LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Manja1983 schreef:Arno: dus aan Sisow heb ik ook niks?
Je zou aan hen kunnen melden dat phonespot niet levert -- verwijs ze naar dit forum (en kijk of er meer klachten zijn, bij kassa, opgeletopinternet.nl etc.)

Mogelijk dat ze nog wat terug kunnen halen, of in elk geval zaken (voorlopig) blokkeren.

Als je aangifte hebt gedaan, een kopie hiervan sturen (scan & mail) zou extra gewicht in de schaal kunnen leggen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

DvH2324
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:27

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door DvH2324 »

Het probleem is dat Mecero cq Phonespot geen enkele oplossing wil bieden aan de vele gedupeerden die hun geld kwijt zijn en/of een imitatietelefoontje hebben ontvangen.

Mails worden door u niet beantwoordt en telefonisch bent u op geen enkele manier bereikbaar!!!!

Ik roep u op om de vele mensen die gedupeerd zijn hun geld terug te geven.

En wees recht door zee en vermeldt jullie telefoonnr en vestigingsadres.

Voor elk normaal bedrijf is dit geen enkel probleem, waarom dan wel voor Phonespot????

Ik wens alle benadeelden veel succes en sterkte toe.

Groet Desiree.
[email protected]

meelme
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2013 18:17

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door meelme »

phonespot twijfelachtig

Ik heb me ook laten verleiden tot een aankoop bij phonespot.nl. Maar uiteindelijk gebruik gemaakt van de wet op aankoop op afstand en van de koop afgezien. Belangrijkste, ik heb netjes mijn geld weer terug gehad van phonespot. Zonder veel gezeur en binnen een paar dagen.

Ik had een iPhone 4 32Gb besteld, die niet zomaar meer te krijgen is. Ik dacht; toch nog ergens oude voorraad. Toch wat twijfelachtige zaken;
- telefoon komt (blijkbaar) uit Hong Kong.
- telefoon kwam met FedEx naar Nederland, daar krijg je ook keurig een track en trace van
- eenmaal in Nederland blijft dat pakketje enige dagen liggen om ingeklaard te worden (staat ook wel ergens op de site overigens en er staat bij dat jij als ontvanger dit moet betalen). Verscheidende mails hierover gestuurd, waarom het zo lang duurt en dat ik bij geen enkele andere Nederlandse winkel zelf de invoerrechten moet betalen).
- Pas na een post op en site (plaats reactie op gastenboek) kreeg ik bijna direct een mailtje. Even later was het pakketje ingeklaard.
- Pakketje werd netjes dag later bezorgd, en blijkbaar heeft phonespot de invoerrechten betaald, want ik hoefde alleen nog te tekenen voor ontvangst.
- iPhone toch eens goed bekeken en het was een hele goede namaak; Mijn vrouw heeft een echte iPhone4 namelijk. hij was iets lichter (4 gram), er zaten iets ander instellingen op (terwijl het dezelfde IOS versie zou zijn). Er zitten geen stickers op het doosje met serie nummers (1 sticker los in de doos) Serienummers op sticker en iPhone komen niet overeen en de sticker vermeldt dat het een iPhone 4 is, maar met een modelnummer van de 4S. En het beeldscherm was minder scherp.
- Pakketje aangetekend retour gestuurd met RMA formulier (moet je wel voor mailen)
- Binnen 5 werkdagen had ik netjes het bedrag weer op mijn rekening.

Conclusie; Phonespot levert, maar die van mij was geen orginele. Phonespot heeft in mijn geval keurig de aankoop weer ongedaan gemaakt.
Ik kan alleen maar zeggen, ik ben met de schrik vrijgekomen en pas voortaan beter op.
M

PS: ik had deze review ook op truspilot gezet, maar die heeft phonespot laten verwijderen. misschien was een reactie van het bedrijf beter

edautz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2013 17:08

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door edautz »

Ik heb wel een goede ervaring met Phonespot.

Een iphone 4S 16GB besteld.

Ik was verrast dat de telefoon vanuit Hong Kong geleverd werd.
Na de nodige berichten van Fedex ontvangen te hebben, werd de telefoon ingeklaard in Veldhoven.
Dit heeft enkele dagen geduurd.
Daarna een vreemde Fedex melding dat de telefoon door de ontvanger geweigerd was, echter ik was niet deze ontvanger.
Daarna is de telefoon binnen de levertijd zonder extra kosten geleverd.
Ik was ook bang voor een nepper, echter het blijk qua type en serienummer een origeneel toestel te zijn met IOS. Werkt goed, niets mis mee.
Blijkbaar heb ik geluk gehad... Of zou Phonespot het inmiddels geleerd hebben?

Groeten,

Edautz

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

edautz schreef: Blijkbaar heb ik geluk gehad... Of zou Phonespot het inmiddels geleerd hebben?
Ik denk het eerste - al hoop ik voor de mensen die noch wachten het laatste.
De tijd zal het leren :)

Dotjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2013 16:00

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Dotjes »

Omdat ik normaal ook gebruik maak van dit soort websites voel ik me verplicht ook even te reageren nav een slechte ervaring.

Zelfde ervaring als andere hier mensen gehad. Geen nieuwe telefoon zoals geadverteerd (let op, ze gebruiken telkens het woord ongebruikt wat in hun ogen niet hetzelfde is als nieuw), pakket uit hongkong, inklaringskosten, 4 maanden later eindelijk geld terug (maar de inklaringskosten nog niet).

Uiteindelijk met de schrik vrij gekomen.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Zijn er mensen die aangifte hebben gedaan?
Zo ja?

Willen jullie het aangifte nummer naar mij doormailen?
[email protected]
Phonespot gaat mij binnenkort namelijk dagvaarden.

Ik had net namelijk een doorwaarder aan de deur.
Ik heb haar verteld over Tros Radar en dat er veel gedupeerde van deze winkel zijn.
Ze stond toen wel even te twijfelen en gaan intern overleggen of ze nog wel voor Phonespot willen werken.
Maar als ze geld denken te ruiken doen ze dat toch wel.
Dus daarom wil ik alles even gebundeld hebben van mijn (helaas) medegedupeerden.
Dan kan ik dat overhandigen aan meneer/mevrouw de rechter.
In de hoop dat ze nu echt eens opgeruimd worden.

Nico van Leengoed
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2013 10:49

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Nico van Leengoed »

Telefoon besteld en betaald. Vervolgens bleek de telefoon uit het buitenland te komen en werden we gevraagd invoerrechten te betalen. Gebeld met Phonespot. Ze vertelden ons dat we deze terug zouden krijgen. Hebben betaald en het mobiel ontvangen. Bleek een tweede hands mobiel dat stuk was. We wilden ons geld terug, doch hebben uiteindelijk alleen een tegoedbon gekregen voor het bestellen van een nieuwe telefoon. Hebben dit (inmiddels 5 maanden verder) besteld en wederom een tweedehands toestel ontvangen. We pikken dit niet langer en maken er een rechtszaak van. De invoerrechten hebben we nog steeds niet terugontvangen.

mvbmvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:41

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door mvbmvb »

Beste Nico,
Hoe kon je phonespot telefonisch bereiken? Ze zijn alleen maar via een postbus te bereiken.

mvbmvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:41

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door mvbmvb »

Een soortgelijk probleem zoals hierboven bij phonespot:

Op 15-07-2013 heb ik op www.phonespot.nl een Iphone 4S 16 GB besteld. Ik kwam via www.beslist.nl op de website. Dit product heb ik 02-08-2013 ontvangen. Toch klopte er het een en ander niet:
In de eerste instantie moest ik voor ruim 20 aan inklaringskosten betalen wat niet tijdens de daadwerkelijke bestelling van de telefoon was aangegeven (informatie was weggestopt op de website). Daarnaast het volgende:
- Na openen van de verpakking en aanzetten voor de eerste keer bleek dat de telefoon niet automatisch opstartte met onscreen instructies voor een eerste gebruik. Instellingen van ITunes en de Appstore stonden in het chinees met een onbekende Apple ID.
- Mobiel netwerk is niet werkzaam
- Er ontbreken schroefjes aan de onderzijde van de telefoon
- Serienummer in instellingen telefoon is verschillend van serienummer op simkaarthouder en van serienummer op bijgeleverde sticker
- Het serienummer in de instellingen van de telefoon is gecontroleerd via Apple en het nummer wordt niet herkend als Apple Iphone 4S 16GB.

Het bleek dus om een gereviseerd toestel te gaan, wat niet volledig werkzaam was en wat niet volledig uit Apple onderdelen lijkt te bestaan (of in ieder geval in elkaar gezet vanuit verschillende toestellen).
Het vervelende en mislijdende is dat ze de adviesprijs van een nieuwe telefoon aangeven en dat ze de telefoon net onder de nieuwwaarde verkopen. De informatie dat het kan gaan om een gereviseerd toestel is weggestopt op de website. Ik heb via you tube nu een uitzending gezien van de belbus waarin een soortgelijk probleem bij phonespot is behandeld (29-11-12). De eigenaar heeft toen beloofd dat hij duidelijk op de website zou gaan vermelden dat het om gereviseerde toestellen gaat. Dit heeft hij niet gedaan!

De dag na dat ik de telefoon had ontvangen en ontdekte dat het om een gereviseerd (volgens mij gedeeltelijk nep) toestel ging en waarvan het internet niet werkte, heb ik direct gemaild dat ik het toestel terug wilde sturen en mijn geld terug wilde ontvangen. Ik heb aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de mij in de wet geboden mogelijkheid om binnen zeven werkdagen na de ontvangst van de gekochte zaak deze internetkoop (koop op afstand) te ontbinden. Daarnaast heb ik de onacceptabele gebreken benoemd die hierboven staan. Dit werd volledig door hen genegeerd. Ze gaven alleen aan dat ik de telefoon terug kon sturen zodat ze deze zouden repareren. Ik heb via de mail en in een begeleidende brief bij mijn telefoon geschreven dat ik mijn geld terug wilde ontvangen en dat ik niet akkoord ging met een reparatie of een vervanging van het toestel. Ik heb het toestel aangetekend naar hen verzonden.

Zie vervolgbericht...

mvbmvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:41

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door mvbmvb »

Enkele weken later kreeg ik van hen de volgende mail:
Beste....,
Vandaag hebben wij uw retourzending voor u in behandeling genomen, aangezien deze niet volledig ongebruikt retour gezonden is, is kostenloos annuleren niet mogelijk. Wij hebben begrepen dat u enkel een fabrieksnieuw toestel wenst en willen dan ook tot een passende oplossing met u komen.
Wat wij u kunnen aanbieden is het volgende;
- Een winkeltegoed ter hoogte van uw aankoopbedrag.
- Vervanging voor de iPhone 5 16GB tegen de bijbetaling van het verschil ik aankoopprijs;
http://www.phonespot.nl/toestellen/appl ... one-5-16g-
Dit toestel wordt nieuw en in gesealde doos geleverd met volledige Apple care garantie (levertijd 1 dag met DPD post, uit Nederlandse voorraad).
- Een kostenloze reparatie of vervanging van uw toestel.
- Annulering van uw gehele aankoop tegen 2/3 van de huidige winkelprijs.
Graag vernemen wij welke optie het beste op uw wensen aansluit.
Uiteraard wil ik u daarnaast nog een fijn weekend toewensen.
Met vriendelijke groeten,
[naam verwijderd door moderator]

Reactie op deze mail: Het toestel is door mij wel ongebruikt. Ik heb het alleen opgeladen (leeg geleverd) en aangezet. Toen bleek dat internet niet werkte heb ik de telefoon uitgezet en na overleg teruggestuurd naar phonespot.

Ik heb direct aangegeven dat dit onacceptabele voorstellen waren en dat ik nog steeds het aankoopbedrag terug wilde. Hierop hebben ze geantwoord dat ze mijn toestel hebben gerepareerd en hebben het naar me teruggezonden (niet aangetekend).
Ik heb de telefoon bekeken die ik terug heb gekregen van phonespot. Het blijkt te gaan om een ander toestel, want het serienummer en imei-nummer zijn anders dan bij het vorige toestel.
Dit is wederom weer iets want niet klopt aan phonespot, want ik kreeg van hen de volgende mail:
Beste...,
Vandaag is uw toestel nogmaals nagekeken, deze blijkt tevens niet defect te zijn, enkel stonden de instellingen niet juist waardoor deze geen netwerk vond.
Wij hebben de instellingen op het toestel hersteld. Het toestel kan dan ook werkend aan u retour worden gezonden.
Een toestel kunnen wij overigens enkel annuleren indien deze volledig ongebruikt is (dus ook de accessoires).
Met vriendelijke groeten,
[persoonsgegevens verwijderd]

Ze hebben mij dus laten weten dat ze alleen de instellingen hebben aangepast en dat ze het toestel daarna aan mij hebben teruggezonden. Dit klopt niet, want ik heb foto's gemaakt van het vorige serienummer en imei-nummer (en deze zijn anders dan het toestel wat ik nu heb).
Internet werkt nu wel, maar er staan verschillende serienummers op de telefoon (dus lijkt in elkaar te zijn gezet van onderdelen uit verschillende telefoons). Daarnaast zijn alle garanties nog steeds verlopen.

Ik wil deze telefoon niet houden en mijn geld terug. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst, noemen persoonsgegevens.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

mvbmvb schreef:Ik wil deze telefoon niet houden en mijn geld terug. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Ja, naar de kantonrechter.
mvbmvb schreef:Ik vind dat deze oplichters gestopt moeten worden!
Dat lijkt me meer iets voor de Autoriteit Consument en Markt, zij kunnen boetes tot ca. € 450.000 opleggen.

Juffrouw Tok
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2013 16:32

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Juffrouw Tok »

Hallo,

Naar aanleiding van mijn berichten op het TROS Radar forum heeft Dhr *Ikmagzijnnaamnietnoemen* van Phonespot contact met mij opgenomen. Hij was uiteindelijk toch bereid om de telefoon retour te nemen en het bedrag terug te storten mits ik mijn berichten zou aanpassen op het forum. Het geld is inderdaad gestort en zodoende maak ik hier een melding van. Aanpassen weiger ik aangezien ik dit een essentieel onderdeel van het verhaal vind.

Hopelijk heeft hij ook andere benadeelde toch gegeven waar zij recht op hadden.

Desondanks heb ik mijn lesje geleerd en koop ik geen telefoon meer online maar gewoon ouderwets in een winkel!!

jos0707
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2013 11:18

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door jos0707 »

Zeer goed oppassen!!! Je koopt meestal een tweedehandstoestel.
Staat ook in hun voorwaarden:
Product & Garantie: Op dit product zit 30 dagen volledige omruil garantie, deze garantie loopt bij ons. Voor meer informatie over de garantie en de bijbehorende voorwaarden kunt u terecht op onze 'garantievoorwaarden' pagina. Dit toestel is niet meer fabrieksnieuw verkrijgbaar in de winkel. Het gaat hier om zogenaamde tot in complete nieuwstaat gereviseerde modellen die met een nieuwe garantietermijn worden geleverd.
De leveringskosten moet je nog apart rekenen, ik betaalde 41.79 euro aan FedEx voor de levering van 1 GSM

vermeulenronny
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2013 17:20

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door vermeulenronny »

Ik had een gsm nodig en vermits het model waar ik al lang tevreden over was bij Phonespot te koop was aarzelde ik niet. In voorraad stond er op de site en wat kan er dan mis gaan als je bij een Nederlandse firma koopt? Ik kreeg al vlug de melding dat het een hele tijd kon duren voor hij geleverd werd en toen ik de verzendingsgegevens opzocht bleek dat deze gsm vanuit Singapore moest komen. Ik bestelde een gsm bij een Nederlandse firma die in voorraad was en uiteindelijk vanuit Azie moest komen? Ik zocht toen informatie over deze firma en volgens tientallen klachten bleek dat ze namaak en 2ehands verkochten. Ik mailde een klacht en wou mijn geld terug. De man deed hierover heel moeilijk totdat ik zei dat een Nederlands programma bereid was mijn klacht op tv te behandelen en ik ook via de politiek wou zorgen dat malafide internetwinkels opgedoekt werden. Mijn geld stond 2 dagen later terug op mijn rekening, de gsm heb ik bij de douane laten liggen, geen idee wat ermee gebeurd is. De man stuurde me na terugbetaling 3 maal per week een mail om te vragen of ik mijn klacht tegen zijn firma wou intrekken maar heb daar niet meer op gereageerd. Op alle klachten heeft deze man een uitleg klaar en hopen blablabla. Op mijn vraag waarom er zoveel klachten te vinden zijn op het net over namaak en tweedehands heeft hij nooit geantwoord.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

Roons
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2013 18:50

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Roons »

Voor mijn dochter een gsm besteld bij Phonespot, te impulsief zonder dit bedrijf eerst te Googlen!

Levering zou een werkdag bevatten. Na twee dagen nog geen levering, toch maar eens een belletje wagen. Het telefoonnummer werd genoemd in een orderbevestigingsmail van Phonespot. Tot mijn verrassing kreeg ik een antwoordapparaat aan de lijn, een Engels sprekende dame gaf aan dat ik een soort voicemail zou kunnen inspreken, dit natuurlijk niet gedaan. Mijn argwaan wordt groter. Toch maar even Googlen, ik kom op sites zoals deze en schrik me rot. Gereviseerde toestellen i.p.v. nieuw, levertijden niet nakomen, etc. etc.

Ik heb betaald via Paypal. Paypal gebeld en om advies gevraagd. Ik heb een geschil geopend op betreffende transactie (zgn. betwist) en kan deze binnen 20 dagen opwaarderen tot een Paypal-claim. Ook heb ik Phonespot gemaild dat ik de order wens te annuleren en verzoek terugstorting van het aankoopbedrag.

Een paar uurtjes na mijn mail staat de DPD(?) voor mijn deur met een pakketje - hoe toevallig kan het zijn-, ik heb deze geweigerd en daarvoor getekend. De bezorger is met het pakketje weer vertrokken. Tot nu toe niets van Phonespot vernomen.

Waarschijnlijk gaat het moeilijk worden, maar ik ga "tot het gaatje" om mijn geld terug te krijgen. Advies is welkom.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Prolix »

Je geld terug halen? Je zei toch al dat je dat via Paypal ging doen? Wat voor advies heb je dan nog nodig? Gewoon doen en klaar.

i.koenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 20:28

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door i.koenen »

ook een telefoon besteld bij Phone spot.
hoe kom ik onder de koop vandaan.
25 11 2013 besteld nog niet binnen.
wel een brief gehad van post.nl over douane kosten en leverings kosten.
ik heb al 2 mailtjes gestuurd maar nog geen reactie op gehad.
wel aangegeven dat ik mijn geld terug wil.
ik heb betaald via ideal kan ik daar nog iets mee.
iemand die hier ook mee te maken heeft gehad.

AdGo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 16:19

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door AdGo »

Bij een bestelling wordt een 'factuur' op naam van Phonespot incl. BTW geleverd zonder dat de btw is gespecificeerd op de bon (overtreding van de Nederlandse wet dus: hallo belastingdienst kijkt u mee? (http://www.Phonespot.nl)
Phonespot is daarmee dus mijn contractpartij en ik accepteer daarmee geen bemiddeling tussen vraag en aanbod.

De bestelling wordt door Phonespot in China gedaan. Een pakket met een waarde van US 46,- wordt door Fedex aangeboden rechtstreeks vanuit China. Phonespot kan de zending onder haar verantwoordelijkheid dus niet controleren. De inklaring levert mij een naslag aan BTW van € 80,- (voor een 2e hands 'revisie' toestel) Fed-ex kon niet bevestigen wat er in het pakje zat.....kan dus van alles geweest zijn!
Phonespot stelde voor om de zending te accepteren en naar hun 'Postbus' te sturen, waarmee mijn rekening dus nog verder op zou lopen, en ik mogelijk zonder telefoon zou komen te zitten.

Ik heb de bestelling niet geaccepteerd. Simpelweg omdat meneer [naam verwijderd] geen contract partij voor mij is en Fed-ex heeft de zending in mijn opdracht geretourneerd.

De instanties die geen actie ondernemen tot dusver: Politie, Belastingdienst, Fed-ex, Sisow, (betalings verkeer), Marktplaats, en allen met een 'goede' reden.

Via Fed-ex hoorde ik dat het om enige zendingen per dag ging aan Phonespot en aanverwante bedrijven.

Kennelijk heb ik juist gehandeld want vandaag kreeg ik na enig aandringen de betaalde som met aftrek van de verzendkosten retour gestort.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst verwijderd.

donderpoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2014 14:26

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door donderpoes »

Na bedreigingen door Phonespot hebben wij besloten (voorlopig de klacht tegen Phonespot te verwijderen. Wat niet wil zeggen dat we het nog steeds een zeer slecht bedrijf vinden. Mocht er aanleiding zijn, niet langer te hoeven vrezen voor Phonespot zullen wij de klacht onmiddellijk herplaatsen. Tot dan wees gewaarschuwd!

Gesloten