nou ben blij dat de aow in elk geval wel gestegen is!! ouderen hebben het al zwaar...
ouderen..nou ja vanaf wanneer je?oaw krijgt....wil niet zeggen dat je stokoud bent grapje sorry.
wao en hiaat wel naar beneden...nou ja oke..
man is wel omhoog...maar moet loonstrook nog zien,verhoging van werk en cao...
maar dan nog is hij omhoog wat ik zo kan bereken,..zijn geen hoge bedragen hoor,maar niet achteruit..
ik noemde mijn wao enz ,om alvast de mensen te laten weten dat het dus gedaald was van de week..
men weet dat ik een man heb dus ik klaag niet!
maar wel voor de mensen die van 900 euro?of minder rond moeten komen..
en dit is mijn mening,persoonlijk,kabinet helpt wel degelijk alles naar de kl.ote..
kijk eens om je heen...mensen onslagen zoveel duizenden per mnd!
winkels sluiten..de ene na de ander...kijk je wel eens hoeveel winkel panden er leeg staan...
ja wordt er dan mooi gezegd,men shopt meer online,nou je kan me hoop vertellen maar ik ga geen schoenen online kopen,wil ze voelen,kjken hoe ze lopen...ja kan je ze bestellen..weer terug sturen weer andere ,wordt je vrolijk van? ga liever naar goede winkel die goede schoenen heeft voor mijn rug,en leuke dat wel..
maar...je hoort en leest in de krant journaal,wanbetalers,mensen komen niet meer rond,mensen hebben schulden,achterstanden,zoveel meer mensen gemeld voedselbank...waar je niet zomaar komt..
ben ik dan zo achterlijk?denk het wel.....
andere kant snap ik ook niet dat er voor 70 miljoen vuurwerk de lucht in gaat?maar goed misschien spaart iemand er het hele jaar voor,weet je niet
en glazenhuis 12 miljoen opgehaald voor buitenland terwijl iedereen schreeuwt minder naar ontwikkelings hulp....WAT WILLEN DE NEDERLANDERS NOU?
ik vind het niet normaal dat er steeds meer leraren ontslagen worden omdat de scholen schulden hebben?huh toen ik dat hoorde dacht ik,een school schuld?
klassen van 40 kinderen,vind je het gek dat kinderen niet genoeg aandacht krijgen op school...en ga zo maar door...
ben ik nu de enige die dit ziet en nog veel meer..
van de week ziekenhuizen rekenen 1oo euro voor oorsmeer weghalen,huisarts 9 euro!!!!!!!!!!!!
nou kijk....ik ben gek aan het worden denk ik...
en staat rutte nog lachend,nee ned gaat goed,echt dit moet en is goed voor ons land..
ja voor hem,die heeft nergens last van die glimwordm..
zo het is eruit heb nu weer goede zondag
verzekeringen duurder volgend jaar,welja maakt het uit...kan ook nog wel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] minder inkomen in januari.
-
Re: minder inkomen in januari.
Mijn AOW is met iets meer dan 2€ gestegen mijn tegemoedkoming
zorgkosten met 25€ gedaald terwijl mijn totale inkomsten (pensioen )
met 100€ is gedaald.Laatste 4 jaar ook geen verhoging gehad.Reken
maar dat we door alle pensioenfondsen genept worden ondanks die uitleg
die je van ze krijgt.Denk dat ze die uitleg zelf ook niet begrijpen.Nou krijgen
we al die verhogingen nog van het rijk en de gemeentes!
Begrijp ook niet waarom een alleenstaande AOW er meer moet krijgen
dan de gehuwde man en vrouw of samenwonende.Je hebt met zijn 2tjes
veel meer onkosten.Wat de verzekeringen aangaat die zijn allemaal verhoogd
want de belasting daarop is nu ook 21%
Nou, dat je met zijn 2tjes meer onkosten hebt geloof ik wel maar dat slaat dan niet op gas, licht, water e.d. Koken moet een alleenstaande ook, verwarming op 20, als alleenstaande ga je toch niet zeggen: doe het maar op 10 graden = de helft. Mijn AOW is, net als alle alleenstaande 1008 en een paar centen, kan je toch geen "vette bek" noemen. Ja, de rekeningen van de Gemeente en Waterschappen stromen letterlijk weer binnen de laatste dagen. Krijg wel het gevoel alsof ik uit stelen moet gaan, krijg je als je gepakt word in ieder geval 3 x per dag eten en drinken. 't Is dat ik niet van tralies en dichte deuren houd anders....plumber schreef:Mijn AOW is met iets meer dan 2€ gestegen mijn tegemoedkoming
Tsja, het hoe en wat van die pensioenen is redelijk snel boven water te krijgen als je kijkt naar waar ze in beleggen, en vooral in belegd hebben om die premies lekker laag te houden de laatste 20 jaar. What you payed is what you get, om een Amerikaans gezegde iets te verbasteren.plumber schreef:Mijn AOW is met iets meer dan 2€ gestegen mijn tegemoedkoming
tenormin schreef:Nou, dat je met zijn 2tjes meer onkosten hebt geloof ik wel maar dat slaat dan niet op gas, licht, water e.d. Koken moet een alleenstaande ook, verwarming op 20, als alleenstaande ga je toch niet zeggen: doe het maar op 10 graden = de helft. Mijn AOW is, net als alle alleenstaande 1008 en een paar centen, kan je toch geen "vette bek" noemen. Ja, de rekeningen van de Gemeente en Waterschappen stromen letterlijk weer binnen de laatste dagen. Krijg wel het gevoel alsof ik uit stelen moet gaan, krijg je als je gepakt word in ieder geval 3 x per dag eten en drinken. 't Is dat ik niet van tralies en dichte deuren houd anders....plumber schreef:Mijn AOW is met iets meer dan 2€ gestegen mijn tegemoedkoming
Natuurlijk is het geen vette bek maar je hebt een boel meer onkosten met zijn tweeen.
Om te koken voor twee man ben je langer bezig,Douchen als de een klaar is gaat de ander.
(Toen we nog jong waren gingen we samen tot we erachter kwamen dat je dan kinderen kreeg ) water gebruik je ook meer.Ik bedoel maar.Je hebt 400€ minder dan wij met zijn tweeën.Klaag nog net niet want kan alles nog net betalen maar komt mijn AOW een dag te laat
dan sta ik gelijk in het rood.3 jaar geleden kon ik nog elke mnd 100€ op mijn spaarrekening
zetten ben het er nu langzaam maar zeker er weer af aan het halen voor de rekeningen.
Nou ja plumber, we kunnen wel blijven huilie, huilie, maar we schieten er toch niks mee op. Ben het verder wel met je eens maar ik ben, zoals je inmiddels wel weet, een ouwe mekker, en koken voor één of twee duurt even lang. Heeft deze uitvindster zelf "uitgevonden ". En wat douchen betreft: ga je toch weer samen douchen komen nu geen kinderen meer van, toch? Althans, als je bij dezelfde vrouw bent gebleven
Die stijging naar 37% staat los van de inkomensafhankelijke zorgverzekering. Alles wat nu gebeurt is de uitwerking van de maatregelen van het vorige kabinet. De nieuwe maatregelen zijn nog niet door de beide parlementen behandeld.snuffel1 schreef:Triest maar de eerste schijf inkomstenbelasting is van 33,1% naar 37% gegaan, dat tikt wel aan. De heffingskorting is wel aangepast maar volledig belaste uitkeringen zijn navenant lager. Met dank aan hoe heet die ***** van de VVD die ook de inkomensafhankelijke zorgverzekering afschoot.