LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444

Re: VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jackyr61 schreef:Nu is natuurlijk het nadeel dat men kan zeggen de brief nooit ontvangen te hebben. Wel heb ik een kopie van de brief gemaakt vóór verzending en een bonnetje bewaard van de verzending, maar of dit voldoende zal zijn? Hopelijk wordt er snel iets gedaan aan deze oplichters en de nevenbedrijven zoals ik gelezen heb Groene thee etc.
Stuur ook een e-mail (eventueel met ontvangstbevestiging). Dan heeft u elektronisch bewijs dat er annuleringen gestuurd zijn.

Als u via internet iets bestelt heeft u inderdaad 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat in vanaf het moment dat u het product ontvangt. Als u binnen deze tijd een annulering stuurt, mag het bedrijf u geen nieuwe pakketten sturen of kosten in rekening brengen.

Sufferd1

Ongelezen bericht door Sufferd1 »

Hallo,

Ook ik ontving vandaag een nieuw pakketje van white smily, meteen gebeld en ik kwam er niet onder uit. De dame zei wel dat ze meteen het abonnement had beëindigd en dat ik n mail zou krijgen.
Intussen is het avond en heb ik nog geen mail ontvangen. Ik heb ingelogd op hun site en daar staat bij Mijn gegevens; abonnement, deactief.
Daar heb ik n printscreen van gemaakt want eronder staat de datum volgende zending;5-12-2014.
Je kunt inloggen door middel van het adresstikkertje op de doos. Daar staat onder het adres een nummer, beginnend met twee letters. Het wachtwoord is hetzelfde nummer, zonder de letters en nullen, aansluitend gevolgd door de postcode en letters( klein).puur toeval dat ik daar achter kwam want die gegevens staan nergens duidelijk aangegeven.
In de tweede mail die ik heb gestuurd staat duidelijk aangegeven dat ik niets betaal en dat ik ze verbied geld af te schrijven. Het pakketje mogen ze op komen halen.
Ik hoop dat het hierbij blijft. Zestig euro naar de maan....zoiets doe ik dus NOOIT meer.
Succes allemaal

Julie4444

Sufferd1 schreef:Hallo,

Ook ik ontving vandaag een nieuw pakketje van white smily, meteen gebeld en ik kwam er niet onder uit. De dame zei wel dat ze meteen het abonnement had beëindigd en dat ik n mail zou krijgen.
Intussen is het avond en heb ik nog geen mail ontvangen. Ik heb ingelogd op hun site en daar staat bij Mijn gegevens; abonnement, deactief.
Deactief? Goed Nederlands van dat bedrijf, right there.
Als je geen overeenkomst bent aangegaan hoef je ook de eerste zending niet te betalen. Wanneer deze (of een volgende zending) zonder toestemming is toegestuurd mag je die houden en hoef je niets te betalen aangezien zonder toestemming producten sturen en daar dan geld voor vragen niet is toegestaan.

reginas

Ongelezen bericht door reginas »

Ook ik had het proefpakket white smily aangevraagd. Proefpakket nooit ontvangen en toen zag ik een paar dagen geleden dat er door dat bedrijf bijna 60 euro was afgeschreven!!
Ik heb nooit wat ontvangen van dat hele bedrijf niet. Ik gaan googelen voor adresgegevens en kwam op deze pagina. Hier las ik dat je blijkbaar aan een abonnement vastzit. Lekker dan! Vooral omdat ik NOOIT wat heb ontvangen!!
Ik ga morgen maar eens bellen met dat bedrijf want dit is waardeloos!!!
Als ze me zeggen dat ze wat naar me hebben opgestuurd geven ze maar een verzend bewijs of track&trace! Want geld afschrijven en niets opsturen kan natuurlijk al helemaal niet!!
Ik had dus ook niet gelezen dat ik ergens aan vast zou zitten anders had ik nooit dat proefpakket aangevraagd! Wat ik trouwens nooit heb gehad!!!

Ivy78

Ongelezen bericht door Ivy78 »

Ik heb precies hetzelfde met white smily. Kreeg opeens een pakket van hun en er was bijna €60 van mijn rekening gehaald. Ik heb het bedrag teruggehaald. Vaak geprobeerd te bellen maar geen gehoor. Een mail gestuurd met de mededeling dat ik het niet heb besteld en een opzegbevestiging gehad. Vandaag een betalingsherinnering met verhoging. Eindelijk iemand aan de lijn en ik word mij toch een partij onbeschoft te woord gestaan. Ik werd uitgemaakt als leugenaar, kon niks vragen of antwoorden want ik werd direct onderbroken. Ik heb gevraagd of dit hun manier van klantvriendelijkheid was. Krijg ik te horen: mevrouw dan betaald u toch niet, wij sturen dan lekker een incassobureau op u af en dan moet u mooi meer betalen.
Ik ga nu eens uitzoeken wat ik hieraan kan doen. Via de site kan ik niet inloggen. Heb al een paar keer gemaild om inloggegevens maar natuurlijk geen reactie!

Julie4444

Als je een opzegbevestiging hebt gehad hoef je niets. Ze mogen geen verhoging rekenen bij een betalingsherinnering. Bewaar die dus, want dat geeft aan dat ze zich niet aan de wet houden. Houdt de bankrekening in de gaten en storneer bedragen die ze eventueel nog afschrijven.

Als ze een incassobureau inschakelen, stuur hen dan ook een e-mail met de mededeling dat je de vordering betwist omdat er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst. Verder kun je ook die dan negeren (wel alles bewaren) en wachten op een eventuele dagvaarding. Die komt toch niet, maar better safe than sorry.

Capelle1962

Ongelezen bericht door Capelle1962 »

WAARSCHUWING: WHITE SMILEY / VITAESSENT gaat dóór met deze schandelijke praktijken!

Ook ik trapte er in door via FaceBook onder de naam WhiteSmiley tandenbleek product te bestellen.
Na bestellen mini-proefpakketje zit je ongemerkt vast aan vervolgzendingen voor 60 euro per kwartaal!
In bevestigingsmail of bij het proefpakket lees ik nergens dat ik impliciet ook een kwartaalabbo aanging die binnen een kennelijke proeftijd moet zijn opgezegd om vervolgzendingen ongedaan te maken. Retoruadres of verwijzing naar algemene voorwaarden ontbreken

Bij 1ste vervolgzending (als 't al te laat is) zit in het doosje een briefje geplakt: u heeft ons gemachtigd om elk kwartaal €60 af te schrijven. Heu?
Snel het aangegeven nummer gebeld om een beroep te doen op mijn herroepingsrecht. De zeer norse telefoniste meldde dat ik nu eenmaal toestemming had gegeven. En dat ze de zending niet terugnemen. Ze wil geen retouradres noemen en verbrak plots de verbinding. Wel kreeg ik per mail een opzeggingsbevestiging.
Afschrijving eerste factuur van €60 uiteraard gestorneerd. Is na een dreigmail verhoogd met €5 plus aankondiging incassoprocedure.

Pas op: In die mail zit een link om dit bedrag te betalen, maar daarmee verbind ik me OPNIEUW aan kwartaalzendingen!
"Indien u op de knop "naar iDEAL" drukt, geeft u toestemming aan:
1) Stichting Foundation Docdata Payments (in naam van Vitaessent) om na de succesvolle iDEAL betaling een incasso opdracht te sturen naar uw bank om periodiek een met Vitaessent afgesproken bedrag van uw rekening af te schrijven.
2) En uw bank om periodiek een bedrag van uw rekening af te schrijven[/b] overeenkomstig deze opdracht. U ontvangt dit incasso-mandaat per email. Stichting Foundation Docdata Payments is in deze slechts een dienstverlener voor Vitaessent."

Hier blijkt pas dat boevenbedrijf Vitaessent erachter zit. Die schurken gokken erop dat je de bevestigingsmail maar half leest. Eerste bevestigingsmail eindigt inderdaad met "wij mogen u de volgende aanbieding doen" en dan met koeieletters 20% KORTING OP ALLE (blabla) PRODUCTEN.
Dan volgt in kleine letters:
Actievoorwaarden: Per adres kan slechts éénmalig gebruik gemaakt worden van deze actie. Daarnaast kunnen alleen nieuwe klanten gebruikmaken van deze actie. Bestaande klanten zijn uitgesloten van deelname aan de proefpakket actie maar krijgen een passende product aanbieding. Als onderdeel van het WhiteSmily abonnement ontvangt u een gratis proefpakket met daarin 1 tube van 20ML White Smily whitening tandpasta en 4 White Smily whitening strips (beide voldoende voor een week) om te kunnen beoordelen of dit product aan uw wensen voldoet. U betaalt hiervoor enkel de verzend -en verpakkings kosten van €1,99.
Wanneer u tevreden bent met ons product (DIT HEB IK NERGENS KUNNEN AANGEVEN, opm Capelle1962), ontvangt u automatisch het vervolgpakket met daarin 3 verpakkingen van 30ML White Smily whitening tandpasta en 48 White Smily whitening strips (voldoende voor 1 kwartaal) voor €59,99, inclusief verzend -en verpakkingskosten. Dit bedrag wordt middels automatische incasso van uw rekening afgeschreven. De leverdatum van uw proefpakket wordt per e-mail gecommuniceerd en is tevens de ingangsdatum van de afkoelingsperiode. Mocht u besluiten om geen gebruik te maken van een vervolgzending, dan heeft u tot 14 dagen na het ingaan van de afkoelingsperiode de tijd om u af te melden via onze klantenservice. Deze is tijdens kantooruren te bereiken op telefoonnummer 085-4890225 of ga naar http://www.whitesmily.com De periodieke verzending van 1 kwartaal geldt tot wederopzegging vooraf, waarbij u alleen rekening hoeft te houden met de opzegtermijn van 14 dagen na dagtekening van de begeleidende brief van de laatste zending. Mocht u, om welke reden dan ook besluiten om geen vervolgzending te nemen, dan mag u te allen tijde het proefpakket houden. De voorwaarden van deze actie zijn terug vinden op onze website.

LLLn

Ongelezen bericht door LLLn »

Ik dacht dat ik er nooit in zou trappen, maar helaas ook ik ben slachtoffer.
BEdankt voor alle eerdere genoteerde sites en emailadressen. De website www.whitesmilys.com is inmiddels uit de lucht en na herhaaldelijk bellen naar het nummer 085-4890225 kreeg ik niemand aan de lijn. Steeds derde in de rij en op het moment dat ik aan de beurt was, werd de verbinding verbroken. Uiteindelijk "mijn abonnement ?" via de andere site stop gezet, een emailtje gestuurd met een print-screen van deze opzegging ter bevestiging. HEt bedrag gestonneerd (staat nog ter afhandeling bij de bank) en het rekeningnummer geblokt. Ik ga alles ook nog per post retourafzender sturen en hoop dat daarmee de zaak is afgerond. Ik ben inmiddels gewaarschuwd en ik hoop anderen ook!!

Gesloten