LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolijn

Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

ebakker6 schreef:
kokka schreef:@ebakker6,
heb je ondertussen al met KPN gesproken?
Kokka en alle andere reacties;
Ik heb vanmorgen met KPN contact gehad; kan alleen maar zeggen dat het heel teleurstellend is. Je krijgt met een helpdesk contact die afgetraind is om bepaalde zinnen en procedures te vertellen. Met andere woorden; u bent verantwoordelijk voor uw telefoon en onze computer heeft gemeten dat u zo ontzettend veel data heeft verbruikt. Voor 1600 euro aan sms jes verstuurd/ontvangen.. en dus bijna dag in dag uit op mijn telefoon gezeten om filmpjes te kijken.. Kan er zoiets zijn als een virus in je telefoon? Je gaat vanalles denken maar wat ik het ergste vind; ik ben niet naief, heb een datablokkade ingesteld jaren geleden, heb in de kpn alles laten uitschakelen en dan word je zo bestolen.. Je word totaal niet beschermd als consument en krijgt geen normale gesprekspartner aan de telefoon. Je mag een klachtenbrief insturen en dan dagen wachten op een antwoord.. De enige zekerheid die je nu hebt is dat je zo'n enorme rekening hebt, niet meer weet wat je nu moet beginnen en de kpn bedankt je klantentrouw op deze manier! Er word veel gezegd en geschreven over klantenbescherming, en als je de (social) media opzoekt, zijn ze uiteraard heel meewerkend en coulant. Loop al dagen te duizelen van ongeloof. Inmiddels de Opta, ombudsman, kassa en radar gebeld/gemaild. Ik weet het niet meer..
Ik snap je klaagzang niet.
Je hebt je probleem hier voorgelegd en adviezen gekregen, volg die dan op.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

De TS heeft toch nu, neem ik aan, sinds vanmiddag, contact kunnen opnemen met het Webcare Team van KPN. Dat lijkt mij dan de uitgelezen weg om op dit aanbod van hulp in te gaan. Nu nog de uitkomst.

ebakker6

Ongelezen bericht door ebakker6 »

Jolijn schreef:
ebakker6 schreef:
kokka schreef:@ebakker6,
heb je ondertussen al met KPN gesproken?
Kokka en alle andere reacties;
Ik heb vanmorgen met KPN contact gehad; kan alleen maar zeggen dat het heel teleurstellend is. Je krijgt met een helpdesk contact die afgetraind is om bepaalde zinnen en procedures te vertellen. Met andere woorden; u bent verantwoordelijk voor uw telefoon en onze computer heeft gemeten dat u zo ontzettend veel data heeft verbruikt. Voor 1600 euro aan sms jes verstuurd/ontvangen.. en dus bijna dag in dag uit op mijn telefoon gezeten om filmpjes te kijken.. Kan er zoiets zijn als een virus in je telefoon? Je gaat vanalles denken maar wat ik het ergste vind; ik ben niet naief, heb een datablokkade ingesteld jaren geleden, heb in de kpn alles laten uitschakelen en dan word je zo bestolen.. Je word totaal niet beschermd als consument en krijgt geen normale gesprekspartner aan de telefoon. Je mag een klachtenbrief insturen en dan dagen wachten op een antwoord.. De enige zekerheid die je nu hebt is dat je zo'n enorme rekening hebt, niet meer weet wat je nu moet beginnen en de kpn bedankt je klantentrouw op deze manier! Er word veel gezegd en geschreven over klantenbescherming, en als je de (social) media opzoekt, zijn ze uiteraard heel meewerkend en coulant. Loop al dagen te duizelen van ongeloof. Inmiddels de Opta, ombudsman, kassa en radar gebeld/gemaild. Ik weet het niet meer..
Jolijn, wat ik niet snap dat jij het klaagzang vind... je mag de rekening best betalen als jij het klaagzang vind :o Ik heb zeker heel veel adviezen gekregen, daar gaat het uiteindelijk om. Heb je uberhaupt wel een IDEE hoe deze situatie is als het je zelf betreft?? Nee blijkbaar niet. En heb ik wat met de adviezen gedaan; zeker.. Blijkbaar voor jou oninteressant, dan zou ik zeggen ga iets anders lezen of doen met je tijd en verdoe je dan niet aan dit soort uitspraken. Ik hoop en wens voor een ander in iedergeval niet deze situatie..

ebakker6

KPN Webcare schreef:Beste ebakker6,

Ik heb je verhaal met veel verbazing gelezen. Normaliter is een blokkade bij KPN of een blokkade in je toestel al voldoende om je toegang tot internet te blokkeren. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat dit zich heeft kunnen voordoen. Graag ontvang ik per privé bericht je mobiele nummer in combinatie met je postcode en huisnummer om de situatie nader te onderzoeken. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Ik heb inmiddels een PB gestuurd..

tenormin

Jolijn, wat ik niet snap dat jij het klaagzang vind... je mag de rekening best betalen als jij het klaagzang vind :o Ik heb zeker heel veel adviezen gekregen, daar gaat het uiteindelijk om. Heb je uberhaupt wel een IDEE hoe deze situatie is als het je zelf betreft?? Nee blijkbaar niet. En heb ik wat met de adviezen gedaan; zeker.. Blijkbaar voor jou oninteressant, dan zou ik zeggen ga iets anders lezen of doen met je tijd en verdoe je dan niet aan dit soort uitspraken. Ik hoop en wens voor een ander in iedergeval niet deze situatie..
Vind dit verhaal geen klaagzang. Zou er een rolberoerte van gekregen hebben, zo verschrikkelijk veel geld. Het "verlammende" weten dat je tegen een Groot Mogol moet gaan opboksen.

ebakker6

Een update van vandaag: wederom een klacht ingediend, bij de KPN winkel langsgeweest, Radar, Kassa, Consuwijzer en ombudsman gebeld/gemaild. Inmiddels is mij duidelijk dat er dus wel een Gedragscode is voor Mobiel Datagebruik. Verder kreeg ik vandaag al onderstaande reactie van de KPN :shock: En heel raar maar deze sms jes heeft mijn telefoon niet ontvangen.. Als er een harde schijf op mijn telefoon zit, moet dit aantoonbaar zijn. De periode waar we het over hebben is 11-18 december, maar dat wisten ze op 2 december al :shock: Is dit nou de KPN waar wij al jaren zo trouw aan zijn? Misschien dat Daan / KPN webcare hier een andere oplossing; menselijker, realistischer oplossing gaat aandragen.. Ik hoop en gun dit niemand!

Geachte heer/mevrouw,

Een stuk eigen verantwoordelijkheid mis ik in onderstaand verhaal.
Verder heeft KPN verschillende waarschuwingssmsjes verstuurd ivm hoog dataverbruik ondanks deze waarschuwingen
is er gewoon verder gegaan met het verbruik van data.

Er zijn waarschuwingssmsjes verstuurd en ontvangen op 02.12 en 03.12.

Hierbij enkele data met erg hoog internet verbruik:

07.12 12:00..........663,770 MB
12.12 13:33...........547,461 MB
22.12 21:52 ,,,,,,,,,,2,003 GB

Bovenstaande hoeveelheden worden niet onbewust verbruikt.

Ondanks alles wil ik het coulance aanbod van 8/1 ook laten gelden voor nota 103

Ik hoop dat u akkoord kunt gaan

Vrgr

KPN
Laatst gewijzigd door ebakker6 op 18 feb 2013 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Natuurlijk snap ik dat TS een rolberoerte kreeg bij het zien van de factuur. Hoe daar mee om te gaan, is door diverse forummers aangegeven. Dat TS bij de klantenservice niet verder is gekomen, is niet zo heel verwonderlijk, idd zoals TS zelf schrijft "Je krijgt met een helpdesk contact die afgetraind is om bepaalde zinnen en procedures te vertellen."
Zo'n telefoongesprek moet je dan alsnog samenvatten en mailen (+ brief), want je wilt 1 en ander toch duidelijk op schrift hebben?
Ik snap dus idd het Ik weet het niet meer.. en niet meer weet wat je nu moet beginnen niet.
Dat bericht is een herhaling van de OP.
Je weet wat je moet beginnen 'een klachtenbrief schrijven' vlgs KPN of kort en krachtig meedelen dat de factuur niet klopt vanwege blabla enz. (jij kent de feiten) verzoeken om een correcte factuur of zelf het gewone maandbedrag overmaken.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

ebakker6 schreef:Een update van vandaag: wederom een klacht ingediend, bij de KPN winkel langsgeweest, Radar, Kassa, Consuwijzer en ombudsman gebeld/gemaild. Inmiddels is mij duidelijk dat er dus wel een Gedragscode is voor Mobiel Datagebruik. Verder kreeg ik vandaag al onderstaande reactie van de KPN :shock: En heel raar maar deze sms jes heeft mijn telefoon niet ontvangen.. Als er een harde schijf op mijn telefoon zit, moet dit aantoonbaar zijn. De periode waar we het over hebben is 11-18 december, maar dat wisten ze op 2 december al :shock: Is dit nou de KPN waar wij al jaren zo trouw aan zijn? Misschien dat Daan / KPN webcare hier een andere oplossing; menselijker, realistischer oplossing gaat aandragen.. Ik hoop en gun dit niemand!

Geachte heer/mevrouw,

Een stuk eigen verantwoordelijkheid mis ik in onderstaand verhaal.
Verder heeft KPN verschillende waarschuwingssmsjes verstuurd ivm hoog dataverbruik ondanks deze waarschuwingen
is er gewoon verder gegaan met het verbruik van data.

Er zijn waarschuwingssmsjes verstuurd en ontvangen op 02.12 en 03.12.

Hierbij enkele data met erg hoog internet verbruik:

07.12 12:00..........663,770 MB
12.12 13:33...........547,461 MB
22.12 21:52 ,,,,,,,,,,2,003 GB

Bovenstaande hoeveelheden worden niet onbewust verbruikt.

Ondanks alles wil ik het coulance aanbod van 8/1 ook laten gelden voor nota 103

Ik hoop dat u akkoord kunt gaan

Vrgr

KPN
Is dit een reactie op uw klacht van vandaag of op een eerdere klacht? Het is overigens niet netjes om de naam van een KPN medewerker hier te vermelden.

tenormin

Is dit een reactie op uw klacht van vandaag of op een eerdere klacht? Het is overigens niet netjes om de naam van een KPN medewerker hier te vermelden.
Tja, zo'n commentaar krijg je als je niet alles leest. Daan, de naam van de Webcare medewerker van KPN noemt zelf, correct, zijn naam. Dus is het niet aan U om ebakker6 van "onjuist gedrag" te beschuldigen.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

tenormin schreef:
Tja, zo'n commentaar krijg je als je niet alles leest. Daan, de naam van de Webcare medewerker van KPN noemt zelf, correct, zijn naam. Dus is het niet aan U om ebakker6 van "onjuist gedrag" te beschuldigen.
Rustig maar. :D Het ging niet om Daan, de medewerker van webcare, maar om de KPN medewerker die de brief had gestuurd. Die werd met achternaam genoemd. TS heeft haar posting inmiddels keurig aangepast.

tenormin

Rustig maar. :D Het ging niet om Daan, de medewerker van webcare, maar om de KPN medewerker die de brief had gestuurd. Die werd met achternaam genoemd. TS heeft haar posting inmiddels keurig aangepast.
poeh, poeh, foutje mijnerzijds, sorry :oops:

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Maargoed, ik ben er ff uitgeweest.. KPN zegt dus nog steeds dat het Bewust gebruik van data is.Wat is de deal die ze voorstellen dan, hoef je 'maar' de helft te betalen?Nu is het op zich raar dat er data kan worden gebruikt omdat het uitgezet was, maar heeft TS of de man van TS dan getracht stiekem data te gebruiken omdat ze dachten dat het toch niet belast zou worden?
Ik begin het een raar verhaal te vinden. wat ik me overigens ook nog afvraag, is het data verbruik nu opgehouden? als het een virus of iets dergelijks is zou dat namelijk niet gebeuren.

ebakker6

kokka schreef:Maargoed, ik ben er ff uitgeweest.. KPN zegt dus nog steeds dat het Bewust gebruik van data is.Wat is de deal die ze voorstellen dan, hoef je 'maar' de helft te betalen?Nu is het op zich raar dat er data kan worden gebruikt omdat het uitgezet was, maar heeft TS of de man van TS dan getracht stiekem data te gebruiken omdat ze dachten dat het toch niet belast zou worden?
Ik begin het een raar verhaal te vinden. wat ik me overigens ook nog afvraag, is het data verbruik nu opgehouden? als het een virus of iets dergelijks is zou dat namelijk niet gebeuren.
Kokka:
TS of de man van TS dan getracht stiekem data te gebruiken omdat ze dachten dat het toch niet belast zou worden?

Vind je het erg als ik hier niet op reageer.

Ik begin het een raar verhaal te vinden

Als dat zo is, gewoon draadje niet meer volgen, misschien kan ik het dan ook nog volgen :D Ik probeer een signaleerwaarschuwing af te geven, en aandacht op een groot probleem te vestigen, indien oninteressant dan stop ik direct met het op de hoogte houden. Laat ik de rest van de vorderingen dan ook maar voor me houden..

tenormin

@ebakker6, beter dan maar niet reageren op een bericht van kokka. Er zijn hier wel degelijk mensen die met interesse dit extreme geval (want dat is het) volgen. Valt niets meer te schrijven totdat er een antwoord aan u is gegeven, toch?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:@ebakker6, beter dan maar niet reageren op een bericht van kokka. Er zijn hier wel degelijk mensen die met interesse dit extreme geval (want dat is het) volgen. Valt niets meer te schrijven totdat er een antwoord aan u is gegeven, toch?
De KPN is al een paar weken bezig om oa het verhaal van
ts te checken en er een oplossing voor te vinden, € 13.000,00 is een vreemd bedrag dat toch alle bellen moet heeft doen rinkelen??????

tenormin

De KPN is al een paar weken bezig om oa het verhaal van
ts te checken en er een oplossing voor te vinden, € 13.000,00 is een vreemd bedrag dat toch alle bellen moet heeft doen rinkelen??????
Bij de TS gingen de bellen al heel snel rinkelen; de KPN hoort ook iets rinkelen wat buiten proportie is. Hoop dat ze uiteindelijk wakker worden gebeld.

kokka

ebakker6 schreef:
kokka schreef:Maargoed, ik ben er ff uitgeweest.. KPN zegt dus nog steeds dat het Bewust gebruik van data is.Wat is de deal die ze voorstellen dan, hoef je 'maar' de helft te betalen?Nu is het op zich raar dat er data kan worden gebruikt omdat het uitgezet was, maar heeft TS of de man van TS dan getracht stiekem data te gebruiken omdat ze dachten dat het toch niet belast zou worden?
Kokka:
TS of de man van TS dan getracht stiekem data te gebruiken omdat ze dachten dat het toch niet belast zou worden?

Vind je het erg als ik hier niet op reageer.

Ik begin het een raar verhaal te vinden

Als dat zo is, gewoon draadje niet meer volgen, misschien kan ik het dan ook nog volgen :D Ik probeer een signaleerwaarschuwing af te geven, en aandacht op een groot probleem te vestigen, indien oninteressant dan stop ik direct met het op de hoogte houden. Laat ik de rest van de vorderingen dan ook maar voor me houden..
ik zie dat mijn post anders overkomt als dat ik het eigenlijk bedoelt had. Ik bedoelde eigenlijk dat het lijkt of kpn daar van uit gaat.. dat het allemaal opzet is. ik ga er helemaal van uit dat als je al die moeite doet om het internet af te sluiten dat je dan niet expres zoveel data binnen gaat halen.

kokka

tenormin schreef:@ebakker6, beter dan maar niet reageren op een bericht van kokka. Er zijn hier wel degelijk mensen die met interesse dit extreme geval (want dat is het) volgen. Valt niets meer te schrijven totdat er een antwoord aan u is gegeven, toch?
ik heb ook echt interesse.

tenormin

kokka schreef:
ik heb ook echt interesse.
@kokka, het kwam niet zo op mij over; excuses als ik het verkeerd heb geinterpreteerd.

kokka

ik zag zelf ook dat het niet echt overkwam zoals ik gedacht had.

Gesloten