LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rookverbod
Re: rookverbod
Tsja, als wij ons niet druk maken over hoe het er aan toe gaat, wie dan wel?
De regering? Laat mij niet lachen.
Op de ouderenzorg wordt steeds meer beknibbeld. Er kan steeds minder. Over 50 jaar zitten wij misschien wel in dat verzorgingshuis.
Als er dan nog meer bezuinigd is en er is nog minder personeel en je kunt nog minder genieten, was het dan niet beter om 50 jaar eerder al je stem te laten horen?
Misschien vinden de ouderen bij jou, Armiva, in het verzorgingshuis het geen probleem. Maar is dat omdat ze zich erbij neerleggen? Of omdat ze het beleid echt geweldig vinden?
De regering? Laat mij niet lachen.
Op de ouderenzorg wordt steeds meer beknibbeld. Er kan steeds minder. Over 50 jaar zitten wij misschien wel in dat verzorgingshuis.
Als er dan nog meer bezuinigd is en er is nog minder personeel en je kunt nog minder genieten, was het dan niet beter om 50 jaar eerder al je stem te laten horen?
Misschien vinden de ouderen bij jou, Armiva, in het verzorgingshuis het geen probleem. Maar is dat omdat ze zich erbij neerleggen? Of omdat ze het beleid echt geweldig vinden?
ik heb ook nooit gezegd dat de bewoners op hun kamer zouden mogen roken.
ik heb gezegd dat het niet spoort dat deze oudjes naar buiten gereden moeten worden omdat ze anders helemaal niet meer kunnen roken!
dat is schandalig!!
ik vraag me trouwens af waar jij werkt, het lijkt me vrij logisch dat mensen niet op hun kamertje mogen roken aangezien ze er meestal met 2 tot 6 personen liggen (waar heb je anders je leven lang voor gewerkt )
maar op de gang/in de hal MOET het kunnen!!
verder gaat dit zotte rookverbod voor deze huizen gelukkig voorlopig niet door,
en het rookverbod in het familie kamertje van het rouwcentrum ben ik wel een beetje heen. het deed overigens goed dat de meeste mensen een beetje mijn gevoel deelde.
maar ik ben nu uitgediscuseerd
vriendelijke groetjes
patries
ik heb gezegd dat het niet spoort dat deze oudjes naar buiten gereden moeten worden omdat ze anders helemaal niet meer kunnen roken!
dat is schandalig!!
ik vraag me trouwens af waar jij werkt, het lijkt me vrij logisch dat mensen niet op hun kamertje mogen roken aangezien ze er meestal met 2 tot 6 personen liggen (waar heb je anders je leven lang voor gewerkt )
maar op de gang/in de hal MOET het kunnen!!
verder gaat dit zotte rookverbod voor deze huizen gelukkig voorlopig niet door,
en het rookverbod in het familie kamertje van het rouwcentrum ben ik wel een beetje heen. het deed overigens goed dat de meeste mensen een beetje mijn gevoel deelde.
maar ik ben nu uitgediscuseerd
vriendelijke groetjes
patries
Patricia, lees nu toch eens goed!
Bij ons zijn het allemaal 1-persoonskamers zoals ik schreef. Geen 2 of 6 persoons.
En ze worden bij ons niet naar buiten gereden.
En op de gang wordt er ook niet gerookt, maar in de rookkamer!!
En Imken maakt haar zelf dus druk, omdat ze bang is dat zij zelf niet meer mag roken als ze over 50 jaar in het verpleeghuis zit. Dat jij je daar nu al druk over maakt.
DUS, mensen mogen roken, maar alleen in de rookkamer.
Wat is het probleem nu helemaal!
Bij ons zijn het allemaal 1-persoonskamers zoals ik schreef. Geen 2 of 6 persoons.
En ze worden bij ons niet naar buiten gereden.
En op de gang wordt er ook niet gerookt, maar in de rookkamer!!
En Imken maakt haar zelf dus druk, omdat ze bang is dat zij zelf niet meer mag roken als ze over 50 jaar in het verpleeghuis zit. Dat jij je daar nu al druk over maakt.
DUS, mensen mogen roken, maar alleen in de rookkamer.
Wat is het probleem nu helemaal!
Liever Armiva,
Voordat je iemand beschuldigd van niet goed lezen, moet je eerst zelf dan WEL goed lezen. Wie de schoen past trekke hem aan, niet?
Ik ben gestopt met roken, dus ik maak me er niet druk om dat ik niet meer mag roken over 50 jaar.
Ik maak mij er wel druk over dat ik over 50 jaar niets meer te beslissen heb over mijn leven.
En ik maak mij er druk over dat de ouderen van vandaag steeds minder te beslissen hebben over HUN leven.
Omdat ik vind dat zij dat NIET verdienen, na hun leven lang gewerkt te hebben.
Ze zijn dan wel oud, maar niet rechteloos. Jij schijnt niet goed te begrijpen dat sommige mensen dat wel aan het hart gaat.
Misschien, omdat jij er zo dicht op staat, ben je niet meer zo objectief over dit onderwerp?
Voordat je iemand beschuldigd van niet goed lezen, moet je eerst zelf dan WEL goed lezen. Wie de schoen past trekke hem aan, niet?
Ik ben gestopt met roken, dus ik maak me er niet druk om dat ik niet meer mag roken over 50 jaar.
Ik maak mij er wel druk over dat ik over 50 jaar niets meer te beslissen heb over mijn leven.
En ik maak mij er druk over dat de ouderen van vandaag steeds minder te beslissen hebben over HUN leven.
Omdat ik vind dat zij dat NIET verdienen, na hun leven lang gewerkt te hebben.
Ze zijn dan wel oud, maar niet rechteloos. Jij schijnt niet goed te begrijpen dat sommige mensen dat wel aan het hart gaat.
Misschien, omdat jij er zo dicht op staat, ben je niet meer zo objectief over dit onderwerp?
dit is echt de laatste reactie,
vraag me af wat ik verkeerd gelezen heb, ik vroeg alleen maar WAAR jij werkte
( omdat HIER in de REGIO alle verpleeg/verzorgingshuizen/ziekenhuizen kamers voor 2 tot 6 personen hebben!
alleen de ''aanleunwoningen'' zijn voor 1 persoon of 1 echtpaar.)
alleen terminale patienten krijgen een kamer voor zichzelf.
wat een ellende dat je alleen je laatste dagen wat prive hebt.
imken, ik wens je het allerbeste en ik merk dat je behoorlijk wat ervaring hebt.
groetjes
voor de laatste maal
patries
vraag me af wat ik verkeerd gelezen heb, ik vroeg alleen maar WAAR jij werkte
( omdat HIER in de REGIO alle verpleeg/verzorgingshuizen/ziekenhuizen kamers voor 2 tot 6 personen hebben!
alleen de ''aanleunwoningen'' zijn voor 1 persoon of 1 echtpaar.)
alleen terminale patienten krijgen een kamer voor zichzelf.
wat een ellende dat je alleen je laatste dagen wat prive hebt.
imken, ik wens je het allerbeste en ik merk dat je behoorlijk wat ervaring hebt.
groetjes
voor de laatste maal
patries
Bij ons zijn dus alleen maar een-persoonskamers. En de patienten bij ons hebben dus wel wat te zeggen over hun behandeling.
Wij werken patient gericht. Dus als iemand iets niet wil, gebeurd dat ook niet. En dan kunnen jullie dit misschien wel niet geloven, maar het is echt zo. En het werkt prima zo. Willen de mensen uitslapen, oke. En ook bepalen ze zelf hoe laat ze naar bed gaan. Wc rondes hebben we ook niet, ze geven dit zelf aan. Dus de mensen hebben wel degelijk zelf wat in te brengen.
Wij werken patient gericht. Dus als iemand iets niet wil, gebeurd dat ook niet. En dan kunnen jullie dit misschien wel niet geloven, maar het is echt zo. En het werkt prima zo. Willen de mensen uitslapen, oke. En ook bepalen ze zelf hoe laat ze naar bed gaan. Wc rondes hebben we ook niet, ze geven dit zelf aan. Dus de mensen hebben wel degelijk zelf wat in te brengen.
Zo, dan kunnen we dit onderwerp nu wel afsluiten. We weten nu al wat meer over wat en hoe het in sommigen zorginstellingen toe gaat als het om roken gaat! Ik blijf ook bij mijn stanpunt, dat er op de aangewezen plekken gerookt mag worden.
Inga
Inga
uials verzorger wil ik ook wel even reageren.
iedereen die in de zorg werkt werkt als het goed is patient gericht
-plasrondes heeft men normaal gesproken alleen als iemand om de 5 minuten roept dat hij/zij ''moet''
-dat een patient kan plassen wanneer hij dat aangeeft lijkt me de normaalste zaak van de wereld.
-als iemand zijn medicatie niet in wil nemen gaan wij daar niet zonder meer mee accoord.
-over de verzorging heeft men over het algemeen niet veel te zeggen
je word 1x per week gedouched op vaste dagen en de rest van de week krijg je een ''onderbeurtje''
er valt dus weinig te kiezen
-uitslapen is altijd prettig voor ons zodat wij de andere eerst kunnen verzorgen
-jij armiva werkt vast of in een zeer luxe verzorg of verpleeghuis
als iets mij heel erg raakt is het dat de bejaarden die altijd hard hebben gewerkt totaal geen privaci hebben - ze liggen normaal gesproken met meerdere op 1 kamer -
en dat gevangenen protesteren tegen 2 op 1 kamer
iedereen die in de zorg werkt werkt als het goed is patient gericht
-plasrondes heeft men normaal gesproken alleen als iemand om de 5 minuten roept dat hij/zij ''moet''
-dat een patient kan plassen wanneer hij dat aangeeft lijkt me de normaalste zaak van de wereld.
-als iemand zijn medicatie niet in wil nemen gaan wij daar niet zonder meer mee accoord.
-over de verzorging heeft men over het algemeen niet veel te zeggen
je word 1x per week gedouched op vaste dagen en de rest van de week krijg je een ''onderbeurtje''
er valt dus weinig te kiezen
-uitslapen is altijd prettig voor ons zodat wij de andere eerst kunnen verzorgen
-jij armiva werkt vast of in een zeer luxe verzorg of verpleeghuis
als iets mij heel erg raakt is het dat de bejaarden die altijd hard hebben gewerkt totaal geen privaci hebben - ze liggen normaal gesproken met meerdere op 1 kamer -
en dat gevangenen protesteren tegen 2 op 1 kamer
Beste Jan,
Amen, zullen we maar zeggen.
Dit is ook mijn laatste bericht hierover. Ik heb alles gezegd en leg mij er bij neer dat niet iedereen even goed leest voordat zij reageren.
Amen, zullen we maar zeggen.
Dit is ook mijn laatste bericht hierover. Ik heb alles gezegd en leg mij er bij neer dat niet iedereen even goed leest voordat zij reageren.
misschien is er verwarring over de conditie van de bewoners waar jullie het over hebben?
in Sliedrecht heb je dus huizen waar bejaarden zitten die echt niet meer alleen kunnen blijven maar die nog vrij mobiel zijn.
die zelfs nog een rondje met hun rolator kunnen lopen.
deze bewoners hebben een eigen kamer waar dan wel het bed in staat maar ze hebben dan toch een kamer alleen.
ben je lichamelijk of geestelijk uitgeschakeld dan kom je dus in Wearthove, een verpleeghuis en daar lig je dus met meerdere in 1 kamer. deze mensen zullen echt hulp nodig hebben bij echt alles dat ze doen ook bij het aansteken van een sigaret als ze eenzijdig verlamd zijn geraakt of een andere kwaal hebben
ik vraag me af of Armiva dan tijd heeft om een sigaretje uit het pakje van die meneer of mevrouw te halen. of vind je het zo smerig dat je ze maar aan laat tobben.
jij houd er immers niet van
in Sliedrecht heb je dus huizen waar bejaarden zitten die echt niet meer alleen kunnen blijven maar die nog vrij mobiel zijn.
die zelfs nog een rondje met hun rolator kunnen lopen.
deze bewoners hebben een eigen kamer waar dan wel het bed in staat maar ze hebben dan toch een kamer alleen.
ben je lichamelijk of geestelijk uitgeschakeld dan kom je dus in Wearthove, een verpleeghuis en daar lig je dus met meerdere in 1 kamer. deze mensen zullen echt hulp nodig hebben bij echt alles dat ze doen ook bij het aansteken van een sigaret als ze eenzijdig verlamd zijn geraakt of een andere kwaal hebben
ik vraag me af of Armiva dan tijd heeft om een sigaretje uit het pakje van die meneer of mevrouw te halen. of vind je het zo smerig dat je ze maar aan laat tobben.
jij houd er immers niet van
Bij ons zijn in het hele verpleeghuis een-persoonskamers. Somatiek en psycho-geriatrie en revalidatie. En dat de mensen maar 1 maal per week een douche beurt krijgen is ook flauwekul. Bij ons gaan sommige mensen elke dag onder de douche, dat willen wij toch ook? En anders krijgen ze een gehele wasbeurt, dus niet alleen een onderwasje. Maar helemaal, inclusief voeten. En ik werk echt niet in een bijzonder huis, maar een gewoon verpleeghuis. Wij geven de mensen de zorg die ze nodig hebben!!! En Elske, ik zeg niet dat de mensen niet mogen roken!! In de rookkamer wordt er gerookt. En als het moet help ik ze er ook nog mee.
zit met een borrel bij me een beetje te lezen
met verbazing enigzins, kennelijk is er bij armiva zoveel personeel dat de patienten elke dag helemaal gewassen of gedouchend kunnen worden.
waar werk ik in hemelsnaam...
bij ons worden mensen ivm personeels tekort nog van hun weekelijkse douche beurt afgehouden
maar armiva ik geloof je niet:
'' ik ga daar echt niet in werken hoor, ik heb last van cara''
+
''als ze naar die rookkamer willen prima, maar daar hoef ik niet bij te zitten''
dat hoef je ook niet, maar als je nu zegt dat je ze zelfs nog wilt helpen ook, dan praat je met 2 winden mee
of je komt terug op je eerdere opmerkingen.
misschien, en laat ik het hopen bedoelde je het allemaal niet zo heftig
en ontzeg je de mensen die nu zo hulpbehoevend zijn hun laatste genotsmiddeltje niet.
ze hebben al zo weinig
ze hebben eigenlijk niks
ze moeten maar leven naar de regels van het huis
hoe zot zijn we als je 1-zijdig verlamt bent en van de 1 op de andere dag bepaald een zuster wat je wel of niet mag.
inderdaad, de makkelijkste patienten accepteren wat er gebeurd
maar ze kunnen niet anders
als je al die regeltjes niet accepteerd, waar moet je als oudere dan heen.
als jonge kerel van 17 zei ik ''tabee pa & ma, als ik dit of dat niet mag dan ga ik wel weg''
maar als bejaarde van 80...
waar kan je terecht.
weg is je borreltje, weg is je kaartmiddag, weg is je sigaretje
als je ene kamergenoot sterft is er binnen 3 dagen een nieuwe
als die de hele dag door vloekt omdat hij niet kan wennen aan zijn nieuwe leef omstandigheid en je elke nacht wakker houd heb je geluk als de verpleging hem verdooft met een lading slaaptabletten.
met een beetje geluk heb je familie die verschillende lekkere dingetjes voor je meenemen. en wat vaker dan 1 x op zondag langs komt.
nemen ze geen lekkers mee, dan vergeet je hoe een kroketje smaakt.
hoewel de patatzaak aan de overkant van het plein is.
--ik neem er nog maar 1--
en ik hou van mijn pa&ma die GOD ZIJ DANK samen op 1 kamertje liggen.
ze hebben alle spullen die ze hadden achter moeten laten om nu met enkel 2 bedden en 1 tafeltje te leven.
ik ga als ik geen dienst heb naar ze toe
dan ga ik met 1 van de 2 naar de supermarkt zodat ze zelf nog zien wat er te koop is & niet zo afstompen als sommige bewoners.
gelukkig heb ik een vrouw die als ze thuis is en tijd heeft met me mee gaat zodat we samen met mijn ouders naar de supermarkt kunnen.
ze zitten immers allebei in een rolstoel
Armiva
die mensen missen al zo veel
stel je aub niet zo egoistis op als het gaat om een sigaretje
jij met je ''daar wil ik niet in werken''
[/quote]
met verbazing enigzins, kennelijk is er bij armiva zoveel personeel dat de patienten elke dag helemaal gewassen of gedouchend kunnen worden.
waar werk ik in hemelsnaam...
bij ons worden mensen ivm personeels tekort nog van hun weekelijkse douche beurt afgehouden
maar armiva ik geloof je niet:
'' ik ga daar echt niet in werken hoor, ik heb last van cara''
+
''als ze naar die rookkamer willen prima, maar daar hoef ik niet bij te zitten''
dat hoef je ook niet, maar als je nu zegt dat je ze zelfs nog wilt helpen ook, dan praat je met 2 winden mee
of je komt terug op je eerdere opmerkingen.
misschien, en laat ik het hopen bedoelde je het allemaal niet zo heftig
en ontzeg je de mensen die nu zo hulpbehoevend zijn hun laatste genotsmiddeltje niet.
ze hebben al zo weinig
ze hebben eigenlijk niks
ze moeten maar leven naar de regels van het huis
hoe zot zijn we als je 1-zijdig verlamt bent en van de 1 op de andere dag bepaald een zuster wat je wel of niet mag.
inderdaad, de makkelijkste patienten accepteren wat er gebeurd
maar ze kunnen niet anders
als je al die regeltjes niet accepteerd, waar moet je als oudere dan heen.
als jonge kerel van 17 zei ik ''tabee pa & ma, als ik dit of dat niet mag dan ga ik wel weg''
maar als bejaarde van 80...
waar kan je terecht.
weg is je borreltje, weg is je kaartmiddag, weg is je sigaretje
als je ene kamergenoot sterft is er binnen 3 dagen een nieuwe
als die de hele dag door vloekt omdat hij niet kan wennen aan zijn nieuwe leef omstandigheid en je elke nacht wakker houd heb je geluk als de verpleging hem verdooft met een lading slaaptabletten.
met een beetje geluk heb je familie die verschillende lekkere dingetjes voor je meenemen. en wat vaker dan 1 x op zondag langs komt.
nemen ze geen lekkers mee, dan vergeet je hoe een kroketje smaakt.
hoewel de patatzaak aan de overkant van het plein is.
--ik neem er nog maar 1--
en ik hou van mijn pa&ma die GOD ZIJ DANK samen op 1 kamertje liggen.
ze hebben alle spullen die ze hadden achter moeten laten om nu met enkel 2 bedden en 1 tafeltje te leven.
ik ga als ik geen dienst heb naar ze toe
dan ga ik met 1 van de 2 naar de supermarkt zodat ze zelf nog zien wat er te koop is & niet zo afstompen als sommige bewoners.
gelukkig heb ik een vrouw die als ze thuis is en tijd heeft met me mee gaat zodat we samen met mijn ouders naar de supermarkt kunnen.
ze zitten immers allebei in een rolstoel
Armiva
die mensen missen al zo veel
stel je aub niet zo egoistis op als het gaat om een sigaretje
jij met je ''daar wil ik niet in werken''
[/quote]
Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek. En roken mogen de mensen van mij wel. In de rookkamer. Deze is hier namelijk ook voor bedoeld. Als ik dit vind, waarom ben ik dan egoistisch?? Ik help de mensen om daar naar toe te gan, ik help ze desnoods met het opsteken van een sigaret. Maar ik ga niet in de rook zitten. Dus dan ben ij egoistisch???
En bij ons op het werk doen we niet aan halve wasjes. Of vind jij dat normaal dat de mensen niet gewassen worden. En douchen is even snel klaar dan een wasbeurt op bed. Leven jullie daar nog 100 jaar terug of zo? En wij werken met een normale bezetting. Misschien doen wij een stapje harder om dit resultaat te krijgen. En als je het niet geloofd kom eens langs.
Wij werken met 's ochtends een extra, zodat er van de middag eentje af kon. sóchtends heb je toch de drukste periode.
Misschien moeten jullie daar eens naar kijken.
En bij ons op het werk doen we niet aan halve wasjes. Of vind jij dat normaal dat de mensen niet gewassen worden. En douchen is even snel klaar dan een wasbeurt op bed. Leven jullie daar nog 100 jaar terug of zo? En wij werken met een normale bezetting. Misschien doen wij een stapje harder om dit resultaat te krijgen. En als je het niet geloofd kom eens langs.
Wij werken met 's ochtends een extra, zodat er van de middag eentje af kon. sóchtends heb je toch de drukste periode.
Misschien moeten jullie daar eens naar kijken.
wij hebben inderdaad een tekort aan personeel
we hebben 2 gediplomeerde mensen aangenomen die zich kort na hun contract ziek hebben gemeld.
je hebt het lef niet om mij en mijn collega's die hun benen onder hun lijf uitlopen te bestempelen als lui
''misschien doen wij een stapje harder''
ik mag je niet
je praat nu anders dan je in het begin deed
we hebben 2 gediplomeerde mensen aangenomen die zich kort na hun contract ziek hebben gemeld.
je hebt het lef niet om mij en mijn collega's die hun benen onder hun lijf uitlopen te bestempelen als lui
''misschien doen wij een stapje harder''
ik mag je niet
je praat nu anders dan je in het begin deed
meneer Jan v Dijk..
gisteren een beetje emotioneel?
laat je niet zo mee slepen.
je hebt mensen die werken met gevoel
en mensen die werken met regeltjes
einde discussie
gisteren een beetje emotioneel?
laat je niet zo mee slepen.
je hebt mensen die werken met gevoel
en mensen die werken met regeltjes
einde discussie
Hoe bedoel je Elske. Heb ik geen gevoel? Alleen omdat ik het er mee eens ben dat er niet gerookt mag worden op de kamers? Sorry, ik vind dit wel erg kort door de bocht. Ik doe mijn werk met plezier, en ik zorg er voor dat de patienten het naar hun zin hebben, die tijd dat ze bij ons moeten zijn. Ze zijn er namelijk niet voor hun plezier.
En Jan zegt dat hij mij niet geloofd dat wij de zorg bieden aan de mensen die ze verdienen. Bij ons kan het nl. wel, gehele wasbeurten en douchebeurten. En je hebt mij niet horen zeggen dat ik jullie lui vind, Maar het is toch mooi dat er ook huizen zijn waar waarschijnlijk "genoeg"personeel werkt? En het hangt waarschijnlijk ook van de afdeling af waar je werkt.
En vanwaar al die negatieve uitingen? Alleen omdat ik vind dat er in de rookkamer mag worden gerookt, en niet op de kamers.
En Jan zegt dat hij mij niet geloofd dat wij de zorg bieden aan de mensen die ze verdienen. Bij ons kan het nl. wel, gehele wasbeurten en douchebeurten. En je hebt mij niet horen zeggen dat ik jullie lui vind, Maar het is toch mooi dat er ook huizen zijn waar waarschijnlijk "genoeg"personeel werkt? En het hangt waarschijnlijk ook van de afdeling af waar je werkt.
En vanwaar al die negatieve uitingen? Alleen omdat ik vind dat er in de rookkamer mag worden gerookt, en niet op de kamers.
goh,..... met verbazing het bovenstaande allemaal gelezen. maar goed dat mijn schoonmoeder zo halsstarrig was om niet naar een verzorgingshuis/bejaardenhuis te gaan, al was de indicatie er wel.
niemand hoefde voor haar te beslissen, dat deed ze zelf haar hoofd was nog o.k. alleen de rest niet meer.
ze zou op voet van oorlog met jan- en alleman geleefd hebben want ze rookte als een ketter en hield voor niemand schijnheilig haar mond dicht, en dan kun je zéker het beste in je eigen huisje blijven.
met behulp van 2x h.h.hulp p.wk, 'smorgens uit bed- 'savonds in bed gelegd door de gezinszorg met de po-stoel langs het bed.
het eten werd iedere dag door fam.( die moesten zélf gaan werken) gebracht en voor de rest vermaakte ze zichzelf, mét roken !!!
Als ik dat zo lees hoef ik toch óók niet, want inderdaad je wóónt er wel, en als je ergens woont betekent dat, dat je in je eigen huis kunt roken als je zelf wilt, tóch ???
En voor de rest, roken moet kunnen in de fam.kamer van een crematorium. afz. een roker die sinds 4 mnd gestopt is, maar ruik het nog heel graag hoor.
niemand hoefde voor haar te beslissen, dat deed ze zelf haar hoofd was nog o.k. alleen de rest niet meer.
ze zou op voet van oorlog met jan- en alleman geleefd hebben want ze rookte als een ketter en hield voor niemand schijnheilig haar mond dicht, en dan kun je zéker het beste in je eigen huisje blijven.
met behulp van 2x h.h.hulp p.wk, 'smorgens uit bed- 'savonds in bed gelegd door de gezinszorg met de po-stoel langs het bed.
het eten werd iedere dag door fam.( die moesten zélf gaan werken) gebracht en voor de rest vermaakte ze zichzelf, mét roken !!!
Als ik dat zo lees hoef ik toch óók niet, want inderdaad je wóónt er wel, en als je ergens woont betekent dat, dat je in je eigen huis kunt roken als je zelf wilt, tóch ???
En voor de rest, roken moet kunnen in de fam.kamer van een crematorium. afz. een roker die sinds 4 mnd gestopt is, maar ruik het nog heel graag hoor.
Ik ben het met Armiva eens. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek. En je hoeft je niet bloot te stellen aan schadelijke stoffen. Want dat is het immers wel.
.
anneke iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek zeg jij.
nou die mensen die nu in een verzorgings huis zitten hebben ook rechten.
of zijn ze te oud daar voor denk je. nou ze zijn inderdaad zo oud dat velen van hen de oorlog mee gemaakt hebben . en ook in giftige stoffen hebben gezeten tijdens de oorlog. en ze hebben bovendien dit land weer opgebouwd.
en nu moeten ze dus naar een verzorgings tehuis waar ze zelf niet om gevraagd hebben .en jij wilt die mensen hun sigaretje ontnemen?
kom nou ,en jij hoef niet in die rook kamer te komen.
je hoeft ze daar alleen maar af te leveren
anneke iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek zeg jij.
nou die mensen die nu in een verzorgings huis zitten hebben ook rechten.
of zijn ze te oud daar voor denk je. nou ze zijn inderdaad zo oud dat velen van hen de oorlog mee gemaakt hebben . en ook in giftige stoffen hebben gezeten tijdens de oorlog. en ze hebben bovendien dit land weer opgebouwd.
en nu moeten ze dus naar een verzorgings tehuis waar ze zelf niet om gevraagd hebben .en jij wilt die mensen hun sigaretje ontnemen?
kom nou ,en jij hoef niet in die rook kamer te komen.
je hoeft ze daar alleen maar af te leveren
Ja en iedereen heeft ook recht op een ROOK plek, Anneke! Niet alleen aan je eigen denken.
Patries
Patries