LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] volwassen dochter en wwb aanvragen
Re: volwassen dochter en wwb aanvragen
Callcenter kan ze zo beginnen, hier in Tilburg schreeuwen ze erom...Met de trein rechtstreekse verbinding vanuit Rotterdam (half uurtje)
En wat kost die trein (retourtje) ?Leojes30 schreef:Callcenter kan ze zo beginnen, hier in Tilburg schreeuwen ze erom...Met de trein rechtstreekse verbinding vanuit Rotterdam (half uurtje)
Donateurs zoeken: Mijn zoon is hier een maand geleden begonnen. Je wordt vrij eenvoudig en snel aangenomen. Misschien niet het leukste werk, maar voor een tijdelijke baan is het best oke. O, ja als het salaris is redelijk hoog.
http://www.streetwise.nl/
http://www.streetwise.nl/
Inschrijven bij uitzendbureau's (Randstad e.d.) en als het in de buurt zit kan ik ook V&W echt aanraden. Gaan beide goed om met studenten en bieden veel verschillende mogelijkheden, zeker in het horeca-callcentre werk.
Ik begrijp de reacties, maar ikzelf, als 23-jarige WO-student zijnde (nog niet afgerond, dus heb alleen VWO als vooropleiding) heb nooit moeite ondervonden met het vinden van een fulltime en/of bijbaan. Heb wel gemerkt dat "buitenschoolse activiteiten" (vrijwilligerswerk, studentenvereniging, bepaalde functies binnen commissies/besturen, andere georganiseerde activiteiten/evenementen) wel positief bijdragen in de sollicitatie-procedure. Dus dat is eventueel ook een goede optie.
Ik begrijp de reacties, maar ikzelf, als 23-jarige WO-student zijnde (nog niet afgerond, dus heb alleen VWO als vooropleiding) heb nooit moeite ondervonden met het vinden van een fulltime en/of bijbaan. Heb wel gemerkt dat "buitenschoolse activiteiten" (vrijwilligerswerk, studentenvereniging, bepaalde functies binnen commissies/besturen, andere georganiseerde activiteiten/evenementen) wel positief bijdragen in de sollicitatie-procedure. Dus dat is eventueel ook een goede optie.
Ze staat bij Randstad ingeschreven, maar ze krijgt steeds te horen dat haar opleiding niet aansluit.
Probleem is natuurlijk dat er zoveel mensen werk zoeken en werkgevers heel kieskeurig kunnen zijn, inclusief uitzendbureau's.
Bedankt voor de tip van www.venw.com, ze gaat zich zo gelijk inschrijven. En ook de streetwise site heb ik aan haar doorgegeven.
En sorry maar Tilburg is niet te doen, want ze heeft absoluut geen geld (en ik ook niet) voor de treinkaartjes.
Rotterdam is wel te doen en daar gaat ze zich nu op concentreren.
Maar wat mij opvalt uit deze hele ervaring (en nee ik ben er niet bij als ze een sollicitatiegesprek heeft dus ik weet niet wat ze zegt of doet) dat er gewoon zoveel keuze is voor bedrijven dat ze heel kieskeurig kunnen zijn.
Bedankt voor alle tips!
Probleem is natuurlijk dat er zoveel mensen werk zoeken en werkgevers heel kieskeurig kunnen zijn, inclusief uitzendbureau's.
Bedankt voor de tip van www.venw.com, ze gaat zich zo gelijk inschrijven. En ook de streetwise site heb ik aan haar doorgegeven.
En sorry maar Tilburg is niet te doen, want ze heeft absoluut geen geld (en ik ook niet) voor de treinkaartjes.
Rotterdam is wel te doen en daar gaat ze zich nu op concentreren.
Maar wat mij opvalt uit deze hele ervaring (en nee ik ben er niet bij als ze een sollicitatiegesprek heeft dus ik weet niet wat ze zegt of doet) dat er gewoon zoveel keuze is voor bedrijven dat ze heel kieskeurig kunnen zijn.
Bedankt voor alle tips!
We hebben de pest aan colporteurs, leggen het liefst de telefoon op z'n kop als er gebeld wordt door 1 of ander bedrijf dat ons telefonisch iets aan wil smeren, doen hier ons beklag over domme callcentermedewerkers die alleen maar van een scriptje kunnen lezen, maar nu prijzen we die baantjes de hemel in?
Wie is "we"? En wat nou de hemel inprijzen? Sorry Jolijn, mijn zoon heeft er voor tijdelijk een leuke baan aan. Wij (zijn ouders) stonden er eerst sceptisch tegenover, maar hij heeft er plezier in. Bovendien zegt hij dat de mensen waar hij bij aanbelt doorgaans vriendelijk zijn.Jolijn schreef: We hebben de pest aan colporteurs, leggen het liefst de telefoon op z'n kop als er gebeld wordt door 1 of ander bedrijf dat ons telefonisch iets aan wil smeren, doen hier ons beklag over domme callcentermedewerkers die alleen maar van een scriptje kunnen lezen, maar nu prijzen we die baantjes de hemel in?
De reden dat hij dit wilde is omdat de bijverdiensten beter zijn als andere baantjes die hij naast zijn studie kan doen. Moet ik nu eens een moraalridder worden?
Waarschijnlijk als dadelijk de winter zijn intrede doet, zal het allemaal wat minder rooskleurig worden, maar dan zien we wel weer.
Nog belangrijk: Call-centre baantjes zijn niet alleen colporteurs, ook klantenservices vallen hieronder. En mensen zetten alleen iets op het forum als het fout gaat, zijn zat mensen maar al te blij dat de mensen van de klantenservice er zitten.Jolijn schreef: We hebben de pest aan colporteurs, leggen het liefst de telefoon op z'n kop als er gebeld wordt door 1 of ander bedrijf dat ons telefonisch iets aan wil smeren, doen hier ons beklag over domme callcentermedewerkers die alleen maar van een scriptje kunnen lezen, maar nu prijzen we die baantjes de hemel in?
Ik bedoelde we in het algemeen. Doorgaans kunnen 'we' die op- en aanbellers wel schieten als ze net onder etenstijd hun riedel afsteken voor weer een goed doel of het aanprijzen van een verzekering of voor het ongemerkt verkopen van het 1 of ander.A.M.A. schreef:Wie is "we"? En wat nou de hemel inprijzen? Sorry Jolijn, mijn zoon heeft er voor tijdelijk een leuke baan aan. Wij (zijn ouders) stonden er eerst sceptisch tegenover, maar hij heeft er plezier in. Bovendien zegt hij dat de mensen waar hij bij aanbelt doorgaans vriendelijk zijn.Jolijn schreef: We hebben de pest aan colporteurs, leggen het liefst de telefoon op z'n kop als er gebeld wordt door 1 of ander bedrijf dat ons telefonisch iets aan wil smeren, doen hier ons beklag over domme callcentermedewerkers die alleen maar van een scriptje kunnen lezen, maar nu prijzen we die baantjes de hemel in?
De reden dat hij dit wilde is omdat de bijverdiensten beter zijn als andere baantjes die hij naast zijn studie kan doen. Moet ik nu eens een moraalridder worden?
Waarschijnlijk als dadelijk de winter zijn intrede doet, zal het allemaal wat minder rooskleurig worden, maar dan zien we wel weer.
Zeker hoef je geen moraalridder te worden, als het allemaal legaal is en je zoon naar eer en geweten handelt, is het fijn dat hij een leuke bijbaan heeft.
@Suzanne, ja ik weet het, natuurlijk zijn er ook goede contacten met callcentermedewerkers.
Ja werken in een callcenter is absoluut niet alleen mensen bellen om iets te verkopen...heel veel kleine en grote bedrijven maken van callcenters gebruik om hun klantenservice uit te besteden...En ook in Breda , Dortrecht, Rotterdam stikt het ervan, daar is een havo opleiding en ABN spreken echt wel genoeg hoor....Maar ja wie zijn wij om te zeggen wat uw dochter moet doen.
Alleen denk ik dat het zoveel makkelijker is om voor de paar maanden een baan te zoeken, dan te wachten op een uitkering, ik hoop echt dat ze snel iets leuks tegenkomt!
Alleen denk ik dat het zoveel makkelijker is om voor de paar maanden een baan te zoeken, dan te wachten op een uitkering, ik hoop echt dat ze snel iets leuks tegenkomt!
nee, het gaat er puur om dat er weer 1 persoon minder is die een wwb uitkering krijgt
laten we eerlijk wezen, elke persoon minder die een uitkering krijgt is meegenomen, maar het is toch voor jouw dochter ook veel beter als ze gewoon meedoet in de maatschappij.
hoe langer ze werkeloos blijft hoe moeilijker het wordt om een baan te vinden.
als ze eenmaal een baan heeft, al is het een rot baan, kan ze vanuit die positie verder op zoek naar iets wat ze leuker vind of beter bij haar past.
hoe langer ze werkeloos blijft hoe moeilijker het wordt om een baan te vinden.
als ze eenmaal een baan heeft, al is het een rot baan, kan ze vanuit die positie verder op zoek naar iets wat ze leuker vind of beter bij haar past.
natuurlijk is dat zo, maar dan moet ze wel iets kunnen vinden en daar ligt gewoon een heel groot probleem.
ze wil in december post gaan rond brengen om wat te doen, maar ze moet 50 kg in fietstassen vervoeren. ze is zelf 50 kg. maar ze doet het wel als ze aangenomen wordt, want dat gesprek heeft ze pas eind november. vindt ze het leuk, nee, maar ze probeert echt alles.
is het dan terecht dat ze geen uitkering krijgt terwijl ze wel echt alles doet om werk te vinden? nee dat is niet terecht.
ze wil in december post gaan rond brengen om wat te doen, maar ze moet 50 kg in fietstassen vervoeren. ze is zelf 50 kg. maar ze doet het wel als ze aangenomen wordt, want dat gesprek heeft ze pas eind november. vindt ze het leuk, nee, maar ze probeert echt alles.
is het dan terecht dat ze geen uitkering krijgt terwijl ze wel echt alles doet om werk te vinden? nee dat is niet terecht.
Nee inderdaad dat is niet terecht dat ze geen uitkering krijgt als ze er alles aan doet om een baantje teesme42 schreef:natuurlijk is dat zo, maar dan moet ze wel iets kunnen vinden en daar ligt gewoon een heel groot probleem.
krijgen.
en over het callcenter werk, ik heb het zelf ook gedaan, dus ook daar zal ik ook niet van zeggen, dat ze het niet moet doen. ze gaat in ieder geval wachten op reacties op de emails/reacties die ze op de websites heeft achter gelaten die hier aangegeven waren. en geloof mij maar, wij zijn heel hard aan het duimen, ja ook mijn dochter, want die wordt echt gek van het niets doen.
ze werkt liever
ze werkt liever
wwb is afgewezen, terwijl ze wel gesolliciteerd heeft en zich ingeschreven heeft voor een opleiding die pas in februari begint. gemeente blijft volhouden dat dat uitzendbureau wel werk heeft, terwijl die mijn dochter dinsdagmorgen gebeld hebben dat ze geen werk hebben.
verder had ze eind november sollicitatiegesprek bij postnl voor de maand december, maar werd ze eergisteren gebeld dat dat niet door ging, want ze hebben al genoeg mensen.
met eindresultaat dat we nu al 2 maanden en wie weet voor hoe lang nog van 865 euro met z'n tweeeen moeten rondkomen.
o ja en ze heeft al bezwaar aangetekend, maar dat gaat zeker 2 maanden duren (vanwege de kerstvakantie er tussendoor)
verder had ze eind november sollicitatiegesprek bij postnl voor de maand december, maar werd ze eergisteren gebeld dat dat niet door ging, want ze hebben al genoeg mensen.
met eindresultaat dat we nu al 2 maanden en wie weet voor hoe lang nog van 865 euro met z'n tweeeen moeten rondkomen.
o ja en ze heeft al bezwaar aangetekend, maar dat gaat zeker 2 maanden duren (vanwege de kerstvakantie er tussendoor)