LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhosting annuleren

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bprosman

Re: Webhosting annuleren

Ongelezen bericht door bprosman »

en de registratie gaat al niet goed,
Blijkbaar wel anders had je je aangevraagde domein niet gehad.
Doordat ik antwoorde op de rekening ben ik verder gaan mailen.
En het is onmogelijk dat doordat je verder bent gaan mailen ze wel je juiste mailadres hadden en er tijdens de registratie een typevout in je mailadres geslopen kan zijn ?
* Opnieuw afsluiten
* Naar een ander gaan
* Contact opnemen
Inderdaad maar ik zou de volgorde anders doen.

Harypjotr

Ongelezen bericht door Harypjotr »

bprosman schreef:
En het is onmogelijk dat doordat je verder bent gaan mailen ze wel je juiste mailadres hadden en er tijdens de registratie een typevout in je mailadres geslopen kan zijn ?
* Opnieuw afsluiten
* Naar een ander gaan
* Contact opnemen
Verder mailen bedoelde ik niet,
Tot daarvoor had ik geen contact met ze gehad.

Klaas01

Ongelezen bericht door Klaas01 »

bprosman schreef:
* Opnieuw afsluiten
* Naar een ander gaan
* Contact opnemen
Dank je wel

Klaas01

Harypjotr schreef:
bprosman schreef:
* Opnieuw afsluiten
* Naar een ander gaan
* Contact opnemen
Verder mailen bedoelde ik niet,
Tot daarvoor had ik geen contact met ze gehad.
Stop ermee Harypjotr, leg het voor vandaag neer. Denk er nog eens over na dat wat je beschreven heb ik je topics. Gezien het feit dat je bepaalde stappen niet begrijpt of wil begrijpen. Handelingen uitvoeren zijn stappen die je als consument behoord uit te voeren, en je slaat stappen over, vanaf de aanmelding. We kunnen wel een topic maken dat waar alles in staat aan stappen die je genomen hebt, zoals ook de stappen die nadien zijn beschreven door de hoster zelf. Dan zou je wellicht er achter komen dat je ook nalatig bent geweest.

Dit is gewoon een advies naar je, stop er even mee

Klaas01

Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account.
Ja dit klopt, dat je binnen 24 uur online kan zijn.
MAAR: gezien dat je geen e-mail binnen heb gekregen, kan je ook niet inloggen op je account.
EN: Het account blijkt wel degelijk al klaar voor je te staan, zoals dit nadien de hoster aan heeft gegeven.
ECHTER: Jij kan dat niet zien dat het allang online was, omdat jij geen e-mail hebt ontvangen.
Hierover zou een mail gestuurd worden.
Juist inderdaad, er wordt een e-mail gestuurd, er zou dan eigenlijk al een belletje rinkelen dat er iets niet klopte. Hier de eerste fout die je dan al gemaakt hebt, je had direct moeten schrijven naar Sity, wat er wellicht fout is gegaan.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was.
Na vier dagen krijg je daadwerkelijk iets door, en je hebt alsog niet aan die bel getrokken naar Sity.
Dat is de tweede fout, nogmaals heb je niet een reactie gegeven naar de Hoster. zoals ook dat je ervan uit bent gegaan. Van uitgegaan dat alles wel snor zit nadat je al 4 dagen iets vernomen te hebben vanuit Sity.
Tot ik na bijna 6 dagen nadat ik de eerste hosting afgesloten heb ineens een rekening kreeg.
He maar dat was niet de bedoeling zeg, ik krijg wel de rekening en ik heb geen toegang tot mijn account.
Na diverse mails gewisseld te hebben met het betreffende hosting bedrijf willen zei nog steeds dat ik de volledige rekening betaal.
ECHTER: Nu vond jij zelf al binnen die 6 dagen dat het veeeeel te lang duurde, dus je sluit bij een andere bedrijf een hosting pakket af. Fout drie.

DAN: ga je maar hun eens aanschrijven per mail, dit na 6 dagen.
Wij kunnen wel al vast vertellen dat je nooit aan Sity hebt gevraagd dat of het e-mail adres die je ingevuld hebt, bij het aangaan van een hosting pakket goed is geschreven. Dat ik ervan uit ga, heeft te maken, dat meerdere daar jouw al op hebben geattendeerd als je dat hun hebt gevraagd.

Door de stappen te ondernemen om bij een andere hoster een pakket af te nemen, zit je wel ineens met twee pakket in je maag. Dat zit je dwars, en als je dan eigenlijk realistisch gaat bekijken kan je Sity absoluut nergens kwalijk nemen dat jij niet eerder aan de bel hebt getrokken.

Waarom niet, omdat je er nu vanuit kan gaan, dat het ingevulde e-mail adres verkeerd in getypt is door jouw.

En dan nog iets, nadat jij 6 dagen erna hun aan gaat schrijven, konden zij je terug schrijven. En waarom zouden zij voor die 6 dagen aanschrijven, dat als de bestelling binnen is en verwerkt, en dat zij jouw netjes een rekening sturen. De e-mails die jij stuurde op de 6de dag, hebben zij op terug gereageerd, omdat daar namelijk wel het goede e-mail adres in stond vermeld.

Denk hier nu maar eerst eens over na, voordat je een reactie erop terug zal geven.
Gezien dat je inderdaad te laat hebt gereageerd, en zelf die stappen hebt ondernomen om een andere hosting pakket aan te vragen bij een andere hoster.

Het probleem zit ook hierin bij jouw, je nu ineens twee pakketten waarvoor je moet betalen. En het maakt dan niet uit dat wie jij bent als je een consument of bedrijf bent. Jij hebt die stap ondernomen om niet eerst de reactie af te wachten van Sity.

Klaas01

Rim69 schreef:
Klaas01 schreef:Gezien het feit dat je bepaalde stappen niet begrijpt of wil begrijpen. Handelingen uitvoeren zijn stappen die je als consument behoord uit te voeren, en je slaat stappen over, vanaf de aanmelding. We kunnen wel een topic maken dat waar alles in staat aan stappen die je genomen hebt, zoals ook de stappen die nadien zijn beschreven door de hoster zelf.
Hij is niet de enige die het niet begrijpt.
Harypjotr schreef: Omdat Sity een hosting bedrijf is, en de registratie gaat al niet goed, is mijn vertrouwen in een hosting bedrijf gelijk weg. Als je beroep websites onderhouden is, en je eigen website werkt al niet... Hoe zal de rest dan zijn.
Pjotr is geen consument, maar een zakelijke klant. De wet 'koop op afstand' gaat slechts op voor consumenten en dat is Pjotr niet.

Einde discussie lijkt mij.
Waar zie jij staan dat hij een zakelijke klant is???

Klaas01

Harypjotr schreef: Omdat Sity een hosting bedrijf is, en de registratie gaat al niet goed, is mijn vertrouwen in een hosting bedrijf gelijk weg. Als je beroep websites onderhouden is, en je eigen website werkt al niet... Hoe zal de rest dan zijn.
Harypjotr heeft het zoals hij dan ook beschrijft in zijn tekst
Als je beroep websites onderhouden is, en je eigen website werkt al niet... Hoe zal de rest dan zijn.
Ik ben toch echt wel van mening dat daar bedoeld wordt het bedrijf Sity, maar okay jij je zin Harypjotr is ook ineens een zakelijke partner.

dat alsnog andere op dit gehele onderwerp willen reageren van Harypjotr, zou ik zeggen veel plezier ermee.

Einde discussie

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Waar het hier om draait: Is wet koop op afstand van toepassing, en kan TS hier een beroep op doen om van de nog ongebruikte hosting af te komen?

Andere lieden leggen de focus op andere zaken, die er eigenlijk niet toe doen in beantwoording van bovenstaande vraag:
-TS neemt na 4 dagen geen contact op, terwijl respons op aanmelding op website uitblijft
-na 6 dagen wordt elders hosting pakket afgesloten.
Al is de handelswijze van TS niet handig, doet dat niets af aan het beroep op wet koop op afstand!

Klaas01

Koop op afstand treed in werking voor de consument dat wanneer hij/zij zelf ondernemende actie heeft ondernomen. Dit wat pas op de 7dag is gebeurd via de website van Sity.

Ontvangen van de factuur was op de 6de dag, reactie naar Sity was voor het eerst op de 7de dag.

Zoals TS een contract heeft afgesloten en akkoord is gegaan met de Algemene voorwaarden. Dat wanneer de TS niet akkoord gaat met de AV van Sity, zal de contract (overeenkomst) ook niet plaatsvinden.

Bij het aangaan van de Algemene voorwaarden, dient de TS netjes zijn rekening te betalen.

De TS heeft ook bij het aangaan van de contract een domeinnaam aangevraagd, deze die in het bezit is bij de hoster. Ook deze moet betaald worden door TS, dat wanneer de TS de domeinnaam wil verhuizen naar zijn andere afgesloten hosting bedrijf, zullen de verhuiskosten erbij komen.

Ik heb zelf nog niet vernomen dat bij welke nieuwe hosting bedrijf de TS een contract heeft afgesloten om zijn domeinnaam te verhuizen naar dat hostingbedrijf.

TS is geen zakelijke overeenkomst aangegaan met Sity. Hier kan dan ook niet gesproken worden dat TS een bedrijf heeft of is.

Binnen 24 uur online, betekent dat u zelf binnen die 24 uur uw eigen website online had kunnen hebben. Dus het uploaden van de bestanden naar de server die nodig zijn om uw website zichtbaar te maken naar de buitenwereld.

Het is spijtig TS, dat je gewoon niet eerder de hoster hebt aangeschreven via e-mail. Dit heeft nu gerealiseerd dat je alsnog de rekening zult moeten betalen. Gezien dat wanneer je alsnog eerder had gereageerd, dat de hoster ten alle tijden een kopie van de inloggegevens toe zal zenden.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Klaas01 schreef:Koop op afstand treed in werking voor de consument dat wanneer hij/zij zelf ondernemende actie heeft ondernomen. Dit wat pas op de 7dag is gebeurd via de website van Sity.

Ontvangen van de factuur was op de 6de dag, reactie naar Sity was voor het eerst op de 7de dag.

Zoals TS een contract heeft afgesloten en akkoord is gegaan met de Algemene voorwaarden. Dat wanneer de TS niet akkoord gaat met de AV van Sity, zal de contract (overeenkomst) ook niet plaatsvinden.

Bij het aangaan van de Algemene voorwaarden, dient de TS netjes zijn rekening te betalen.

De TS heeft ook bij het aangaan van de contract een domeinnaam aangevraagd, deze die in het bezit is bij de hoster. Ook deze moet betaald worden door TS, dat wanneer de TS de domeinnaam wil verhuizen naar zijn andere afgesloten hosting bedrijf, zullen de verhuiskosten erbij komen.

Ik heb zelf nog niet vernomen dat bij welke nieuwe hosting bedrijf de TS een contract heeft afgesloten om zijn domeinnaam te verhuizen naar dat hostingbedrijf.

TS is geen zakelijke overeenkomst aangegaan met Sity. Hier kan dan ook niet gesproken worden dat TS een bedrijf heeft of is.

Binnen 24 uur online, betekent dat u zelf binnen die 24 uur uw eigen website online had kunnen hebben. Dus het uploaden van de bestanden naar de server die nodig zijn om uw website zichtbaar te maken naar de buitenwereld.

Het is spijtig TS, dat je gewoon niet eerder de hoster hebt aangeschreven via e-mail. Dit heeft nu gerealiseerd dat je alsnog de rekening zult moeten betalen. Gezien dat wanneer je alsnog eerder had gereageerd, dat de hoster ten alle tijden een kopie van de inloggegevens toe zal zenden.
Bij koop op afstand heeft een consument gewoon het recht om binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden op te zeggen. Die 7 werkdagen periode start 1 dag na ontvangst van de dienst. Dit recht vervalt wanneer hij gebruik heeft gemaakt van de dienst, bijvoorbeeld door in te loggen of bestanden te uploaden. Het is wel duidelijk dat hij dat niet gedaan heeft.

Dit gaat niet op als hij de webhosting heeft afgesloten voor zakelijk gebruik, maar als consument was hij gewoon op tijd.

De domeinnaam valt hier buiten want dat is een 'produkt op maat'.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Algemene voorwaarden kunnen nooit wettelijke rechten uitsluiten!

Gesloten