Re: UPC Horizon box
Geplaatst: 17 dec 2012 17:12
Het is echt een schande! Ik heb nu sinds 3 weken Horizon en ben 3 monteurs verder en het draadloze netwerk is dramatisch!!!
Ik heb op 27 november Horizon besteld na uitvoerige inlichtingen bij UPC. Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal. De kabel komt bij mijn voordeur binnen, daar stond ook de modem en de router en mijn tv staat op 20 m afstand. Na ruggespraak met een technische collega is mij aangegeven dat een monteur langs kon komen die 'al mijn problemen kon verhelpen en niet eerder weg zou gaan zolang mijn problemen niet waren opgelost'. Op 6 december is een monteur langsgeweest. De beste man begon voortvarend. Na 10 minuten had ik televisie beeld. Stuk beter omdat hij een kleine aanpassing had doorgevoerd bij mijn meterkast waardoor tv signaal verbeterd was (van 55 naar 64??). Vervolgens is de monteur begonnen met het aansluiten van internet. In eerste instantie was de horizon box niet geactiveerd voor internet. Hij kon dit door een belletje wel regelen? Nadat het internet wel bereikbaar was, heeft monteur draadloos netwerk opzet. De snelheid was dramatisch en daar sprak ik de monteur op aan. Kennelijk had hij er geen zin meer in, want ik werd afgescheept met 'na het weekend zal het wel werken. hier is mijn mobiele nummer en als het na het weekend niet goed is, bel maar.' Vervolgens is hij weggegaan. Ik heb nergens voor getekend, had ik ook niet gedaan omdat de installatie niet functioneerde naar behoren. Hij moest er vandoor, dat was duidelijk. Geen zin meer om mij te helpen. Ik heb direct contact gezocht met de helpdesk van UPC. De technische afdeling kon mij niet helpen. Konden weer een monteur laten langskomen. Kost mij weer een halve dag plus ik heb 49 euro betaald voor een monteur, die al mijn problemen zou oplossen. Laten doorverbinden met afdeling opzeggingen (helaas moest dat ook in 3x). Daar werden me in eerste instantie allerlei nutteloze alternatieven geboden. Er kon door een technisch persoon gebeld worden op maandag op dinsdag. Moet ik ook weer thuis zijn. Of een nieuwe modem toesturen zodat die weer aangesloten kon worden bij de meterkast. Tsja, daar had de monteur de nodige aanpassingen gedaan waardoor ik niet meer wist wat waar moest. Dus toch maar weer een afspraak voor een monteur. Ik ben met handen en voeten gebonden. Intussen is monteur 2 langsgeweest. Gaf aan dat de vorige monteur er een potje van had gemaakt en alles verkeerd had aangesloten. Duidelijk werk van iemand die geen installaties doet was de typering van monteur 2 over monteur 1. Monteur 2 had slechts tijd om 1 van de 3 storingen te verhelpen. Beste jongen heeft z'n best gedaan maar heeft het grote probleem van nauwelijks internet niet kunnen verhelpen. Afgelopen zaterdag ben ik 4x teruggebeld (op zich al een verrassing) door UPC maar kon niet worden geholpen. Er moet weer een monteur langskomen. Kortom kost me weer een halve dag! En de vraag is maar of hij het op kan lossen gezien de problemen op dit moment bij UPC (volgens medewerker afgelopen zaterdag). Op de vraag of ik gecompenseerd kon worden kreeg ik te horen dat dat niet kan omdat niet zeker is waar het probleem vandaan komt.........nou, dat is wel duidelijk, dat komt door de Horizon box. In de oude situatie had ik veel minder klachten over het internet dan in de nieuwe situatie. Zodra je meer dan 5 meter van de Horizon box verwijderd bent, valt het Wifi signaal weg. Sowieso valt het internet zelf een aantal keer per uur weg. Lease weer vernieuwen en je hebt weer tijdelijk internet.
Het wordt hoog tijd dat UPC de boel op orde maakt. Dit is bedrog. En de factuur is uiteraard al weer geincasseerd voor niet-bewezen diensten. Echt een schande!
Ik heb op 27 november Horizon besteld na uitvoerige inlichtingen bij UPC. Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal. De kabel komt bij mijn voordeur binnen, daar stond ook de modem en de router en mijn tv staat op 20 m afstand. Na ruggespraak met een technische collega is mij aangegeven dat een monteur langs kon komen die 'al mijn problemen kon verhelpen en niet eerder weg zou gaan zolang mijn problemen niet waren opgelost'. Op 6 december is een monteur langsgeweest. De beste man begon voortvarend. Na 10 minuten had ik televisie beeld. Stuk beter omdat hij een kleine aanpassing had doorgevoerd bij mijn meterkast waardoor tv signaal verbeterd was (van 55 naar 64??). Vervolgens is de monteur begonnen met het aansluiten van internet. In eerste instantie was de horizon box niet geactiveerd voor internet. Hij kon dit door een belletje wel regelen? Nadat het internet wel bereikbaar was, heeft monteur draadloos netwerk opzet. De snelheid was dramatisch en daar sprak ik de monteur op aan. Kennelijk had hij er geen zin meer in, want ik werd afgescheept met 'na het weekend zal het wel werken. hier is mijn mobiele nummer en als het na het weekend niet goed is, bel maar.' Vervolgens is hij weggegaan. Ik heb nergens voor getekend, had ik ook niet gedaan omdat de installatie niet functioneerde naar behoren. Hij moest er vandoor, dat was duidelijk. Geen zin meer om mij te helpen. Ik heb direct contact gezocht met de helpdesk van UPC. De technische afdeling kon mij niet helpen. Konden weer een monteur laten langskomen. Kost mij weer een halve dag plus ik heb 49 euro betaald voor een monteur, die al mijn problemen zou oplossen. Laten doorverbinden met afdeling opzeggingen (helaas moest dat ook in 3x). Daar werden me in eerste instantie allerlei nutteloze alternatieven geboden. Er kon door een technisch persoon gebeld worden op maandag op dinsdag. Moet ik ook weer thuis zijn. Of een nieuwe modem toesturen zodat die weer aangesloten kon worden bij de meterkast. Tsja, daar had de monteur de nodige aanpassingen gedaan waardoor ik niet meer wist wat waar moest. Dus toch maar weer een afspraak voor een monteur. Ik ben met handen en voeten gebonden. Intussen is monteur 2 langsgeweest. Gaf aan dat de vorige monteur er een potje van had gemaakt en alles verkeerd had aangesloten. Duidelijk werk van iemand die geen installaties doet was de typering van monteur 2 over monteur 1. Monteur 2 had slechts tijd om 1 van de 3 storingen te verhelpen. Beste jongen heeft z'n best gedaan maar heeft het grote probleem van nauwelijks internet niet kunnen verhelpen. Afgelopen zaterdag ben ik 4x teruggebeld (op zich al een verrassing) door UPC maar kon niet worden geholpen. Er moet weer een monteur langskomen. Kortom kost me weer een halve dag! En de vraag is maar of hij het op kan lossen gezien de problemen op dit moment bij UPC (volgens medewerker afgelopen zaterdag). Op de vraag of ik gecompenseerd kon worden kreeg ik te horen dat dat niet kan omdat niet zeker is waar het probleem vandaan komt.........nou, dat is wel duidelijk, dat komt door de Horizon box. In de oude situatie had ik veel minder klachten over het internet dan in de nieuwe situatie. Zodra je meer dan 5 meter van de Horizon box verwijderd bent, valt het Wifi signaal weg. Sowieso valt het internet zelf een aantal keer per uur weg. Lease weer vernieuwen en je hebt weer tijdelijk internet.
Het wordt hoog tijd dat UPC de boel op orde maakt. Dit is bedrog. En de factuur is uiteraard al weer geincasseerd voor niet-bewezen diensten. Echt een schande!