LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brood stelen.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
A.M.A.

Re: Brood stelen.

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Het stelen van brood uit een fietstas vind ik behoorlijk egoistisch. Die dief (dievegge) kan niet weten of degene van wie dat brood was, geld genoeg heeft om nieuw te kopen. In onze "magere" tijden aten wij de laatste dagen van de maand soms alleen brood.
Nu zou mij dit nooit overkomen zijn, want ik zou de tas mee naar binnen genomen hebben.

Verder vind ik diefstal altijd verwerpelijk, ook als je weinig geld hebt en je kinderen honger hebben. Ik zou eerder bij buren, vrienden etc vragen. Of bij de bakker of ik brood van de dag ervoor goedkoop kon krijgen.

Maar goed, je weet niet wie de dief was en waarom hij/zij dat brood steelde.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Chocomelk schreef:
1JanV schreef: tja maar je reageerd dan wel, en dat is nu wat hier op rader met regelmaat gebeurt. mensen vinden het maar niets en hebben opmerken terwijl juistdaarom niet gevraagt is dus is net zo onzinig te reageren.
Fietstassen zitten soms goed vast en is lastig deze even voor een paar plakjes kaas los te halen om alvoorens daarna er weer op vast te zetten. heb je het over tassen aan het stuur dan heb je gelijk.
Brood uit de supermarkt koste maar 1,09 en bij de bakken 2,20 tot 2,60 als je dat geld al niet hebt is het erg met je gesteld maar je moet die de kost geven die geen 12 broden per maand te kunnen kopen. en bij een voetselbank niet meer mogen komen omdat ???
Och Jan je kan een plastic tasje in je fietstas doen en daar je spullen in doen en zodra je
nog naar een andere winkel moet dan neem je dat tasje mee naar binnen.
is ook waar goed dat ik niet fietsen kan met die knieen van mij en dus verplicht ben alles in de auto te doen.

1JanV

A.M.A. schreef:Het stelen van brood uit een fietstas vind ik behoorlijk egoistisch. Die dief (dievegge) kan niet weten of degene van wie dat brood was, geld genoeg heeft om nieuw te kopen. In onze "magere" tijden aten wij de laatste dagen van de maand soms alleen brood.
Nu zou mij dit nooit overkomen zijn, want ik zou de tas mee naar binnen genomen hebben.

Verder vind ik diefstal altijd verwerpelijk, ook als je weinig geld hebt en je kinderen honger hebben. Ik zou eerder bij buren, vrienden etc vragen. Of bij de bakker of ik brood van de dag ervoor goedkoop kon krijgen.

Maar goed, je weet niet wie de dief was en waarom hij/zij dat brood steelde.
wie of wat maakt ook niet uit maar ik wilde wel eens weten hoe iemand er overdacht en of die een zelfde ervaring heeft dat deze maatschapij verhart.

1JanV

Chocomelk schreef:
1JanV schreef: tja maar je reageerd dan wel, en dat is nu wat hier op rader met regelmaat gebeurt. mensen vinden het maar niets en hebben opmerken terwijl juistdaarom niet gevraagt is dus is net zo onzinig te reageren.
Fietstassen zitten soms goed vast en is lastig deze even voor een paar plakjes kaas los te halen om alvoorens daarna er weer op vast te zetten. heb je het over tassen aan het stuur dan heb je gelijk.
Brood uit de supermarkt koste maar 1,09 en bij de bakken 2,20 tot 2,60 als je dat geld al niet hebt is het erg met je gesteld maar je moet die de kost geven die geen 12 broden per maand te kunnen kopen. en bij een voetselbank niet meer mogen komen omdat ???
Och Jan je kan een plastic tasje in je fietstas doen en daar je spullen in doen en zodra je
nog naar een andere winkel moet dan neem je dat tasje mee naar binnen.
daaraan is denkelijk niet gedacht zo simpel als wat gek dat daaraan niet gedacht is. dus toch een conumenten tip tegen diefstal.

1JanV

ruud_a schreef:
riddert schreef:@tenormin,

vandaar, excuus van mijn kant. Ik dacht dat u een bewoner van het verzorgingstehuis een tasje etenswaren toebedeelde.

Overigens kan het 'beledigend' overkomen om anoniem een tasje aan de deur te hangen. Mensen laten voor de buitenwereld liever niet merken dat ze het 'arm' hebben. Je kunt het ook anders doen;
Bij ons eet de (gescheiden) buurman met zijn 2 dochters zo ongeveer eens per week mee. Hartstikke gezellig, voor ons, maar ook voor de buurman, en ze krijgen in ieder geval eens per week een kwalitatief goede en gezonde maaltijd.
Maar een tasje aan de deur kan natuurlijk ook.

@ruud-a,
het gaat niet om het hoeven verantwoorden, maar was nieuwsgierig waarom iemand in een verzorgingtehuis eten nodig was. da's alles.

omdat u blijkbaar geen idee hebt hoe slecht het in verzorgingshuizen kan zijn
inderdaad de koekjes bij de thee wegbezuinigd
het personeel extra betalen om buiten een rondje te mogen lopen
je schone luier van een andere bewoner moeten krijgen, omdat je er maar zoveel per week mag hebben
daar wordt je nu echt triest van, nog even en dan kun je die ouderen verplicht thuis gaan verzorgen of je krom werken voor die laatste nare dag. Waarom laten heren die werklozen niet werken voor hun uitkering.

A.M.A.

1JanV schreef: wie of wat maakt ook niet uit maar ik wilde wel eens weten hoe iemand er overdacht en of die een zelfde ervaring heeft dat deze maatschapij verhart.
Als jij stelt dat het "wie" of "wat" niet uitmaakt, meen ik dat stelen niet geoorloofd is en bestraft zou moeten worden.
[art310 Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie]

pera

Ongelezen bericht door pera »

Dan zou ik kiezen voor de gevangenisstraf dan hoef je ook niet meer te stelen en krijg je elke
dag verse broodjes met beleg :D

A.M.A.

Dat was toch altijd oud brood en zeep, tja tijden veranderen ...

1JanV

pera schreef:Dan zou ik kiezen voor de gevangenisstraf dan hoef je ook niet meer te stelen en krijg je elke
dag verse broodjes met beleg :D
stelen is stelen is waar, maar toch iemand die honger heeft mag het van mij stelen. goed of niet goed ik hoop wel dat die gepakt word dan kun je er pas wat aan doen. maar stel nu vast dat jij geen kinder hebt waar moeten die armen kinderen dan gaan eten

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

1JanV schreef: stelen is stelen is waar, maar toch iemand die honger heeft mag het van mij stelen. goed of niet goed ik hoop wel dat die gepakt word dan kun je er pas wat aan doen. maar stel nu vast dat jij geen kinder hebt waar moeten die armen kinderen dan gaan eten
Beetje tegenstrijdig vind je zelf niet ?
Jij vind dat iemand die honger heeft mag stelen MAAR je vind ook dat die opgepakt moet
worden dus dan een hoge boete gaat krijgen omdat die gestolen heeft, terwijl die mischien niet
eens geld had om brood te kopen. :shock:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
1JanV schreef: stelen is stelen is waar, maar toch iemand die honger heeft mag het van mij stelen. goed of niet goed ik hoop wel dat die gepakt word dan kun je er pas wat aan doen. maar stel nu vast dat jij geen kinder hebt waar moeten die armen kinderen dan gaan eten
Beetje tegenstrijdig vind je zelf niet ?
Jij vind dat iemand die honger heeft mag stelen MAAR je vind ook dat die opgepakt moet
worden dus dan een hoge boete gaat krijgen omdat die gestolen heeft, terwijl die mischien niet
eens geld had om brood te kopen. :shock:
als je je boete niet betaalt, krijg je vervangende hechtenis

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

1JanV schreef:
ruud_a schreef:
riddert schreef:@tenormin,

vandaar, excuus van mijn kant. Ik dacht dat u een bewoner van het verzorgingstehuis een tasje etenswaren toebedeelde.

Overigens kan het 'beledigend' overkomen om anoniem een tasje aan de deur te hangen. Mensen laten voor de buitenwereld liever niet merken dat ze het 'arm' hebben. Je kunt het ook anders doen;
Bij ons eet de (gescheiden) buurman met zijn 2 dochters zo ongeveer eens per week mee. Hartstikke gezellig, voor ons, maar ook voor de buurman, en ze krijgen in ieder geval eens per week een kwalitatief goede en gezonde maaltijd.
Maar een tasje aan de deur kan natuurlijk ook.

@ruud-a,
het gaat niet om het hoeven verantwoorden, maar was nieuwsgierig waarom iemand in een verzorgingtehuis eten nodig was. da's alles.

omdat u blijkbaar geen idee hebt hoe slecht het in verzorgingshuizen kan zijn
inderdaad de koekjes bij de thee wegbezuinigd
het personeel extra betalen om buiten een rondje te mogen lopen
je schone luier van een andere bewoner moeten krijgen, omdat je er maar zoveel per week mag hebben
daar wordt je nu echt triest van, nog even en dan kun je die ouderen verplicht thuis gaan verzorgen of je krom werken voor die laatste nare dag. Waarom laten heren die werklozen niet werken voor hun uitkering.
omdat oudere mensen makkelijker te pakken zijn dan werkelozen
zeker als ze het verpleeghuis stadium bereikt hebben
dan kun je ze gewoon laten creperen, want ze kunnen zich toch niet meer verdedigen
welkom in nederland

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Dit onderwerp wordt gesloten wegens het meermalig overtreden van gedragsregels.

Gesloten