klopt, maar gezien de reactie van de daaropvolgende auto mag ik aannemen dat die over het hoofd wordt gezien.ciske schreef:Dit is een aanname van jou, jij weet niet wat de automobilist ziet.volgens mij is het puur gokken dat het goed gaat
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat mij opvalt
Re: Wat mij opvalt
Re: Wat mij opvalt
Sja als meer mensen dat gaan denken gaat het vanzelf wel vaker mis. Als er twee op hetzelfde moment denken "jij wil geen schade dus jij wijkt wel" is het boem.1JanV schreef: men maakt vooral met de spits steeds meer gebruik van het niet voorsorteren maar gewoon invoegen op een brutalen manier met volgens mij de gedachte gang jij wil geen schade dus stopt dan wel.
Als er file is en men daardoor niet kan invoegen is het beter het hele asfalt te gebruiken dat er ligt en langzaam oprijden tot het einde van de invoegstrook (dat is dus duidelijk wat anders dan er als een gek voorbij scheuren in de hoop nog 1 auto op te schieten), zodat de auto's erachter gewoon kunnen aansluiten. Mensen die bij het puntstuk al stil gaan staan laten meters aan wegcapaciteit onbenut waar auto's kunnen staan en creëren een grotere opstopping op de toegangswegen naar de snelweg, waar mogelijk ook mensen rijden die helemaal de snelweg niet op hoeven maar ergens anders heen gaan.sadfly schreef:Dan heb je eigelijk al de zaak verkeert ingeschat, kan gebeuren. ALs je niet kan invoegen moet je aan het begin van de invoegstrook wachten.
Re: Wat mij opvalt
Precies Jan, dat wordt steeds meer een gewoonte dan een uitzondering. Het is te hopen dat in de toekomst auto's nooit zullen gaan vliegen en dit alleen door vliegtuigen met hoog opgeleide piloten gedaan blijft worden1JanV schreef:ik maak dit dagelijks mee en het is nooit de zelfde auto dus meer een aangenomen gewoonte, net als dat rechts voorrang geven taboe gaat worden indien je moet remmen omdat je geen voorrang krijgt gaat de verontwaardigde voorrang nemer de vuist of vinger omhoog. ook het invoegen. men maakt vooral met de spits steeds meer gebruik van het niet voorsorteren maar gewoon invoegen op een brutalen manier met volgens mij de gedachte gang jij wil geen schade dus stopt dan wel.Jolijn schreef:Iedereen zal wel eens te maken hebben gehad met een onbeschofte invoeger. .
Re: Wat mij opvalt
invoegende moet snelheid aanpassen aan hoofdrijbaan, auto`s op d ehoofdrijbaan moeten voldoende afstand houden tov elkaar, en zals zij dat doen is er ook voldoende ruimte voor een invoeger met de correcte snelheid. Als iemand op zijn remmen moet voor een invoeger heeft ie zelf boter op zijn hoofd, ervan uitgaande dat de invoeger voldoende tempo heeft.
Maar in dit landje is het zoooo moeilijk elkaar een beetje ruimte te gunnen in het verkeer , ook al heb je er geen fluit aan en geen voordeel van stressig te gaan rijden en elkaar het licht in de ogen niet te gunnen op de weg.
Voorrang hebben is 1, die ook nemen ook al is het wellicht niet handig heeft te maken met een gebrek aan verkeersinzicht, wat helaas hand over hand toeneemt.
Maar in dit landje is het zoooo moeilijk elkaar een beetje ruimte te gunnen in het verkeer , ook al heb je er geen fluit aan en geen voordeel van stressig te gaan rijden en elkaar het licht in de ogen niet te gunnen op de weg.
Voorrang hebben is 1, die ook nemen ook al is het wellicht niet handig heeft te maken met een gebrek aan verkeersinzicht, wat helaas hand over hand toeneemt.
Re: Wat mij opvalt
Omdat ik geen idee heb om een klein gedeelte te quoten toch maar de "hele lap", is echter bedoelt vanaf Maar in dit landje is het zoooo enz. wat mij altijd doet denken aan de Route du Soleil nemen. De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.vroem schreef:invoegende moet snelheid aanpassen aan hoofdrijbaan, auto`s op d ehoofdrijbaan moeten voldoende afstand houden tov elkaar, en zals zij dat doen is er ook voldoende ruimte voor een invoeger met de correcte snelheid. Als iemand op zijn remmen moet voor een invoeger heeft ie zelf boter op zijn hoofd, ervan uitgaande dat de invoeger voldoende tempo heeft.
Maar in dit landje is het zoooo moeilijk elkaar een beetje ruimte te gunnen in het verkeer , ook al heb je er geen fluit aan en geen voordeel van stressig te gaan rijden en elkaar het licht in de ogen niet te gunnen op de weg.
Voorrang hebben is 1, die ook nemen ook al is het wellicht niet handig heeft te maken met een gebrek aan verkeersinzicht, wat helaas hand over hand toeneemt.
Re: Wat mij opvalt
De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.
Het niet te hopen dat auto's in de toekomst zo worden ontworpen dat ze kunnen vliegen
Het niet te hopen dat auto's in de toekomst zo worden ontworpen dat ze kunnen vliegen
Re: Wat mij opvalt
Tja laten we maar hopen dat ze op de grond blijvenComputert schreef:De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.
Het niet te hopen dat auto's in de toekomst zo worden ontworpen dat ze kunnen vliegen
Re: Wat mij opvalt
Elke keer als ik relaxed en veilig, hoog in de lucht in een vliegtuig zit, met goede opgeleide piloten met verantwoordelijkheid en de juiste mentaliteit, achter het vliegtuigstuur, denk ik laten ze het elkaar daar beneden in die koekblikken maar lastig maken.
Mooie afsluiting voor dit topic...alles is er nu wel over geschreven
Mooie afsluiting voor dit topic...alles is er nu wel over geschreven