Jolijn schreef:
Maar in de winkel van TS niet, dus vandaar dit topic erover.
Sorry hoor maar in je tas duiken lijkt mij sterk overdreven.
Waarom moeilijk doen , terwijl het zo makkelijk kan, laat je tas uit jezelf zien.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Jolijn schreef:
Maar in de winkel van TS niet, dus vandaar dit topic erover.
Het controleren van een tas is een bevoegdheid die aan het OM is voorbehouden. Het maakt niets uit of je nu zelf je producten scanned of dat je dit niet doet. Het blijft een tassencontrolen. Zie ook deze draad op rechtenforum.rozemarijntje schreef:zelf scannen heeft denk ik wel andere regels???
ruud_a schreef:niet zo maarolaf79 schreef:Formeel gesproken mag een medewerker sowieso niet in je tas kijken. Tenminste niet zonder toestemming. Geef je die toestemming niet, dan mogen ze je staande houden.
dan moet er een gegrond vermoeden van diefstal bestaan
anders wordt het wederrechtelijke vrijheidsberoving
voor overtreden van de huisregels kunnen ze u alleen een toegangsverbod opleggen
Dan mag je de spullen laten staan..Rim69 schreef:Weet je wat. Ga jij nu eens lekker boodschappen doen bij de AH tot je gecontroleerd wordt en vertel ze dan maar alles wat jij over de wet weet.alfatrion schreef:Het is leuk en aardig dat in de AV staat dat AH zich het recht voorbehoudt om net voor en na het afrekenen controles te verrichten, maar dat recht hebben ze helemaal niet. Zelfs niet als er spraken is van een heterdaad. Een dergelijke bepaling is nietig. Als AH in de tas wil kijken dan moeten ze dat vragen en als een klant dat niet wil dan kunnen ze niets doen.
We horen graag van je wat er dan gebeurt.
Als het duidelijk is, dat TS aan de beurt is voor controle, zal TS dat misschien ook wel doen.ciske schreef:Sorry hoor maar in je tas duiken lijkt mij sterk overdreven.Jolijn schreef: Maar in de winkel van TS niet, dus vandaar dit topic erover.
Waarom moeilijk doen , terwijl het zo makkelijk kan, laat je tas uit jezelf zien.
Geweldig bewijs.alfatrion schreef:Het controleren van een tas is een bevoegdheid die aan het OM is voorbehouden. Het maakt niets uit of je nu zelf je producten scanned of dat je dit niet doet. Het blijft een tassencontrolen. Zie ook deze draad op rechtenforum.rozemarijntje schreef:zelf scannen heeft denk ik wel andere regels???
Ik zie hierin een wanhopige poging om uit angst om zelf te verdrinken op op de schouders van anderen te gaan staan.dhc schreef:Alfatrion is een ster in het selectief quoten uit postings die hem zelf het beste uitkomen. Denkt dat ie Bram M is ofzo.....
Sowieso horen ze dat gewoon netjes te vragen.Kirs schreef:Misschien ligt het wel aan het filiaal waar ik winkel en wordt er in andere filialen wel netjes om gevraagd. Ik winkel op de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Ik gebruik een boodschappen tas maar daar heb ik soms ook mijn portemonnee en sleutels in zitten zodat ik niet met 2 tassen de deur uit hoef. Deze kunnen ze dus ook tegenkomen tijdens de controle, dat zijn mijn privé eigendommen en daarom zou ik het netter vinden als ze het even zouden vragen.
Ik hou de tas om mijn schouder, ik heb zo'n shopper van de AH gekocht. Ik laat mijn portemonnee en sleutels dus niet onbeheerd achter. Ik heb in de voorwaarden niet kunnen lezen dat mijn boodschappentas in een wagentje of mandje moet staan voordat ik de boodschappen erin mag doen.rozemarijntje schreef:nou ja sorry maar,ik vind het persoonlijk niet zo slim om je spullen daar in te doen...
ik wil nog wel eens van de kar weg lopen???????????????????????mis ik iets...u draaid zich niet om ,om iets te pakken en dan kan u portomonee zo weg zijn...
dat u ,u sleutels enz er in doet ja dat doet u zelf,maar lees de voorwaarden,de boodschappen tassen mogen ze nakijken,als u dus niet wilt dat ze u persoonlijke spullen zien,zou ik lekker een handtas gebruiken?
is ook wat veiliger denk ik?
voor appie straks ook nog de schuld krijgt....?
Is ook onzin ! je mag boodschappen in de winkel zelfs gewoon in je jaszak of rugzak stoppen als je dat wilt.. Enige voorwaarde is dat je zorgt dat deze netjes afgerekend worden ( of gescand in dit geval ). Ik kan me ook voorstellen dat een winkelbediende je in de gaten houdt als die ziet dat je iets in je zak stopt en bij de kassa wil controleren of je deze daadwerkelijk betaalt. Echter hier moet hij / zij dan wel om vragen. Hij / zij mag dit niet zo maar uit je jas of tas trekken !Kirs schreef:Ik hou de tas om mijn schouder, ik heb zo'n shopper van de AH gekocht. Ik laat mijn portemonnee en sleutels dus niet onbeheerd achter. Ik heb in de voorwaarden niet kunnen lezen dat mijn boodschappentas in een wagentje of mandje moet staan voordat ik de boodschappen erin mag doen.rozemarijntje schreef:nou ja sorry maar,ik vind het persoonlijk niet zo slim om je spullen daar in te doen...
ik wil nog wel eens van de kar weg lopen???????????????????????mis ik iets...u draaid zich niet om ,om iets te pakken en dan kan u portomonee zo weg zijn...
dat u ,u sleutels enz er in doet ja dat doet u zelf,maar lees de voorwaarden,de boodschappen tassen mogen ze nakijken,als u dus niet wilt dat ze u persoonlijke spullen zien,zou ik lekker een handtas gebruiken?
is ook wat veiliger denk ik?
voor appie straks ook nog de schuld krijgt....?
Ik heb weleens meegemaakt dat de medewerker met andere werkzaamheden bezig is en dat moet afbreken op het mement dat het controle lampje gaat branden. Dan komen ze aanrennen en mompelen nog net goedemiddag voordat ze mijn tas open trekken. Ik heb er weleens naar gevraagd of ze dat niet horen te vragen. De één bood haar excuses aan en zei dat ze er in het vervolg op zou letten, een ander ging een hele discussie met me aan dat ze dat recht wel had omdat ik anders diefstal pleegde en liep toen halverwege het gesprek weg toen ik zei dat ze wel toestemming zou krijgen van me als ze het zou vragen.
Sowieso horen ze dat gewoon netjes te vragen.
Als ze dus zomaar mijn tas open trekken, zou ik dit dus ook per direkt weigeren. Dat mogen ze absoluut niet.
Ik zou dat ook nooit toestaan.. Dan kan het zijn dat ik de spullen niet mag afrekenen, maar dat risico loop ik dan graag.
Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.Jolijn schreef:Je ziet als klant zelf ook dat het controlelampje gaat branden?
Oké, dan is het dus niet onverwacht dat je tas open moet.Kirs schreef:Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.Jolijn schreef:Je ziet als klant zelf ook dat het controlelampje gaat branden?