Pagina 3 van 13

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 18 apr 2013 21:17
door delpadschnick
Hier de zoveelste die zijn bestelling niet geleverd heeft gekregen. Na drie maanden (aangegeven levertijd 4 weken) en vier gemiste levertijden zit ik nog steeds op de bank mijn avondeten op te eten in plaats van aan de bestelde tafel. Echt de slechte aftersales die ik ooit ben tegengekomen.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 24 apr 2013 10:52
door Ria van der Borst
Wij hebben vorig jaar augustus (na dat wij in de showroom zijn geweest) meubels besteld. Omdat dit goed is verlopen wilden we toch in december een hoektafel bestellen. Deze hebben we online besteld en via IDEAL betaald. Na in jan, de fabriek was dicht tussen kerst en oud en nieuw, febr. bestelling is vertraag, maart. zie onderstaand mailtje

Geachte klant,



Helaas moeten wij u mededelen dat wij de eerder toegezegde leverdatum van uw order niet kunnen halen.

De oorzaak hiervan ligt in aanleverproblemen van het eiken dat de fabrikant nodig heeft om de meubelen te produceren. Het aangeleverde eiken voldeed niet aan de kwaliteitseisen die wij stellen voor de productie van onze meubelen. Er is nieuw eiken besteld wat op dit moment in de droogkamers ligt voordat het verwerkt kan worden. De fabrikant kan vanaf volgende week het eikenhout gebruiken voor de productie van uw meubelen. Dit houd in dat wij uw meubelen naar verwachting vanaf eind 1e week April kunnen uitleveren.

Wij doen er alles aan om uw meubelen zo snel mogelijk uit te leveren echter kunnen wij dit proces helaas niet meer versnellen omdat de fabrikant afhankelijk is van het eikenhout.

Wij betreuren dit ten zeerste en bieden onze welgemeende excuses aan voor deze onverwachte vertraging. Mocht u onverhoopt besluiten om niet meer te willen wachten op uw bestelling kunt u deze vanzelfsprekend kosteloos annuleren. Als u dit per email aangeeft met vermelding van uw bankgegevens dan zullen wij (indien u reeds betaald heeft) uw aankoopbedrag binnen 15 werkdagen terugstorten.

Uiteraard hopen wij op uw begrip en uw geduld zodat wij uw bestelling (met enige vertraging) naar tevredenheid kunnen uitleveren.

Met vriendelijke groet,



Design247.nl

Op 16 april gebeld met de vraag waar het hoektafeltje blijft, deze is toe gezegd op 26 april tot nu nog niets gehoord. Heb na het gesprek met een callcentermedewerker een mailtje terug gestuurd met als deze belofte niet waar gemaakt kan worden dat ik het aankoopbedrag terug gestort wil zien. Omdat we dan al lang genoeg hebben gewacht. Ben benieuwd.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 25 apr 2013 23:44
door Lindersron
Dan ook maar even een klacht namens mij.
Eind december diverse meubels besteld, de levertijd zou 4-6 weken zijn.

Tot de dag van vandaag nog steeds geen bericht. Vorige week vrijdag zou het afgeleverd worden op hun kantoor, maar nog steeds niets gehoord. Ook de mail is nu stil.

Zelf heb ik geen idee wat ik er van moet verwachten. De koop is in iedergeval gesloten, en als ze niet snel overgaan tot actie zet ik er een advocaat op. De artikelen zijn nu veel duurder, dus ik weiger het om te annuleren.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 27 apr 2013 10:49
door ElsX
Ik heb ook bij design247 een bijzettafeltje besteld begin januari. De levertijd zou 4 tot 6 weken zijn. Toen ik na 7 weken nog niets gehoord had gemaild met ze. Ze hebben hierna meerdere keren beloftes gedaan over de levering. Telkens niets van gekomen. De laatste keer zeiden ze dat het hout waar het meubel van gemaakt moest worden niet goed meer was en opnieuw besteld was. Het moest nog een tijd drogen en dan zou het tafeltje gemaakt en geleverd worden. Maar ook hier werd niet aan de beloofde tijd gehouden en heb ik niets gehoord of gezien. Na gemaild te hebben dat ik mij geld terug wilde kreeg ik een mail dat het terug gestort zou zijn. Dat is nu 8 dagen geleden, maar ik heb nog niets op mijn rekening terug gestort gekregen. Niets bestellen dus bij disign247! Alleen maar ellende!

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 27 apr 2013 11:06
door sjoegel
Ook bij dit bedrijf lijkt het erop dat het een pyramidespel is.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 01 mei 2013 12:58
door arkanabak
Ik heb op 08 februari een salontafel en een eettafel besteld bij Design247.nl. Tot op heden geen levering.
1x telefonisch contact gehad en het zou de week erop donderdag binnenzijn en vrijdag mocht ik het ophalen. Geen belletje ontvangen. Daarna een email gestuurd op 6 april ontvang ik:

Geachte heer/mevrouw,

Uw order zal naar verwachting eind van komende week/begin de week erop binnen komen op ons distributiepunt in Houten/ Mijdrecht, waarna de koerier binnen 2 werkdagen contact zal opnemen om een aflever afspraak te maken.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247

Ik heb gewacht op de koerier. Geen contact. Hierna ben ik 2 weken op vakantie geweest met de gedachte van als ik terug ben kan ik het wel direct ophalen.
Nou dat welbekende bandje van het is druk belt u later terug heb ik nu al 21x gehoord. Nog steeds geen contact, geen informatie, geen antwoord op een later nogmaals verstuurde mail.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 06 mei 2013 18:43
door hoekje14
Hallo,

Nou ik had ook eerst hier moeten kijken, spijt dat ik meubels bij 247 heb besteld........

Al tich x email verzonden.steeds eind volgende week zijn ze er.
Na veel bellen eindelijk iemand aan de lijn met een ontiegelijke galm ,had echt het idee heb gewoon oplichters aan de tel. Die in de huiskamer zitten en denken laten we maar x opnemen.

Nou de meubels zouden er na 30 april echt zijn want tv meubel was al klaar maar salon tafel nog in productie ivm problemen met levering eiken hout .
Ik weer mail gestuurd dan stuur tv meubel alvast voor compensatie ..........
Tot op heden helemaal nog geen reactie op gehad...............

Meubels op 16 jan besteld!!!

Ga ook maar eens de rechtsbijstand verz . Inschakelen!!
Als je mijn vraagt leuk onderwerp voor uitzending!
Ik denk voor99% zijn wij opgelicht.........

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 13 mei 2013 21:26
door ik-je
Op 2 februari 2013 een tafel met 6 stoelen, dressoir en een tv meubel besteld, levertijd 6 tot 8 weken.
Na de Pasen nog steeds geen bericht gehad dus heb ik gemaild.
Reactie kwam terug met de melding dat het eikenhout niet goed was en dat er nieuwe besteld was, de levering zou nu eind april zijn.
Eind april geen bericht, dus weer mailen.
Er was weer iets met de fabriek en het hout.
Volgens de mail ging er nu iemand van Design247 persoonlijk naar de fabriek.

Blijkbaar heeft dat niet geholpen want vandaag kregen we mail van Design247, in eerste instantie verbaast, want dit was het eerst contact dat door Design247 zelf is geïnitieerd en tevens de eerste order update sinds de bestelling op 2 februari, en we hadden goede hoop, maar de inhoud verbaasde ons. Het was een annulering van de order.
Een hele uitleg dat ze geen levertijd kunnen garanderen (gaat nog zeker 6 weken duren) en de order helaas moeten annuleren, en vriendelijk als ze zijn wensen ze ons veel geluk in het vinden van andere meubels. Het verbaast mij vooral dat ik niet de keus krijg om te kiezen of ik de bestelling wil annuleren, maar deze beslissing is gewoon voor mij genomen!

Wat mij aan dit alles verbaasd is dat ik vervolgens op hun website gewoon weer meubels kan bestellen…Dus bestaande orders annuleren ze maar nieuwe orders nemen ze klakkeloos aan ondanks ze weten dat ze niet kunnen leveren, en ook de levertijden worden nog steeds gemeld als 6-8 weken.

Dit is echt een zeer slechte zaak, schijnbaar kunnen ze de orders niet aan of hebben ze hun toeleverancier niet onder controle. Als bedrijf had je eerder aan kunnen geven dat je de niet kunt leveren. 3 1/2 maand gewacht en niet eens een order meer. En nu zitten we hier in een nieuw huis zonder meubels.
Ik raad iedereen af verder zaken te doen met Design247.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 14 mei 2013 18:04
door A. Medema
Ook ik heb helaas 2 eetkamertafels gekocht bij Design 247. De tafels zijn niet geleverd. Oorzaak, vakantiepersoneel, fout gespoten, verkeerd hout etc. etc. etc. Op 11 april geannuleerd. Op 12 april 2013 een bevestiging hiervan, het geld ruim 700 euro zou binnen 15 dagen op mijn rekening teruggestort worden. Niet dus? Gebeld, vele malen antwoordapparaat. Uiteindelijk op 8 mei jl. contact. Foutje gemaakt, zo bleek. Geld zou met spoed overgemaakt worden en in ieder geval vandaag (dinsdag 14 mei 2013) op mijn rekening staan. Niet dus. Ik wil iedereen afraden om met dit bedrijf in zee te gaan, ze leveren niet en je geld wordt niet teruggestort. Ik ben me nu aan het beraden over verdere (juridische) stappen.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 14 mei 2013 20:12
door mvanderzwan
Wij hadden op 20 januari een hele inboedel besteld ( eettafel, salontafel,dressoir, tv meubel )
Het zou na 6 weken geleverd worden wij na 6 weken niks gehoord dus ik ging bellen, kreeg eerst de antwoord apparaat na meerdere keren geprobeerd kreeg ik toch iemand aan de telefoon.
Ja sorry we hebben vertraging het duurt nog 1 week.
Nou oke dacht ik 1 weekje kan ik ook wel wachten.
Na 1 week weer niks gehoord dus ik ging mailen, ja sorry vertraging was een probleem met de hoogglans spuiterij,kreeg ik weer te horen en er kwamen 2 weken bij..( ondertussen 9 weken verder ).
Wij weer niks gehoord dus we zijn boos naar de winkel gegaan, waar we 2 mannen in kantoor aantroffen en hun kantoor uit komen was erg grote moeite, maar ze zouden zo snel mogelijk wat laten horen hij zou hun spuiterij bellen.
Nou terug gebeld werden we niet het werd een mailtje...
Achteraf wisten ze toen we in de winkel stonden dat ze in januari al van de vertraging af wisten maar dit niet gemeld hebben enige wat ze ons hebben gemeld is dat het nog 1 week zou duren, en die 1 weken werd weken.

Ondertussen na 12 weken kregen we eindelijk onze meubels..
Ze zijn erg mooi maar de afwerking ( laatjes die scheef bevestigd zijn en her en der een beschadiging wat niet opvalt maar het zou niet mogen voor zo groot bedrag ).
Maar terug sturen doe ik niet want dan wil ik niet eens weten hoelang ik op me spullen weer zou moeten wachten.

Bij 6 weken hadden wij onze oude meubelen weg gedaan omdat er werd gezegd met 6 weken zijn de nieuwe er..
Ondertussen hebben wij bijna 7 weken extra zonder meubels gezeten in de woonkamer.

Er word heel veel beloofd maar ze komen niks na.
Ik bestel hier echt nooit meer wat.
De klantvriendelijkheid & afhandeling naar de klanten toe zouden stukken beter kunnen.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 14 mei 2013 22:20
door ik-je
Gisteren schreef ik een review waar aangegeven werd dat Design24/7 opeens de order na 3 1/2 maand wachten annuleerde.
Hierop heb ik een mail gestuurd dat het mij teleurstelde dat wij zelf niet de keuze hebben gekregen om alsnog te wachten.
Ondertussen ook het keurmerk aangeschreven. Deze schrijven: 'U heeft uiteraard de mogelijkheid om te wachten op uw bestelling. Wij hebben al bericht ontvangen van het bedrijf ivm de leveringsproblemen. Deze worden spoedig opgelost echter consumenten die al lang wachten kunnen uiteraard ontbinden en worden gecrediteerd indien er een vooruit of aanbetaling gedaan is.'

Maar vandaag (14-05-2013) geeft Design24/7 als antwoord: De huidige fabriek waar wij produceren heeft een te grote achterstand. Wij hebben daardoor de keuze moeten maken de mensen die nog niet betaald hebben te annuleren. Wij moeten deze orders volledig aanbetalen op de fabriek echter krijgen wij van de fabriek geen levergaranties. Dit risico is te groot voor ons als Design247.Wij zijn momenteel druk bezig met het vinden van een nieuwe producent.'

Waarom bij bestellen niet vooruit laten betalen? Nee werd er aan ons vertelt: betalen pas bij het ophalen van meubels. We krijgen ook niet de mogelijkheid om het nu vooruit te betalen. Nee, het bedrijf beslist zonder overleg dat order geannuleerd is. En dat na 3 1/2 maand wachten.

En wat ik mij vooral afvraag? Het keurmerk is er van de op de hoogte (leveringsproblemen) Waarom is het dan zo moeilijk om de klanten niet eerder in kennis hiervan te stellen?

Dan hadden we direct al op zoek gegaan naar een ander bedrijf. Dan hadden we nu in een huis gezeten waar we gewoon aan tafel konden eten en onze spullen in de kasten konden opruimen. Jammer dat we zo 'aan het lijntje' gehouden zijn (want zo voelt dat) en het lijkt ze allemaal niets uit te maken.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 15 mei 2013 12:09
door sjoegel
Wees blij dat je bij een onbetrouwbaar bedrijf niet alles vooruit hoeft te betalen.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 19 mei 2013 16:13
door A. Medema
Gezien de vele klachten die over Design 247 binnenkomen, zowel hier als op klacht.nl en waarvoor Design 247 geen oplossing biedt of wel een oplossing biedt en dit vervolgens niet nakomt, een oproep aan alle gedupeerde klanten.
Voor het starten van een civiel gerechtelijke procedure alsmede een straf gerechtelijke procedure sta je sterker als je krachten bundelt.
Aangezien Design 247 niet meer reageert op mails en inmiddels telefonisch geheel niet meer bereikbaar is, zijn hier mogelijkheden voor. Voordat dit überhaupt gestart kan worden, zal Design 247 door middel van een aangetekende brief in gebreke moeten worden gesteld. Een dergelijk voorbeeldbrief heb ik inmiddels opgesteld. U kunt dit opvragen bij emailadres [email protected]. Om zeker te weten dat u een gedupeerde klant bent en niet een medewerker van Design 247, graag ook een doorgezonden email van de orderbevestiging alsmede een bevestigingsmail van Design 247 betreffende de annulering. Ik zal u dan de voorbeeldbrief doormailen en u t.z.t. mailen over de vervolgacties.
Ik heb inmiddels al contact gehad met Marktplaats.nl aangaande de advertenties die dit bedrijf nog steeds plaatst. Zij kunnen alleen, in samenwerking met de politie, actie ondernemen als er meer meldingen binnenkomen over dit bedrijf. U kunt hier zelf een melding van doen, ik wil u in een mail ook wel uitleggen hoe de handelswijze hiervoor is.
Verder heb ik SBS6/Rob Verlinden ondertussen al op de hoogte gebracht van het feit dat de foto van Rob Verlinden gebruikt wordt op de website van Design 247. Ik vraag me namelijk of hier toestemming voor is gegeven. Omdat deze foto bij de website van Design 247 staat afgedrukt kan dit consumenten misleiden, in die zin als een consument een foto van een bekende nederlander ziet, kan dit het nodige (al dan niet terecht) vertrouwen geven in het bedrijf achter deze website. Voor geïnteresseerden dit valt onder portretrecht (bekende persoonlijkheden hebben een financieel belang; zij vragen normaal geld om te poseren voor foto’s.) Alhoewel deze foto openbaar op internet te vinden is er altijd auteursrechtelijke toestemming nodig om deze voor commerciële (wat hier het geval is) doeleinden te gebruiken.
Er is een site http://www.baiama.nl, waarvan ik vermoed dat hetzelfde bedrijf hierachter zit en dus dezelfde praktijken zal gaan uitvoeren als nu Design 247 uitvoert. Mocht dit niet het geval zijn, dan graag even een bericht van de eigenaar hiervan, met het gehele uittreksel van de inschrijving KvK. Ik zal dit dan onmiddellijk op deze site herroepen.

Gewenste oplossing

Beste Design 247. Uiteraard hoeft het allemaal niet zover te komen, als u alle gedupeerde klanten geeft waar zij RECHT op hebben, dus of directe levering na 30 dagen of terugbetaling na annulering binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 30 dagen. Voor iedereen zie ook mijn klacht op klacht.nl met titel: tafels niet geleverd, geld niet teruggestort.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 20 mei 2013 15:18
door ik-je
Ook ik heb SBS6/ Rob Verlinden vorige week aangeschreven. Helaas niets meer gehoord. Ik had dezelfde gedachten.
Ook heb ik qshops keurmerk aangeschreven: zij laten zien dat shop goedgekeurd is. Helaas heb ik het idee dat qshops achter design247 schaart. Ze geven aan te willen bemiddelen, maar sturen de mail door aan Design24/7. Nou en daar hoef je niets van te verwachten.
Ik heb dan ook aangegeven bij qshops dat ik totaal niets meer van design247 verwacht, maar dat ik verwacht dat zo'n keurmerk tot actie overgaat.

Qshops geeft eigenlijk aan dat Design 24/7 gelijk heeft in ons geval:
'Als het bedrijf niet tijdig kan leveren zal er ontbonden worden. Bij een vooruitbetaling zal dan creditering plaatsvinden. U schrijft geen aanbetaling te hebben gedaan. Het bedrijf is uiteraard ook afhankelijk van haar toeleveranciers. Ieder bedrijf zal graag leveren en vindt annuleren uiteraard niet prettig. Voor u als consument is dit zeker niet prettig omdat u graag geleverd wenst te worden. Het bedrijf zou dit ook graag doen maar is blijkbaar op korte termijn niet mogelijk'

Nou ja.. mijn mening hierover zal ik maar voor mij laten.
Ik denk dat het ook goed is om allemaal daar je klacht ook neer te leggen. Zeker wanneer er geen creditering heeft plaatsgevonden. Je hebt dan zeker een klacht waar het keurmerk wel iets mee moet doen. Jammer dat ze niet direct ingrijpen/controle houden. Aan de klachten kun je duidelijk merken dat er niet sprake is van één klacht. Ze zeggen zelf dat ze op de hoogte zijn van lange levertijden. Maar daarmee is de kous een beetje af daar.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 20 mei 2013 15:43
door A. Medema
Ook ik heb Qshops ingeschakeld. Klopt dat ze de mail doorsturen, maar mijn ervaring is dat ze ook aandringen op creditering, in mijn geval op betaling binnen de wettelijke termijn van 30 dagen na annulering van de order. Uiteraard is het goed dat iedereen ook zijn klacht bij Qshops deponeert. Ik kan me voorstellen, dat een bedrijf dat zijn Keurmerk daadwerkelijk serieus neemt, bij vele klachten waarvoor door Design247 geen oplossing geboden wordt, het Keurmerk intrekt bij dit bedrijf.
Creditering na 30 dagen is wettelijk verplicht, als Design 247 zich hier niet aan houdt, kan Qshops, in mijn ogen, niet anders dan het Keurmerk intrekken.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 20 mei 2013 20:59
door Chielvh
Heb begin Januari ook meubels besteld en helaas niet op deze site gekeken.

Na diverse berichten van Design 247 zelf dat het nog duurde met mijn bestelling vanwege productiefouten en kwaliteit van het hout. Dacht zelf van prima. Mijn woning was nog niet klaar. Begin mei zelf maar een status update gevraagd toen te horen gekregen dat er iemand naar Roemenië was .

Paar dagen later hebben ze zelf een mail gestuurd omtrent annuleren van de order. Aangezien ze niet konden garanderen dat de meubels binnen 6 weken konden leveren. Stuur je netjes een bericht terug dat je daarmee akkoord gaat en het geld terug willen. Krijg je een mail terug van dat ineens de meubels wel in de vrachtwagen zitten in Roemenië. Toch het verzoek om het geld terug te laten storten, maar geven daar geen gehoord aan.

Terwijl ze hier zeggen dat klanten altijd kosteloos de order kunnen annuleren. Nou ik merk er op dit moment weinig van. Telefonisch zijn ze niet te bereiken na diverse malen binnen hun gestelde uren en dagen.
Vandaag een mail gestuurd en ben benieuwd naar hun reactie en ga wederom het verzoek doen om de order kosteloos te annuleren. Sowieso al een klacht bij het keurmerk Qshops gedeponeerd.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 25 mei 2013 17:38
door Jeroenk2013
In februari een bestelling (order 38624) bij Design247 geplaatst onder rembours.
De leveringstijd indicatie was 4-6 weken.
De levering werd continu uitgesteld en is uiteindelijk na bijna 15 weken wachten geannuleerd:

"Uw order zal naar verwachting 1e week april binnen komen" (21 maart)
"wij verwachten uw order eind van komende week/begin de week erop" (6 april)
"Uw order zal naar verwachting eind komende week binnen komen" (20 april)

Telefonisch contact is nagenoeg onmogelijk.
Wel wordt meestal snel gereageerd op emails.
De voorlaatste email maakt melding van problemen met leverancier.
"Wij krijgen geen garanties van de fabriek met daarin zwart op wit de levertijd van uw order en zijn daardoor helaas genoodzaakt uw order te moeten annuleren."
De meubels worden wel nog steeds aangeboden op hun website.
Ze willen geen risico nemen met vooruitbetalingen van eigen geld, blijkbaar dus wel met geld van mensen die vooruitbetaald hebben.

Gezien deze ervaring zou ik niemand aanraden daar een bestelling te plaatsen.

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 29 mei 2013 23:09
door Hamklaas
Wij hebben op 3 februari een hoektafel besteld, maar nog steeds niet ontvangen. Bijna 4 maand verder en nog niks. Ze reageren af en toe wel op de mail, maar vervolgens word het elke keer uitgesteld. Baal hier echt, want de tafel is direct betaald. Heb er geen vertrouwen meer in.
Hierbij de laatste mail van Design 247:

Design 247
MAY 23, 2013 | 11:18AM CEST
Geachte heer, mevrouw Hamminga,

Er wordt hard aan gewerkt de vertraagde eiken items te produceren.

Uw bestelling zit bij de lichting van eerst volgende 2 vrachtwagens met eiken producten welke volgende week en de week erop binnen komen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design247


Nog steeds niks gehoord. Wachten duurt erg lang!

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 02 jun 2013 10:57
door Jeroenk2013
Design247.nl webhop lijkt inmiddes te zijn geroyeerd door Q-shops:

"◊ De webwinkel http://www.design247.nl is geroyeerd; bedrijf is niet bereikbaar en reageert niet op berichten. Wij adviseren u hier geen aankopen te doen. Ons keurmerk wordt onjuist gebruikt. Bij uitblijven van verwijdering zal aangifte gedaan worden."

Bron: https://www.qshops.org/misbruik-en-royering

Re: DESIGN247 meubels

Geplaatst: 03 jun 2013 11:36
door Chielvh
Klopt omtrent het royeren van het keurmerk. Deze melding heb ik ook ontvangen.

Inmiddels ook contact gehad met consuwijzer over deze kwestie. Hun hebben zelf de order geannuleerd en dienen dan binnen 30 dagen het bedrag retour te sturen. Dit zal in mijn kwestie uiterelijk eind volgende week moeten zijn.