Chocomelk schreef:Is geen allimentatie is onderhoudsplicht vanuit de Soos die gaat vervallen als zij zichzelf doormiddel
van een baan zich financieel kan voorzien.
Want partner allimenatie heeft de ex niet geeist maar in dit geval gaat het om onderhoudsbijdrage en daar kan de ex niet tegein gaan dit word geeist van de soos.
Goed, onderhoudsbijdrage dan.
Maar dan blijven mijn vragen hetzelfde.
Chocomelk schreef:Waarom o waarom moet een ex in hemelsnaam een ex financieel onderhouden !?
Het is niet voor niets een ex !
Omdat het is 'in voor- en tegenspeod' en niet 'totdat ik je zat ben en zelf alles goed op orde heb en dan kan jij de bijstand in'.
Chocomelk schreef:Ik ben persoonlijk tegen partnerallimentatie.
Is me vaker opgevallen.
Even een voorbeeld:
Man en vrouw gaan trouwen.
Man heeft een baan, vrouw wat geld en zij krijgt kinderen en zorgt voor hen.
Met haar ingebrachte geld blijft man bijleren en krijgt daardoor promotie op promotie.
De kids worden wat ouder, jaar of 12 en vrouw denkt lekker wat vrijwilligerswerk te gaan doen, of een lekkere hobby op te pakken.
Maar dan wordt zij opeens ingeruild voor een jonger exemplaar, terwijl haar man mede door haar ingebrachte geld en goede zorgen heeft bereikt wat hij heeft bereikt.
De kinderen wil hij ook niet meer zien, dus moet zij opeens met 2 of 3 kids van 12+ in een sociale huurwoning gaan wonen en de bijstand in?
Want hé, partneralimentatie is nergens voor nodig.
Lijkt mij niet echt fair?
Mijn zus heeft een ongeluk gehad waardoor zij gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakte.
Oké, ze heeft er zelf mee ingestemd, maar van dit geld heeft haar man allerlei cursussen gevolgd en dus meer inkomen (uiteindelijk) verdiend, met dit verstand dat ze er samen van zouden profiteren....
En toen wilde hij opeens scheiden van d'r.
Dan mag hij wel een flinke tijd meebetalen aan haar onderhoud, ex of niet.
Hij heeft haar geld geaccepteerd, dan mag hij ook voor haar betalen.