik lid ben.... huh?!? Er staat wel onder hoe ik een zending kan terugsturen, maar als ik wil weten hoe ik kan zorgen dat ik geen lid meer ben staat er alleen: 'U blijft alleen klant bij Front zo lang je dat zelf wilt. U kunt op elk moment meedelen dat u geen verdere bestellingen meer wenst te ontvangen.' Maar HOE dan?!? Er staat alleen onderaan een 0900-nummer voor als ik vragen heb over het welkomspakket. Maar als ik dat bel dan verdienen ze aan me en dat is toch juist niet wat ik wil?!? Ik weet echt niet wat ik hiermee moet... Nikki

Gast

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gast »

hey remco, volgens mij heb jij precies dezelfde brief gehad als ik! "wij danken u voor het fijne gesprek dat wij enige tijd geleden hadden." Het enige verschil is dat het bij mij om "onderbgoed" gaat (ze kunnen ook nog heel goed spellen dus!) Ook ik ga denk ik mijn zending afwachten... ik ga niks bellen, niks betalen en verder weet ik eigenlijk ook niet wat ik moet doen dus..... HELP! :roll:

Erikk [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Erikk [[email protected]] »

Ja, ook ik kreeg een briefje van Body by patricia voor een 2tal strings voor 0 euro + 3,50 verzendkosten. Ik zal ze. Als het ongevraagde pakketje komt zal ik die oplichters een fijn briefje sturen. Ik zal hun lid maken van mijn clubje van: "de steen op de maag". Ik stuur ze een mooi briefje in precies de gelijke bewoording dat ze via internet lid zijn geworden etc. Vervolgens krijgen ze die steen fijn in een doosje op hun antwoordnummer met het verzoek mij hiervoor 50 euro te sturen en vervolgens kunnen ze net zoveel stenen krijgen als ze mij aanmaningen sturen. En krijg ik een incassoburo, krijgen ze er ook een. Eens kijken of die oplichters het gaan volhouden. betalen doe ik niets, een incassoburo kunnen ze krijgen

Ghisel [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ghisel [[email protected]] »

Hallo, ook ik heb zo'n geweldige brief ontvangen over gratis sokken. Een tijd geleden (september geloof ik) heb ik iemand aan de telefoon gehad met de vraag of ik niet eens hun sokken wilde proberen (nieuw Nederland bla bla bla). Dat leek me dus wel wat. Er is met geen woord gesproken over een lidmaatschap. Toen ik in januari jullie programma zag was ik blij dat men mij waarschijnlijk 'vergeten' was. Maar door een computerstoring konden zij de brief helaas niet eerder versturen. En wordt daarin (als je erg goed leest) melding gemaakt van een lidmaatschap. Uit de andere reacties maak ik op dat het telefoonnummer slecht te bereiken is. Heeft een van jullie een andere oplossing om hier zsm vanaf te komen? Bijvoorbeeld een emailadres? Ghisêl

Gast

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ook mijn zoon wordt getracteerd op een brief met excusses voor een computerstoring en dat binnenkort de bestelling verwacht kan worden. Zijn order zou via internet gedaan zijn ???. Is er geen direct E-Mail adres waarop voordat men iets ten onrechte ontvangt je al kan reageren om ellende te voorkomen.

Gesloten