LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderlinge omgang op het forum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk

Re: Onderlinge omgang op het forum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sombody schreef:ben het er mee eens dat schrijven een ja dood ding is,en je formuleert het wel eens fout,letter verkeerd,maar dat het inderdaad makkelijker iets te typen is tegen iemand die je niet ziet is waar.
Maar gewoon da`s toch niet zo moeilijk en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik begrijp wat je bedoeld Sombody maar wat voor de ene normaal is dat is
voor de ander weer niet normaal.
Maar iemand aanspreken op zijn of haar gedrag is toch ook niet verkeerd ?

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste collega forumleden,
Ik ben het helemaal eens met de opmerking van sombody.
Het is immers een opmerking en geen uitnodiging tot discussie.
Een ieder die op dit forum actief is heeft botte reacties gehad of gelezen.
Een enkele keer is er iemand die zich dusdanig gedraagt dat een harde/botte reactie op zijn plaats zou kunnen zijn. Meestal is dat niet zo. Er worden dan ook regelmatig kinderachtige, flauwe,kleinerende en beledigende reacties geplaatst. Ik ga er van uit dat de meeste bezoekers van dit forum volwassen mensen zijn. Disrespectvol gedrag van forumleden is dan ook onverwacht en ongewenst.
Ik ga er van uit dat de meeste forumbezoekers het hier mee eens zijn.
Met zeer vriendelijke groet,
Acjzr1.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

witte angora schreef: Maar daar is een meldknop, en in het verlengde daarvan een moderator, voor.
Die meldknop draagt alleen maar bij aan de slechte omgangsvormen. Het stimuleert alleen maar de verklikkers op het schoolplein die er alles aan doen om bij die moderator in een goed blaadje te komen.
Hoe kan het anders dat het altijd dezelfde zijn die melden en dan ook nog even vol trots posten dat ze een bericht gemeld hebben? Hoe huichelachtig wil je het hebben?

Je bent een anonieme forumgebruiker. Wat kan er nu zo erg zijn dat het gemeld moet worden?

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Rim69 schreef:
witte angora schreef: Maar daar is een meldknop, en in het verlengde daarvan een moderator, voor.
Die meldknop draagt alleen maar bij aan de slechte omgangsvormen. Het stimuleert alleen maar de verklikkers op het schoolplein die er alles aan doen om bij die moderator in een goed blaadje te komen.
Hoe kan het anders dat het altijd dezelfde zijn die melden en dan ook nog even vol trots posten dat ze een bericht gemeld hebben? Hoe huichelachtig wil je het hebben?

Je bent een anonieme forumgebruiker. Wat kan er nu zo erg zijn dat het gemeld moet worden?
? De meldknop is er om disrespectvolle reacties te melden.
Uw reactie zou daar bij kunnen horen.
Ik zou niet weten hoe de betreffende knop bij zou kunnen dragen aan slechte omgangsvormen.
Melders van asociaal gedrag verklikkers noemen en ze te betichten van huichelarij is nou net het gene waar de TS tegen is. Iedereen netjes behandelen zoals ik nu ook U netjes behandel zou de standaard moeten zijn. Met een beetje moeite zou ook U daar toe in staat moeten zijn. Het vereist hooguit wat wilskracht.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoe kunnen wij weten wie dan de melders zijn, dan alleen maar raden?

Lijkt mij juist het tegenovergestelde als je te pas en te onpas op de meldknop drukt. Moderator kan toch "zien" wie de melding verricht, ook als je er verder niets bijschrijft? Bij een beetje goede moderatie kom je m.i. helemaal niet in een goed blaadje. Ja, dat iemand dit vol trots vermeld, is natuurlijk op zich al een vreemd fenomeen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ik moderator zou zijn en steeds van dezelfde personen 'loze' meldingen zou krijgen, zou me dat gaan irriteren. Uiteindelijk zou ik die personen niet meer serieus nemen, denk ik en 'echte' meldingen dan achteloos weg schuiven, zo van 'zal wel weer niks zijn'.
:mrgreen: Zou zo'n melder waarschijnlijk een ban geven 'blijf met je poten van die knop af en laat mij m'n werk doen'.

sombody

Ongelezen bericht door sombody »

Wat mij dus opvalt dat er personen zijn die elkaar blijkbaar heel goed kennen.
Vete`s worden er uit gevochten ,beschuldigingen gemaakt.

Dus je komt voor het eerst op dit Forum en dan zie je dat soort dingen,ja ik vind dat werkelijk niet gepast hoe bepaalde mensen reageren.

De laatste tijd is er zoveel in het nieuws geweest over allerlei vervelende items dat mensen belachelijk worden gemaakt met soms afschuwelijke gevolgen,dan kan je zeggen wat heeft dat er mee te maken ,maar dat was ook over mensen die belachelijk werden gemaakt,praatprogamma`s hoe kan dit en wat afschuwelijk wat het ook is ,maar wat doen wij er met zijn allen aan,als het hier al gebeurt,

Zoals eerder vermeld ,ieder heeft een eigen visie en dat moet en mag,maar een paar denken grappig te zijn en stoken elkaar blijkbaar op ,of het werkt aanstekelijk,groepje`s.

Je moet blijkbaar hooggeschoold zijn,ben je wel inteligent genoeg voor dit Forum,wat zijn dat voor uitspraken,ieder die hier komt met vraag,overkoming of wat dan ook aangaande probleem van consumenten aard mag toch verwachten dat dit kan.
Gelukkig zijn er vele wel!!!!!!!!!!!

Ben hier ook terecht gekomen met mijn verontwaarding destijds,en is ieder niet met iets gekomen?

Dan maakt het niet wat ,en dat de meningen verdeeld zijn,leer je ook van,dat is juist goed.

Allemaal willen wij toch normaal te woord gestaan worden ,maar dat begint uiteindelijk toch bij jezelf.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

tenormin schreef: Lijkt mij juist het tegenovergestelde als je te pas en te onpas op de meldknop drukt. Moderator kan toch "zien" wie de melding verricht, ook als je er verder niets bijschrijft? Bij een beetje goede moderatie kom je m.i. helemaal niet in een goed blaadje. Ja, dat iemand dit vol trots vermeld, is natuurlijk op zich al een vreemd fenomeen.
Is dat zo? Hoeveel waarschuwingen over of-topic posts heb jij al gehad? Heb jij wel eens een ban gehad? Even niet beschuldigend bedoeld, maar jij bent wel heel vaak of-topic, alleen dan wel op een vriendelijke manier.

zwem

Ongelezen bericht door zwem »

CENSUUR WORDT TOEGEPAST.
Laatst gewijzigd door zwem op 08 mar 2013 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@rim69, jawel hoor, ook ik heb een ban gehad. Niet voor altijd, maar wel een waarschuwing. (Nog) niet op dit forum, maar wel bij KASSA, sinds ik daar mijn email adres heb vermeld achter mijn profiel, heb ik behoorlijk wat mails ontvangen. En nog vriendelijk ook :mrgreen: . Heb ik nog nooit een geheim van gemaakt, toch? Maar dit is natuurlijk helemaal off topic: jouw vraag en mijn antwoord.

sombody

Dat vind ik zeker niet kloppen ,snapte even de afkorting niet,maar ben ook geen 18 meer.

Wat zijn loze berichten en inderdaad wie ben ik of een ander om daar over te oordelen,maar dat bedoel ik met de omgang van.

Dus daar ben ik het niet mee eens eigenlijk.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sombody schreef:
Chocomelk schreef:
witte angora schreef: Waarbij ik dus wel op wil merken dat ik het met je eens ben dat excessen, zoals dit af en toe voorkomt, niet nodig zouden moeten zijn. Maar daar is een meldknop, en in het verlengde daarvan een moderator, voor.
En dat vind ik uiteindelijke een kinderachtig iets de meldknop, in het echte leven is
ook geen meldknop en spreekt men de mensen er ook persoonlijk op aan wat vaak
veel beter werkt.
Mijn mening.
Dat is een feit wat zeker is en daar worden wij als consument en burger van Nederland met spotje`s op tv op gewezen ,spreek elkaar aan.
Voor dit Forum moet je 18 zijn,en wij moeten het voorbeeld zijn voor de jeugd,heb ook kleinkinderen die lessen op school krijgen over omgang met elkaar,dan mag je toch verwachten dat het hier ook doen!
Sombody en chocomelk dat is onzin! Op school zitten kinderen die nog niet alles weten en dus moeten leren, dat is normaal. Hier zitten volwassenen die behoren te weten hoe je op een forum met elkaar moet omgaan! Er zijn een paar simpele gedragsregels die je al vertellen wat er van je wordt verwacht Je hoeft daarom niet iemand aan te spreken op zijn gedrag! Totaal overbodig!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn een paar simpele gedragsregels die je al vertellen wat er van je wordt verwacht Je hoeft daarom niet iemand aan te spreken op zijn gedrag! Totaal overbodig!
Helemaal juist, en zelf tegen de gedragsregels.
Ik heb er zelf een berisping van de moderatie gehad, om dit te laten, want het is off topic.
Iemand aanspreken op zijn gedrag gaat via de meldknop aan de redactie, en deze kunnen dan maatregelen nemen.
Globaal zijn er wel soms discussie, welke aan de rand van de regels zijn, maar daarvoor is het een forum.
Helaas zijn er dan toch vervelende mensen, welke beledigen en stoken.(En dit altijd dezelfde personen)

Dit herkenbaar aan de weinige berichten, die geplaatst zijn, omdat deze van de moderatie steeds verwijderd worden.
Tenslotte weet intussen de moderatie ook wat hier gespeeld wordt, en is nu alerter op dit soort aantijgingen.

weetnietveel

Zijn we het voor de eerste? keer ergens over eens :wink: . Ik heb soms (soms vaak) de neiging om antwoord te geven als er opmerking over me wordt gemaakt. Maar dat kan bijna nooit. Je bent dan inderdaad off topic, want niemand van ons kan het onderwerp van gesprek zijn. Je gaat dan meestal onnodig een topic verzieken.
Als iemand het nodig vindt om me iets te vertellen laat hem of haar een pb sturen, simpel!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

weetnietveel schreef:Zijn we het voor de eerste? keer ergens over eens :wink: . Ik heb soms (soms vaak) de neiging om antwoord te geven als er opmerking over me wordt gemaakt. Maar dat kan bijna nooit. Je bent dan inderdaad off topic, want niemand van ons kan het onderwerp van gesprek zijn. Je gaat dan meestal onnodig een topic verzieken.
Als iemand het nodig vindt om me iets te vertellen laat hem of haar een pb sturen, simpel!

Ik ben er vaker met iemand eens, maar wil dan niet in herhaling vallen, om dit steeds opnieuw te bevestigen.

Wat de PB´s betreft, mag je in mijn postvak kijken, wat er alles zo over mij, en anderen , zelf nog in een PB verstuurd wordt.
Maar ik lees niet alles, want aan de afzender is meestal duidelijk, wat het voor een boodschap is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wat mij dus opvalt dat er personen zijn die elkaar blijkbaar heel goed kennen
Niemand kent elkaar hier, alleen de schrijfstijl van sommigen valt op. :lol:

sombody

Wil graag blijven waar het onderwerp mee begon.
Afdwalen en discussie is soms eindeloos.
Weetnieveel,kinderen zitten op school ,helemaal goed ,maar niet de hele dag.
Dat er nu een verplichte les al is over omgaan met elkaar zegt genoeg ,en ik heb een kleindochter van 12 ,en die zijn niet dom ,kijken tv hebben facebook en horen veel van elkaar ,wil je niet weten helaas.
Dus de stelling is het belangrijkste,val ook niet in herhalingen ,zijn er veel heel goed en duidelijk hor ,gelukkig maar.
PB sturen,dat word dan onbegonnen werk ,de knop ik vind het al stom als je dat weet en krijgt,dus vermijd hem.
Het is heel simpel ,maar uiteindelijk zijn wij ook voorbeeld,en je wereld veruimen en oogkleppen werk word niemand wijs van.
Het gaat om de constatering van dien aard!

weetnietveel

Sombody ik snap niet wat je met dit topic wilt bereiken. Je hebt iets geconstateerd. Nou dat zien en weten er meer, maar wat nu??? Wat wil jij er serieus aan DOEN?!

Je wilt de meldknop niet gebruiken, dat vind je dat dom, dus die berichten moeten dan gewoon blijven staan??? Voor onze kinderen??? Voor wie?? En waarom???

sombody

weetnietveel schreef:Sombody ik snap niet wat je met dit topic wilt bereiken. Je hebt iets geconstateerd. Nou dat zien en weten er meer, maar wat nu??? Wat wil jij er serieus aan DOEN?!

Je wilt de meldknop niet gebruiken, dat vind je dat dom, dus die berichten moeten dan gewoon blijven staan??? Voor onze kinderen??? Voor wie?? En waarom???
Geloof dat je het niet begrijpt,vind dat degene niet moeten riskeren dat die knop gebruikt hoeft te worden.
Verder wil ik niet van het onderwerp afwijken,ik zal niets negatiefs neerzetten,dus vandaar.
De boodschap is geloof ik helder ,en verder dwaal ik niet af ,wat vaak wel gebeurt en het verhaal of stelling uit verband gerukt word,moet je vookomen.
Daar is wat mij betreft de zaak helder!!

weetnietveel

Rim69 schreef:

Dat denk jij dan.
Ik meld berichten om verschillende redenen maar met één doel: ik wil dat die berichten verwijderd worden.
Het liefst meld ik dat ik het bericht gemeld heb, zodat diegene van wie het bericht is weet dat ik het was. Maar dat kan niet altijd en soms vind ik het ook niet nodig.

Gesloten